Урок для 5 класу обслуговуючої праці на тему "Торбинка для дрібничок"

Про матеріал

Даний урок містить інформацію про розробку ексклюзивних підбірок виробів для дівчачих дрібничок з розробленими етапами біоформ. Матеріал підходить для вчителів трудового навчання, студентів педагогічних коледжів та для учнів для розробки проектів.

Перегляд файлу

 

План-конспект уроку з трудового навчання

Тема: Торбинка для дрібничок. Вибір та обґрунтування теми проекту (виду торбинки). Планування роботи з виконання проекту. Проектування торбинки методом біоформ. Графічне зображення.

Практична робота: Створення візерунка для оздоблення.

Мета: 

  • навчальна: навчити навичкам розробляти технологічний проект;аналізувати різні моделі; графічно зображувати виріб;
  • виховна:виховувати в учнів потребу в дотриманні культури поведінки, старанне ставлення та уважність під час виконання роботи, акуратність та естетичний смак;
  • розвивальна:розвивати образне мислення творчі здібності; створити умови для збагачення індивідуального досвіду; розвивати естетичний смак та допитливість, креативне мислення.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання:план-конспект, презентація, наочність, моделі-аналоги.

Хід заняття

І. Організаційна частина

Доброго дня! Сідайте! Хто сьогодні черговий? Скажіть хто відсутній. Підготуйте все необхідне для уроку та одягніть спецодяг. Відсутність спецодягу знижує вашу оцінку за урок.

ІІ. Перевірка раніше засвоєних знань

На минулому уроці ви закінчили виготовлення вашого вишитого виробу. Перед тим як приступати до роботи я перевірю ваше домашнє завдання.

  1. Які види вишивки ви знаєте?
  2. Як називається тканина для вишивання?
  3. Як називаються нитки для вишивання? Які види існують?
  4. Де застосовують вишивку?

Виставляю оцінки за перевірку знань.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

У кожного із нас є дуже багато дрібничок, які часто просто безладно валяються в шухляді створюючи безлад. Допомогти впоратися з безладом може якась коробочка чи торбинка.

ІV. Мотивація навчальної діяльності

Дівчатам доволі часто нема куди покласти свою колекцію заколок та резинок, а хлопцям в свою чергу дрібних іграшок, брелоків та інших цікавинок. Для хлопців ідеальним варіантом буде коробочка, а для дівчаток торбинка, яка з легкістю впорається з даним завданням. Також така торбинка буде чудовою ємністю чи упаковкою для подарунка іншим.

V. Повідомлення теми і плану уроку

Темою нашого заняття буде: «Торбинка для дрібничок». Вибір та обґрунтування теми проекту (виду торбинки). Планування роботи з виконання проекту. Проектування торбинки методом біоформ. Графічне зображення. Відкрийте ваші робочі зошити та запишіть сьогоднішнє число, тему нашого заняття . Тема заняття записана на дошці.

VІ.Викладення нового матеріалу

  1. Історія виникнення сумки (торбинки)

Сумка – один з найважливіших аксесуарів людини. Можна сказати, що сумка – обличчя людини, за якою можна припустити, скільки людині років, який її соціальний статус, а також її особистий смак і якості. Історія сумок почалася кілька століть назад і динамічно розвивалася кожне сторіччя.

Початок історії сумок поклала шкіряна кишеня-мішок невеликих розмірів, яка пришивалася до одягу. Починаючи з 15 століття, у побуті з'явилися маленькі мішечки для монет і дрібних предметів. Такі торбинки при ходьбі дзвеніли, їх носили на поясі як чоловіки, так і жінки. Трохи пізніше у жінок були цілі колекції таких шкіряних мішечків різних розмірів.

У 16 столітті жінки стали пришивати мішечки до спідниць зі споду. У другій половині 17 століття в чоловічу моду увійшли штани з кишенями, і в будь-яких торбинках у чоловіків вже не було необхідності. Гроші вони стали зберігати в гаманцях, які клали в кишеню. І надалі історія розвивалася в основному в напрямку жіночих сумок.

У 18 столітті в історії сумок з'явилися дамські сумочки з матерії або мережива, які називалися «помпадур» (на честь фаворитки французького короля Людовіка XV маркізи де Помпадур). Багаті дами змагалися між собою у найвишуканіших сумочках. Цього ж часу у жіночих спідницях з'явилися потайні кишені, які вшивають в бічні шви. У таких кишенях, також як і у чоловічих, можна було зберігати золоті та срібні монети, а також невеликі предмети.

У першій половині 19 століття історія жіночих сумок змінилася радикальним чином: жінки перестали ховати їх під спідницями і зберігати речі в кишенях, навпаки, намагалися показати оточуючим свої багато прикрашені бісером і стеклярусом вишиті, плетені, в'язані ридикюлі (сумочки-кисети). Такі ридикюлі виготовлялися з різноманітних тканин різного кольору. Хитромудрість і строкатість кисета-сумочки з довгими шовковими ручками залежала, головним чином, від спроможності дам.

На початку 20 століття в жіночу моду увійшли вузькі довгі спідниці з перехопленням нижче колін – тут для кишень просто не знайшлося місця. І таким чином розміри сумок стали збільшуватися з великою швидкістю. Жінки і дівчата стали купувати сумки великих і середніх розмірів на довгому ремінці або ремінці-ланцюжку. І згодом в історії сумок з'явилися сумки, які найбільше схожі на сумки нашого часу.

 

Поняття про біоформу

Під час створення різних побутових предметів, будівництва та оформлення житла людина завжди зверталася по допомогу до природи. Ідея застосування знань про живу природу для вирішення інженерних завдань належить видатному художнику, вченому й винахіднику Леонардо да Вінчі, який намагався побудувати літальний апарат з крилами, як у птахів, — орнітоптер (мал. 129).

http://narodna-osvita.com.ua/uploads/trudove-hodzitska-5-klas/trudove-hodzitska-5-klas-195.png

Людина завжди спостерігала, як влаштовують своє житло птахи і звірі, й ці знання застосовувала, будуючи власне житло. Для створення літальних апаратів люди запозичили форму птаха, будову його крила, а для плавальних засобів — форму тулуба, плавця і хвоста риби. Багато промислових виробів, споруд нагадують форму мушлі, яйця, шишки, кукурудзяного качана, гриба тощо.

Біоформа — це форма тіл живої природи, що застосовується при конструюванні виробів у техніці, архітектурі й дизайні.

Форма посуду, меблів, одягу, іграшок, елементів житла часто нагадує нам природні форми (мал. 130).

http://narodna-osvita.com.ua/uploads/trudove-hodzitska-5-klas/trudove-hodzitska-5-klas-196.png

В оздобленні речей, що оточують людину, ми часто знаходимо зображення рослин, тварин, птахів, комах тощо (мал. 131).

http://narodna-osvita.com.ua/uploads/trudove-hodzitska-5-klas/trudove-hodzitska-5-klas-197.png

Використання біоформ у різних галузях

Біоформи використовують у різних галузях. У легкій промисловості часто застосовують природні форми, кольори, фактуру під час створення одягу. Це спідниця «тюльпан», брюки «банани», рукав «летюча миша», малюнок тканини «курячі лапки», леопардовий тощо (мал. 132).

http://narodna-osvita.com.ua/uploads/trudove-hodzitska-5-klas/trudove-hodzitska-5-klas-198.png

Біоформи часто використовують в архітектурі та будівництві. Так, хмарочос у Лондоні має форму огірка, а будівля в індійському місті Мумбаї — форму яйця (мал. 133).

http://narodna-osvita.com.ua/uploads/trudove-hodzitska-5-klas/trudove-hodzitska-5-klas-199.png

Архітектура— наука і мистецтво проектування, спорудження та художнього оформлення будівель.

Біонічні форми, природні стилізації можуть бути застосовані в побуті як до всього інтер’єру, так і до окремих предметів. Використовують у дизайні будь-які рослинні та тваринні мотиви: листя, трави, квітів, плодів, тварин, риб — тут фантазія художників невичерпна, як невичерпний світ флори та фауни.

Інтер’єр (з фр. intérieur — внутрішній) — оздоблена внутрішня частина будинку.

Людина, яка розробляє нові об’єкти, повинна бачити й розуміти логіку природних форм, аналізувати їх, виділяти найсуттєвіше і потім створювати на цій основі нові вироби.

 

  1. Творчий проект. Вимоги до оформлення.

В роботі над індивідуальним проектом ми визначаємо чотири основні етапи виконання творчого проекту.

Організаційно-підготовчий етап творчого проекту:

Технічне завдання(Що мають виготовити)

Технічна пропозиція (Моделі-аналоги, аналіз моделей, висновок, яку модель обрано)

Визначаємо проблему і тему творчого проекту;

Визначаємо цілі і завдання, формулюємо обгрунтування (мотив) вибору саме цієї теми творчої роботи;

Вибераємо оптимальний варіант рішення завдання;

Складаємо план роботи для реалізації власного творчого проекту;

Визначаємо можливі матеріальні затрати в ході виготовлення проекту.

Етап планування (Конструкторський етап):

Добір інструментів та матеріалів

Остаточний ескіз проекту

Технологічна картка

Креслення окремих деталей

Збираємо і обробляємо необхідну для реалізації проекту інформацію з літературних, інтернет та інших джерел;

Вивчаємо технологію виготовлення задуманого об'єкту, проведи попередні розрахунки, виміри, виріши всі необхідні завдання;

Розробляємо відповідну конструкторсько-технологічну до­кументацию (карту), підготуй необхідні в роботі якісні матеріали, обери безпечне обладнання та інструменти, очисти та підготуй своє робоче місце;

Визначаємо спосіб представлення результатів, тобто в якій формі буде звіт (текстовий опис результатів, діаграми, презентація, фотографії виробу або об'єкту, аудіо- або відео-запис спостережень або етапів створення виробу);

Встановлюємо критерії оцінки кінцевого результа і процесу роботи (як оцінюватимеш);

Технологічний етап творчого проекту - це саме процес виготовлення або створення об'єкту.

Проведимо те, що запланували: інтерв'ю, опитування, спостереження, різні експерименти, досліди, саму роботу по виготовленню виробу, виконанню технологічних операцій, створенню малюнка, танцю, композиції, пісні і тому подібне;

Завжди дотримуємося правил техніки безпеки при роботі з устаткуванням та інструментами.

Заключний етап творчого проекту:

Собівартість

Оцінка якості виробу

Товарний знак

Реклама (Презентація)

 

VІІ.  Практична робота

Тема: Створення  моделей-аналогів  для оздоблення торбинки.

Вступний інструктаж

На сьогоднішньому занятті ви маєте розробити організаційно-підготовчий та конструкторський етап творчого проекту. А також визначитися з типом та моделлю вашої торбинки. Розробити візерунок для оздоблення торбинки та визначитися з технікою його виконання.

Перед тим як починати виконувати практичну роботу давайте пригадаємо санітарно-гігієнічні норми та правила безпечної праці в кабінеті трудового навчання. Не викрикуєте, а піднімаєте руку.

  1. В кабінеті слід бути одягненим в…
  2. Волося слід…
  3. Перевірити готовність до роботи…
  4. Правила безпечного поводження з ножицями.
  5. Правила безпечного поводження з голкою.

 Оцінка буде ставитися за правильність та акуратність виконаної роботи. Ви маєте оформити два етапи проекту  Хто не зрозумів завдання на практичну роботу?

Поточний інструктаж

Слідкую за виконанням роботи. При наявності типових помилок зупиняю роботу і пояснюю незрозуміле ще раз. Допомагаю при виконанні роботи.

Заключний інструктаж. Оцінюю та перевіряю роботи дітей. Виставляю оцінки за практичну роботу мотивуючи їх.

VІІІ. Підсумок уроку(Рефлексія)

  1. Що ми сьогодні вивчили?
  2. Що вам найбільше запам’яталося та було цікаве?
  3. Чи сподобався вам сьогоднішній урок?

Отже сьогодні ми з вами завершили проектування  майбутньої торбинки.

 ІХ. Домашнє завдання

Взяти на наступний урок необхідні матеріали для виготовлення торбинки для дрібничок.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Берченко Ганна Миколаївна
    Дякую. Дуже гарний конспект!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Никирса Іван Іванович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Никирса Іван Іванович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
5 квітня 2018
Переглядів
16595
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку