Урок "Дії з десятковими дробами."

Про матеріал
Тип уроку: комбінований. Форма проведення уроку: подорож по днях тижня масляної. Використана групова форма роботи, різні методи: словесний, ілюстративний.
Перегляд файлу

Тема уроку: Дії з десятковими дробами.

Мета уроку: Формувати вміння і навички виконувати дії додавання, віднімання, множення десяткових дробів;

Розвивати логічне мислення учнів, пам'ять, творчу активність, обчислювальні  навички;

Виховувати доброзичливість, уважність, самостійність, цікавість до математики, шанування народних звичаїв і традицій, любов до України.

Обладнання: картки із завданнями для учнів, додаткові задачі для гостей.

Тип уроку: комбінований.

Форма проведення уроку:  подорож по днях тижня масляної.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Звіт учнів про готовність класу до уроку.

ІІ. Ознайомлення з темою і метою уроку.

ІІІ. Виконання вправ.

Учитель . Ви, мабуть, добре знаєте, що цей тиждень носить назву масляний. Це бал молочних страв і тістечок, налисників і млинців, вареників із сиром, добре приправлених сметаною.

Кожен день тижня, починаючи з понеділка, має свою назву, тому і ми свою роботу зробимо за назвами днів

Понеділок – зустріч масляної.

Зустрічаємо масляну таким завданням:

Повторюємо все про десяткові дроби: записати у вигляді десяткового дробу звичайний дріб , 3;

назвати розряди десяткового дробу 34,25487;

між якими натуральними числами розміщене число 63,18?

Прочитати числа: 3,04; 12,4192; 0,005; 0,0304.

Чи рівні десяткові дроби 5, 32; 5,320; 5,3200; 5,32000?

У числах стерли кілька цифр і замість них поставили зірочки. Порівняйте ці числа:

35*** і 32***; 2) 52* і **98.

Обчислити усно 12,5+3,7; 1-0,6; 37,36 – 5,46;

2,6 25,3·0,1.

Молодці, діти. Ви добре зустріли масляну.

Другий  день тижня – загравання.

В цей день починаються веселі ігри.

А ми розв’яжемо цікаву задачу – рецепт смачних млинців.

Для того, щоб приготувати млинці для 6 чоловік, беруть 8 столових ложок муки по 0,025кг у ложці, молока у 3 рази більше, ніж муки, олії у 4 рази менше, ніж муки, яйця 3 штуки по 0,09кг, цукру  - у 5 разів менше, ніж муки. Скільки всього продуктів потрібно, щоб приготувати млинці для вашого класу? (У класі  18 учнів)  (1 ст.л. олії  -  0,025 кг).

Розв’язання:

1). 0,025·8=0,20 кг  -  потрібно муки;

2)  0,2·3=0,6 кг      молока;

3) 200:4 =50 г =0,05 кг  олії;

4) 200:5 = 0,04 кг            цукру

5) 0,09·3 = 0,27 кг         вага яєць

6) 0,2+0,6+0,05+0,04+0,27 = 1,16 кг     вага всіх продуктів;

7) 1,16·3 =3,48 кг               вага продуктів для всього класу.

Відповідь. 3,48 кг вага всіх продуктів для всього класу.

Середа – ласунка.

На першому місці у цей день, звичайно, частування млинцями. Робота в парах. Сильніший учень частує свого товариша своїми знаннями, пояснює виконання вправи , яку отримали, або приготували вдома. Обчислити зручним способом

0,37·4,6 – 1,8·0,37 + 0,37·7,2.                                (відповідь 3,7)

 

Четвер.

А от як називається четвер на масляну, ви дізнаєтесь самі, розв’язавши завдання

9,2-6,25

(2,45+0,276) +4,55

0,2·32,8·5

3,18·7,8+3,18·2,2

5,89·100·0,12·0

59,8·4,9 – 59,7·4,9;                               0,4·17·2,5

Відповіді:  4,7     2,95    7,276       32,8      31,8        0         0,49          17

Р           О        З              Г            У           Л             Я              Й

Люди  гуляли, і ми з вами відпочинемо - зробимо фізкультхвилинку.

(відео фізкультхвилинки 1-2 хв.)

П’ятниця  - тещині вечорниці, коли родичі ходить один до одного в гості на гостину.  До нас теж  завітали гості, і ми будемо їх пригощати. Кожному приклад, математичну загадку. Доки гості працюють, ми  розв’язуємо такий приклад

9*,7*5 - *4,*6* = 34,841;

Субота – дівочі вечорниці, де збиралася молодь і розповідала щось цікаве. Наші учні теж підготували деякі новини і зараз всі послухають  розповідь. (Про виникнення десяткових дробів, виникнення звичайних дробів. Ст.169 Мерзляк).

Неділя – проводи масляної.

Так і ми з вами проведемо підсумок нашого уроку.

  •        Що вам сподобалось на уроці?
  •        Що нового ви дізнались?
  •        Чи впорались ми з тим завданням, що було поставлене на початку уроку?
  •        Давайте підсумуємо, що ми з вами повторили:                                      правила додавання, віднімання десяткових дробів;
  •        Переставний, сполучний і розподільний закони множення,
  •        Правила множення десяткових дробів на 10, 100, 1000, 0,1; 0,01,…
  •        А ще цей день називається прощеною неділею.
  •        У неділю всі люди просять один в одного пробачення. Тож і ви попросіть пробачення у свого товариша за те, що може коли - небудь ви образили один одного. Може і я вас чим – небудь образила, то прошу мене вибачити.

Домашня робота:

Повторити правила множення на розрядну одиницю 10, 100,…, властивості множення, № 1344, 1366.

 

 

docx
Додано
27 лютого 2021
Переглядів
520
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку