Урок "Многокутник та його периметр. Рівні фігури."

Про матеріал

Розробка уроку формування нових знань та вмінь передбачає наявності ППЗ «Математика 5 клас». Мета: ознайомити учнів із поняттями «многокутник», «периметр многокутника»; розглянути види многокутників та їх елементи;формувати вміння зображувати многокутники, позначати їх та обчислювати їх периметри , знаходити рівні фігури, виховувати розуміння учнями важливості геометрії в щоденному житті.



Перегляд файлу

Тема: Многокутник та його периметр. Рівні фігури.

Мета:  -   ознайомити учнів із поняттями «многокутник», «периметр многокутника»;  розглянути види многокутників та їх елементи;

  •          розвивати пізнавальний інтерес; вміння зображувати многокутники, позначати їх та  обчислювати їх периметри , знаходити     рівні фігури.
  • виховувати розуміння учнями важливості геометрії в щоденному житті;

            старанність, чесність, повагу до чужої праці.

Тип уроку:   засвоєння нових знань.

Обладнання:  сигнальні картки, мультимедійна дошка, ППЗ «Математика 5 клас»,   моделі многокутників, картки з текстом математичного диктанту,                         креслярські інструменти.

Хід  уроку:

1. Організаційний момент.      (формув. інформаційних компетентностей)      Слайд 1.

 Вчитель . Доброго дня ! Сьогодні нас очікує незвичайний урок – подорож у країну геометричних фігур .  Під час подорожі поруч з вами будуть смайлики, за допомогою яких ви можете виразити свій настрій . Підніміть вгору той смайлик, який показує ваш настрій на початку уроку.

(діти показують свій настрій смайликами)

 - А для початку перевіримо вашу готовність до уроку, тобто виконання домашнього завдання. Відкрийте зошити та уважно слідкуйте .

(учні звіряють відповіді, по одному учню виходять до дошки, вибирають картки із числами та отримують вираз «Мно-го-кут-ни-ки»)

    273.  Еверест - 8848 м ,

                Ельбрус – 5642 м , 

                на 3581 м Ельбрус вищий за Говерлу.

 № 282 .  1)   9 м 8 дм;                     2) 604 кг 979 г ;              3) 8 год 59 хв 50 с .      

 

2. Актуалізації опорних знань.(формув. комунікативних компетентностей)

Вчитель. З нами у подорож вирушать наші друзі – Наталка, Андрійко та Угу.

Наталка сьогодні якось дивно поводиться, а Угу дуже засмучений і креслить на піску якісь фігури… Подивимось, що ж він там зобразив?Слайд 2. (анімований)

  • Яку фігуру зображено на малюнку?
  • З чого вона складається?
  • Як  називаються відрізки АВ, ВК, КС?
  • Яку назву мають точки А, В, К, С?
  • Як знайти довжину ламаної АВКС?
  • Угу потім зєднав точки А  і С. Як можна назвати фігуру, що утворилась? (замкнена ламана)

Слайд 3. (анімований)

  • Як називається ця фігура? (кут)
  • З яких елементів складається кут? (вершина,сторони)

 

3. Мотивація навчальної діяльності.(формув. інформаційних компетентностей)

      Можливо, хтось із вас вважає, що різноманітні лінії, площини, фігури можна зустріти лише в підручнику з математики. Це не так.

   Якщо ми уважно глянемо довкола себе, то помітимо, що нас оточують різноманітні фігури. Їх дуже багато. Розглянемо, наприклад, інтер’єр кухні (Слайд 4.) Які фігури тут присутні?

    А ось інтер’єр внутрішньої зали палацу (Слайд 5.). Подивіться, скільки геометричних фігур нас оточує. Я недаремно наводжу саме ці приклади (прямокутник, квадрат і т.п.) Усі ці фігури мають спільну назву – многокутники.

   Тема сьогоднішнього уроку звучить так «Многокутники» (Слайд 6.)  учні записують число, тему у зошит.

Ми з вами дізнаємося про таку фігуру, як многокутник. Дізнаємося, які фігури є многокутниками, а які не можуть ними бути. Навчимося будувати та позначати многокутники. Дізнаємося, з яких елементів складається будь-який многокутник.

      А ще дізнаємося, що ж трапилося у наших мандрівників у часі та їх приятеля Угу. Тож попрошу вас бути дуже уважними.

4.Засвоєння нових знань. (формув. інформаційних компетентностей)     

Супроводжується використанням фрагментів уроку №36 ППЗ «Математика 5 клас». Перед переглядом кожного фрагменту учням ставиться завдання:

  • Що називають чотирикутником?
  • Яка фігура називається многокутником?
  • З яких елементів складається многокутник?
    Як його можна назвати?
  • Що таке периметр многокутника?
  • Які многокутники рівні?

Виховний момент: – Як ви відноситесь до вчинку Наталки? Що б ви зробили на її місці?

Доповнення знань – Слайд 7:

 

5. Фізкультхвилинка. (формув здорового способу життя) Слайд 8

Вчитель. Щоб подорожувати, слід бути сильними.Тому зробимо фізкультхвилинку 

 вчитель показує приклади , а учні перевіряють їх правильність :    

                якщо це многокутник – піднімають дві руки вгору,

                  якщо не є многокутником  – присідають,

                     якщо незнають відповіді – руки на пояс.

Вчитель. - Молодці !  Покажіть свій настрій смайликами.

6. Розв’язування вправ. (формув компетентностей саморозвитку і самоосвіти)

Усно :            Слайд 9 .   Слайд 10 .

Письмово :  № 306 .   3 учні біля дошки креслять 4- , 5- та 6- кутники.

№ 343.   (3+4) 2 = 24 м плінтуса.

     № 344.    (6+10) 2 = 32 м. Відповідь : не вистачить .

Слайд 11. 

Практична робота - робота в парах на виявлення серед шаблонів многокутників  2 пар рівних фігур.               Слайд 12. 

 

 

8.Домашнє завдання:( формув. компетентності продуктивної творчої діяльності)

Слайд 13. 

9. Підсумок уроку .(формув. комунікативних компетентностей та компетентності продуктивної творчої діяльності)

Слайд 14. 

   Проводиться у формі математичного диктанту (див. додаток) з наступною взаємоперевіркою.

     Вчитель. Покажіть свій настрій на цей момент уроку смайликами. 

Активно працювали на уроці всі учні . Тому ви одержуєте наступні оцінки … (враховується робота на уроці + домашнє завдання)

На цьому наш урок завершено !

Слайд 15.  

 

 

                                                 

1

 

doc
Додано
26 липня 2018
Переглядів
4303
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку