Тема: Дії із мішаними числами.
Мета:
Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок.
Обладнання: комп’ютер, проектор, презентація.
Святково прибраний клас, портрет Т.Г.Шевченка, вірш О.С.Афананасьєва-Чужбинського.
Гарно твоя кобза грає, любий мій земляче,
Вона голосно співає, голосно і плаче.
І сопілкою голосить, бурею лютує,
І чогось у бога просить, і чогось сумує.
Ні, не люди тебе вчили, мабуть, сама доля,
Степ та небо, та могили, та широка воля.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Перевірка готовності учнів до уроку, привітання.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Учитель
Ось пролунав дзвінок,
І розпочинається урок.
Працювати слід старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім класі
Діти просто – молодці!
Учитель
Сьогодні у нас урок не звичний – ми з вами вирушаємо у подорож. Упевнена, що нам з вами буде цікаво. А допоможе нам у цьому знання з теми «Звичайні дроби».
Щоб дізнатися про що ми з вами будемо говорити нам допоможе кросворд, який ви зараз і розв’яжете у парах. Тільки правильні відповіді дадуть можливість отримати ключ до теми нашого уроку. Тож бажаю успіхів!
Кросворд.
9.Як називають число, записане над рискою дробу?(чисельник)
10. Яку дію означає риска дробу?(ділення)
11. Які числа використовуються для запису звичайних дробів?(натуральні)
12. Як називають, один із компонентів під час додавання.?(доданок) 13.Чому дорівнює дріб, чисельник якого дорівнює знаменнику?(одиниці)
є |
||||||||||||
г |
||||||||||||
и |
п |
|
з |
ч |
||||||||
п |
р |
н |
а |
|
|
|
|
д |
||||
т |
а |
р |
а |
с |
о |
|||||||
я |
в |
и |
м |
т |
д |
|||||||
н |
и |
с |
е |
и |
д |
а |
||||||
и |
л |
к |
н |
н |
м |
і |
н |
|||||
|
ь |
а |
н |
и |
і |
н |
з |
|
л |
о |
||
н |
|
и |
|
ш |
е |
в |
ч |
е |
н |
к |
о |
|
і |
к |
а |
п |
и |
и |
н |
а |
|
д |
|||
|
|
н |
р |
ч |
с |
н |
т |
и |
||||
і |
а |
а |
е |
я |
у |
н |
||||||
|
в |
й |
л |
|
р |
и |
||||||
и |
н |
ь |
а |
ц |
||||||||
л |
і |
н |
л |
і |
||||||||
ь |
|
и |
ь |
|||||||||
н |
||||||||||||
і |
||||||||||||
Учитель. Молодці, ви справились із своїм завданням.
Діти в історії назавжди залишаються імена, які з гордістю вимовляє людство. До них належить й ім’я великого українського поета Тараса Григоровича Шевченка.
Увесь свій могутній талант він присвятив служінню народові. Тому і недивно, що поет писав: «Історія мого життя становить частину історії моєї Батьківщини».
Шевченко вийшов із народу, жив з народом, і не тільки думкою, ай усім життям був з ним міцно й кровно зв’язаний. 9-10 березня – дні пам’яті Т.Г.Шевченка - великого поета, посланця народу, провісника свободи.
І наш урок сьогодні присвячений йому.
Сьогодні на уроці засобами математики, розв’язуючи різні завдання, ви дізнаєтеся про цікаві факти із життя Т.Г.Шевченка.
Запис теми уроку.
Розв’язування вправ.
1.Усна вправа; ; ; 14
Виписати а) правильні дроби (; ; )
б) неправильні( ; ;)
в)мішані числа( 14)
г) яке із них більше?)
Запишіть по порядку числа, які означають цілу частину, та знаменник дробової частини. Які утворилися числа. 26, 50.
Коли Шевченкові було 26 років вийшла його збірка «Кобзар». Це біблія українського народу, це книга, якій судилося бути безсмертною. Вона видана 50 мовами світу. Народ, який має такого поета і таку вічну книгу, - безсмертний.
2. Виділити цілу частину із дробу =
Які цифри є у записі цього числа. (1840)
1840 рік – це рік у якому завдяки українському письменнику Євгену Гребінці в Петербурзі побачила світ перша збірка «Кобзар» і вона містила лише 8 поезій.
3.Виконати дії.
1. Розв’язавши наступне завдання заповнимо таблицю «Цікаво знати»
Тарас Шевченко із --------- років життя----------років був на засланні, --------роки кріпаком і лише------років на волі.
Виписати цілі частини одержаних чисел
47, 10, 24, 13.
Визначте, яку частину свого життя Тарас був у заслані, кріпаком і на волі.
2.Перед вами зашифроване слово, яке тісно пов’язане з ім’ям Тараса Григоровича Шевченка. Ви зможете його записати, якщо розв’яжете рівняння
|
|
|
|
|
|
|
1. + = х=10
2. - = х=1
3. - = х=20
4. х + 4 =4 х=
5. 13 - ( х - 1 ) = 9 х = 5
Виписати корені першого, другого, третього рівнянь, знаменник та чисельник четвертого, чисельник та знаменник п’ятого рівнянь
10, 1, 20, 19, 3, 12, 23.
Дані числа це порядкові номера українського алфавіту.
Аа Бб Вв Гг Ґ ґ Дд Ее Єє Жж Зз Ии
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Іі Її Йй Кк Лл Мм Нн Оо Пп Рр Сс
12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Тт Уу Фф Хх Цц Чч Шш Щщ Ьь Юю Яя
23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
Розшифруйте це слово.
Ви правильно відгадали діти - це вірш Т.Г.Шевченка «Заповіт», а тепер послухаємо його.(вчитель читає вІршІв)
Підсумок уроку
Ось і завершився наш урок. Сьогодні ви дізналися із деякими фактами із життя Т.Г.Шевченка.
Діти а чи сподобався вам урок?
Чи задоволені ви своєю роботою на ньому?
А у мене ви всі отримуєте м о л о д ц і.
Сьогодні ви самі оцініть свою роботу і поставте оцінки у зошит, а на наступному уроці ми напишемо самостійну роботу і я перевірю правильність вашої оцінки.
Більш детальніше про нашого поета Т.Г.Шевченка ви дізнаєтеся на уроках літератури, історії, образотворчого мистецтва. Діти вивчайте історію свого народу, пам’ятайте людей, які її творять, адже
Той, хто не знає історії свого народу
Той не має майбутнього.