Урок алгебри 7 клас Додаток №6
Тема. Дії з многочленами
Мета: узагальнити і систематизувати знання з теми, повторити означення та властивості степеня з натуральним показником. Розвивати логічне мислення, математичну мову, вміння працювати у групі і самостійно. Розвивати в дітей патріотичні почуття, гордість за свою Батьківщину. Виховувати бережливе ставлення до пам’ятників культури. Розширювати світогляд учнів.
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань у формі віртуальної мандрівки «До вершини майстерності».
Наочність та обладнання: роздатковий матеріал для кожної групи, комп’ютер.
«Україно! Доки жити буду, доти відкриватиму тебе».
В.Симоненко
Хід уроку
І. Організаційний момент
Уже дзвінок нам дав сигнал
Працювати час настав
Тож і ми часу негаймо
Роботу швидко починаймо
Ви до друга поверніться
Йому лагідно всміхніться!
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів
Учитель:
Нам з вами пощастило народитися на мальовничій, щедрій та багатій землі, ім’я якій "Україна". Ми – українці. Це звучить гордо. Бути українцем – означає пишатися своєю Вітчизною. А нам є чим пишатися.
Епіграфом до сьогоднішнього уроку я взяла слова відомого українського поета Василя Симоненка: "Україно! Доки жити буду, доти відкриватиму тебе!". Ми живемо з вами у час новітніх технологій і за щоденними турботами часто не помічаємо, а іноді і не знаємо, скільки прекрасного та унікального знаходиться поруч з нами. То ж давайте сьогодні, хоч на годину доторкнемося серцем і душею до історії українського народу, познайомимося з унікальними творіннями рук його, навчимося цінувати і любити прекрасне. Сьогодні я запрошую вас у віртуальну мандрівку – подорож рідною країною по унікальних її місцях, які занесені ЮНЕСКО до визначних пам’яток світу і які по праву називаються Чудесами України. Для того, щоб побачити ці унікальні місця вам необхідно показати вміння виконувати дії з многочленами та правильно розв'язати запропоновані завдання. Тема нашого уроку «Дії з многочленами» Запишіть дату в зошит. Подорожуватимемо ми трьома групами. Оберіть , будь ласка керівника групи.
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
Перед тим як вирушати в подорож ми повторимо матеріал, вивчений раніше, який буде потрібен нам на уроці. У вас на партах лежить завдання, яке називається «Вставте пропущені слова». Вам потрібно вписати пропущені слова в реченнях на цих аркушах. При цьому будьте уважні.
1. Вставте пропущені слова:
3)Степенем многочлена стандартного вигляду називають … із степенів одночленів, які утворюють даний многочлен. (набільший)
4)Додавання многочленів
Алгоритм 1.
Алгоритм 2.
6)Щоб помножити многочлен на одночлен, потрібно кожен член многочлена ……… на даний одночлен і результати…………..
7)Щоб помножити многочлен на многочлен, треба кожний член ……… многочлена………на кожен член ……..многочлена і знайдені добутки……..
(групи по черзі зачитують відповіді)
ІII. Віртуальна мандрівка
Молодці! Ви показали достатній рівень знань з теми тому можемо вирушати в подорож.
У травні 2007 року стартувала Всеукраїнська акція "Сім чудес України". Її ініціатором був відомий політик Микола Томенко. Акція тривала дев’ять місяців. На почесне звання претендував – 21 об’єкт. «Чудеса» визначалися за результатами інтернет-опитування й опитування експертів. Подорожуючи ми з вами сьогодні повинні піднятися по сходинках вгору, “долаючи ” завдання, які будуть розглянуті на сьогоднішньому уроці. Крім того, що на кожній сходинці будемо знайомитися з визначною пам’яткою України ми також складемо слово, без якого неможливо досягнути успіхів у житті.
|
|
|
|
|
|
Україно, Моя рідна, моя золота... Твої древні задумані храми, Старовинні чудесні міста – Ніби в казці, де час зупинився, Щоб усе, що було, пригадати… |
Я |
||||||
Ц |
||||||
А |
||||||
Р |
||||||
П |
||||||
|
І сходинка
На дошці записані завдання, які по черзі виконують представники від груп.
Знайдіть суму многочленів: -х2-2х+3; 2х2-5 і -2х+2.
Розв’язання: -х2-2х+3+2х2-5 -2х+2= х2-4х.
Учитель: «Буква З»
Ми опинилися на І сходинці і - перед нами перше «Чудо України» - Острів Хортиця (Запоріжжя).
ІІ сходинка «Буква Н»
Знайдіть різницю многочленів: 2а5-8а4+а2+5 і -8а4+а3-2а-5.
Розв’язання: 2а5-8а4+а2+5 +8а4-а3+2а+5=2а5-а3+а2+10.
Учитель: Ми опинилися на ІІ сходинці і - перед нами друге «Чудо України» - Софія Київська (Київ)
ІІІ сходинка «Буква А»
Виконати множення: а) 5х(х – 3х+4) б) ( у - 2) (у+3)
Учитель: Ми потрапили на ІІІ сходинку і - перед нами третє «Чудо України» - Софіївка (Умань).
ІV сходинка «Буква Н»
Розв’яжіть рівняння:
4х2-(5х-10+х2)=3х2.
Розв'язання: 4х2-5х+10-х2-3х2=0;
-5х= -10;
х=2.
Учитель: Ми піднялися на ІV сходинку і - перед нами четверте «Чудо України» - Хотинська фортеця (Хотин).
Фізхвилинка
V сходинка «Буква Н»
Спростіть вираз і знайдіть його значення: ( а – 2в)(а-4), якщо а = 0, в =1
Учитель: П’яту сходинку ми подолали – маємо нагоду познайомитися з п’ятим «Чудом України» - Херсонес Таврійський (Севастополь).
VІ сходинка «Буква Я»
Знайдіть такий многочлен А, для якого рівність є тотожністю: А – (х2-3х+3)=3х-1.
Розв’язання: А= 3х-1+ х2-3х+3=х2+2.
Учитель: Ми впевнено стоїмо на шостій сходинці – отже, милуємося шостим «Чудом України» - Києво-Печерською Лаврою (Київ).
VІІ сходинка «ВЕРШИНА»
Самостійна робота
Учитель: А зараз , щоб піднятися на вершину вам потрібно виконати завдання самостійної роботи (на окремих аркушах).
Варіант 1.
-8аb+6b-(4аb+6b-2);
3. Розв’яжіть рівняння:
3х(х-7)-х(4+3х)=5;
Варіант 2.
1.Перемножте многочлени(3х-1)(2х+5)
2.Розкрийте дужки і зведіть подібні доданки:
-3ху+6х-(2ху-4х-8);
3. Розв’яжіть рівняння:
5х(х-4) –х(3+5х) =4;
(2а -9а) * = 10а - *
Варіант 3.
7-4(2-6a)-8a;
3. Розв’яжіть рівняння:
0,7+х-(-0,7+4х)= -37;
( - х + * ) ( -6х ) = * + 42х
Учитель: Ми дісталися вершини і тому маємо право дізнатися про сьоме «Чудо України» - Заповідник «Кам’янець» (Кам’янець-Подільський).
Учитель: При сходженні на вершину, ми «збирали» букви, з яких утворюється слово «Знання». А щоб знання ваші були міцними – необхідна ще й праця. Працюючи на уроках і вдома – ви досягнете вершини майстерності! І нашу віртуальну мандрівку я хочу завершити словами:
Україно,
Ти - сонце весняне,
Моя рідна, моя золота...
Твої древні задумані храми,
Старовинні чудесні міста –
Ніби в казці, де час зупинився,
Щоб усе, що було, пригадати
VІ. Підсумок уроку
Діти, ми сьогодні з вами підіймались по сходинках знань.
Чи вдалося нам це зробити?
Що нового ви сьогодні дізнались?
Що сподобалося найбільше?
Що запам’яталось?
Чи є ще до чого прагнути?
VІ Домашнє завдання:
Повторити 10 - 13, №484, №492
Поцікавтеся і підготуйте повідомлення на тему «А які чудеса твоєї області тобі відомі ? Назви принаймні 3 об'єкта...»
Учитель:
Я думаю ви пізнали розмаїття природного ландшафту, багатовікову історію та культурні пам’ятники України. Від тепер будите гордитися своєю Батьківщиною та бережливо ставитися до пам’ятників культури. Дякую за увагу!!!
1