Урок для 9-го класу на тему "Молодіжні течії"

Про матеріал

Даний урок спрямований виховувати доброзичливе ставлення до оточуючих та повагу і почуття толерантності по відношенню до їх вибору; сприяти прагненню бути добрішим, людянішим та готовим завжди прийти на допомогу. В розробці можна знайти не лише покрокове описання всіх етапів уроку, а й яскраві ілюстрації молодіжних субкультур.

Перегляд файлу

УРОК № 8

Тема: « Хто ти? Молоде покоління.»

Підтема: «Молодіжні течії.»

Тема:

  • Практична: розвиток рецептивних навичок читання та опрацювання тексту; введення та активізація лексичного матеріалу з даної теми; закріплення нового лексичного матеріалу в писемному мовленні; вдосконалення навичок монологічного та діалогічного мовлення.
  • Виховна: виховувати доброзичливе ставлення до оточуючих та повагу і почуття толерантності по відношенню до їх вибору; сприяти прагненню бути добрішим, людянішим та готовим завжди прийти на допомогу.
  •  Розвиваюча: розвиток операцій мислення : аналізу, синтезу, порівняння та узагальнення; розвивати пам’ять, увагу, кмітливість, пізнавальний інтерес;  розширювати загальний і філологічний кругозір.

Обладнання: комп’ютер, підручник О.Д. Карп’юк «Англійська мова» 9 клас, аудіо додаток до підручника, малюнки з ілюстраціями різноманітних молодіжних течій, іграшковий мікрофон.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку:

І Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення:

1.Greeting:

T: Good morning, children! I’m glad to see you!

Ch.: Good morning, teacher! I’m glad to see you too!

2.Theme, aims and warming - up:

T: Look at the pictures and say what you see. (The pupils look through the images of different youth groups). Try to predict the theme of the lesson.

Ch.: The theme of the lesson is Youth Groups.

T: Right you are! Let’s analyse the new vocabulary which we need for today.

 

ІІ Основна частина уроку:

1. Presenting New Vocabulary ( p.27):

T: At home you’ve come across some new words in the text, let’s analyze and write them down:

  • hang-out [ˊhæŋaʊt] – місце для тусування;
  • outfit [ˈaʊtfɪt] – наряд;
  • keep up with the latest trends [trend] – іти в ногу з останніми тенденціями моди;
  • software [ˈsɒftweə] - програмне забезпечення;
  • victim [ˈvɪktɪm] – жертва;
  • to grab [ɡræb] – ухопити;
  • to irritate [ˈɪrɪteɪt] – підтрунювати, дражнити, дратувати
  • casual [ˈkæʒʊəl] – випадковий, недбалий;
  • fascinated [ˈfæsɪneɪtɪd] -  зачарований;
  • picky [ˈpɪki] – прискіпливий, причепливий, вимогливий;
  • ingenious [ɪnˈʤiːnjəs] – винахідливий, геніальний;
  • nerd [nɜːd] – лох, зануда, ботан.

2. Reading (p.27-29, ex.1- 3):

  • Pre-reading:

T: Look at the pictures and match them with the names of different teenage groups.

  • Reading:

T: Read the descriptions of different teenage groups and match them with the right names from Task 1. (pp.27-29)

  1. 3 - high-flyer;
  2. 1 – computer geek;
  3. 7 – hip hopper;
  4. 2 – prep;
  5. 6 – athlete.
  • Post-reading:

T: Work in pairs to answer the following questions about the teenage groups.

1 Who doesn’t really care about clothes? (computer geeks & preps)

2 Who enjoys dancing? (hip hoppers)

3 Who is fashion-conscious? (high – flyers)

4 Who is very responsible about schoolwork? (preps & computer geeks)

5 Who spends a lot of time in a gym? (athletes)

6 Who likes drawing graffiti? (hip hoppers)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Writing (p.30, ex.4(a):

T: Work in groups of five.

  1. Copy the profile grid below. Each student reads one description again and fills in the profile for a particular teenage group. You come across someone’s address or an old photo.

 

Teenage

group:

Computer geeks

Preps

High-

flyers

Hip-hoppers

Athletes

Looks and clothes:

neat and casual clothes

don’t care about clothes

fashion-conscious

baggy clothes and caps

jogging suit

 

School:

they are brilliant at science subjects, especially Maths and Physics

they are very hard-working and are always teacher’s pets

they don’t generally have problems with school

so-so, they know a lot about politics and global problems

have a lot of schoolwork to catch with

Hobbies and interests:

computers, skateboarding or skaters

reading

they have no special interests

graffiti as an art form on the wall, basketball, rap battles – contests in dancing

sports

 

Music:

they prefer rock, heavy metal or hip hop

some of them like classical music

listen to anything on radio and MTV, but not very loud

rap, hip hop and R&B

No particular choice

Favourite hang-outs:

computer labs and cyber cafes

libraries

shopping centres

school playgrounds and clubs

sports events and gyms

 

 

ІІІ Заключна частина уроку:

1 Hometask:

  • T: Do Ex.5, p.30 - 31 (wr.);
  • Learn the new words.

2 Summarising:

T: Thank you for your work! The lesson is over!

(Evaluation of pupils).

 

 

 

 

 

 

 

 

 


APPENDIX:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу clipart fashion conscious 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 


1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шандиба Тетяна Віталіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
19 вересня 2021
Переглядів
9465
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку