«Затверджую»
Старший майстер
В. А. Власенко
П Л А Н У Р О К У
з виробничого навчання
ТЕМА: «Конструювання, розкрій жіночих нічних та чоловічих нижніх сорочок. Розкрій нижніх спідниць»
ТЕМА УРОКУ: Особливості конструкції бальних нижніх спідниць з використанням цупких тканин. Виконання примірок, уточнення виробу після примірок. Перевірка якості готового виробу.
МЕТА УРОКУ:
а) пізнавальна формування вмінь застосувати отримані знання для вирішування навчально-виробничих завдань;
б) виховна виховання трудової дисципліни;
в) розвиваюча формування та розвиток творчого мислення в процесі продуктивності праці.
Матеріально-технічне забезпечення уроку згідно з інструкційно-технологічною картою
Інструменти та пристрої, швейної машини 22кл. ПМЗ, 97кл. ПМЗ, спец. машина 51кл. ПМЗ, спец. машина 25кл. ПМЗ, лекала, плакати, технологічно-інструкційні карти, зразки виробів.
ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина: перевірка присутніх на уроці, готовність робочих місць, дотримання правил техніки безпеки.
ІІ. Вступний інструктаж.
Перед початком роботи одягнути робочу форму.
Перевірити присутність і налагодженість інструментів та приладів(стіл повинен бути гладким щоб не пошкодити тканину).
Інструменти та прилади необхідно зберігати в відведеному місці.
Булавки та голки повинні знаходитися в спеціальній подушечці.
Ножиці треба передавати ручками вперед, лежати закритими.
Довжина нитки до 40 см, щоб не поранити тих, хто сидить поряд.
2.Які правила техніки безпеки при виконанні машинних робіт?
Перевірити закріплення і налагодженість огорожі та пристосувань.
Добре оглянути машину і робочі місця, перевірити налагодженість голки, правильність її установки і закріплення.
Держати руки в правильному положенні ,щоб запобігти проколу пальців голкою.
При виконанні робіт на крає обметувальній машині пальці рук необхідно тримати на краю платформи машини.
Не торкатися руками електроприладів, які знаходяться під напругою, не торкатися оголених проводів, не знімати огорожу.
Не класти ножиці біля робочих частин машини.
Забороняється працювати без гумового килимка на металевій педалі
При з’явленні запаху горілого, диму або іскри негайно зупинити машину та повідомити майстра.
3.Які правила техніки безпеки при виконанні волого-теплових робіт?
Перевірити справність праски, підставки під праски.
Перевірити справність рубильника, розетки, заземлення.
Перевірити стан і наявність резинового килимка.
Не перевіряти нагрів праски пальцями.
Включаючи і виключаючи електроприлади, захвачувати пальцями корпус вилки, а не електрошнур.
При роботі з праскою, необхідно мати під ногами резиновий килимок, не залишати включену праску .
При виявленні поломок виключити рубильник і повідомити електрика.
для довгої нижньої спідниці з жорсткого фатина: приблизно 4,5 м при ширине 3 м;
для довгої нижньої спідниці з м’якого фатина: приблизно 7,5 м при ширине 3 м
КРОЙ ПОДЮБНИКА
Схема крою
1.
Основа пишної нижньої спідниці – це спідниця - напівсонце. На неї нашиваються ряди оборок. Верх спідниці присборен на резинку.
Для побудови спідниці нам потрібно розрахувати два радіуса:
Радіус 1 (R1) – для талії під резинку, тому обхват спідниці вверху повинен бути таким, щоб спідниця легко надягалась.
Беремо Обхват стегон(ОС) + 10 см, звідси R1 = (ОС + 10) : 3,14
Радіус 2 (R2) – це низ спідниці, тому він дорівнює довжині спідниці плюс R1. R2= R1 + Довжина спідниці (см. схему)
Складаємо ткану навпіл і від верхнього краю сгину креслимо два радіуса, по талії боку даємо припуск 1-1,5 см. По низу припуск не потрібен, низ фатина не обробляють.
2. Викраюємо спідницю
Розвертаємо спідницю в один слій и розмічаємо міста пришивання оборок. Для цього від талії відступаємо вниз на 10-15 см, малюємо лінію. По ній буде пришиватися верхня, сама довга оборка.
Залишившуюся довжину спідниці ділимо на три частини, якщо спідниця в піл і на дві, якщо спідниця за колено. В мене вийшло 27 см. Креслимо лінії через рівні промежутки (см. схему).
Нижня оборка сама коротка, 27 см, потім йде середня оборка, котра повністю перекриває нижню, вона в два рази довше (54 см).
Схема крою оборок
Далі ці оборки накриває верхня, сама довга оборка, вона в три рази довше нижньої оборки (81 см).
3. Розраховуємо довжину кожної оборки.
Для цього потрібно виміряти довжину лінії, по котрій оборка пришивається. Оборка повинна бути в три рази довше цієї лінії. Тому для нижній оборки викраюємо три полоси по 3м. Всього довжина нижній оборки =9 м.
Для середньої - дві смуги по 3м. Всього довжина середньої оборки = 6 м.
Для верх неї оборки потрібна одна полоса довжиною =3 м.
Оборки юбки
Якщо фантин жорсткий чи напівжорсткий, то оборки робимо одинарними.
Щоб пишна нижня спідниця була непрозорою, основу (спідниці - напівсонце ) можливо викроїти з підкладочної тканини, і на неї нашивають фатинові оборки. Розхід фатин в такому случає зменшиться до 3 м.
ПОШИВ НИЖНЬОЇ СПІДНИЦІ
1.
1.На спідниці - напівсонце розмітити міста пришивання оборок. Спідницю розложити в один шар. Юбку не зшивати до пришивання оборок! Зручніше нашивати оборки на плоску деталь юбки.
2
Зшити части кожної з оборок в одну довгу. Для цього короткі кінці оборок накладають друг на друга на 5 мм и нашивають їх друг на друга накладним швом. В кільце оборки не зшивати!
3
Кожну оборку зложити вдовж пополам і припрасувати по згину
Потім розгорнути в один слій і по згину проложить посадочну строчку самим широким стібком на машині.
4
Наложить оборку на спідницю в розгорнутому виді так, щоб край оборки збігся з краєм юбки, а середина оборки зі строчкою – з лінією розмітки на спідниці.
Приколоти оборку до спідниці булавками поперёк строчки, відступив по боку юбки на 1-1,5 см від краю. Це потрібно для того, щоб зшити надалі юбку по шву, не захватив оборки.
Зручно розділити юбку на 4 части и оборку на 4 части (пополам і ще раз пополам), приколоти оборку по краям и по цім чотирем рівним частинами, а потом стягнути нитку і рівномірно розподілити зборку на тих ділянках. Так оборка по всієї спідниці буде зібрана рівномірно. Приколоти оборку потрібно часто, щоб вона не здвинулась.
5
Пришити оборку к спідниці на машині частим стібком, видалить булавки і посадочну строчку.
6
Відвернути оборку вниз и припрасувати згин. Якщо оборка однослойна, то її присбаривают по верхньому зрізу і нашивають на юбку по лінії розмітки. Необхідно дати 1 см припуска по довгому зрізу оборки!
Якщо потрібно, щоб тільки край спідниці був пишним, можно зшити таку спідницю тільки з однією оборкою. Края оборок виглядатимуть із-під спідниці і тримають край верхній юбки.
7
Точно таким же способом пришити середню оборку, відвернуть її вниз и припрасувати.
8
Якщо ж потрібна пишна спідниця від талії, потрібно пришити ще одну оборку. Вона найдовша, перекриває всі нижні оборки, але в збірку по талії не входить, тому талія залишається тонкою. Розширення починається трохи нижче талії. Пришиваємо її так само, як дві попередні оборки.
9
Тепер потрібно сколоти и стачать шов юбки. Так як оборки ми пришивали, відступив від бічних зрізів юбки на ширину припуску, то вони не входять в шов. Припуски шва у м’якого фатина просто разпрасовиваемо, а у жорсткого фатина припуск краше окантовувати, щоб он не коловся.
10
Берёмо резинку шириною 3-4 см, відрізаємо по своєї талії +3 см. Кінці резинок накладаємо друг на друга на 1,5 см і зшиваємо.
11
Верхній край юбки наколюємо на резинку по 4 містам, потом розтягуємо резинку до зрізів юбки и нашиваємо край юбки на резинку, двома строчками – по краю тканини по нижньому краю резинки.
Фатин краще настрочить з зовнішньої сторони резинки, щоб он в носке не кололся по талії.
12
Осталось зшити слої оборок, щоб вони стали суцільними. Края оборок у шва юбки накладаємо друг на друга и сшиваемо накладним швом.
а) ручних робіт;
б) машинних;
в) ВТО.
ІІІ. Розподіл завдання учням:
IV. Поточний інструктаж.
V. Заключний інструктаж.
Підведення підсумку роботи учнів на уроці:
а) Аналіз правильності виконання завдання;
б) Дотримання інструкційно-технологічних карт;
в) Розбір типових помилок;
г) Виконання норм виробітку, раціональне використання робочого часу;
д) Якість робіт кожного учня, та заходи усунення помилок;
е) Виставлення оцінок кожному учню;
ж) Підсумки уроку.
VI. Домашнє завдання. Повторити правила техніки безпеки та тему уроку.
Майстер виробничого навчання Бахнєва Т.В.
(підпис)