Розробка уроку формування нових знань та вмінь передбачає наявності ППЗ «Математика 5 клас». Мета: ознайомити учнів із поняттями «многокутник», «периметр многокутника»; розглянути види многокутників та їх елементи;формувати вміння зображувати многокутники, позначати їх та обчислювати їх периметри , знаходити рівні фігури, виховувати розуміння учнями важливості геометрії в щоденному житті.
Тема: Многокутник та його периметр. Рівні фігури.
Мета: - ознайомити учнів із поняттями «многокутник», «периметр многокутника»; розглянути види многокутників та їх елементи;
старанність, чесність, повагу до чужої праці.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: сигнальні картки, мультимедійна дошка, ППЗ «Математика 5 клас», моделі многокутників, картки з текстом математичного диктанту, креслярські інструменти.
Хід уроку:
1. Організаційний момент. (формув. інформаційних компетентностей) Слайд 1.
Вчитель . Доброго дня ! Сьогодні нас очікує незвичайний урок – подорож у країну геометричних фігур . Під час подорожі поруч з вами будуть смайлики, за допомогою яких ви можете виразити свій настрій . Підніміть вгору той смайлик, який показує ваш настрій на початку уроку.
(діти показують свій настрій смайликами)
- А для початку перевіримо вашу готовність до уроку, тобто виконання домашнього завдання. Відкрийте зошити та уважно слідкуйте .
(учні звіряють відповіді, по одному учню виходять до дошки, вибирають картки із числами та отримують вираз «Мно-го-кут-ни-ки»)
№ 273. Еверест - 8848 м ,
Ельбрус – 5642 м ,
на 3581 м Ельбрус вищий за Говерлу.
№ 282 . 1) 9 м 8 дм; 2) 604 кг 979 г ; 3) 8 год 59 хв 50 с .
2. Актуалізації опорних знань.(формув. комунікативних компетентностей)
Вчитель. З нами у подорож вирушать наші друзі – Наталка, Андрійко та Угу.
Наталка сьогодні якось дивно поводиться, а Угу дуже засмучений і креслить на піску якісь фігури… Подивимось, що ж він там зобразив?Слайд 2. (анімований)
Слайд 3. (анімований)
3. Мотивація навчальної діяльності.(формув. інформаційних компетентностей)
Можливо, хтось із вас вважає, що різноманітні лінії, площини, фігури можна зустріти лише в підручнику з математики. Це не так.
Якщо ми уважно глянемо довкола себе, то помітимо, що нас оточують різноманітні фігури. Їх дуже багато. Розглянемо, наприклад, інтер’єр кухні (Слайд 4.) Які фігури тут присутні?
А ось інтер’єр внутрішньої зали палацу (Слайд 5.). Подивіться, скільки геометричних фігур нас оточує. Я недаремно наводжу саме ці приклади (прямокутник, квадрат і т.п.) Усі ці фігури мають спільну назву – многокутники.
Тема сьогоднішнього уроку звучить так «Многокутники» (Слайд 6.) – учні записують число, тему у зошит.
Ми з вами дізнаємося про таку фігуру, як многокутник. Дізнаємося, які фігури є многокутниками, а які не можуть ними бути. Навчимося будувати та позначати многокутники. Дізнаємося, з яких елементів складається будь-який многокутник.
А ще дізнаємося, що ж трапилося у наших мандрівників у часі та їх приятеля Угу. Тож попрошу вас бути дуже уважними.
4.Засвоєння нових знань. (формув. інформаційних компетентностей)
Супроводжується використанням фрагментів уроку №36 ППЗ «Математика 5 клас». Перед переглядом кожного фрагменту учням ставиться завдання:
Виховний момент: – Як ви відноситесь до вчинку Наталки? Що б ви зробили на її місці?
Доповнення знань – Слайд 7:
5. Фізкультхвилинка. (формув здорового способу життя) Слайд 8
Вчитель. Щоб подорожувати, слід бути сильними.Тому зробимо фізкультхвилинку
вчитель показує приклади , а учні перевіряють їх правильність :
якщо це многокутник – піднімають дві руки вгору,
якщо не є многокутником – присідають,
якщо незнають відповіді – руки на пояс.
Вчитель. - Молодці ! Покажіть свій настрій смайликами.
6. Розв’язування вправ. (формув компетентностей саморозвитку і самоосвіти)
Усно : Слайд 9 . Слайд 10 .
Письмово : № 306 . 3 учні біля дошки креслять 4- , 5- та 6- кутники.
№ 343. (3+4) 2 = 24 м плінтуса.
№ 344. (6+10) 2 = 32 м. Відповідь : не вистачить .
Слайд 11.
Практична робота - робота в парах на виявлення серед шаблонів многокутників 2 пар рівних фігур. Слайд 12.
8.Домашнє завдання:( формув. компетентності продуктивної творчої діяльності)
Слайд 13.
9. Підсумок уроку .(формув. комунікативних компетентностей та компетентності продуктивної творчої діяльності)
Слайд 14.
Проводиться у формі математичного диктанту (див. додаток) з наступною взаємоперевіркою.
Вчитель. Покажіть свій настрій на цей момент уроку смайликами.
Активно працювали на уроці всі учні . Тому ви одержуєте наступні оцінки … (враховується робота на уроці + домашнє завдання)
На цьому наш урок завершено !
Слайд 15.
1