Узагальнюючий урок за темою "Нежива природа"

Про матеріал

Підсумковий урок за темою "Нежива природа" у 1 класі. Допомагає узагальнити набуті знання учнів просвіт неживої природи, розвивати їх пізнавальні інтереси.

Перегляд файлу

Тема: Узагальнюючий урок за розділом «Нежива природа»

Мета: Узагальнити набуті знання учнів про світ неживої природи; розвивати пізнавальні інтереси, пам'ять; виховувати бережне ставлення до неживої природи.

Обладнання: Презентація, сигнальні картки, картки з надписами, «смайлики», папір, олівці.

Хід уроку

І  ОРГАНІЗАЦІЯ  КЛАСУ ДО УРОКУ

1. Привітання

Встаньте, діти всі рівненько,

посміхніться всі гарненько

Всім присутнім я зичу добра,

А тепер до роботи нам братись пора.

2. Вправа «Погода»

- Яка зараз пора року ?

- Який місяць, число ?

- Тепло чи холодно надворі ?

- Чи були сьогодні опади ?

ІІ.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ  Й МЕТИ УРОКУ

-  Сьогодні ми проведемо узагальнюючий урок за розділом «Нежива природа».

ІІІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ ФАКТІВ, ПОДІЙ, ЯВИЩ

  1. Бесіда
  • Для чого ми вивчаємо природознавство?
  • Для чого потрібні досліди та спостереження?
  • Чим відрізняється жива природа від неживої?
  • Які тіла належать до неживої природи?
  1. Гра «Чи були ви уважними та спостережливими»
  • Спостерігаючи за природою, можна довідатись багато цікавого, зробити багато відкриттів.

(Учні об’єднуються в команди. Стараються швидко відповісти на запитання. За правильну відповідь команда отримує смайлика (сонечко). Перемагає та команда, яка отримає  найбільше смайликів).

Запитання для гри:

  1. У яких трьох станах буває вода? (Твердому, рідкому, газоподібному)
  2. Повітря — це тіло? (Так, газоподібне)
  3. Де є повітря? (Всюди)
  4. Що таке ґрунт? (Верхній, пухкий, родючий шар землі)
  5. Для чого на Землі потрібна вода? (Для життя)
  6. Що дає Сонце Землі? (Тепло і світло)
  7. На що подібний соняшник? (На сонце)
  8. Чого слід чекати влітку, якщо капають «сльози» з клена чи осокора? (Дощу)
  9. Що буде, якщо вранці на кінчиках листів і трави будуть висіти краплі дощу? (Буде дощ)
  10.  Якщо ранком стелиться туман по воді, то буде …(гарна погода)(а якщо піднімається вгору, то буде - … непогода)
  11. З'явилася веселка - чекайте (зміни погоди)
  12. . Висока й крута веселка - до …(вітру)
  13. Полога й низька - до ,,,, (дощу).
  14. Вечірня веселка передвіщає  …(гарну погоду).
  15. А ранкова веселка передвіщає …(дощову погоду).
  16. Улітку на небі багато зірок - до … (ясної погоди).

Підведення  підсумків.

  1. Гра «Я почну, а ти закінчуй»
  • Нашу Землю вдень освітлює …. (Сонце)
  • Вночі я бачив/ла на небі …
  • Ми п’ємо…
  • Ми дихаємо …
  •  Як назвати все це одним словом? (Природа). Яка? (Нежива)

А зараз ХВИЛИНКА ВІДПОЧИНКУ

_ Сядьте зручніше, заплющте очі. Я хочу запросити вас у мандрівку на хмаринці.

( Звучить музика )

_ уявіть, що ви стрибнули на білу пухнасту хмаринку , схожу на м’яку гору із подушок. Відчуйте, як ваші ноги , спина зручно розташувалися на цій великій подушці . Мандрівка починається . Наша хмаринка повільно піднімається в синє небо. Відчуваєте, як  вітерець обвіває обличчя ?  Тут, високо в небі все спокійно і тихо.  Ми наближаємось до місця нашого відпочинку … Розплющте очі. Як красиво ! Розкажіть, що ви бачите.

( З’являються слайди із зображенням неба, сонця, хмар, місяця, зірок, моря, річки, гори,піску, каміння )

  • Ці об’єкти, предмети належать до природи? До якої?
  • Чому ви так вважаєте? Доведіть свою думку. (Асоціативний кущ)
  • Отже, нежива природа не народжується, не росте, не живиться, не дихає, не розмножується, не помирає.

Відгадування загадок

  1. Високо стоїть, одне око має, всюди заглядає. (Сонце)
  2. Летить орлиця по синьому небу, крила розкрила, сонце закрила. (Хмара).
  3. Рукавом махнув— дерево зігнув. (Вітер).
  4. Два брати рідні: одного всі бачать, але не чують, другого всякий чує, але не бачить. (Грім і блискавка).
  5. Червоне коромисло через річку повисло. (Веселка).
  6. Скатертина біла увесь світ накрила. (Сніг).
  7. Коли нема — чекають, коли прийду — тікають. (Дощ).
  8. Не дід, а сивий, не спить, а стелиться, вкриває землю й океан, а зовуть його... (Туман).

Творча робота в групах

  • Кожна команда шляхом жеребкування отримає тіло неживої природи і колективно всі учасники повинні створити малюнок на тему «Застосування тіла неживої природи у житті». (Командири по черзі вибирають свій «об’єкт » (каміння, грунт  вода)).

Демонстрація з коментуванням малюнків.

ІV.ПІДСУМОК УРОКУ

  • Наш урок підходить до кінця. Згадайте, що ми відносимо до неживої природи?
  • Молодці! Працювали ви дуже старанно, дружно, і, сподіваюсь, плідно.
  • Всім дякую за урок!!!

 

 

docx
Додано
9 жовтня 2018
Переглядів
774
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку