Урок "Дизайн одягу. Мода і культура. Ескіз костюму для власного гардеробу (спортивний одяг, святкова сукня, шкільна форма)"

Про матеріал

Матеріали можна використати під час проведення уроку образотворого мистецтва у 7 класі на тему "Дизайн одягу. Мода і культура. Ескіз костюму для власного гардеробу (спортивний одяг, святкова сукня, шкільна форма)"

Перегляд файлу

Дизайн одягу. Мода і культура. Ескіз костюму для власного гардеробу (спортивний одяг, святкова сукня, шкільна форма)

Мета: навчальна: розширювати знання учнів про дизайн, дати уявлення про професію художника модельєра; учити застосовувати набуті знання на практиці.

розвивальна: розвивати образне і нестандартне мислення, окомір, асоціативну пам'ять, творчі здібності.

виховна: виховувати акуратність, інтерес до вивчення історії минулого.

Тип уроку: комбінований.

Оснащення матеріали та інструменти: прості олівці, гуашеві або акварельні фарби, пензлі, гумка, папір. Презентація «Дизайн одягу»

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ. МОТИВАЦІЯ

  •                 Що ви розумієте під словом дизайн? («Дизайн»  у перекладі з англійської мови означає «проект», «ескіз», «малюнок».)
  •                 Скажіть, будь ласка, як би ви відповіли на запитання: «Чому ви так одягнені?»
  •                 Людина почала одягатися в далекі часи. А чому?

ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

Історія костюму сягає глибини віків, переплітаючись з історією суспільства, науково технічним прогресом, національними традиціями, природним прагненням людини до зручності і краси. Зрозуміло, дотична до цього і мода.

Що ж таке художнє моделювання, яка його історія, якими якостями повинен володіти високоосвічений фахівець-модельєр…

IV. ВИКЛАДЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Слайд 1,2.

Досить модною професією є  дизайнер. Дизайнер - це художник, в якого на багато звичних речей може бути нестандартний погляд. Дуже часто люди, дивлячись на роботу дизайнера, говорять: «Мені б і в голову таке не прийшло».

Дизайнер–модельєр створює нові моделі одягу, взуття, головних уборів, аксесуарів. Йому потрібен художній смак, глибокі знання в історії костюма, необхідно розбиратися в явищах світової культури. Він має добре малювати, щоб викласти свої ідеї на папір.

Поряд з модельєром зустрічаються такі слова як кутюр’є, стиліст.

Кутюр’є створює колекції моделей унікального одягу для будинків високої моди.

Стилістом називають спеціаліста, який здатен допомогти споживачу підібрати гардероб у єдиному стилі та доповнити його відповідальною зачіскою та макіяжем.

Мода (фр. mode, від лат. Modus — міра, образ, спосіб, правило, розпорядження) — нетривале панування певного смаку в певній сфері життя чи культури. На відміну від поняття стилю мода характеризує короткочасні й поверхневі зміни зовнішніх форм побутових предметів та мистецьких творів. У вужчому сенсі модою називають зміну форм і зразків одягу, що відбувається протягом порівняно коротких проміжків часу.

Індустрія моди — це певний сектор економіки, що включає в себе виробництво та збут товарів (у тому числі і послуг як товару), а також пов'язані сектори.

Протягом історії моду в одязі диктували різні країни. Протягом останніх століть найбільш «модним» містом вважається Париж, а отже, країною — Франція, але раніше моду задавали Італія, Іспанія, пізніше Англія.

Найчастіше першість в питаннях моди була пов'язана з політичною першістю (наприклад, Італія диктувала моду в період Ренесансу, розквіту міст-держав, серед яких були Венеція і Флоренція, з XIII століття саме тут виготовлялися оксамит і шовк). Моді приділяли увагу французькі правителі, починаючи з Людовика XIV і закінчуючи Наполеоном III; у Франції в результаті високо розвинуте текстильне виробництво, було безліч умілих швачок.

 

Мода не є статичною, зміни в суспільному житті негайно викликають зміни моди. Не кожна людина може протистояти впливу моди. З модою стикаються на демонстраційних подіумах, так і на вулицях і у повсякденності. Вона впливає на людину з екранів телевізорів, з обкладинок популярних журналів. Інколи те, що спочатку не сприймалося, згодом стає модним, що пов'язане з частою зміною естетичних смаків і уподобань. Найчастіше зміна моди відбувається зі зміною сезону.

Метою моди є охопити якнайбільшу кількість прихильників, стати всезагальною. Проте стає її кінцем. Перетворення модного одягу в уніформу.

Слайд 3.

Знаменитий французький художник-модельєр П’єр Карден про моду говорив: «Мода – це… оновлення! Принцип, який одвічно йде за природою! Дерево скидає старе листя, людина – одяг, що наскучив. Коли речі стають дуже звичними, люди від них швидко втомлюються. Мода рятує від одноманітності. Люди хочуть подобатися один одному: бути красиво одягненими, добре виглядати – природна потреба».

П’єр Карден не тільки модельєр, але і прекрасний конструктор. Конкуренти зовсім розгубилися, коли він першим із західних модельєрів, відчувши вимогу часу, взявся створювати не тільки одиничні моделі для аристократок і кінозірок, але і зразки для промисловості, що випускає серійний одяг. Відомий П’єр Карден і як художник театрального костюма. Він виконував сценічні костюми Майї Плисецької для балетів «Ганна Кареніна» і «Чайка».

Слайд 4.

Стилі П’єра Кардена - «авангард» і «космос». Його одягу притаманний вільний крій з чіткими деталями та великими ґудзиками.

Слайд 5.

«Я не займаюся модою. Я сама – мода», Коко Шанель. З цим імям зв’язана мода усього 20 ст. Свої перші моделі одягу вона створила для працюючих жінок, що замінили чоловіків в роки Першої світової війни на заводах і в установах. В її руках повсякденний жіночий костюм став витвором мистецтва. Вона володіла, як говорять модельєри, на рідкість добрим чуттям на тканину: безпомилково могла оцінити матеріал і вміло використовувала його. Тканина диктувала художниці форму, малюнок моделі. Свій смак і талант Шанель розвивала, розглядаючи старовинні французькі, голландські, іспанські портрети, де блиск прикрас на темному одягу, гра плавних рельєфних швів поєднувалися з винятковою співзвучністю туалетів і душі людини. Усе це Шанель увібрала у своє мистецтво. Вона стала супротивником тимчасової моди.

Метою всього її життя було створення в одязі міжнародного стилю, непідвладного капризам моди. І Шанель досягла цього: її імя переступило межі Франції й стало показником стилю одягу. Ми говоримо «костюм Шанель», «плаття Шанель», «пальто Шанель», маючи на увазі при цьому моделі, яким властиві певні риси: прямий силует, мяка обробка, довжина, що закриває коліна, яскрава або картата тканина, шліци на спині. Обов’язкова в моделях традиційна обробка – декоративна мережка або шнур по краю деталей, металеві ґудзики.

Слайд 6.

Маленька чорна сукня - незмінний атрибут гардеробу будь-якої дівчини і, як казала його авторка Коко Шанель: «Якщо у жінки немає маленької чорної сукні, у неї немає майбутнього». Попри свою назву ця сукня може бути будь-якого темного кольору, не обов'язково чорного. Ідея Коко полягала в створенні такого типу недорогого та простого жіночого одягу, який, проте, є достатньо елегантним для використання за різних обставин — як на роботі, так і на вечірці, для того, аби його можна було вдягти під жакет або просто так, або оздобити біжутерією.

Слайд 7.

«Керуюся я перш за все формою. Основою всього є фігура. Мистецтво модельєра полягає в тому, щоб установити і зрівноважити сукупність форм, що підкреслюють фігуру», - Крістіан Діор.

Слайд 8.

Він велику увагу надавав аксесуарам, особливо капелюхам: «Від капелюха до туфель силует є одним цілим… Здається жінка без капелюха не одягнена… Капелюх завершує лінію костюма». Моделі Діора красиві не тільки зовнішньо, він завжди прагнув зробити їх зручними, функціональними. Властиві стилю Діора жіночність, мякість, чіткість форм будуть вічно застосовані до будь-якої моди, яких змін вона не зазнавала б.

Слайд 9. Видатні художники-модельєри України.

Лілія Пустовіт, Діана Дорожкіна, Андре Тан, Микола Воронін, Сергій Єрмаков.

Багато чоловіків перевершили у цій справі жінок. Український дизайнер Сергій Єрмаков навіть у повній темряві дарує свою творчість людям.

 

Фізкультхвилинка.

V. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

Ви  сьогодні будете дизайнерами одягу і розробите ескіз костюму для власного гардеробу (спортивний одяг, святкова сукня, шкільна форма)

 

Слайд 10. Етапи виконання практичного завдання.

  1.               Продумайте, для кого ви бажаєте розробити ескіз одягу?
  2.               Визначте конструкцію вашого ескізу.
  3.               Продумайте вид оздоблення та його розміщення.
  4.               Визначте кольорове вирішення ескізу.
  5.               Доповніть ескіз одягу аксесуарами: взуття, капелюх, рукавички, прикраси.

VІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ

VІІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Використані інтернет-джерела

https://uk.wikipedia.org/wiki/

http://www.top-fashion.com.ua/

http://hochu.ua/cat-fashion/

Мода (фр. mode, від лат. Modus — міра, образ, спосіб, правило, розпорядження) — нетривале панування певного смаку в певній сфері життя чи культури. На відміну від поняття стилю мода характеризує короткочасні й поверхневі зміни зовнішніх форм побутових предметів та мистецьких творів. У вужчому сенсі модою називають зміну форм і зразків одягу, що відбувається протягом порівняно коротких проміжків часу.

Індустрія моди — це певний сектор економіки, що включає в себе виробництво та збут товарів (у тому числі і послуг як товару), а також пов'язані сектори.

Протягом історії моду в одязі диктували різні країни. Протягом останніх століть найбільш «модним» містом вважається Париж, а отже, країною — Франція, але раніше моду задавали Італія, Іспанія, пізніше Англія.

Найчастіше першість в питаннях моди була пов'язана з політичною першістю (наприклад, Італія диктувала моду в період Ренесансу, розквіту міст-держав, серед яких були Венеція і Флоренція, з XIII століття саме тут виготовлялися оксамит і шовк). Моді приділяли увагу французькі правителі, починаючи з Людовика XIV і закінчуючи Наполеоном III; у Франції в результаті високо розвинуте текстильне виробництво, було безліч умілих швачок.

 

Мода не є статичною, зміни в суспільному житті негайно викликають зміни моди. Не кожна людина може протистояти впливу моди. З модою стикаються на демонстраційних подіумах, так і на вулицях і у повсякденності. Вона впливає на людину з екранів телевізорів, з обкладинок популярних журналів. Інколи те, що спочатку не сприймалося, згодом стає модним, що пов'язане з частою зміною естетичних смаків і уподобань. Найчастіше зміна моди відбувається зі зміною сезону.

Метою моди є охопити якнайбільшу кількість прихильників, стати всезагальною.


П’єр Карден

Знаменитий французький художник-модельєр П’єр Карден про моду говорив: «Мода – це… оновлення! Принцип, який одвічно йде за природою! Дерево скидає старе листя, людина – одяг, що наскучив. Коли речі стають дуже звичними, люди від них швидко втомлюються. Мода рятує від одноманітності. Люди хочуть подобатися один одному: бути красиво одягненими, добре виглядати – природна потреба».

П’єр Карден не тільки модельєр, але і прекрасний конструктор. Конкуренти зовсім розгубилися, коли він першим із західних модельєрів, відчувши вимогу часу, взявся створювати не тільки одиничні моделі для аристократок і кінозірок, але і зразки для промисловості, що випускає серійний одяг. Відомий П’єр Карден і як художник театрального костюма. Він виконував сценічні костюми Майї Плисецької для балетів «Ганна Кареніна» і «Чайка».

 

Стилі П’єра Кардена - «авангард» і «космос». Його одягу притаманний вільний крій з чіткими деталями та великими ґудзиками.


Коко Шанель

«Я не займаюся модою. Я сама – мода», Коко Шанель. З цим імям зв’язана мода усього 20 ст. Свої перші моделі одягу вона створила для працюючих жінок, що замінили чоловіків в роки Першої світової війни на заводах і в установах. В її руках повсякденний жіночий костюм став витвором мистецтва. Вона володіла, як говорять модельєри, на рідкість добрим чуттям на тканину: безпомилково могла оцінити матеріал і вміло використовувала його. Тканина диктувала художниці форму, малюнок моделі. Свій смак і талант Шанель розвивала, розглядаючи старовинні французькі, голландські, іспанські портрети, де блиск прикрас на темному одягу, гра плавних рельєфних швів поєднувалися з винятковою співзвучністю туалетів і душі людини. Усе це Шанель увібрала у своє мистецтво. Вона стала супротивником тимчасової моди.

Метою всього її життя було створення в одязі міжнародного стилю, непідвладного капризам моди. І Шанель досягла цього: її імя переступило межі Франції й стало показником стилю одягу. Ми говоримо «костюм Шанель», «плаття Шанель», «пальто Шанель», маючи на увазі при цьому моделі, яким властиві певні риси: прямий силует, мяка обробка, довжина, що закриває коліна, яскрава або картата тканина, шліци на спині. Обов’язкова в моделях традиційна обробка – декоративна мережка або шнур по краю деталей, металеві ґудзики.

 

Маленька чорна сукня - незмінний атрибут гардеробу будь-якої дівчини і, як казала його авторка Коко Шанель: «Якщо у жінки немає маленької чорної сукні, у неї немає майбутнього». Попри свою назву ця сукня може бути будь-якого темного кольору, не обов'язково чорного. Ідея Коко полягала в створенні такого типу недорогого та простого жіночого одягу, який, проте, є достатньо елегантним для використання за різних обставин — як на роботі, так і на вечірці, для того, аби його можна було вдягти під жакет або просто так, або оздобити біжутерією.


Крістіан Діор

«Керуюся я перш за все формою. Основою всього є фігура. Мистецтво модельєра полягає в тому, щоб установити і зрівноважити сукупність форм, що підкреслюють фігуру», - Крістіан Діор.

 

Він велику увагу надавав аксесуарам, особливо капелюхам: «Від капелюха до туфель силует є одним цілим… Здається жінка без капелюха не одягнена… Капелюх завершує лінію костюма». Моделі Діора красиві не тільки зовнішньо, він завжди прагнув зробити їх зручними, функціональними. Властиві стилю Діора жіночність, мякість, чіткість форм будуть вічно застосовані до будь-якої моди, яких змін вона не зазнавала б.

 

Видатні художники-модельєри України.

Лілія Пустовіт, Діана Дорожкіна, Андре Тан, Микола Воронін, Сергій Єрмаков.

Багато чоловіків перевершили у цій справі жінок. Український дизайнер Сергій Єрмаков навіть у повній темряві дарує свою творчість людям.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Зеленіна Ольга Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гаврилюк Любов Віталіївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
24 квітня 2018
Переглядів
8360
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку