Урок "Добір конструкційних матеріалів та інструментів. Побудова кресленика виробу. Виготовлення викрійки"

Про матеріал
Об'єкт проєктної діяльності: маска для сну. Урок варто проводити із мультимедійною презентацією, під час уроку доцільно мати Інтернет, щоб перейти за посиланням та виконати інтерактивні вправи, переглянути відеоролики. Дана розробка побудована у вигляді таблиці, що є зручним у використанні під час навчального процесу.
Перегляд файлу

Об`єкт проєктної діяльності «Маска для сну»  Вчитель: Сатушкіна А.В.   7 клас   Урок №2

 

Об’єкт проєктування

Основна технологія

Додаткова технологія

 

МАСКА ДЛЯ СНУ (6 год)

Технологія виготовлення щвейних виробів ручним способом

Технологія виготовлення аплікації із текстильних матеріалів

Технологія виготовлення вишитих виробів

 

Тема: Добір конструкційних матеріалів та інструментів. Побудова креслення виробу. Виготовлення викрійки.

Мета: формування предметних компетентностей: забезпечити засвоєння знань про методи добору конструкційних матеріалів та технології реалізації проєкту, вміти чітко робити креслення виробу та виготовляти викрійку;

формування ключових компетентностей:

  • уміння вчитися: уміння планувати та виконувати навчальні дії;
  • спілкуватися рідною мовою: уміння чітко та грамотно  формулювати думки стосовно вибору конструкційних матеріалів;
  • спілкування іноземною мовою: уміння вимовляти поняття англійською мовою та записувати їх; розуміти відео російською мовою;
  • компетентність у цифрових технологіях: уміння використовувати цифрові технології для побудови креслення виробу
  • соціальна і громадянська компетентність: уміння працювати з колективом, вирішувати спільні питання ;
  • математична компетентність: уміння використовувати просторову уяву та логічне мислення

Тип уроку: комбінований

 

Очікувані результати: (компетентності учнів)

 

Знаннєвий компонент

Розуміє вплив властивостей конструкційних матеріалів на технологію обробки.

Знає будову та принцип дії інструментів, пристосувань та обладнання для обробки конструкційних матеріалів.

Діяльнісний компонент

 

Характеризує властивості конструкційних матеріалів.

Добирає матеріали, інструменти та обладнання для виготовлення виробу.

Дотримується прийомів роботи з інструментами, пристосуваннями та обладнанням.

Визначає необхідну кількість матеріалів для виготовлення виробу.

Читає та виконує графічне зображення

Ціннісний компонент

 

Усвідомлює важливість правильного добору конструкційних матеріалів.

Усвідомлює важливість грамотного виконання графічного зображення для виготовлення виробу.

 

Основні поняття

Проєкт

Задум, кинутий вперед

Моделі - аналоги

Точна копія, створена на основі базової моделі

Конструкційні матеріали

Матеріал чи сировина, із яких виготовляють виріб

Кресленик

Графічне зображення будь-якого предмета на папері в натуральну величину або в масштабі (у зменшеному чи збільшеному вигляді).

Викрійка

Зразок, вирізаний із паперу, картону, за яким викроюють одяг,

                                            Комплексно – методичне забезпечення уроку

Обладнання та пристрої: робочий стіл, ноутбук, телевізор

Матеріали:

папір формату А4, зразки конструкційних матеріалів, готові викрійки, зразки виробів.

Наочні посібники:

ескізи, схеми, шаблони, зразки виробів оздоблені в різних техніках виконання (оздоблення аплікацією чи вишивкою) комп’ютерна презентація, відеоролики, інтелект - картки, алгоритм виконання практичної частини.

Інструменти:

креслярський інструмент (прості олівці, лінійка), ножиці

Інтернет – ресурси:

Мотиваційний   ролик https://www.youtube.com/watch?v=O1uUuWMU6cE

Сайт «Майстриня» https://sat-alyona.wixsite.com/maystrinya/maska-dlya-snu

Відеоролик https://www.youtube.com/watch?v=jPAmt08gcW8&feature=emb_logo

Інтерактивна вправа «Типи тканин» https://learningapps.org/4679410

Руханка  https://www.youtube.com/watch?v=6iJaHoVGPZI

 

                                                                           ХІД  УРОКУ

Етап

уроку,

час

Діяльність вчителя

(методи, прийоми роботи)

Форми

організації

роботи

Діяльність учнів

І. Організаційна частина

2 хв.

Бесіда, демонстрація презентації

перевірка присутніх, налаштування учнів на урок, призначення чергових.

Епіграф до уроку: (слайд 2)

“Зібратися разом – це початок,

триматися разом – це прогрес,

працювати разом – це успіх”.

Генрі Форд

Міні – тренінг «7 сходинок до успіху» (слайди 3-12)

Фронтальна

Індивідуальна

Організація робочого місця, налаштування на урок

ІІ. Актуалізація опорних знань

3 хв.

Гра «Місткий кошик»

Оберіть ті види швів, якими можна оздобити маску для сну

 

Бесіда:

  1. Як  фасон маски може вплинути на її функціональність?
  2. Які матеріали краще застосувати для пошиття маски?

Парна

Фронтальна

 

2 учениці біля дошки виконують завдання (із кошика обирають види ручних швів, необхідних для роботи та прикріплюють на дошку)

Учні беруть участь у бесіді

ІІІ. Мотивація навчально – трудової діяльності

                           4 хв.

Перегляд  відеоролика про значущість маски для сну (слайд 13)

https://www.youtube.com/watch?v=O1uUuWMU6cE

Інтерактивна вправа «Типи тканин» (слайд 14) https://learningapps.org/4679410 (цю вправу можна виконати разом на демонстрації екрану,  якщо учні мають мобільний Інтернет, то можна відправити посилання у групу Вайбер або скористатися QR кодом)

Фронтальна

Індивідуальна

 

Перегляд наочності, після перегляду учні висловлюють свої судження щодо значущості цього виробу

 

 

 

 

 

ІV. Повідомлення

теми та мети уроку

1 хв.

Розповідь учителя: (слайд 15) вчитель оголошує тему уроку, очікувані результати, ставить завдання:

дібрати конструкційні   матеріали для роботи,  побудувати кресленик, виготовити викрійку або лекало, застосовувати QR код для скачування документу та ознайомлення

 

Фронтальна

Індивідуальна

Учні слухають учителя, налаштовуються на роботу

 

V. Вивчення нового матеріалу

10 хв.

  1. Пригадати поняття маски, вивчити та прослухати аудиозапис вимови слова  англійською мовою
  2. Робота із інтелект – картками, обговорення у парах
  3. Робота із QR  кодом, перехід за посиланням на сайт із мобільних додатків або через екран
  4. Добір матеріалів для роботи  (учні по черзі характеризують властивості тканин, які принесли, для пошиття маски)
  5. Добір інструментів, обладнання

(слайди 16-19 )На цьому етапі прописується далі ІІ етап проєкту у зошитах

Парна

Фронтальна

Індивідуальна

Учні беруть участь в обговоренні окремих запитань під час бесіди, зокрема функціювання маски

 

 VI.  Практична робота 20 хв. Із  хвилиною  відпочинку (динамічна пауза)Інструктаж       з БЖД та послідовності виконання роботи

 

(слайди 20-22)

1. Побудова креслення маски в зошиті в М1:1 за поясненням вчителя та самостійно на аркуші формату А4  (інтерактивна презентація)

2. Виготовлення викрійки в М1:1

                        Руханка https://www.youtube.com/watch?v=6iJaHoVGPZI

3.Дібрати матеріали та інструменти для роботи, заповнити таблицю в зошиті (зразок подано нижче)

Повторення правил організації робочого місця та санітарно- гігієнічних вимог під час виконання практичних робіт; інструктаж з БЖД

Фронтальний контроль та індивідуальний;

Нагадування про значущість даного виду роботи;

Контроль за ходом виконання завдання;

Надання  індивідуальної допомоги

 

Фронтальна

Індивідуальна

 

Виконують практичне завдання.

Добирають конструкційні матеріали для свого виробу, розраховують їх кількість.

За потреби допома-гають однокласникам чи просять допомоги у вчителя/однокласників

Учні дотримуються правил БЖД , санітарії та організації робочого місця під час роботи;

                                                      ПРАКТИЧНА РОБОТА

Враховуючи ескіз та конструкцію вашого проєкту,  здійсніть добір конструкційних матеріалів із урахуванням їхніх властивостей та вимог до проєкту

 

№ з/п

Назва конструкційного матеріалу

Розмір

Кількість

Орієнтовна вартість

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

Приклад заповненої таблиці

№ з/п

Назва конструкційного матеріалу

Розмір

Кількість

Орієнтовна вартість

1

Трикотажна тканина

15*25 см

2 шт.

2*9=18 грн.

2

Синтепон

15*25 см

1 шт.

3 грн.

3

Трикотажна бейка

25 см

1 шт.

5 грн.

4

Нитки для  шиття

 

 

0,50 грн.

VII. Рефлексія уроку 1 хв.

Гра «Знайди пару» (слайд 23)

Суть гри: з’єднати у пари поняття та визначення

 

 

 

 

 

Фронтальна

 

Учні дають правильні відповіді, систематизуючи при цьому свої знання

VIII. Підбиття підсумків уроку, оцінювання результатів роботи  3 хв.

Відмічає позитивні моменти уроку.

Характеризує поставлені завдання.

Дає поради щодо покращення роботи

Впродовж уроку вчитель здійснює формувальне оцінювання робіт учнів (можна використовувати картку класу), оцінку в балах можна виставити пізніше, коли учень виправить недоліки.

 Вчитель оцінює роботу учнів вербально, виставляє оцінки в щоденники та  журнал, не оголошує публічно. 

Фронтальна

Індивідуальна

Учні  аналізують свої недоліки в роботі, якщо вони є.

Домашнє завдання, прибирання робочого місця 1 хв.

Домашнє завдання:

1.Опрацювати інформацію на сайті за посиланням https://sat-alyona.wixsite.com/maystrinya/maska-dlya-snu

2.Побудова креслення маски є у навчальному ролику на сторінці сайту

3.Хто не закінчив, заповнити таблицю добору конструкційних матеріалів.

4.На наступний урок підготувати: тканину для основи маски, тканину для аплікації , нитки для вишивання ( якщо передбачено за моделлю), голку, ножиці, шпильки, котушкові нитки

Контроль за прибиранням майстерні

Фронтальна

Індивідуальна

Учні ставлять уточнюючі запитання щодо домашнього завдання

Чергові учні та учні класу прибирають робочі місця

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кучмук Людмила Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 листопада 2021
Переглядів
4008
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку