Образотворче мистецтво
Тема: Дизайн годинника. Поняття дизайну.
Мета: формування ключових компетентностей: вміння вчитися – само організуватися до навчальної діяльності у взаємодії; загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури; соціальної – вміння співпрацювати в групі; предметних компетентностей: вчити компонувати в об’ємі задуманий художній образ, розвивати вміння конструювати з паперу; розвивати кругозір, звернути увагу дітей на різноманітність годинників; виховувати зацікавленість, бажання до творчості.
Обладнання: презентація «Різновиди годинників».
Тип уроку: комбінований.
Вид заняття : тематичне
Хід уроку
I Організація класу.
1.Привітання
Посміхніться один одному, хай гарний настрій буде у вас протягом усього уроку. Пам’ятайте, якщо є праця, то буде і успіх.
2.Перевірка готовності до уроку
Давайте перевіримо чи все у нас готово для нашого уроку ( альбоми , олівці,пензлі,фарби , ємкість для води )
II Вивчення нового матеріалу
1.Етап орієнтації
Які види ОМ ви знаєте ? Що таке дизайн? Чим займаються дизайнери? А без чого вони не можуть обійтися в своїй роботі? Звісно без фантазії.
2. Етап ціле покладання
Сьогодні ми більш детельно поговоримо про дизайн . Таспробуємо намалювати свій власний дизайн годинника .
Можливо після цього уроку вам сподобається робити ескізи годинника та ви самотужки захочете самостійно створити власний дизайн годинника .
3. Сприймання творів мистецтва
В одному з найстаріших будинків столиці Австрії – Відня розміщено музей годинників, який нараховує близько тисячі баштових, підлогових, камінних, настінних, кишенькових, наручних та інших годинників. Одним із символів Відня є «годинник, що танцює». Така його назва пов’язана з тим, що за добу на ньому змінюється 12 фігурок найвідоміших персон в австрійській історії.
Німецькі майстри понад 300 років тому вперше виготовили годинник, який відбиває години звуком, схожим на кування зозулі. Найбільший у світі годинники із зозулею був занесений у Книгу рекордів Гіннеса і знаходиться в німецькому місті Шонах.
4. Вступна бесіда
Дизайн – це творча діяльність. Дизайн – це художнє конструювання зручних і красивих предметів на основі наукових і естетичних даних.
Дизайнери – фахівці, які проектують, розробляють речі, техніку, оздоблюють приміщення, проектують парки тощо
Здавна люди намагалися прикрасити свій побут, зробити красивими й зручними предмети, що їх оточували. Так зародився дизайн діяльність з художнього конструювання виробів. На його розвиток вплинули традиції народного мистецтва, досягнення науки і техніки.
Завдяки творчій діяльності дизайнерів предметне середовище стає гармонійним і привабливим. Дизайнери проектують предмети побуту, меблі, одяг, транспорт, інтер’єри, архітектурне середовище тощо. Також розробляють ескізи листівок, плакатів, етикеток; здійснюють художнє оформлення книжок, буклетів.
Незамінним помічником людини здавна є годинник. Часто великий годинник гучно відлічує час на міській вежі, а маленький тихо тікає на руці. Настінний годинник завжди прикрашає інтер’єр приміщення, а той, що стоїть на підлозі, надає йому урочистості.
5.Дидактична гра
Які ви знаєте види годинників ?
( Морські , великий годинник, настійний годинник …)
Технологія виготовлення годинника:Роздивіться, як по-різному виглядають годинники, який у них оригінальний дизайн. Продумайте форму настінного годинника залежно від його призначення ля шкільного класу, святкової зали, їдальні, власної кімнати тощо.
III Практична частина
6 . Послідовність виконання
Пропоную розпочати роботу над створенням власний ескізу дизейнерського годинника за власним ескізом .У важно роздивіться деталі та виконайте годинника та не забувайте про елементи освітлення .
1) компоновка предметів за допомогою рисок
2) деталізуємо наші предмети .
3)надаємо нашій роботі об’єму за допомогою кольорових олівців.
6)Інструктаж до роботи
1) На олівець не натискаемо 2) користуемося палітрою
3) змішуемо не більшн 3 кольорів4) беремо не багато води
7) Критерії оцінювання
Ця робота буде оцінена в кінці уроку за такими критеріями які висять на дощці.
Практична робота
1) Індивідуальна та фронтальна робота
2) Слідкування за часом та поставою учнів
3) Фізхфилинка
закрити очі і посидіти спокійно, відкрити, подивитися вдалину тате що знаходиться ближче до нас Витягнути праву руку вперед. Стежити очима, не повертаючи голови, за повільними рухами вказівного пальця витягнутої руки вліво і вправо, вгору і вниз.
IV Підсумок уроку
1 Загальна оцінка уроку
2 Виставка робіт учнів з подальшим аналізом кращих досягнень та
3 Закріплення матеріалу
Що таке дизайн?
Чим займаються дизайнери?
Де знаходиться музей годинників ?
Який символ Відня ?
4. Прибирання робочих місць
5. Орг завершення
До побачення !