Дата ________________ Тема «Множення і ділення раціональних чисел
Урок №________
Тема. Застосування властивостей ділення до раціональних чисел
Мета: ознайомити учнів з деякими властивостями ділення по відношенню до множення та додавання раціональних чисел, вдосконалювати вміння використовувати сумісні арифметичні дії із раціональними числами;
розвивати логічне мислення, кмітливість, вміння швидко орієнтуватися в ситуації;розвивати мислення, інтелект, творчі здібності учнів; поглиблювати знання та інтерес учнів до математики;
виховувати активність, прищеплювати навички самостійної роботи, зацікавленість математикою, показувати зв’язок математики з іншими сферами життя.
Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок.
Обладнання: підручник, дидактичний матеріал, мультимедійний проектор, презентація Microsoft Power Point
Хід уроку
І. Організаційний момент. Мотивація навчальної діяльності.
- Діти, сьогодні на уроці ми продовжимо розв’язувати вправи на ділення раціональних чисел. Давайте вивчимо нескладний віршик, який допоможе вам запам’ятати правила ділення раціональних чисел.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Відповісти на питання учнів, які виникли в них при виконанні домашнього завдання.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
а)120 та - 30
б) - 120 та 30
обчисліть суму, різницю, добуток, частку цих чисел (Слайд 2,3 )
2. Обчисліть:
2,2 · 3 = 0 : (-8,7) =
-15,3 : (-3) = (-24) : (-6) =
-7,1 · 10 = 100 : (-20) =
-20 ·3 =
(Слайд 4)
(Вірні відповіді - червоним кольором)
Властивості ділення (Слайд 12)
1)(a+b):c = a:c+b:с і навпаки: a:c+b:c=(a+b):c;
2)(a∙b):c=(a:c)-b=a∙(b:c).
Наприклад
Робота з підручником
а)
б) ( - 8 ∙ 6,9 ) : ( - 6,9 );
в) (3,8 ∙ ( - 2,1)) : ( - 0,19).
а) 880 : (300 - 350) + 150 : (35 - 45) - 80;
б) (27 - 24 : (8 - 11)) ∙ (- 9 + 8 : (27 - 35));
в) - 1,2 : (1,5 - 1,8) + 0,35 : (0,83 - 0,9).
3. Розв'яжіть рівняння:
а) 3(2х- 11)=-21;
б)-2(5–2х)=-14;
в)-5(х+ 3)+3=-17;
г) 0,4х+12=-0,16;
д) |2х|+1=6;
е) |5х-3|=8.
Щось не хочеться сидіти,
Треба трошки відпочити.
Руки вгору, руки вниз,
На сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки,
Вище руки підніміть,
А тепер їх опустіть
Плесніть, діти, кілька раз
За роботу! Все, гаразд!
Самостійна робота
Варіант 1
1. Виконайте ділення:
а) -5,5 : 5; б) 10,32 : (-2,5);в)
2. Знайдіть значення виразу:
3. Розв’яжіть рівняння:
а) – 9х = 36; б) - 1,8 : х = - 5,4; в)
Варіант 2
1. Виконайте ділення:
а) 8,4 : (-0,7); б) -8,88 : 2,4; в)
2. Знайдіть значення виразу:
3. Розв’яжіть рівняння:
а) - 8х = 72; б) – 1,7 : х = - 5,1; в)
а) -81: (83 - 110) + 25 ∙ (-11 + 36 : (-4));
б) (-1,6 + 4,4): 0,7 + 0,85 : (-1,7);
в)4∙0,85-1,5:(-0,3);
г)
2. Творче завдання: розв'яжіть рівняння |4х|+3 = 27.