Thematik: Ich und du (Я і ти)
Thema: Meine Familie( Моя сім’я)
Мета: систематизувати лексику з теми та активізувати її вживання ; навчитися будувати розповідні та питальні речення у теперішньому часі , використовувати у мовленні дієслова в 1 , 2 , 3 особі однини ; розвивати навички читання , уміння здогадуватися про значення незнайомих слів з контексту; розвивати мовленнєві навички ; розвивати інтелектуальні та пізнавальні здібності: пам’ять , увагу , мовну здогадку, уяву, вміння працювати в парах; виховувати зацікавленість та повагу до членів родини.
Обладнання: підручники , тематичні картки, картки з числівниками , картки з завданнями, CD-програвач
Хід уроку
I. Begrüßung , Zielorientierung
L: Подивіться на дошку і скажіть: що ми сьогодні будемо робити на уроці? Правильно, ми навчимося будувати розповідні та питальні речення , а також використовувати правильні закінчення в дієсловах 1,2 та 3 особи однини. Ми будемо говорити про різні заняття членів родини, зустрінемось з нашою знайомою Лізою Вайс та дізнаємося , що роблять члени її родини, познайомимося ще з одним хлопчиком з Німеччини.
Основна частина уроку
І. 1. Mundgymnastik. А зараз ми повторимо, які є члени родини. Ви знаєте, що в німецькій мові є рід та число іменників, повторимо це з нашими картками. Blau – синій колір позначає іменники ч.р, rot – червоний колір позначає іменники ж.р, gelb–жовтий колір позначає множину. Також ми повторимо присвійний займенник mein , ви знаєте, що з іменниками ч.р. mein вживається без закінчення , а з іменниками ж.р та множини у mein з’являється закінчення . Я називаю слово , наприклад , Mutter , ви його повторюєте з присвійними займенниками meine Mutter і показуєте картку червоного кольору .
Вчитель: Діти:
Oma - meine Oma (картка червоного кольору)
Vater - mein Vater (картка синього кольору)
Eltern - meine Eltern (картка жовтого кольору)
Schwester - meine Schwester
Tante - meine Tante
Bruder - mein Bruder
Geschwister - meine Geschwister
Opa - mein Opa
Onkel - mein Onkel
Großeltern - meine Großeltern
Kusine - meine Kusine
Cousin - mein Cousin
Kusinen - meine Kusinen
2. Ми повторимо числівники для того, щоб правильно називати вік членів родини. Вчитель показує картку з числівником , учні його називають : 10, 21, 52, 48, 11, 17, 34, 12, 16, 18, 35, 86, 29, 63, 74, 15
3. Кожен у родині має улюблені заняття, давайте це з вами повторимо. Вчитель показує тематичні картки, учні називають слова : schreiben , telefonieren , lesen , arbeiten , malen , zeichnen, spielen , Hausaufgaben machen, lernen, rechnen
II. 1. У наступному завданні ви доберете до запитань правильну відповідь? Після виконання ми перевіремо правильні відповіді. Учитель роздає картки з завданнями , учні добирають до питань правильні відповіді :
1. Spielst du gern? |
a Nein, sie telefoniert nicht. |
2. Möchtest du mitmachen? |
в Nein, ich rechne nicht gern. |
3. Liest du ? |
с Nein, sie zeichnet nicht gern. |
4. Macht er gern Sport? |
d Nein, ich möchte nicht mitmachen. |
5. Telefoniert sie? |
e Nein, ich spiele nicht gern. |
6. Schreibt er? |
f Nein , er macht nicht gern Sport . |
7. Zeichnet sie gern ? |
g Nein, ich lese nicht. |
8. Rechnest du gern? |
h Nein, er schreibt nicht |
Правильні відповіді:1e 2d 3g 4f 5a 6h 7c 8b
Якщо учень виконав завдання правильно, то він отримує смайлик , що позначає Super/toll, були помилки – gut, багато помилок – Es geht
Вчитель: Як будуються питальні речення без питального слова і відповіді на запитання?
?
Nein/Ja, .
Ми повторили також, де в реченні стоїть заперечення nicht. Якщо заперечується дієслово, то nicht стоїть після дієслова або в кінці речення.
nicht.
Якщо заперечується інша частина мови , то заперечення nicht стоїть перед цією частиною мови.
nicht .
2. А тепер ви покажете , як ви вмієте будувати речення. Вчитель розподіляє учнів на 6 груп . Кожна група отримує конверт, в якому знаходиться запитання і окремі картки зі словами. Завдання учнів : з цих карток скласти правильно речення .
1. Arbeitet dein Vater viel ?
Vater Ja, arbeitet mein viel.
2. Ich telefoniere gern. Und du?
Ich telefoniere Nein, gern. nicht
3. Trinkt deine Mutter gern Tee?
Nein, trinkt gern Mutter Tee. Nicht meine
4. Wie findest du Hausaufgaben?
Hausaufgaben so nicht gut. finde Ich
5. Ist deine Schwester gern zu Hause?
zu Hause. Ist sie nicht Nein, gern
6. Und du ? Was machst du gern?
gern Ich Deutsch. lerne
Перевірка завдання : перший учень з групи читає питання, другий – правильну відповідь , перший учень запитує у інших однокласників : Ist das richtig? Один з учнів відповідає : Ja, das ist rihtig або Nein, das ist falsch.
За завдання кожна група також отримує смайлики.
3. L:. Seid ihr müde? Steht auf! Jetzt haben wir Pause. ( Гімнастика)
1, 2, 3, 4
In der Stunde lernen wir
Mit den Händen klapp, klapp, klapp
Mit den Füẞen trapp, trapp, trapp
Mit den Fingern tick,tick,tick
Einmal hier ,einmal her
rundherum das ist nicht schwer
4. Ви бачите, які різні захоплення у людей. А зараз ми познайомимося з Лукасом, побачимо, що він робить з задоволенням . Подивіться на лист. Чого не вистачає в листі? Давайте допоможемо Лукасу поставити правильні закінчення , бо Лукас іноді плутає закінчення. Ergänze die Bustaben–e, -est, -st, -t
E-mail
Hallo Tom !
Wie geht es Dir? Spiel__ du immer noch so oft Basketball? Ich spiel__
jetzt Volleyball und les__ Harry Potter. Was mach__ du denn immer so?
Hör__ deine Schwester eigentlich noch so oft Hiphop? Ich find__ die Musik nicht so gut. Wie find__ du Hiphop? Also, ich mach__ jetzt meine Hausaufgaben. Schreib__ du mir bald?
Tschüs!
Dein LukasL: тепер ви навчились ставити правильні закінчення в дієсловах.
Після виконання завдань кожен учень отримує відповідний смайлик
5. А чи пам’ятаємо ми, як звати дівчинку з Німеччини ,яка хоче взяти участь у телевікторині разом із членами своєї родини. У нас є фотографії родичів і розповідь про їх заняття, ми з’єднаємо їх і дізнаємося , що Ліза написала про членів своєї родини.
Після того, як діти прочитають тексти і з’єднають фотографії , вчитель ставить запитання до тексту, щоб виявити, наскільки учні зрозуміли тексти.
Fragen zum Texten:
1. Wie alt ist Lisa Weiß ?
2. Was macht Lisa gern ?
3. Wie heißt Lisas Vater ?
4. Was macht er viel ?
5. Wie alt ist Cousin Fabian ?
6. Was macht Cousin Fabian nicht gern?
7. Wie alt ist Lisas Oma ?
8. Hört sie gern Musik ?
9. Wo arbeitet Onkel Alfred ?
10. Was macht er zu Hause ?
За роботу з текстами учні отримують відповідні смайлики.
ІІІ. Zusammenfassung. L: Діти, чи навчилися ви будувати питальні та розповідні речення , про що ми пам’ятаємо, коли їх будуємо? Можемо ми поставити правильно заперечення nicht в речення, чи можемо ми поставити правильні закінчення в дієсловах теперішнього часу?
Nun gut, unsere Stunde ist zu Ende. Heute in der Stunde habt ihr gut gearbeitet. Ich bin euch sehr dankbar für eure Arbeit .Ihr bekommt heute solche Noten…
( Оцінювання)
Hausaufgabe: написати про улюблені заняття членів своєї родини за зразком.