КОНСПЕКТ УРОКУ З МАТЕМАТИКИ У 1 КЛАСІ
НА ТЕМУ:
«Многокутники»
Мета:
Математична: розрізняти геометричні фігури, ознайомити як утворюються многокутники та з чого вони складаються, закріпити навички креслення многокутників. сприяти розумінню школярами понять математичного мовлення;
Розвивальна: розвивати вміння дотримувати правильної постави під час письма і читання, здатність організовувати своє робоче місце; виконувати розумові операції й практичні дії; працювати самостійно, оцінювати свою роботу; розвивати пізнавальний інтерес; розвивати математичне мовлення, уміння говорити чітко, висловлювати власну думку.
Виховна: виховувати інтерес до математики.
Очікувані результати:
Змістова лінія «Геометричні фігури»
- орієнтується на площині і в просторі, описує абозображає схематично розміщення, напрямок і рухоб’єктів; [1 МАО 4.4]
- розпізнає геометричні фігури за істотними ознаками; [1 МАО 4.5]
- співвідносить реальні об’єкти з моделями та зображеннями геометричних фігур; [1 МАО 1.1], [1 МАО 4.5]
Обладнання: підручник Логачевська С.П. Математика: підручник для 1 класу закладів загальної середньої освіти / С.П. Логачевська, Т.А. Логачевська, О.А.Комар. - Київ : ЛТД Літера, 2018. – 128 с.
Тип уроку: комбінований.
Методи і прийоми роботи: розповідь, бесіда, пояснення.
Хід уроку
- Добрий день, діти.
Продзвенів уже дзвінок,
починається урок.
Приготуйте без мороки
Все, що треба до уроку.
Книжку, зошит, ручку, олівці.
Всі готові?
Молодці!
- Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Завдання наші такі, повторюйте за мною:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
- Сьогодні ми з вами ближче познайомимось із многокутниками.
– Перед вами картинка. З яких фігур вона складається? Порахуйте та запишіть на дошці.
ІV. Вивчення нового матеріалу
– Але не всі картинки на цій фігурі є многокутниками, як ви думаєте, які з цих фігур не є многокутниками? Так, це овал та коло, тому що у них немає кутів. Давайте розглянемо завдання у підручнику на с.117. У завданні 1 зображені многокутники. Многокутник – це замкнена ламана лінія. У кожного многокутника є кути, вершини і сторони. Ви бачите це на малюнку.
– Скільки сторін, кутів і вершин є у фігури 1? Так, 3 кути, 3 вершини, 3 сторони – і це трикутник. То ж запам’ятайте, що назву многокутника визначають за кількістю його кутів, сторін та вершин. Тепер назвіть мені по скільки кутів, вершин і сторін у всіх наступних фігур на картинці та назвіть ці фігури.
– Відступіть від попередньої роботи 4 клітинки вниз і на 5-й клітинці запишемо завдання 4.
- Впорались? Молодці!
Фізкультхвилинка: https://www.youtube.com/watch?v=Ov-1gfSzXRc
- Пропоную вам створити власні многокутники у онлайн середовищі, у додатку GeoGebra. Ви на панелі інструментів вибираєте многокутники, та ставите стільки вершин скільки хочете, а програма сама докреслить сторони многокутникам. Які фігури у вас вийшли? Ось, що вийшло у мене. Як називаються мої фігури, хто підкаже?
- Так, це фігури семикутник, чотирикутник та десятикутник. Правда цікаво?
- Наступне завдання не менш цікаве і називається «Геометричний гольф». Перше завдання, знайдіть многокутник у якому рівно 5 кутів.
- І останнє визначити як називається фігура та скільки у неї сторін та кутів.
- Що ви запам’ятали на сьогоднішньому уроці? Що таке многокутник? Що є у кожного многокутника? Як утворюється назва многокутників? Я вам роздаю різні многокутники, кожному по одному, а ви намалюйте на ньому смайл, веселий – якщо урок сподобався та все зрозуміло, сумний – якщо щось було важким та вам не сподобалось. Ви всі гарно попрацювали, молодці! До побачення.