Урок добра в 1-А класі

Про матеріал
Це урок про гуманне та відповідальне ставлення до тварин. Мета: ознайомити учнів з історією одомашнення тварин; розширити знання учнів про котів і собак та їх значення для людини; ознайомити з породами собак і котів; з’ясувати значення терміна «волонтери тварин»; розвивати мовленнєві вміння, мислення, увагу; виховувати інтерес до природи та бажання піклуватися про домашніх тварин.
Перегляд файлу

Відділ освіти Зачепилівської районної державної адміністрації

Зачепилівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Зачепилівської районної ради Харківської області

 

 

УРОК ДОБРА В 1-А КЛАСІ

« ЩАСЛИВА ЛАПА»

 

 

 

 

 

Учитель початкових класів

вищої кваліфікаційної категорії,

старший - вчитель

Кривенко Тамара Василівна

 

 

 

Тварини – наші друзі

 Мета: ознайомити учнів з історією одомашнення тварин; розширити знання учнів про котів і собак та їх значення для людини; ознайомити з породами собак і котів; з’ясувати значення терміна «волонтери тварин»; розвивати мовленнєві вміння, мислення, увагу; виховувати інтерес до природи та бажання піклуватися про домашніх тварин                                                         

                                                     Хід уроку:

 - Добрий день, хлопці та дівчата! Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми з вами поговоримо на дуже цікаву та важливу тему [Слайд №1].

 - А на яку саме тему, ви зможете підказати мені, коли відгадаєте загадки та зрозумієте, хто ж заховався за цими дверцятами.

 Загадки про тварин, які підкажуть дітям тему уроку:                                           У дворі не ловить ґав,

Пильно дім охороняє,                                                                                                                                Бачить з будки двір увесь,

Каже різко: «Гав-гав-гав»!

Кицю Мурку захищає,

Хто це, дітки? Звісно, (Пес)

 

Ніжно лащиться до ніг,                                                                                     Довгі вуха, хитрий хвіст                                                                        

                                                                                                                          

Носить повідок від бліх,                                                                                Муркотіти має хист!  (Кіт)

 - Молодці, діти, ви відгадали всі загадки!

 Тож про кого ми сьогодні будемо з вами говорити?

 - Так, правильно, про котиків і собачок.

 - І сьогодні до нас у гості завітав пухнастик (іграшка у вигляді собаки або кота), якого звати  Сірко (Мурчик). Він допоможе нам провести урок.

 - Підніміть ручки, хто з вас любить тварин?

 А в кого з вас є домашні улюбленці?

 - Дуже добре. Отже, ви вже знаєте, що кіт і собака – друзі людини, які здавна живуть поруч із нею.  Історія такої дружби розпочалася тисячі років тому, коли первісна людина помітила у тварин унікальні якості, що були набагато краще розвинуті, ніж у людини [Слайд №1- 4].  - За давніх часів людина приручила сірого вовчика. Він першим прийшов до неї із лісових хащ. Поступово хвостатий друг привчився охороняти дім, захищати, допомагати пасти череду, полювати на звірів. Відтоді пройшло дуже багато часу, стосунки людини і собаки розвивалися і збереглися аж до наших днів. Зараз на земній кулі немає такого місця, де б поруч із людиною не жив собака. Собака – вірний товариш і помічник людини.

 - Людина також приручила і котів. Колись ця тварина була священною, божеством, їй поклонявся стародавній народ Єгипту. Поважали кішок за спритність та вміння охороняти дім від гризунів [Слайд № 5].

 - Як ви думаєте, діти, завдяки чому наші котики є такими хорошими мисливцями?

 - У котів дуже гострі кігті і хороший слух, вони гарно бачать вночі.

 А що дозволяє нашим муркотунам рухатись непомітно і тихо? [Слайд № 6] - Коли кішки біжать, то вони ховають кігті і стають лише на товсті та м’які подушечки пальців, тому й рухаються безшумно.

 Гра «Кіт чи собака» [Слайд № 7]

- А тепер давайте пограємо в гру. Я буду називати риси характеру тваринок, а ви будете вгадувати, хто це: собачка чи котик. - Отже, розпочинаємо: • охоронець; • майстер підкрадання; • любить багато спати; • любить вмиватися; • муркотун; • його легко дресирувати; • не любить купатися;           

• приносить капці; • має чутливі вуса; • любить прогулянки на вулиці.

 - А чи знаєте ви, що існує близько 60 порід котів. Які з них вам відомі?

Гра «Порода тваринки»

 - Пропоную вам пограти в гру. Я буду називати породу і розповідати про її особливості, а ви повинні вгадати, під яким номером зображена тварина цієї породи на екрані.

 - Найбільше в світі короткошерстих порід. Наприклад, сіамські кішки відомі своїм незвичайним забарвленням і великими блакитними очима. Вони надзвичайно комунікабельні та енергійні. Сіамські кішки дуже сильно прив’язуються до своїх господарів (Зображення № 1)

. - Рідкісними і найбільшими (до 20 кг) в світі є домашні коти породи – саванна. Ці тварини легко піддаються дресируванню, люблять гуляти на повідку та із задоволенням купаються. Котики цієї породи дуже схожі на рись (Зображення № 3).

 - У персидських котів довге густе хутро, широка мордочка. Ці котики мають спокійний характер і не завжди є  вправними мисливцями (Зображення № 4). - Ще одна цікава порода – сфінкси. Такі коти мають довге тіло без шерсті, з ледь помітним пушком, і довгі стрункі ноги. Сфінкси не люблять залишатися наодинці, вони прагнуть завжди бути біля господаря. Через відсутність шерсті у цих котів, їх господарями сміливо можуть ставати люди, які мають алергію на пухнастих тварин (Зображення № 2).

 - Собак, так само, як і котів, поділяють за породами. Сьогодні існує близько 400 порід собак. Серед них є службові, мисливські та декоративні – це три великі групи, на які поділяють всіх собак [Слайд №9].

 - Діти, скажіть, а чи бачили ви такі породи собак, які зображені на екрані? Давайте разом їх назвемо: вівчарка (охоронець, допомагає поліції), ньюфаундленд (гарний плавець, рятує людей з води), лабрадор (собака-поводир), самоїд (одна із найдавніших порід собак, охоронець, пастух, їздовий собака). Це все породи собак, які належать до службових. Вони допомагають людині охороняти будівлі, працюють рятувальниками.

 - А ось породи цих собак ви знаєте? Тут зображені: бігль, такса, англійський кокер-спаніель, джек-расел-тер’єр. Вони належать до мисливських, тому що допомагають мисливцям на полюванні [Слайд № 10].

 - А можливо ви знаєте, які породи собак називають декоративними, і чому? На екрані ви бачите собак таких порід, як йоркшир-тер’єр, померанський шпіц, чихуахуа. Такі тварини проживають переважно в квартирі, майже всі вони маленького зросту, мають невелику вагу та легко піддаються дресируванню [Слайд № 11].

Мультвікторина

- А чи любите ви мультфільми?  [Слайд № 12].

 - Давайте проведемо з вами мультвікторину. Я вам буду описувати якості героїв відомих мультфільмів про тварин, а ви будете вгадувати, що це за мультфільм. - Ну що, готові? Починаємо!

 - Як називалась команда рятувальників, яка завжди була готова прийти на допомогу? Складалася ця команда з Зіка Райдера, десятирічного хлопчика та семи цуценят [Слайд № 13]. (Відповідь: «Щенячий патруль». Герої виявляють важливу якість – готовність допомогти).

 - Герой цього мультика не любив сваритися, а хотів товаришувати з двома мишенятами [Слайд № 14]. (Відповідь: «Кіт Леопольд» – дружелюбність).

- А чи знаєте ви, що і в житті є багато прикладів, коли тварини допомагали людям. Ось і мій помічник Сірко/Мурчик розповів мені про свою подругу, кішку Кузю, яка живе в Києві. Одного ранку кішка почала дуже голосно та наполегливо нявкотіти. Прокинувшись, господарі побачили, що у ванній прорвало трубу. Завдяки тому, що Кузя вчасно розбудила господарів, вони встигли перекрити воду та запобігти затопленню декількох квартир у 16-поверховому будинку. - Ось так домашня киця врятувала своїх господарів

. Гра «Мова тіла тварин» 

- Та чи завжди ми можемо зрозуміти, що хочуть сказати нам собаки та коти, адже говорити людською мовою вони не вміють? - Настрій тварини ми можемо розгадати, спостерігаючи за положенням її тіла!

 Сірко/Мурчик пропонує визначити, що хочуть сказати нам його друзі:

 • я спокійний [Слайд № 17];

 • не чіпай мене [Слайд № 18];

 • я наляканий [Слайд № 19];

 • зверни на мене увагу [Слайд № 20];

 • я сумую [Слайд № 21];

 • я щасливий, хочу гратися [Слайд № 22].

 - Тепер ви зможете легко вгадувати бажання тварин і краще їх розуміти. Фізкультхвилинка (на вірш К. Перелісної «Песик») [Слайд № 23]

 - Що ж, мабуть, прийшла пора трохи відпочити.

 - Прошу всіх встати і повторювати рухи за мною.

 Ой, хто бачив чи ні (взятися руками за голову)?

 Утік песик мій (розвести руки в боки).

 Отакий маленький (присісти)

                     І рудий усенький (показати вуса),

 Білі вушка і ніс (показати вушка, ніс),

 І ще бубличком хвіст (показати руками хвіст).

. Бесіда «Тваринки потребують нашого догляду» [Слайд № 24]

 - А скажіть, будь ласка, чи треба доглядати за своїми домашніми улюбленцями?

 - Ми з вами відповідальні за тих, кого приручили. Ось наш помічник Сірко/Мурчик хоче запитати, хто з вас допомагає батькам піклуватися про домашніх улюбленців? І як саме ви це робите?

 - Якщо у вас проживає песик або котик, то необхідно їх годувати, розчісувати їм шерсть, водити у ветеринарну лікарню на огляд та щеплення, вигулювати, купати їх, якщо вони забруднились (але лише з дорослими), гратись із улюбленцем.

 - Як ви вважаєте, як правильно годувати кішок і собак?

 - Можна годувати їх спеціальним кормом, у якому є всі необхідні для життя речовини. Також ці тварини полюбляють каші з м’ясом та рибою (без кісток). - Ні котикам, ні песикам не можна давати солодкого (наприклад, шоколаду чи цукерок), адже цим ми можемо зашкодити маленьким пухнастикам. - Також пам’ятайте, що слід обов’язково мити руки після кожного контакту з тваринами. Адже на їхній шерсті можуть бути хвороботворні бактерії.

 - Коли ви вигулюєте вашого песика на вулиці, то слід обов’язково мати гігієнічний пакет і прибирати за твариною. - Оскільки ви – головні помічники ваших батьків, то повинні не забувати допомагати доглядати за своїм маленьким другом.

 Гра «Правильно-неправильно» [Слайд № 25]

 - А зараз давайте ми з вами пограємо та перевіримо, які правила поведінки з тваринами ви знаєте.

 Правила гри: під час гри учні мають сплеснути у долоні, якщо твердження правильне, або схрестити руки, якщо твердження помилкове (при цьому темп не повинен бути надто повільним).

 - Готові? Починаємо!

 • В людному місці улюбленця треба водити на повідку. (Так)

 • Всі коти вміють плавати. (Ні)

 • У собак та котів має бути своє місце в квартирі. (Так)

 • Собаки вміють ловити щурів. (Ні)

 • Собаку можна дражнити. (Ні)

 • За домашнім улюбленцем потрібно прибирати. (Так)

 • Песиків і котиків можна годувати шоколадом. (Ні)

• Після спілкування з улюбленцем потрібно мити руки. (Так)

 • Безпритульного котика та собачку можна підгодовувати лише з батьками. (Так)

- Так, можна підгодовувати. Але ми з вами повинні знати, що біля школи та житлових будинків собак і котів годувати не бажано, адже вони почнуть створювати зграї. Якщо ви хочете погодувати безпритульну тваринку, краще це зробити разом із батьками, подалі від людних місць.

 Обговорення «Безпритульні тварини»  [Слайди № 26-28]

 - Так уже склалося, що люди часто виявляються невдячними за те, що тваринки роблять для них, викидаючи своїх вихованців на вулицю. Бувають випадки, коли тваринка загубилась, і господарі не можуть її знайти, а бувають і такі безвідповідальні господарі, які й не шукають. Так з’являються безпритульні тварини [Слайди № 26].

 - Пам’ятайте, що життя на вулиці позначається на поведінці тварин. Інколи безпритульні тварини можуть становити небезпеку для людей, а саме: переносити небезпечні захворювання, збиватися у зграї та бути агресивними. Тому потрібно бути обачними.

 Під час зустрічі з безпритульним собакою забороняється: [Слайд № 27]

 • замахуватися на собаку палицею, гілкою, рукою, кричати;

 • намагатися відібрати у нього те, що він їсть (гризе);

 • починати бігти, коли ви побачили безпритульну тварину;

 • підходити і гладити незнайомого собаку чи кота.

 - Але є люди, які переймаються долею безпритульних тварин. Це спеціалісти ветеринарних клінік, волонтери та працівники притулків для тварин [Слайд № 28].

 - Волонтери тварин – це люди, які допомагають тваринам, що потрапили в біду. Вони забирають тварин із вулиці та шукають для них нові сім’ї. Якщо знайти нову сім’ю одразу не вдається, то тварину тимчасово поселяють у притулок (спеціальне місце, де проживають тварини, у яких немає господарів).

 Щаслива історія собаки Ялинки [Слайди № 29-30]

 - Хочу розповісти вам цікаву історію. Похмурого осіннього ранку волонтери випадково побачили на вулиці біля дороги собаку без господаря [Слайд № 29]. Він був дуже переляканий та вдивлявся в очі перехожих з надією, що хтось йому допоможе. Волонтери забрали песика з вулиці та назвали його Ялинка. Майже рік Ялинка, проживаючи в притулку, з надією мріяла про затишну домівку. Іноді до притулку приходили люди, аби обрати для себе улюбленця, і кожен раз наша Ялиночка думала, що прийшли саме за нею. Та зазвичай до нової родини їхали цуценята, адже всім хочеться погратися з малюками, а дорослим песикам залишалося лише далі чекати. Мрія Ялиночки здійснилась напередодні Нового року, вона потрапила до родини своєї мрії, і тепер у неї є і м’який диванчик, і веселі прогулянки, і нескінченна кількість любові [Слайд № 30]! До речі, сусідка Ялинки у вольєрі, яку ви бачили на екрані, теж зовсім скоро стала домашньою.

Підсумок уроку.

- Молодці, діти! Ви сьогодні були дуже активні. Я побачила, що ви дуже дружні й любите тварин. Ви дуже сподобалися Сірку/Мурчику своєю добротою та активністю.

 - Хто мені скаже, як слід піклуватись про домашнього улюбленця?

 - А як слід вчинити коли, ви зустріли безпритульну тварину?

 - Молодці, діти!

 - Запам’ятайте: перед тим, як брати тваринку додому, треба добре все продумати, чи зможете ви виконувати свої обов’язки постійно і багато років. Не забувайте, що ви відповідальні за тих, кого приручили. Майте чуйне, щедре і добре серце, у якому знайдеться місце для любові до тваринок!

 

 

docx
Додано
7 листопада 2019
Переглядів
1069
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку