Урок « Дії з натуральними числами»

Про матеріал

Узагальнюючий урок-гра з теми «Дії з натуральними числами» 5 клас, містить багато матеріалу, що пов'язує математику та природу, "класичних задач" та нестандартних вправ щодо вдосконалення вмінь учнів виконувати дії з натуральними числами.

Перегляд файлу

Урок – гра   «Математика і навколишній світ»

Тема уроку: « Дії з натуральними числами»

Мета уроку:

  • систематизувати вміння і навички учнів виконувати арифметичні дії з натуральними числами;
  •  розвивати індивідуальні здібності учнів , логічне мислення , спостережливість, пам’ять , увагу,  творчу активність, обчислювальні навички;
  • формувати компетентності продуктивної творчої діяльності, саморозвитку і самоосвіти, інформаційні та комунікативні;
  • виховувати уважність, старанність, кмітливість, творчу активність,спритність та інтерес до вивчення математики і бережне ставлення до навколишнього світу та братів наших менших. .

Тип уроку:  урок-гра узагальнення і систематизація вмінь та навичок учнів.

Обладнання : підручник , ПК , презентація, картки-таблиці із розшифровками слів, картки-завдання,  квітка-ромашка, виставка літератури із цікавими завданнями.

Хід  уроку:

1. Організаційний момент.      (формув. інформаційних компетентностей)      Слайд 1.

 Вчитель . Доброго дня ! Сьогодні нас очікує незвичайний урок –гра  .

  Щоб урок цікаво розпочати, загадку дам Вам відгадати:                     Слайд 2.

Наук цариця недосяжна,

Могутня щедра і прекрасна,

Блискуче розум розвиває,

Правильно мислити навчає.

Неперевершено її краса,

Чудова логіка струнка.

Ну, діти, хто ж вона така.?

І чую: «Математика»

Слайд 3.  І сурова, й солов’їна,

Математики країна.

Праця тут іде завзято,

Вмій лиш спритно рахувати.

Вмій ділити, рахувати,

Множить швидко й додавати.

Вмій кмітливо все збагнути,

Першим в відповіді бути.

Ледарів у нас немає.

Хто руки не піднімає?

Вирушаймо всі у путь – нас цікаві речі ждуть.

(діти записують у зошит число , класна робота)

- А розпочати нашу гру ми зможемо після того, як перевіримо вашу готовність до уроку, тобто виконання домашнього завдання. Відкрийте зошити та уважно слідкуйте .

(учні звіряють відповіді за зразком на дошці)

   476.  40 грн

  480.     1)  972664 : 3158                                    2)  157875  : 421

                         9474        308                                           1263          375

                           25264                                                        3157

                           25264                                                        2947

  1.                                              2105

2105

       0

№ 482.  1)   1 год 10 с ;        2) 10 год    ;           3) 2 км 525 м     ;          4) 505 г .

2. Мотивація навчальної діяльності.(формув. інформаційних компетентностей)

Вчитель. Наша гра – це цікава подорож у навколишній світ . А девізом уроку будуть слова :

                    « Нехай те, чого ви не можете зробити,

не заважає тому, що ви можете зробити »               Емірсон

3. Актуалізації опорних знань.(формув. комунікативних компетентностей)

Вчитель. Для того, щоб ми могли швидко виконувати завдання, необхідно відповісти на кілька питань. (усна робота з класом).

  1. Які числа називаються натуральними  ?
  2. Які дії ми вже вміємо виконувати з натуральними числами?
  3. Як називаються компоненти дії додавання?
  4. Як знайти невідомий доданок ?
  5. Як називаються компоненти дії віднімання?
  6. Як знайти невідоме зменшуване?
  7. Як знайти невідомий від ємник ?
  8. Як називаються компоненти дії множення?
  9. Як знайти невідомий множник ?
  10.  Як називаються компоненти дії ділення ?

 

4. Розв’язування вправ. (формув компетентностей саморозвитку і самоосвіти)  Слайд 4.

  Вчитель.  Правильні відповіді на питання дали нам можливість розпочати гру .  (усна робота з класом).

Задача № 1

Ти, Вітю, - знаєм всі ми, досвідчений юнат.

Не міг би ти штук  10 метеликів спіймать?..

Взяв  сачок на плечі й пішов юнат у ліс,

Прийшов він аж надвечір

  • То скільки ж ти приніс? – питають у юната.

А Вітя каже: “ОХ, лишилось сім піймати,

Якщо спіймаю трьох…”

То може з вас хто, діти, уже порахував:

Скільки ж в лісі Вітя метеликів спіймав?                           (жодного)

Слайд 5.   Подивіться на цю красу. Добре, що Вітя не спіймав жодного метелика.

Нехай живуть, радують нас красою, перелітаючи з квітки на квітку, опиляють їх, щоб квітів було більше і ще кращих.

 

Слідуючи задачі виконуємо письмово Слайд 6.  Задача №2

На землі живе майже 75 мільярдів пташок. Найбільші екземпляри одного з видів птахів мають массу 135 кг, а  їх висота сягає 2 м 40 см.У минулому віці на острові Мадагаскар жив такий птах-гігант. Його яйце було величиною з добру диню: 33 см завдовжки і 24 см  завширшки. Воно могло вмістити понад 9 л води і було більше курячого в 150 разів. Дізнатися, як називається цей птах вам допоможе таке завдання:

P     1) 135 : 9 =

C     2) 150 : 15 =

Т     3) 240 : 12 =

Y     4) 24 : 6 =

A      5) 33 : 3 =

С       6)75мільярдів : 25 мільярдів=

3

20

15

11

4

10

 

 

 

 

 

 

Слайд 7.   Такі величезні птахи в нашій місцевості не водяться, а от в нашій країні – є. В Херсонській області є страусова ферма, де розводять цих птахів-велетнів. А ще вони живуть у заповіднику Асканія Нова.

Слайд 8.                                                Задача № 3

1) На землі живе птах, який безпомилково складає прогноз погоди на літо.

 Він будує гнізда у вигляді зрізаного конуса. Якщо               

 споруда висока, літо буде дощове, якщо низьке –

посушливе. Обчисли добутки і знатимеш назву

цього птаха.

Л      1) 88 * 0 =

І       2) 80 * 100 =

О      3) 120 * 30 =

Н      4) 41 * 200 =

М     5) 40 * 50 =

Г      6) 1 * 643 =

Ф      7) 60 * 70 =

А      8) 20 * 250 =

4200

0

5000

2000

8000

8200

643

3600

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 9.   Розові фламінго – птахи надзвичайної краси. З ними ви зможете познайомитись під час екскурсії в заповідник Асканія Нова.

Слайд 10.                                          Задача №4

 У південних морях живуть розумні, великі й напрочуд добрі, сильні тварини. Як вони називаються, ви дізнаєтесь, розв’язавши приклади.

Ь      1) 345 + 27 =

Е      2) 1276 + 34 =

І       3) 38 + 246 =

Д      4) 457 + 143 =

Ф      5) 182 + 304 =

Л      6) 498 + 107 =

Н      7) 273 + 57 =

600

1310

605

372

486

284

330

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 11.    Дельфіни – дуже сильні і добрі тваринки. В спеціальних басейнах, плаваючи, граючись разом з дітьми, допомагають їм одужати.

 

5. Фізкультхвилинка. (формув здорового способу життя)

Вчитель. Щоб вигравати , слід бути уважними, швидкими тасильними . Тому зробимо фізкультхвилинку .

http://4.bp.blogspot.com/-vsVD3lqTAgQ/UGQWCVLek4I/AAAAAAAAAqU/_OxAx7bOy2A/s1600/%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%BC%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B0+%D0%B7+%D1%97%D0%B6%D0%B0%D1%87%D0%BA%D0%BE%D0%BC.png

6. Розв’язування вправ. (формув компетентностей саморозвитку і самоосвіти)

Вчитель. - Молодці !  А тепер знову до гри  .

Слайд 12.                                                          Задача №5

На островах Тихого океану мешкають черепахи-гіганти. Вони такі великі, що діти можуть кататися, сидячи у них на спинах. Якщо ви правильно виконаєте завдання, то дізнаєтеся, як називається найбільша у світі черепаха.

Д      1) 1000 – 374 =

Х      2) 1000 – 586 =

Л      3) 1000 – 198 =

С      4) 1000 – 621 =

О      5) 1000 – 745 =

Е      6) 1000 – 817 =

І       7) 1000 – 921 =

М     8) 1000 – 489 =

Е      9) 1000 – 293 =

Р      10) 1000 – 987 =

626

183

13

511

255

414

707

802

79

379

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 13.   Погляньте, яка вона велика і здається такою неповороткою на суші, а в воді добре плаває і може покатати вас на своїй спинці. Таких черепах залишилось дуже мало на Землі, і тому їх оберігає закон.

Слайд 14                                                Задача № 6

У багатьох  садах живе істота,  яка має 14 175 зубів. Дізнайтеся назву цієї найзубатішої істоти, виконавши дії ділення:

Ч       1) 14 175 : 5 =

К       2) 2 835 : 5 =

В       3) 567: 3 =

       4) 189 : 3 =

Р       5) 63 : 3 =

Я       6) 21: 3 =

Е       7) 7 : 7 =

2835

1

21

189

63

7

567

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 15.    Ось вони зубаті істоти. Якщо черв’ячок прогриз ваше яблучко, то це добре, значить там немає отруйних хімічних речовин, і ви можете теж його вживати. А земляні черв’ячки рихлять грунт і до коріння рослин більше поступає повітря, вологи, і вони краще ростуть.

Слайд 16.                                              Задача № 7

Найбільше в світі дерево досягає висоти 83 м, в обхваті сягає 24 м, росте це дерево у Каліфорнії ( США). В народі називають Мамонтовим  деревом.

Прочитайте назву найбільшого дерева у світі, виконавши дії:

 

12

90

5

6

80

100

790

44

90

3

49

200

80

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

К       1) 55 : 11 =

Д       2) 4 * 11 =

С       3) 48 : 4 =

О       4) 16 * 5 =

Н       5) 42 : 14 =

Й       6) 25 * 4 =

Д        7) 49 * 1 =

Р         8) 293 – 93 =

В        9) 356 – 350 =

Е        10) 72 + 18 =

Я        11) 769 + 21 =

 

Слайд 17.   Погляньте на цього гіганта! У нього стільки листочків, що воно може замінити цілий парк. Говорять, що ліси і парки – легені планети. Вони чистять повітря від шкідливих газів і ми маємо можливість дихати чистим повітрям.

Слайд 18  “Математичні квіти”  - Ромашка.

Виконати дії ділення на кожній пелюстці «Ромашки» і потім скласти слово, яке вживають для похвали розумних дітей.

МОЛОДЦІ !

Красиві квіти. Бережіь їх! Не рвіть, нехай квітнуть і радують всіх людей! Маки і ромашки в вазах швидко опускають голівки, в’януть і помирають.

Бережіть красу навколишнього світу, в якому ми живем, і багатство нашої землі.

 

7. Екскурсія на виставку математичної літератури (формув.інформаційних компетентностей)

Вчитель показує і розповідає про цікаві книги з математики:

8.Завдання додому:( формув. компетентності продуктивної творчої діяльності) Слайд 19. 

Повторити :  пар.13

Виконати  : № 484

                      № 486

                     № 494

Творче завдання : скласти задачу про цікаву рослину, квітку або тваринку.

 

9. Підсумок уроку .(формув. комунікативних компетентностей) Слайд 20. 

Вчитель. Наша гра , на жаль, завершується .  Давайте зробимо висновок : яким був сьогодні урок математики ?                  (рефлексія)

 Так, сьогодні на уроці ми дізналися багато цікавого. І тепер прийшла черга оцінити наші старання .Активно працювали на уроці всі учні . Тому ви одержуєте наступні оцінки … (враховуються набрані бонуси-смайлики)

 На цьому наш урок завершено ! Слайд 21

1

 

doc
Додано
26 липня 2018
Переглядів
1301
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку