Мета уроку: формувати уміння й навички створення творів-роздумів на основі власного досвіду; розвивати зв'язне писемне мовлення учнів, уміння виражати свої літературні погляди, співвідносити їх із вивченим матеріалом; виховувати почуття гордості за приналежність до українського народу, любов і повагу до рідної мови.
Тема уроку. Контрольна робота №2. (класний твір)
Проза 20 –років ХХ ст.
Мета уроку: формувати уміння й навички створення творів-роздумів на основі власного досвіду; розвивати зв'язне писемне мовлення учнів, уміння виражати свої літературні погляди, співвідносити їх із вивченим матеріалом; виховувати почуття гордості за приналежність до українського народу, любов і повагу до рідної мови.
Тип уроку: урок контролю умінь і навичок.
Обладнання: пам'ятка написання творів-роздумів.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент
- привітання з учнями;
- перевірка присутніх на уроці учнів;
- перевірка готовності учнів до уроку та завдань уроку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми й мети уроку
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
1. Робота над пам'яткою написання творів-роздумів (плакат на дошці)
- Сформулюйте тезу, яка буде виражати вашу згоду або незгоду (антитезу) з положенням, що потрібно довести.
- Доберіть аргументи, які будуть доводити вашу тезу (антитезу). Для цього можна використати особистий досвід; досвід інших людей (за їхніми розповідями); тексти з книжок, журналів, газет; довідкову літературу; радіо- та телепередачі.
- Аргументи мають бути переконливими (побудованими на логічності та послідовності їх мовленнєвої презентації), доречними, конкретними та різноманітними:
• факти з історії та життя відомих історичних осіб, які є частиною загального історичного досвіду людства й мають велике значення для переконання;
• приклади з художньої літератури збагачують розповідь, підсилюють авторську позицію й характеризують автора твору як вдумливого читача, обізнаного у світовій (або національній) літературі.
2. Складіть план твору
Подумайте над мовленнєвими засобами, які потрібно використати, щоб ваше висловлювання було послідовним, аргументованим, емоційним і цікавим.
3. Вибір теми твору:
- Роль жінки у житті Степана Радченка та його становленні як письменника
- Актуальні проблеми роману в новелах «Вершники»
- Секрет популярності усмішок Остапа Вишні
4. Перевірка відповідності цитатного матеріалу обраній темі творчої роботи
5. Написання творчих робіт на чернетках
6. Самоперевірка, редагування
ІV. Підбиття підсумків уроку
Надання викладачем рекомендацій щодо вдосконалення творів:
V. Домашнє завдання
Вивчити біографію Миколи Куліша