Урок№38. Тема: Дикі і свійські тварини.
Очікувані результати: учні мають уявлення про тварин, їх різноманітність в природі; усвідомлюють відмінність між дикими та свійськими тваринами; пояснюють де живуть тварини; використовують знання про звірів та їх особливості.
Мета:
формування предметних компетентностей:
розширити і поглибити знання дітей про тварин, навчити розрізняти тварин за класами; розширити уявлення про диких та свійських тварин, їх місце існування та харчування; виховувати повагу один до одного, чуйність по відношенню до тварин, дбайливе ставлення до домашніх тварин, почуття турботи.
формування ключових компетентностей:
компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій – допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї; самостійно чи в групі спостерігати та досліджувати; формулювати припущення і робити висновки на основі проведених дослідів; пізнавати себе і навколишній світ шляхом спостереження та дослідження;
вільне володіння державною мовою - уміння правильно, точно, виразно передавати свої думки засобами мови та мовлення; володіння культурним науковим та професійним мовленням з метою дії на розум та почуття; удосконалення своєї мовленнєвої культури як гуманітарної складової особистості;
вміння вчитися – включатися в роботу відразу після вказівки вчителя, правильно висловлюватися, зосереджено слухати вчителя, відповідати на запитання, вчити застосовувати вивчені правила на практиці;
здоров'язбережувальна – правильно організовувати навчальну діяльність – змінювати види роботи, щоб запобігти втомлюваності учнів, формувати в учнів вміння активно рухатись під час фізкультхвилинки; дбайливе ставлення до власного здоровя і збереження здоровя інших людей;
екологічна компетентність - дотримання правил природоохоронної поведінки, ощадного використання природних ресурсів, розуміючи важливість збереження природи для сталого розвитку суспільства.
Обладнання та наочність: підручники, мультимедійна презентація,
Хід уроку
Слайд 2. Створення позитивного психологічного клімату в класі.
Потихеньку всім сидіти.
Ми сюди прийшли учитися,
Не лінитися, а трудитися!
Мотивація навчальної діяльності
Слайд 3.
- Діти, з яким настроєм ви сьогодні прийшли на урок?
Слайд 4. Ранкове коло.
Слайд 5. Ранкове коло. Гра “Фантазери”
Уявіть, що трапилося диво — і ви перетворилися на тваринку. Виберіть, ким ви хочете бути. Ви — тваринка, тому можете рухатися так, як вона, видавати ті самі звуки, поводитися так само. Для цього ви можете використовувати всю класну кімнату. Спробуйте відчути задоволення, радість, спокій, адже ви робите те, що вам заманеться.
Слайд 6. Хвилинка фенологічних спостережень.
Слайд 7-10. Відгадай загадки.
Маю сірий кожушок,
куций хвостик,
довгі вуса.
У нашої бабусі
сидить дід у кожусі, проти печі гріється,
без води умиється.(котик)
В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має.
Їй на місці не сидиться.
Як зовуть її?…(лисиця)
Має дуже прудкі ніжки,
Наставляє грізно ріжки
На великого собаку.
Той сховався з переляку.
А дасте ви їй травиці,
Кухлик чистої водиці —
Молочком вас пригостить.
Хто вона? Ану скажіть!(коза)
Слайд 11-12. Запамятай!
Повідомлення теми і мети уроку
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Слайд 13. Назви тварин.
Слайд 14. Прослухай вірш. Розглянь малюнок. Що переплутали автор вірша і художник? Розкажи, як є насправді.
Переплутанка
От так диво-дивина —
виріс ріг у кабана.
Льоха вбралася у пір’я,
пси порили все подвір’я.
А цаписько в курнику
заспівав: «Кукуріку!»
Лізуть горобці під квочку,
щоб сховатись в холодочку.
А ягнята, мов коти,
геть обсіли всі плоти.
Віл на яворі пасеться,
кіт у кошику несеться.
А індики на воді
плавають, мов лебеді.
А тепер скажіть мені,
де тут правда, а де — ні?
За Анатолієм Григоруком
Слайд 15. Прослухай віршик. Відтвори звуки.
Слайд 16. Фізкультхвилинка для очей.
Слайд 17. Розглянь малюнки.
Слайд 18-22. Хто, де живе?
Слайд 23-26. Розглянь малюнки.
Слайд 27-31. Дай відповіді на запитання.
Слайд 32-34.Цікаво знати.
Слайд 35. Фізкультхвилинка.
Закріплення вивченого
Слайд 36-41. Гра «Вгадай хто «говорить»
Слайд 42. Сторінка 54, Вправа 1.
Слайд 43. Сторінка 55, вправа 2.
Слайд 44. Сторінка 55, вправа 2.
Слайд 45. Сторінка 55, вправа 2.
Слайд 46. Сторінка 55, вправа 3.
Слайд 47. Інтерактивне онлайн завдання.
Рефлексія.