Урок "Добір спільнокореневих слів, що належать до різної частини мови. Виразне читання вірша"

Про матеріал

Тема. Добір спільнокореневих слів, що належать до різної частини мови. Виразне читання вірша

Мета. Поглиблювати знання про спільнокореневі слова; розвивати вміння добирати споріднені

слова, визначати в них корінь; поглиблювати знання учнів про речення; виховувати любов

до Батьківщини, повагу до її символів.

Обладнання. Презентація, малюнки із зображеннями тварин

Тип уроку: комбінований

Перегляд файлу

Українська мова

Тема. Добір спільнокореневих слів, що належать до різної частини мови. Виразне читання вірша

Мета.  Поглиблювати знання про спільнокореневі слова; розвивати вміння добирати споріднені

            слова, визначати в них корінь;  поглиблювати знання учнів про речення; виховувати любов

           до Батьківщини, повагу до її символів.

Обладнання. Презентація, малюнки із зображеннями тварин

Тип уроку: комбінований

 

Хід уроку

 

І. Організація класу до уроку

ІІ. Перевірка домашнього завдання

— Яка відмінність у значенні слів лівого і правого стовпчиків?

— Назвіть корінь в кожній парі слів.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Каліграфічна хвилинка.

У їн ще ий ай

Красивий, щедрий, рідний край

І мова наша — солов’їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься … (Україна).

— Спишіть каліграфічно. Допишіть потрібне слово.

— Знайдіть у вірші слова, що означають назву дії.

— До перших трьох слів доберіть споріднені слова, які відповідають на питання що? Запишіть пари слів, визначте в них корінь. (Красивий — краса, щедрий — щедрість, рідний — рід).

 

  1. Звуко-буквенний аналіз слова Україна

 


  • З нового рядочка з великої букви записуємо слово Україна.
  • Вимовте це слово. Давайте поділимо його на склади: У-кра-ї-на.
  • Вимовте перший склад.
  • Який перший звук ви чуєте? [у]
  • Він голосний чи приголосний?
  • Наголошений чи не наголошений?
  • Якою фішкою позначається? (о)
  • Вимовте другий склад.
  • Який перший звук у цьому складі? [к]
  • Він голосний чи приголосний?
  • Твердий чи м’який?
  • Якою фішкою позначається? (-)
  • Який другий звук у цьому складі? [р]
  • Він голосний чи приголосний?
  • Твердий чи м’який?
  • Якою фішкою позначається? (-)
  • Який третій звук ви чуєте? [а]
  • Він голосний чи приголосний?
  • Наголошений чи не наголошений?
  • Якою фішкою позначається? (о)
  • Вимовте третій склад
  • Який перший звук ви чуєте? [й]
  • Він голосний чи приголосний?
  • Наголошений чи не наголошений?
  • Якою фішкою позначається? (=)
  • Чому буква «ї» позначає тут 2 звуки? В яких ще позиціях «я,ю,є,ї» позначають 2 звуки?
  • Який другий звук у цьому складі? [і]
  • Він голосний чи приголосний?
  • Якою фішкою позначається? (о)
  • Наголошений чи не наголошений?
  • Вимовте останній склад.
  • Який перший звук у складі чуєте? [н]
  • Він голосний чи приголосний?
  • Твердий чи м’який?
  • Якою фішкою позначається? (-)
  • Який другий звук у цьому складі? [а]
  • Він голосний чи приголосний?
  • Якою фішкою позначається? (о)
  • Наголошений чи не наголошений?
  • Скільки букв у слові? Складів?
  • Скільки звуків у цьому слові?

 

 

ІV. Основна частина уроку

1. Робота з підручником. Вправа 66, с. 31.

— До поданих слів — назв предметів доберіть споріднені слова — назви дій та назви ознак.

— З яким словом — назвою предмета можна сполучити слова третього стовпчика?

— Пригадайте, що ви знаєте про розповідні, питальні і спонукальні речення?

 

2. Самостійна робота. Виконання вправи 67,  с. 32.

— До слова погойдувати доберіть з лічилки спільнокореневі слова. Запишіть їх, визначте корінь.

(Перевірка виконаного).

 

3. Робота з віршем. Вправа 68, с. 32.

— Прочитайте вірш мовчки. Хто його автор?

— Підготуйтеся до виразного читання.200

— З чого видно, що тополі тяжко жилося в чужому краї? Куди вона хотіла повернутися?

— Тополя здавна була одним із символів України. Про неї складено багато народних пісень і легенд.

— Знайдіть і виразно прочитайте питальні і спонукальні речення у вірші.

— Знайдіть і прочитайте пестливі назви предметів.

— До виділених слів доберіть і запишіть спільнокореневі.

 

4. Фізкультхвилинка.

5. Гра «Знайдіть малят».

Учитель виставляє картки з зображеннями тварин.

Діти повинні записати речення за зразком.

У лисиці — лисеня.

У слона — …

У ворони — …

У кита — …

— Визначте корінь у словах.

6. Виконання вправи 69. Самостійна робота з подальшою взаємоперевіркою.

 

7. Робота в парах. Вправа 70, с. 33.

— Вивчіть вірш напам’ять. Розкажіть його сусідові по парті.

— Правильно запишіть слово, в якому пропущено букву. Доберіть до нього спільнокореневі слова.

 

V. Підсумок уроку

 

VІ. Домашнє завдання. Вправа 71, с. 33. (Пояснення виконання)

 

docx
Додано
11 листопада 2018
Переглядів
1222
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку