18 червня о 18:00Вебінар: Ігрові методики та вправи в роботі вчителя початкових класів

Урок "Дії з натуральними числами", 5 клас

Про матеріал

Урок-подорож для учнів 5 класу "Діїз натуральними числами". Мета: закріпити в учнів уміння виконувати дії над натуральними числами в процесі розв'язування різноманітних вправ; сприяти розвитку логічного мислення, обчислювальних навичок учнів, культуру математичної мови і записів; формувати інтерес до математики; виховувати самостійність, наполегливість, взаємодовіру; узагальнити і систематизувати свої знання про натуральні числа; додавати, віднімати, множити й ділити натуральні числа; розв'язувати рівняння на основі залежності між компонентами дій; розв'язувати текстові задачі арифметичним способом та за допомогою рівнянь; спрощувати вирази та обчислювати їх зручним способом;

Перегляд файлу

Урок

Тема. Дії з натуральними числами. (5 клас)

Мета: закріпити в учнів уміння виконувати дії над натуральними числами в процесі розв’язування різноманітних вправ; сприяти розвитку логічного мислення, обчислювальних навичок учнів, культуру математичної мови і записів; формувати інтерес до математики; виховувати самостійність, наполегливість, взаємодовіру.

Прогнозований результат.

Після уроку учні зможуть:

  • узагальнити і систематизувати свої знання про натуральні числа;
  • додавати, віднімати, множити й ділити натуральні числа;
  • розв’язувати рівняння на основі залежності між компонентами дій;
  • розв’язувати текстові задачі арифметичним способом та за допомогою рівнянь;
  • спрощувати вирази та обчислювати їх зручним способом;

Обладнання: картка-квиток, математичне лото, схеми до задач, мультимедійна дошка.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок.

Форма проведення уроку: урок-подорож.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

№501. х+3х=268  4х=268, х=67 (кг)- завезли шампіньйонів до 2 магазину

268-67=201 (кг)- завезли шампіньйонів до 1 магазину.

№505. х+х-50=180, 2х=230, х=115°- 1 кут. 115°-50°=65°- 2кут.

№509. Червона Шапочка-2х, Мальвіна–3х, Попелюшка–4х, Дюймовочка-х, а разом 500 вареників. 2х+3х+4х+х=500, 10х= 500, х=50 (вареників) – Дюймовочка, 100 вареників-Червона Шапочка, 105 вареників- Мальвіна, 200 вареників – Попелюшка.

Аналіз самостійної роботи.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Оголошення теми, завдань

Вчитель повідомляє тему, очікувані результати.

 Минуле і майбутнє… Таємниці історії, великі відкриття і сучасні досягнення науки, різні області застосування знань… Усе хочеться побачити і про все довідатися. А найкращій спосіб пізнання – це подорож.

 Сьогодні ми з вами відправляємось у захоплюючу подорож. Протягом усієї подорожі нас супроводжуватиме МАТЕМАТИКА, а  зупинимося ми сьогодні  на станціях Історичній, Біологічній і Географічній. Але щоб розпочати подорож, слід придбати квитки, вартість яких виражається не грішми, а вашими знаннями.

IY. Гра «Аукціон розпродажу квитків»

За правильну відповідь учні одержують квиток.

  1. Які числа називаються натуральними?
  2. Найменше натуральне число…
  3. Найбільше натуральне число…
  4. Від перестановки доданків…
  5.  Щоб знайти невідомий доданок…
  6. Як називаються компоненти при відніманні?
  7. Чому дорівнює різниця двох рівних  чисел?
  8. Щоб знайти невідоме зменшуване…
  9. Від перестановки множників…
  10.   Якщо один із множників дорівнює нулю, то
  11.  Щоб знайти невідомий множник…
  12. Як називаються компоненти при діленні?
  13.  Щоб знайти невідоме ділене…
  14.   Щоб знайти невідомий дільник…
  15.   Частка двох рівних чисел дорівнює…
  16.  Ділити не можна на…
  17.   Як дізнатися у скільки разів одне число більше за інше?

 Оформлення квитків

  Отже, ви розмістилися в трьох вагонах і своїми знаннями  довели, що можете вирушати в подорож. Але спочатку виберіть керівника  групи, який буде відповідати за вас під час подорожі, допомагати вам. Наступне ваше завдання – оформити квитки. У кожного з вас на картці-квитку є приклад, який ви розв’язуєте в зошиті,а на картці фіксуєте тільки відповідь і здаєте керівнику.

 Завдання на картках:


  1. 15472+39628=
  2. 56431-7025=
  3. 9792:32=
  4. 214·57=
  5. 51720 =

 Станція «Історична»

Одного разу  в англійському графстві Камберленд почалася гроза, сильний вітер виривав дерева з коріннями, утворюючи ями. В одній з таких ям жителі побачили чорну речовину. Назву цієї речовини зашифровано рівняннями. Необхідно  розв’язати рівняння, корені замінити літерами за допомогою таблиці.

 


  1. 9(х - 15) = 72;              

 х = 23.(Г)

  1. (3х - 8) · 16 = 448;       

х = 12.(Р)

  1. (5х + 24):8 = 13;           

х = 16.(А)

  1. 12х + 4х – 48 = 256;     

х = 14.(Ф)

  1. 16х + х – 7х +37 = 217;

х = 18.(І)

  1. 48:х + 4 = 8;                   

х = 4.(Т)


Діти одержують слово «графіт».

Шматочками графіту пастухи стали позначати овець, а торговці робили написи на кошиках і ящиках. Це відбулося в 1556 році. Перші олівці мали недолік – вони бруднили пальці й швидко ламалися. Шматки графіту обмотували тасьмою чи тканиною, а для міцності змішували з сіркою, сурмою, смолою. Пізніше  до графіту почали додавати глину і висушували в печі. Сучасний олівець з’явився в кінці ХVІІІ сторіччя.

 


Станція «Біологічна»

Задача 1. Лев в середньому живе близько 40 років, що в 5 разів менше, ніж граничний вік слона. Який граничний вік слона?

Задача 2. Дятел з’їдає в 2 рази менше шкідників, ніж зяблик. Скільки грамів шкідників знищив кожен з них, якщо разом вони знищили 180 грамів шкідників?

Задача 3.  З двох сіл Квіткове і Лугове, відстань між якими 14 км, одночасно назустріч один одному полетіли стриж і шпак. Швидкість польоту стрижа – 1600м/хв.. Знайти  швидкість польоту шпака, якщо через 5 хвилин  пташки сіли на одне дерево?

Станція «Географічна»

Задача.  З 640 найважливіших культурних рослин земної кулі 100 рослин походить з Північної та Південної Америки, що на 42 рослини більше,ніж з Африки і в 4 рази менше, ніж з Азії. Решта рослин походить з інших континентів. Скільки видів рослин походить з інших континентів?

 

Y. Підсумки уроку та домашнє завдання

 

Подорож закінчується.

Запитання до учнів

  • Чи сподобалося вам подорожувати разом з математикою?
  • Що встигли зробити за урок?
  • Що з уроку найбільше сподобалося?
  • Чи працювали з повною віддачею?
  •  Хто працював найкраще?
  • Чи готові ви написати контрольну роботу?

Запис домашнього завдання. Повторити п. 16-18 №497, №511.

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Шевченко Олена
Додано
20 серпня 2018
Переглядів
1059
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку