Урок для 5 класу "Локальна і глобальна комп’ютерні мережі. Використання мережевих папок"

Про матеріал

Конспект уроку для 5 класу "Локальна і глобальна комп'ютерні мережі. Використання мережевих папок" з використанням прийомів критичного мислення та практично роботою.

Перегляд файлу

5 клас                                                                                   

Тема уроку: Інструктаж з БЖД. Локальна і глобальна комп’ютерні мережі. Використання мережевих папок

Мета:

навчальна: ознайомити учнів з поняттям комп’ютерної мережі, видами комп’ютерних мереж, їх класифікацією та призначенням, з основними пристроями, необхідними для підключення до мережі, навчити працювати з мережевими папками;

розвивальна: розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати;

виховна: виховувати інформаційну культуру, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки.

Тип уроку: комбінований.

Технологія: розвитку критичного мислення.

Методи роботи: «Таблиця ЗХД», «Проблемна ситуація», «Світлофор», «Читання з маркуванням».

Форми роботи: індивідуальна, в парах, групова, фронтальна.

Обладнання та наочність: комп’ютерний клас з ОС Windows, практичне завдання, підручник Інформатика. 5 клас авт. Бондаренко О.О., Ластовецький В.В., Пилипчук О.П., Шестопалов Є.А.

Очікувані результати:

  • Учні розуміють поняття комп'ютерної мережі.
  • Пояснюють відмінність між глобальною та локальною комп'ютерними мережами.
  • Використовують мережеві папки для обміну файлами та їх зберігання та вміють дізнаватися IP адресу свого комп’ютера.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП (1хв)

Привітання

Перевірка присутніх

Перевірка готовності

Створення позитивного настрою/ емоційна рефлексія

Вчитель: Добрий день, клас! Перед початком роботи пропоную вам наступне: у вас на столі є смайлики трьох кольорів, якщо у вас гарний настій, оберіть зелений, якщо і не хороший і не поганий – жовтий, а якщо поганий – червоний. Учні піднімають смайлик.

ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ(3 хв)

Вчитель:  Темою нашого уроку є «Локальна і глобальна комп’ютерні мережі. Використання мережевих папок». Безперечно, ви вже вивчали тему «Комп’ютерні мережі» у молодшій школі, і вже дещо знаєте з даної теми, та ще багато нам треба дізнатись і навчитись. Пропоную вам заповнити наступну таблицю.

Методичний прийом  «Таблиця ЗХД».

У першій колонці напишіть те, що ви вже знаєте про дану тему, у другій – те, що хочу дізнатись, і останню колонку заповнимо в кінці уроку, там ми напишемо те, що ви дізналися на уроці.

Знаю

Хочу дізнатись

Дізнався (-лась)

 

 

 

 

 

Приблизний варіант заповненої таблиці:

Знаю

Хочу дізнатись

Дізнався (-лась)

Інтернет – це глобальна комп’ютерна мережа, браузери – це програми для перегляду інформації в Інтернеті

Що таке локальна мережа. Як працювати з мережевими папками.

 

 

-

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ  (4 хв)

Методичний прийом «Проблемна ситуація».

Уявіть ситуацію: у вас вдома є два комп’ютери (ваш та ваших батьків). До комп’ютера ваших батьків приєднано принтер, а вам необхідно роздрукувати реферат, який ви зробили на своєму комп’ютері. В групах по 4 людини, подумайте і запропонуйте якомога  більше способів щоб роздрукувати файл.

Учні розмірковують над питанням 1-2 хвилини.

Вчитель: Хто може назвати 5 способів? А 3 і більше? 1 спосіб? Я хочу попросити пару, в якої найбільше варіантів озвучити їх, а всіх останніх – уважно слухати і у разі потреби - доповнити.

Відповідь дає пара з найбільшою кількістю способів передачі файлу.

Приблизні варіанти відповідей:

Якщо є Інтернет: 1) Можна надіслати на електронну скриньку або у соціальних мережах. 2)Можна завантажити на файлообмінник.

Якщо немає Інтернету: 1) можна записати на диск 2) можна записати на флешку 3) можна передати через мобільний телефон (використати його як накопичувач, 4) можна під’єднати дріт принтера до вашого комп’ютера.

Вчитель: Отже, у нас є багато варіантів передачі файлу. Та не завжди є підключення до Інтернету, а накопичувачі не досить зручно постійно підключати та відключати від та до комп’ютера, і, зрештою, не завжди автоматично встановлюються драйвери принтера – їх також потрібно шукати і встановлювати; тому найбільш зручним способом є використання локальної мережі.

ІV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ (2 хв)

Вправа «Світлофор»

Зараз ми всі разом пригадаємо правила поведінки у комп’ютерному класі, граючи в гру «Світлофор». Я буду читати правило, і якщо воно підходить – ви показуєте зелену картку, якщо ні – то червону:

(картки покладені ще до початку уроку перед кожним з учнів):

- Входячи до комп’ютерного кабінету, прослідкуй, щоб твоє взуття було чистим, а речі – в порядку. (Так)

- Верхній одяг, щоб не заважав, можна покласти на комп’ютерний стіл або системний блок. (Ні)

- Якщо ти не встиг доїсти булочку  – не поспішай: просто поклади її за монітор або біля клавіатури, а в кінці уроку дожуєш. (Ні)

- Для зручності можна ставити клавіатуру на коліна (Ні)

- У комп’ютерному класі забороняється ударяти по клавіатурі, безцільно

натискувати клавіші. (Так)

- Якщо з комп’ютером сталось щось неладне, чи він просто перестав працювати – потрібно посмикати за задній шнур, або разок добряче стукнути системний блок. (Ні)

- Якщо хочеш, щоб урок був цікавим – дотримуйся тиші та виконуй вимоги вчителя. (Так)

- Після завершення роботи, закрийте програми, з якими працювали та приберіть робоче місце (Так)

Молодці. Під час уроку пам’ятаймо про  дотримання цих правил.

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ(15 хв).

Вчитель: Зараз вже неможливо уявити собі будь-яку галузь науки та техніки без використання комп’ютерів. Для того, щоб користувачі могли використовувати весь потенціал інформаційного поля світу, комп’ютери об’єднують у мережі. При фізичному з’єднанні двох або більше комп’ютерів утвориться комп’ютерна мережа.

Вчитель: Але чи достатньо цього? Можливо, для створення мережі потрібне ще якесь додаткове обладнання та програмне забезпечення, як ви думаєте?

Відповіді учнів.

Вчитель: Для створення комп’ютерних мереж необхідно мати спеціальне апаратне забезпечення (мережне устаткування) це кабелі, мережну плату і спеціальне програмне забезпечення (мережні програмні засоби). Найпростіше з’єднання двох комп’ютерів для обміну даними називається прямим з’єднанням.

Комп’ютерна мережа – сукупність комп'ютерів та інших пристроїв, з'єднаних між собою для обміну даними і спільного використання пристроїв.

Розрізняють наступні комп’ютерні мережі:

Комп’ютерні мережі, залежно від охоплюваної території, бувають двох основних видів:

локальна мережа (LAN) – об’єднує комп’ютери, розташовані на невеликій відстані в межах школи, банку, училищі, заводу тощо;

глобальна мережа (WAN) – об’єднує комп’ютери та локальні мережі, розташовані в різних містах, державах і континентах. Комп’ютери в мережі можуть відрізнятися за функціями, які виконують.

Ті комп’ютери, які надають доступ до власних ресурсів іншим комп’ютерам і керують розподілом ресурсів мережі, називають серверами, а ті що користуються ресурсами серверів, - «клієнтами».

Також кожен комп’ютер в мережі, так само як і будинок у населеному пункті має адресу.

Адреса комп’ютера - це IP-адреса (читається «ай-пі-адреса»). IP-адреса являє собою 4 числа в межах від 0 до 255, відокремлені крапками. Наприклад, сервер локальної мережі шкільного комп’ютерного класу може мати адресу 192.168.0.1. Жодні два комп’ютери в мережі не можуть мати однакових IP-адрес.

А тепер згадаймо найпопулярнішу глобальну мережу – Інтернет.

Інтернет – глобальна комп’ютерна мережа, що складається з мільйонів комп’ютерів у всьому світі. Інтернет об’єднує локальні мережі навчальних та наукових закладів, промислових підприємств, службових установ тощо, а також окремі комп’ютери. В Інтернеті циркулює різноманітна інформація, доступ до якої забезпечується майже з будь-якого куточка Землі. Користувачі Інтернету можуть швидко знайти необхідну інформацію, що зберігається на серверах у Канаді чи Японії, надіслати повідомлення з одного комп’ютера на інший чи на мобільний телефон, поспілкуватись з друзями в режимі реального часу, знайти партнера для гри у шахи і навіть заробити гроші. Глобальна мережа дозволяє проводити наради, відеоконференції, «мандрувати» по світу, стежити за курсами валют, робити покупки в Інтернет-магазинах тощо.

Методичний прийом «Читання з маркуванням»

Вчитель: Для того, щоб детальніше ознайомитись з локальною мережею як один з видів мереж пропоную попрацювати з підручником. Відкрийте сторінку 20 та прочитайте пункт Спільне використання ресурсів. Під час роботи з підручником відмічайте те, що вже знаєте «+», те, що невідомо «-», «!» те, що цікаво, «?»  - те, що незрозуміло і хотіли б дізнатися більше.

Текст підручника та приблизне розташування знаків +,-,!,?

Спільне використання ресурсів

В ОС Windows є папки спецціального призначення, такі як Кошик, Мій комп’ютер, Мережеве оточення. (+) Для входу у локальну мережу призначена папка Мережне оточення. (-) При відкритті цієї папки виводяться ярлики мережних ресурсів, які відкривались раніше. Щоб самостійно знайти певний ресурс, слід на додатковій панелі вибрати команду Показати комп’ютери робочої групи. У робочому полі вікна з’являться значки доступних комп’ютерів робочої групи. Двічі клацнувши значок, переходять до роботи з відкритими ресурсами вибраного комп’ютера: відкривають папки, файли, створюють ярлики тощо (!).

Не до всіх мережних ресурсів користувач має однаковий доступ. Деякі папки можуть бути відкриті лише для читання(?). У таку папку неможливо ні записати новий файл, ні змінити і зберегти наявний. Якщо файл все ж потрібно змінити, то його зберігають на своєму комп’ютері (роблять локальну копію). Мережні ресурси, що знаходяться на інших комп’ютерах, стають недоступними після їх вимкнення. Тому буває корисно зробити їхню локальну копію навіть тоді, коли немає потреби вносити зміни до файлів. Якщо до одного з комп’ютерів локальної мережі підключено принтер і до нього відкрито доступ через мережу, то користувачі інших комп’ютерів можуть друкувати на ньому свої документи (тексти, малюнки) (!).

VІ. ФОРМУВАННЯ ПРАКТИЧНИХ УМІНЬ І НАВИЧОК (15 хв).

Для розуміння будь-якого питання недостатньо володіти лише теоретичними знаннями, потрібно вміти застосовувати їх на практиці. Та перед тим, як ви сядете за комп’ютери, згадаймо правила електробезпеки.

Повторення правил електробезпеки

1.Руки мають бути сухими та чистими.

2. Не торкатися дротів та розеток!

3. Вмикати та вимикати комп’ютер лише з дозволу вчителя.

4. У разі несправності обладнання одразу повідомити вчителя.

Практичне завдання

  1. На локальному диску Е: створити мережеву папку. Для цього на локальному диску Е: створіть папку та назвіть її власним прізвищем. Після цього натисніть на щойно створену папку ПКМ та оберіть Властивості. У діалоговому вікні Властивості перейдіть у вкладку Доступ та поставте пташку напроти «Відкрити загальний доступ до папки» та дозвольте змінювати файли у папці. Для цього поставте пташку напроти «Дозволити змінювати файли по мережі».
  2. Ви знаєте, що кожному комп'ютеру в Інтернеті присвоюється адреса, яку називають IP-адресою. Визначте і запишіть IP-адресу вашого ПК виконавши алгоритм: Натисніть комбінацію клавіш Win+R та введіть cmd після чого натисніть Enter. У вікні, що з’явилося введіть команду ipconfig після чого натисніть Enter. Серед отриманої інформації знайдіть рядок IPv4 адреса.
  3. Уроки інформатики проходить у комп'ютерному класі, де є 8 учнівських комп'ютерів і 1 учительський. Аби учні мали змогу обмінюватися файлами без використання компакт-дисків і флешок, ці комп'ютери потрібно з'єднати в мережу. Зобразіть тут схему мережі комп'ютерного класу, розташувавши на ній комп'ютери на свій розсуд. Завдання виконайте за допомогою геометричних фігур та ліній у зошиті.

VІІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ (4 хв).

Вчитель: А тепер я пропоную заповнити останній стовпчик у нашій таблиці. Напишіть, що ви сьогодні дізналися на уроці, та скажіть, чи справдилися ваші очікування.

Заповнення колонки «Дізнався» у таблиці «ЗХД»

Знаю

Хочу дізнатись

Дізнався (-лась)

 

 

 

 

Що таке локальна та глобальна мережа, що таке IP адреса, як створювати мережеві папки, дізнаватись власну IP адресу.

Озвучте будь ласка ваші записи по черзі.  Учні ланцюжком  повідомляють що вони дізналися на уроці.

Наприкінці уроку, мені хотілося б, щоб ви показали мені, який у вас настрій. Якщо у вас гарний настій, оберіть зелений, якщо і не хороший і не поганий – жовтий, а якщо поганий – червоний.

VIІІ. ОЦІНЮВАННЯ ТА ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ (1 хв)

Сьогодні я хочу відмітити активну роботу учнів…, добре сьогодні працювали  ….

Ваше домашнє завдання наступне:

  1. Опрацювати сторінку 20-21 підручника.
  2. Творче завдання: Створити кросворд з термінів, що стосуються теми.

 

 

docx
Додано
16 травня 2018
Переглядів
7595
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку