Урок-подорож для учнів 5 класу "Діїз натуральними числами". Мета: закріпити в учнів уміння виконувати дії над натуральними числами в процесі розв'язування різноманітних вправ; сприяти розвитку логічного мислення, обчислювальних навичок учнів, культуру математичної мови і записів; формувати інтерес до математики; виховувати самостійність, наполегливість, взаємодовіру; узагальнити і систематизувати свої знання про натуральні числа; додавати, віднімати, множити й ділити натуральні числа; розв'язувати рівняння на основі залежності між компонентами дій; розв'язувати текстові задачі арифметичним способом та за допомогою рівнянь; спрощувати вирази та обчислювати їх зручним способом;
Урок
Тема. Дії з натуральними числами. (5 клас)
Мета: закріпити в учнів уміння виконувати дії над натуральними числами в процесі розв’язування різноманітних вправ; сприяти розвитку логічного мислення, обчислювальних навичок учнів, культуру математичної мови і записів; формувати інтерес до математики; виховувати самостійність, наполегливість, взаємодовіру.
Прогнозований результат.
Після уроку учні зможуть:
Обладнання: картка-квиток, математичне лото, схеми до задач, мультимедійна дошка.
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок.
Форма проведення уроку: урок-подорож.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
№501. х+3х=268 4х=268, х=67 (кг)- завезли шампіньйонів до 2 магазину
268-67=201 (кг)- завезли шампіньйонів до 1 магазину.
№505. х+х-50=180, 2х=230, х=115°- 1 кут. 115°-50°=65°- 2кут.
№509. Червона Шапочка-2х, Мальвіна–3х, Попелюшка–4х, Дюймовочка-х, а разом 500 вареників. 2х+3х+4х+х=500, 10х= 500, х=50 (вареників) – Дюймовочка, 100 вареників-Червона Шапочка, 105 вареників- Мальвіна, 200 вареників – Попелюшка.
Аналіз самостійної роботи.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Оголошення теми, завдань
Вчитель повідомляє тему, очікувані результати.
Минуле і майбутнє… Таємниці історії, великі відкриття і сучасні досягнення науки, різні області застосування знань… Усе хочеться побачити і про все довідатися. А найкращій спосіб пізнання – це подорож.
Сьогодні ми з вами відправляємось у захоплюючу подорож. Протягом усієї подорожі нас супроводжуватиме МАТЕМАТИКА, а зупинимося ми сьогодні на станціях Історичній, Біологічній і Географічній. Але щоб розпочати подорож, слід придбати квитки, вартість яких виражається не грішми, а вашими знаннями.
IY. Гра «Аукціон розпродажу квитків»
За правильну відповідь учні одержують квиток.
Оформлення квитків
Отже, ви розмістилися в трьох вагонах і своїми знаннями довели, що можете вирушати в подорож. Але спочатку виберіть керівника групи, який буде відповідати за вас під час подорожі, допомагати вам. Наступне ваше завдання – оформити квитки. У кожного з вас на картці-квитку є приклад, який ви розв’язуєте в зошиті,а на картці фіксуєте тільки відповідь і здаєте керівнику.
Завдання на картках:
Станція «Історична»
Одного разу в англійському графстві Камберленд почалася гроза, сильний вітер виривав дерева з коріннями, утворюючи ями. В одній з таких ям жителі побачили чорну речовину. Назву цієї речовини зашифровано рівняннями. Необхідно розв’язати рівняння, корені замінити літерами за допомогою таблиці.
х = 23.(Г)
х = 12.(Р)
х = 16.(А)
х = 14.(Ф)
х = 18.(І)
х = 4.(Т)
Діти одержують слово «графіт».
Шматочками графіту пастухи стали позначати овець, а торговці робили написи на кошиках і ящиках. Це відбулося в 1556 році. Перші олівці мали недолік – вони бруднили пальці й швидко ламалися. Шматки графіту обмотували тасьмою чи тканиною, а для міцності змішували з сіркою, сурмою, смолою. Пізніше до графіту почали додавати глину і висушували в печі. Сучасний олівець з’явився в кінці ХVІІІ сторіччя.
Станція «Біологічна»
Задача 1. Лев в середньому живе близько 40 років, що в 5 разів менше, ніж граничний вік слона. Який граничний вік слона?
Задача 2. Дятел з’їдає в 2 рази менше шкідників, ніж зяблик. Скільки грамів шкідників знищив кожен з них, якщо разом вони знищили 180 грамів шкідників?
Задача 3. З двох сіл Квіткове і Лугове, відстань між якими 14 км, одночасно назустріч один одному полетіли стриж і шпак. Швидкість польоту стрижа – 1600м/хв.. Знайти швидкість польоту шпака, якщо через 5 хвилин пташки сіли на одне дерево?
Станція «Географічна»
Задача. З 640 найважливіших культурних рослин земної кулі 100 рослин походить з Північної та Південної Америки, що на 42 рослини більше,ніж з Африки і в 4 рази менше, ніж з Азії. Решта рослин походить з інших континентів. Скільки видів рослин походить з інших континентів?
Y. Підсумки уроку та домашнє завдання
Подорож закінчується.
Запитання до учнів
Запис домашнього завдання. Повторити п. 16-18 №497, №511.