Узагальнюючий урок-гра з теми «Дії з натуральними числами» 5 клас, містить багато матеріалу, що пов'язує математику та природу, "класичних задач" та нестандартних вправ щодо вдосконалення вмінь учнів виконувати дії з натуральними числами.
Урок – гра «Математика і навколишній світ»
Тема уроку: « Дії з натуральними числами»
Мета уроку:
Тип уроку: урок-гра узагальнення і систематизація вмінь та навичок учнів.
Обладнання : підручник , ПК , презентація, картки-таблиці із розшифровками слів, картки-завдання, квітка-ромашка, виставка літератури із цікавими завданнями.
Хід уроку:
1. Організаційний момент. (формув. інформаційних компетентностей) Слайд 1.
Вчитель . Доброго дня ! Сьогодні нас очікує незвичайний урок –гра .
Щоб урок цікаво розпочати, загадку дам Вам відгадати: Слайд 2.
Наук цариця недосяжна,
Могутня щедра і прекрасна,
Блискуче розум розвиває,
Правильно мислити навчає.
Неперевершено її краса,
Чудова логіка струнка.
Ну, діти, хто ж вона така.?
І чую: «Математика»
Слайд 3. І сурова, й солов’їна,
Математики країна.
Праця тут іде завзято,
Вмій лиш спритно рахувати.
Вмій ділити, рахувати,
Множить швидко й додавати.
Вмій кмітливо все збагнути,
Першим в відповіді бути.
Ледарів у нас немає.
Хто руки не піднімає?
Вирушаймо всі у путь – нас цікаві речі ждуть.
(діти записують у зошит число , класна робота)
- А розпочати нашу гру ми зможемо після того, як перевіримо вашу готовність до уроку, тобто виконання домашнього завдання. Відкрийте зошити та уважно слідкуйте .
(учні звіряють відповіді за зразком на дошці)
№ 476. 40 грн
№ 480. 1) 972664 : 3158 2) 157875 : 421
9474 308 1263 375
25264 3157
25264 2947
2105
0
№ 482. 1) 1 год 10 с ; 2) 10 год ; 3) 2 км 525 м ; 4) 505 г .
2. Мотивація навчальної діяльності.(формув. інформаційних компетентностей)
Вчитель. Наша гра – це цікава подорож у навколишній світ . А девізом уроку будуть слова :
« Нехай те, чого ви не можете зробити,
не заважає тому, що ви можете зробити » Емірсон
3. Актуалізації опорних знань.(формув. комунікативних компетентностей)
Вчитель. Для того, щоб ми могли швидко виконувати завдання, необхідно відповісти на кілька питань. (усна робота з класом).
4. Розв’язування вправ. (формув компетентностей саморозвитку і самоосвіти) Слайд 4.
Вчитель. Правильні відповіді на питання дали нам можливість розпочати гру . (усна робота з класом).
Задача № 1
Ти, Вітю, - знаєм всі ми, досвідчений юнат.
Не міг би ти штук 10 метеликів спіймать?..
Взяв сачок на плечі й пішов юнат у ліс,
Прийшов він аж надвечір…
А Вітя каже: “ОХ, лишилось сім піймати,
Якщо спіймаю трьох…”
То може з вас хто, діти, уже порахував:
Скільки ж в лісі Вітя метеликів спіймав? (жодного)
Слайд 5. Подивіться на цю красу. Добре, що Вітя не спіймав жодного метелика.
Нехай живуть, радують нас красою, перелітаючи з квітки на квітку, опиляють їх, щоб квітів було більше і ще кращих.
Слідуючи задачі виконуємо письмово Слайд 6. Задача №2
На землі живе майже 75 мільярдів пташок. Найбільші екземпляри одного з видів птахів мають массу 135 кг, а їх висота сягає 2 м 40 см.У минулому віці на острові Мадагаскар жив такий птах-гігант. Його яйце було величиною з добру диню: 33 см завдовжки і 24 см завширшки. Воно могло вмістити понад 9 л води і було більше курячого в 150 разів. Дізнатися, як називається цей птах вам допоможе таке завдання:
P 1) 135 : 9 =
C 2) 150 : 15 =
Т 3) 240 : 12 =
Y 4) 24 : 6 =
A 5) 33 : 3 =
С 6)75мільярдів : 25 мільярдів=
3 |
20 |
15 |
11 |
4 |
10 |
|
|
|
|
|
|
Слайд 7. Такі величезні птахи в нашій місцевості не водяться, а от в нашій країні – є. В Херсонській області є страусова ферма, де розводять цих птахів-велетнів. А ще вони живуть у заповіднику Асканія Нова.
Слайд 8. Задача № 3
1) На землі живе птах, який безпомилково складає прогноз погоди на літо.
Він будує гнізда у вигляді зрізаного конуса. Якщо
споруда висока, літо буде дощове, якщо низьке –
посушливе. Обчисли добутки і знатимеш назву
цього птаха.
Л 1) 88 * 0 =
І 2) 80 * 100 =
О 3) 120 * 30 =
Н 4) 41 * 200 =
М 5) 40 * 50 =
Г 6) 1 * 643 =
Ф 7) 60 * 70 =
А 8) 20 * 250 =
4200 |
0 |
5000 |
2000 |
8000 |
8200 |
643 |
3600 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Слайд 9. Розові фламінго – птахи надзвичайної краси. З ними ви зможете познайомитись під час екскурсії в заповідник Асканія Нова.
Слайд 10. Задача №4
У південних морях живуть розумні, великі й напрочуд добрі, сильні тварини. Як вони називаються, ви дізнаєтесь, розв’язавши приклади.
Ь 1) 345 + 27 =
Е 2) 1276 + 34 =
І 3) 38 + 246 =
Д 4) 457 + 143 =
Ф 5) 182 + 304 =
Л 6) 498 + 107 =
Н 7) 273 + 57 =
600 |
1310 |
605 |
372 |
486 |
284 |
330 |
|
|
|
|
|
|
|
Слайд 11. Дельфіни – дуже сильні і добрі тваринки. В спеціальних басейнах, плаваючи, граючись разом з дітьми, допомагають їм одужати.
5. Фізкультхвилинка. (формув здорового способу життя)
Вчитель. Щоб вигравати , слід бути уважними, швидкими тасильними . Тому зробимо фізкультхвилинку .
6. Розв’язування вправ. (формув компетентностей саморозвитку і самоосвіти)
Вчитель. - Молодці ! А тепер знову до гри .
Слайд 12. Задача №5
На островах Тихого океану мешкають черепахи-гіганти. Вони такі великі, що діти можуть кататися, сидячи у них на спинах. Якщо ви правильно виконаєте завдання, то дізнаєтеся, як називається найбільша у світі черепаха.
Д 1) 1000 – 374 =
Х 2) 1000 – 586 =
Л 3) 1000 – 198 =
С 4) 1000 – 621 =
О 5) 1000 – 745 =
Е 6) 1000 – 817 =
І 7) 1000 – 921 =
М 8) 1000 – 489 =
Е 9) 1000 – 293 =
Р 10) 1000 – 987 =
626 |
183 |
13 |
511 |
255 |
414 |
707 |
802 |
79 |
379 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Слайд 13. Погляньте, яка вона велика і здається такою неповороткою на суші, а в воді добре плаває і може покатати вас на своїй спинці. Таких черепах залишилось дуже мало на Землі, і тому їх оберігає закон.
Слайд 14 Задача № 6
У багатьох садах живе істота, яка має 14 175 зубів. Дізнайтеся назву цієї найзубатішої істоти, виконавши дії ділення:
Ч 1) 14 175 : 5 =
К 2) 2 835 : 5 =
В 3) 567: 3 =
’ 4) 189 : 3 =
Р 5) 63 : 3 =
Я 6) 21: 3 =
Е 7) 7 : 7 =
2835 |
1 |
21 |
189 |
63 |
7 |
567 |
|
|
|
|
|
|
|
Слайд 15. Ось вони зубаті істоти. Якщо черв’ячок прогриз ваше яблучко, то це добре, значить там немає отруйних хімічних речовин, і ви можете теж його вживати. А земляні черв’ячки рихлять грунт і до коріння рослин більше поступає повітря, вологи, і вони краще ростуть.
Слайд 16. Задача № 7
Найбільше в світі дерево досягає висоти 83 м, в обхваті сягає 24 м, росте це дерево у Каліфорнії ( США). В народі називають Мамонтовим деревом.
Прочитайте назву найбільшого дерева у світі, виконавши дії:
12 |
90 |
5 |
6 |
80 |
100 |
790 |
44 |
90 |
3 |
49 |
200 |
80 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
К 1) 55 : 11 =
Д 2) 4 * 11 =
С 3) 48 : 4 =
О 4) 16 * 5 =
Н 5) 42 : 14 =
Й 6) 25 * 4 =
Д 7) 49 * 1 =
Р 8) 293 – 93 =
В 9) 356 – 350 =
Е 10) 72 + 18 =
Я 11) 769 + 21 =
Слайд 17. Погляньте на цього гіганта! У нього стільки листочків, що воно може замінити цілий парк. Говорять, що ліси і парки – легені планети. Вони чистять повітря від шкідливих газів і ми маємо можливість дихати чистим повітрям.
Слайд 18 “Математичні квіти” - Ромашка.
Виконати дії ділення на кожній пелюстці «Ромашки» і потім скласти слово, яке вживають для похвали розумних дітей.
МОЛОДЦІ !
Красиві квіти. Бережіь їх! Не рвіть, нехай квітнуть і радують всіх людей! Маки і ромашки в вазах швидко опускають голівки, в’януть і помирають.
Бережіть красу навколишнього світу, в якому ми живем, і багатство нашої землі.
7. Екскурсія на виставку математичної літератури (формув.інформаційних компетентностей)
Вчитель показує і розповідає про цікаві книги з математики:
8.Завдання додому:( формув. компетентності продуктивної творчої діяльності) Слайд 19.
Повторити : пар.13
Виконати : № 484
№ 486
№ 494
Творче завдання : скласти задачу про цікаву рослину, квітку або тваринку.
9. Підсумок уроку .(формув. комунікативних компетентностей) Слайд 20.
Вчитель. Наша гра , на жаль, завершується . Давайте зробимо висновок : яким був сьогодні урок математики ? (рефлексія)
Так, сьогодні на уроці ми дізналися багато цікавого. І тепер прийшла черга оцінити наші старання .Активно працювали на уроці всі учні . Тому ви одержуєте наступні оцінки … (враховуються набрані бонуси-смайлики)
На цьому наш урок завершено ! Слайд 21
1