Урок ": Розв'язування вправ та задач"

Про матеріал
Тип уроку: Урок-подорож складається з шести станцій, на яких здобувачі освіти показали шорошупідготовку, підтримку свох однокласників, розвязані задачі, рівняння, обчислення значення числових виразів
Перегляд файлу

Тема:  Розв'язування вправ та задач

Мета: Закріпити навички виконання  дій над десятковими дробами усної лічби розвивати логічне мислення, прививати любов до математики, виховувати активність і самостійність.

Обладнання: Макет вітрильника.

Тип обладнання: Урок-подорож.

Хід уроку

І Організаційний момент

ІІ Повідомлення теми і мети уроку

Я пропоную незвичний урок. Це – урок-подорож на швидкому та красивому вітрильнику (показує макет вітрильника). Ми побуваємо в країні десяткових дробів, повторимо правила, за якими виконуються над ними дії. Подивіться на маршрут подорожі і познайомтесь з назвами портів, у якими потрібно торгувати (на дошці заздалегідь накреслений маршрут)


ІІІ Розв'язування вправ

Щоб зайти в порт Усної лічби, потрібно відгадати загадку:

На базарі їх не купиш,

На дорозі не знайдеш,

Їх не зважиш на терезах,

І ціни не підбереш. (Знання)

Вправи

  1.    Виконати дії за схемами:

3,5 : 5                 5:10   2,4 : 6

+2  + 0,2   x5

x2  x10   - 0,5

-1   - 0,5   +1

  1.    Завдання

Заповнити порожні кружечки


Підходимо до порту Кмітливість. Щоб зайти в цей порт, потрібно розшифрувати ребус:

М І 100                     (місто)

А тепер пропоную вам загадку:

Був він довго невідомий,

З казки став усім знайомий,

Він веселий і сміливий,

Він відважний і умілий,

З царства овочів прийшов.

Приклади всі розв’яжіть

І як звуть його скажіть.

Розв’яжіть приклади, записані на картках, переставте місцями картки в порядку зростання отриманих чисел і прочитайте, як звати цього героя.

8,16 : 1,2   (н)     601,4 : 100   (и)

3,6 : 0,6 (ц)     40,2 – 33,858   (у)

15 – 8,1   (о)     1,88 х 3,5   (л)

3,877 + 2,143   (б)    13,24 х 0,5   (і)  (Цибуліно)

Щоб продовжити подорожі зайти у порт Рівність, нам потрібно обійти скелю Чортова дюжина.

Прошу до дошки трьох учнів, які будуть розв’язувати рівняння:

Слайд 9.

  1.    (29,5 - Х) : 4,7 = 3,5;  2) 2,5 (Х – 9,98) = 7,55; 3) 6,3 + (Х – 11,3) = 8

Х = 13     Х = 13    Х = 13

Решта учнів розв’язують рівняння у зошитах. Дюжина – це число 12, яке зручне для розрахунків, оскільки воно ділиться на 1, 2, 3, 4, 5, 6, 12 без остачі. А число 13 ділиться лише на 1 та 13, тому його називають «чортовою дюжиною».

Число 13 марновірні люди вважають нещасливим. Вони бояться жити в будинку чи квартирі, що мають номер 13. В Англії немає трамваїв та автобусів з таким номером, існує клуб боротьби з числом 13.

Ми наближаємось до бухти Геометрична. У бухту зайдемо, якщо розгадаємо ребус:

3  \angle ник                            (трикутник)

Задача. Треба огородити сад, ширина якого 109,4 м, а довжина на 24,6 м більша за ширину. Скільки потрібно кілків для огорожі, якщо на кожен метр іде 5 кілків.

(Учні самі розв’язують задачу, потім ця задача перевіряється)

Щоб потрапити в порт Точних обчислень, дайте відповідь на запитання та виконайте обчислення:

Слайд 11.

  1.    Хваливсь мільйон, що він велике число, а 0 – нічого, порожнє місце. Як знищити мільйон однією дією? (помножити на 0)
  2.    Знайдіть значення виразів:

а) 4,58 : ( 44,2 – 38,8) + 6,42 х 1,5

б) 0,8 х ( 6 – 2,7 ) + 3,29 : 0,14

Ми підійшли до останньої перешкоди на шляху до порту Уважність. Щоб її подолати, дайте відповідь на запитання:

Слайд 12.

  •        Який знак треба поставити між числами 7 і 8, щоб отримати число більше за 7, але менше за 8?

У порту Уважність нас чекає математичний диктант.

Математичний диктант

(Один учень пише на відкидній дошці, решта – у зошитах).

  1.    Знайти добуток чисел 23,5 і 100
  2.    Знайти частку чисел 0,02 і 10
  3.    Знайти добуток чисел 2,5 і 0,5
  4.    Суму чисел 4,15 і 2,3 помножити на 10
  5.    Різницю чисел 2,47 і 1,1 поділити на 10

Учитель перевіряє зошити 5 учнів, решта – взаємоперевіркою. Після закінчення перевірки – стук у двері. Заходить «листоноша».

Листоноша:

Це 5 клас? Вам телеграма від Барона Мюнхаузена.

Учень (зачитує). SOS! SOS! SOS! Просимо допомоги. Затопило бак кубічної форми. Знайдіть об’єм води, що потрапила до баку, висота якого 1,2 м.

Слайд 13. (модель бака кубічної форми з нанесеними розмірами).

Учні розв’язують задачу, коментують отримані результати.

V = 1,2м · 1,2м · 1,2м = 1,44 · 1,2 = 1,728 м³

IV. Підсумок уроку.

Діти, ви побачили, математичні завдання можна подати цікаво, з казковими героями.

  1.    Чи справились ви з усім завданням, що було на уроці?
  2.    Чи сподобався вам цей урок?

 

V.   Домашнє завдання.

 Виконання домашньої роботи за картками і рівнями

docx
Додано
27 лютого 2021
Переглядів
1474
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку