15 квітня о 15:00Вебінар: Особливості дистанційного навчання дітей з особливими освітніми потребами

Урок для 6-го класу. "Кожна пригода – до мужності дорога (за повістю В. Нестайка «Тореадори з Васюківки»)".

Про матеріал

Тема: Кожна пригода – до мужності дорога (за повістю В. Нестайка

«Тореадори з Васюківки». Переказ найцікавіших уривків повісті).

Мета: викликати інтерес до самостійного читання художніх творів,

розвивати вміння переказувати повість, аналізувати зміст,

пояснювати найбільш вражаючі фрагменти, акцентувати увагу на

виділенні моральних настанов, виховувати позитивні якості

характеру, любов до читання.

Очікувані результати:учні знають зміст твору, добре переказують ключові моменти, коментують їх, характеризують героїв, висловлюють свої думки з приводу прочитаної повісті В. Нестайка.

Урок: систематизація та узагальнення знань та умінь учнів.

Теорія літератури: повість, романтичне та пригодницьке у творі, сюжет,

гумор, іронія, сатира.

Обладнання: підручники для шостого класу Авраменко та Шабельникова (2006), Р. Мовчан (2006), роздатковий матеріал (гра «ключове слово», цитування).

Перегляд файлу

1

 

   Умовні скорочення:  

   - П.В. учня – прогнозована відповідь учня;

   - Д.. – домашнє завдання.

 

                                                   * Урок № 45

Тема:  Кожна  пригода – до  мужності  дорога  (за  повістю   В. Нестайка  

            «Тореадори з Васюківки».  Переказ найцікавіших уривків повісті).

Мета: викликати   інтерес   до    самостійного   читання  художніх творів,    

            розвивати   вміння    переказувати     повість,    аналізувати    зміст,  

            пояснювати найбільш вражаючі  фрагменти,  акцентувати увагу на

             виділенні  моральних   настанов,   виховувати   позитивні    якості 

             характеру, любов до читання.

Очікувані результати:  учні знають зміст твору, добре переказують ключові моменти, коментують їх, характеризують героїв,  висловлюють свої  думки  з приводу прочитаної повісті В. Нестайка.

Урок: систематизація та узагальнення знань та умінь учнів.

Теорія літератури: повість,   романтичне   та   пригодницьке  у творі, сюжет, 

                                   гумор, іронія, сатира.

Обладнання: підручники для шостого класу Авраменко та Шабельникова (2006),  Р. Мовчан (2006), роздатковий матеріал (гра «ключове слово», цитування).

                                                        Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ .Мотивація навчальної діяльності.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.                                           3 – 5 хв.

Тема:  Кожна   пригода    до  мужності   дорога   ( за  повістю   В.   Нестайка  

                «Тореадори  з   Васюківки»).

Вступне слово вчителя: на сьогоднішньому уроці ми завершуємо розгляд пригодницької повісті  «Тореадори з Васюківки». Ми вже  ознайомилися  з творчістю  письменника, а  тепер   навчимося   переказувати,  коментувати ключові епізоди, характеризувати героїв.

ІV. Актуалізація опорних знань.

Перевірка Д.. Переноситься в основну частину. Завдання 2. Виписати з тексту 10 прикладів порівняння. Запитати що таке порівняння.                                                                                          

V. Основна  частина.                                                                            30 - 35 хв.

     Систематизація   та    узагальнення      вивченого   матеріалу.

*Гра «Ключове слово».   Потрібно встановити подію за ключовим     словом і детально переказати її.  (Правила:  вчитель називає слово   і запитує  одного з учнів, який переказує подію в деталях, у залежності від змісту    переказаного виставляється оцінка).

 Наприклад:

Учитель

Учні

Льоха

- свиня, яка провалилася в «саморобне метро». Детальний переказ епізоду події (один учень).

Озеро

- назване Реневим на честь діда Варави.

«Плескачі»

- їх надавав Ява сестрі, а вона його «опозогила».

Пугутькало

 - сова, яку випустили під час доповіді лектора.

Дачник

-перелякався бика й виліз на стовп…

Килимок

 -тореадорський реманент, щоб дратувати бика.

Калабання

 - ставок, на якому опинилися хлопці, тікаючи від 

    Контрибуції.

Підводний човен

 - коли хлопці задумали спуск під воду.

Колодязь

  - про порятунок цуценяти.

Коза

 - два епізоди: 1). З’їла сорочку; 2) Мотузка для  порятунку Собакевича.

 

Робота з текстом.

Завдання 1. Розіграти сценку на один комічний епізод («Метро»). Задіяні учні роблять невеличку постановку в класі в межах 5 – ти хв., а потім аналізують зіграний епізод. Шукають смішні, комічні моменти. Пояснюють за допомогою яких засобів автор досягає комізму ситуації (слова, дії, незвичайна ситуація, гумор, іронія, сатира, порівняння тощо).

Завдання 2. Учитель  виразно зачитує епізод. Учні  коментують його. Мета: допомогти зрозуміти учням, що порівняння   також  створює комічний ефект:

 « … - Ти чув, як дід Салимон  учора біля сільмагу казав: « Ондо,  - каже, - Ява і Павлуша пішли. От хлопці! Орли! Соколи! Гангстери, а не хлопці! Нема на них буцегарні!...».

П.В. учня:  порівняння складається із двох частин, де дід, ніби й хвалить хлопців, називаючи орлами, але й ганить, мовляв, такі орли, що управи на них нема, а це додає комізму. Дійсно, читаючи цей епізод без усмішки ми не можемо.

Перевірка Д.. Виписати з тексту 10 прикладів порівняння. Запитати що таке порівняння.                                                                                          5 – 7 хв.

П.В. учня :

 1). Порівняння – це зіставлення одного предмета, явища з іншим, подібним.

2). Ст.124. «Льоха Манюння, противнюча й плямиста, як географічна   карта…»; Ст.124. «Причепилося оте «Ява» до нього, як реп’ях до собачого хвоста»; Ст. 125. «…стояв червоний, мов  рак»; Ст. 125. «Треба, щоб слава про нас гриміла на всю Васюківку, як радіо на травневі свята…». (Р. Мовчан, 2006рік 6 кл. 148 – 162 ст.).

Бесіда

1). Чому Павлуша раніше не товаришував з Явою?

2). З ким і чому товаришував Павлуша? 

3)Що таке дружба? Як  вона розпочалася у хлопців? ( «гра у піраміди»).

4)Чи дружні стосунки у родині Яви? Опишіть ці стосунки. (епізод з велосипедом).

VІ. Закріплення знань, умінь і навичок. Д..

Слово вчителя: Отож, пригодницька література може навчати розважаючи.

  • Що  сьогодні на уроці  ви зрозуміли ?

П.В. учня :

 - Що  «Кожна  пригода – до  мужності  дорога», «Справжній  друг пізнається в біді».

   Наступного разу ми розглядатимемо творчість Ярослава Стельмаха  - українського  письменника. Його батько  Михайло Стельмах – класик украхнської літератури.  З його творчістю ви ознайомитеся в сьомому класі, коли читатимете автобіографічну повість «Гуси – лебеді летять». Ярослав Стельмах автор пригодницького твору «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера», який ми прочитаємо на наступний раз (показати фото автора).

 Д.. Короткий огляд життя і творчості письменника. Читання перших чотирьох розділів твору.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
18 лютого 2018
Переглядів
1917
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку