Урок для 4 класу тема " Австралія - найсухіший материк"

Про матеріал
Урок природознавства четвертий клас. Тема " Австралія - найсухіший материк"
Перегляд файлу

Тема:  АВСТРАЛІЯ — НАЙСУХІШИЙ МАТЕРИК

Мета: розширити уявлення учнів про освоєння світу та відкриття нових земель; ознайомити з розташуванням, природними особливостями материка; навчати працювати з різною інформацією; розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення, здатність співпрацювати, робити висновки; виховувати цікавість до оточуючого світу; культуру мовлення; сприяти екологічному вихованню школярів.

Тип уроку : комбінований

Міжпредметні звязки: історія ( пропедевтика), літературне читання

Обладнання: карта півкуль; картки для роботи у групах та індивідуальної роботи

Хід уроку

Вступна частина

  1. Організація класу

Продзвенів уже дзвінок,

Всіх покликав на урок.

До уроку приготуйтесь,

На роботу налаштуйтесь.

Будемо активно працювати

Нові знання про материки Землі здобувати.

  1. Хвилинка фенологічних спостережень
  2. Перевірка засвоєних знань, умінь і навичок
  • Пригадаймо все, що вивчали на попередніх уроках:
  • Скільки материків на Землі? Назвіть і покажіть на карті.
  • Скільки океанів? Назвіть і покажіть на карті.
  • А щоб дізнатись який материк ми сьогодні для себе відкриємо, я пропоную розвязати кросворд і у клітинках прочитати його назву.

Картинки по запросу "особливості природи материків землі австралія презентація""

  1. Постановка мети і завдань уроку
  • Знайдіть по вертикалі назву материка. ( Австралія)

Колись давно Австралію називали невідомою південною землею. Цей континент можна назвати своєрідною скринькою світу, де зібрані найзагадковіші та незвичайні тварини і рослини всього світу, і де все навпаки  у січні – літо, а у липні зима; дерева скидають кору, тварини носять своїх малят у сумках. І до того ж це країна приголомшливої краси.

  • Слайд ( слова Жуль Верна)
  • Давайте ж починати наше знайомство, а на прикінці уроку потрібно дописати слова в речення 6 Австралія – це материк най…, най…, най…, най… .

Працюватимемо за планом:

  • Відкриття материка
  • Розташування континенту
  • Природа Австралії
  • Населення
  • Підсумки

Основна частина

  1. Засвоєння нових знань, умінь і навичок
  • З історією відкриття материка нас познайомлять наші науковці, які зазделегіть підготували цікаві історичні факти:

Через значну віддаленість від інших материків Австралія для європейців довго залишалась невідомою. Лише в 1565 році під час плавання у Тихому океані іспанський монах Андре де Урданета вперше висловив припущення, що на захід від Південної Америки може існувати великий південний материк.

В 1642 році Австралію відкрила експедиція  голландського мореплавця  Абеля Тасмана. Він побачив в Тихому океані острів і назвав його на честь керівника цієї компанії Землею ван Дімена. Пізніше острів біля південно-східного берега Австралії назвали на честь його першовідкривача Тасманією. Сме Абель Тасман довів, що Австралія – самостійний материк, а не частина якоїсь невідомої південної землі.

В 1769 році планета Венера проходила між Сонцем і Землею. Для спостереження за цим унікальним астрономічним явищем було споряджено експедицію на чолі з відомим мореплавцем Джеймсом Куком. До складу експедиції входили натураліст, ботанік та художники. Кук мав при собі таємний пакет, який необхідно було відкрити після завершення астрономічних спостережень за небесними тілами. В пакеті містився таємний наказ знайти п’ятий континент і за допомогою вчених – учасників експедиції дослідити його тваринний та рослинний світ. Крім того, необхідно було вивчити умови життя туземців та оголосити новий материк володіннями Великобританії.

В квітні 1770 року англійський корабель ввійшов в затоку на східному узбережжі Австралії, і учасники експедиції висадились на берег. Тут науковцям вдалось зібрати чималу колекцію дивних рослин. Тому Кук назвав цю затоку Ботанічною

В січні 1788 року до берегів Австралії прибув французький корабель під командуванням капітана Жана Франсуа Лаперуза, щоб оголосити Австралію володінням Франції. Однак французи запізнились всього на один день. На час висадки французького екіпажу на берег материка англійці уже встигли створити тут свою колонію.

  1. Розповідь вчителя ( презентація)

Розгляньте фізичну карту півкуль, знайдіть на ній Австралію.  Який він за розміром відносно інших материків? (Австралія найменший материк Землі.) У яких півкулях розташована Австралія? ( У Південній і Східній півкулях). Які океани омивають материк? ( На сході Тихим ,а на заході Індійським). Які материки є сусідами Австралії? ( На півночі Євразія, на Півдні Антарктида, на заході Африка). Австралія найвіддаленіший від інших материк Землі. Австраліянайвіддаленіший від інших материк Землі. Величезні океанічні простори відокремлюють його від інших континентів. Біля материка розташовані острови. Увздовж східного узбережжя Австралії, більш ніж на 2000км простягається « Великий Барєрний риф» утворений живими організмами. Біля південного узбережжя знаходиться о. Тасманія, на півночі Нова Гвінея. А який колір переважає на каті материка? ( Зелений). На материку переважають рівнини. Чи є на материку гори? На сході височіють середні за височиною гори Великий Вододільний Хребет. Найвища вершина гора Костюшко. А які водойми є на материку? Прочитайте назви річок. Муррей – головна найбільша річка Австралії, а найдовша Дарлінг. Вони беруть початок у горах, але у посушливий період пкрксихають та міліють. А чи є на материку озера? А Австралії багато невеликих солоних озер, а найбільше озеро Ейр. Воно мілке й солоне, ще його називають « Мертве серце Австралії», тому що в озері нема життя.

Музична фізкультхвилинка ( шум водоспаду)

  1. Робота з підручником
  • Прочитайте текст і знайдіть, який пункт плану ми не опрацювали?
  • Відповіді учнів ( Населення)
  • Розповідь вчителя ( продовження).

           Зараз кількість корінних жителів Австралії незначна – не більше 10000 осіб. Вони охоче приймають у себе туристів, показують ритуальні обряди, демонструють танці, знайомлять з побутом. А чи знаєте ви скільки держав на цьому материку ( Одна Австралійський Союз зі столицею Канберра).Австралія – це високорозвинена економічно країна світу. Більшість жителів мешкає в містах. Найбільші з них Сідней та Мельбурн.

Про інщі особливості цього материка ми дізнаємось попрацювавши групами за підручником

  • Робота у групах на картках

 

 

Природні зони

 

Корисні копалини

 

Опади

 

Водойми

 

Рельєф

 

Населення

 

 

  • Відповіді доповідачів

 

  1. Застосування набутих умінь та навичок
  • Робота з картою півкуль та зошитом.

 

  1. Перевірка засвоєних знань , умінь і навичок
  • Гра « Вірю – не вірю»
  • Австралія – найменший материк
  • Рельєф Австралії переважно гірський
  • Австралія – найсухіший материк
  • В Австралії багато річок
  • Муррей – найбільша річка Австралії
  • На материку одна держава
  • « Великий Барєрний риф» побудували люди.
  • Корінне населення- аборигени
  • Сідней столиця Австралії

 

  • Індивідульна робота на картках : Встанови відповідність

1.Австралія                          А) Озеро

2.Муррей                              Б) Корінне населення

3.Тасманія                            В) Острів

4. Канберра                          Г) Пустеля

5. Аборигени                        Д) Ріка

6. Ейр                                    Е) Столиця Австралії

7. Вікторія                             Ж) Материк

1

2

3

4

5

6

7

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Взаємоперевірка

Заключна частина

  1. Підсумок уроку
  • Які слова потрібно вставити в речення?

Австралія – це материк най…, най…, най…, най… .

  1. Рефлексія
  • Я дізнався
  • Було цікаво
  • Викликало труднощі
  • Хочу більше дізнатись
  1. Домашнє завдання
  • С.85-88 Підготувати 2 запитання за змістом прочитаного.
  • Для тих,  хто хоче більше знати : підготувати повідомлення про « Великий Барєрний риф»

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ткачук Нина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 лютого 2020
Переглядів
6170
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку