Виступ на педагогічну раду на тему:«Впровадження здоров’язберігаючих технологій в освітній процес в початковій школі»

Про матеріал
НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів- гімназія №2» м.Гнівань Виступ на педагогічну раду на тему : «Впровадження здоров’язберігаючих технологій в освітній процес в початковій школі» Вчитель : Оніщук Наталія Степанівна
Перегляд файлу

НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів- гімназія №2» м.Гнівань

 

 

 

 

Виступ на педагогічну раду на тему :

 

 

 

«Впровадження здоровязберігаючих технологій в освітній процес в початковій школі»

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель : Оніщук Наталія Степанівна

 

 

 

 

 

      Збереження і зміцнення здоров'я учнів - це найважливіші складові роботи кожного вчителя, а особливо вчителя початкових класів. Від життєрадісності, бадьорості дітей залежить їх духовне життя, світогляд, розумовий розвиток, міцність знань, віра в свої сили, бажання вчитися. В.А.Сухомлинський стверджував, що “...турбота про здоров'я дитини - це не просто комплекс санітарно-гігієнічних норм і правил...до режиму, харчування, праці, відпочинку. Це, насамперед, турбота про гармонійну повноту всіх фізичних і духовних сил, і вінцем цієї гармонії є радість творчості".

     Формування здорового способу життя реалізовується через виховну, позакласну роботу, роботу з батьками, проведення просвітницької роботи на уроках, руханок, занять фізичною культурою та ін. Збереження здоров'я дітей - головне, на що мають звертати вчителі.

           Знання, володіння і застосування здоров’язберігаючих технологій є важливою складовою професійної компетентності сучасного педагога.

К. Ушинський сформулював основний закон дитячої природи: «Дитина потребує діяльності, безперестанно і втомлюється не діяльністю, а її одноманітністю. Змусьте дитину сидіти, і вона дуже швидко втомиться; лежати – те саме; йти вона довго не може, не може ні говорити, ні співати, ні читати і найменше – довго думати; але вона пустує і рухається цілий день, змінює і змішує всі ці діяльності й не втомлюється ні на хвилину, чим молодший вік, тим різноманітнішою має бути діяльність». Видатний педагог рекомендує «Дайте дитині трохи порухатися, і вона подарує вам знову десять хвилин жвавої уваги, якщо ви зуміли їх використати, вони дадуть вам в результаті більше, ніж цілий тиждень напівсонних занять».

    У своїй роботі для того, щоб зацікавити учнів, під час уроків я застосовую різні творчі завдання, тестові завдання з вибором відповіді, ігрові завдання на розвиток фантазії, розпізнавання помилок, завдання на пошук помилок , що дозволяє уникнути одноманітності на уроці. Використовую іноваційні та ігрові технології,  завдання та задачі, що дозволяють зняти емоційну напругу. Завдання повинні бути диференційовані, індивідуально підібрані для учнів, щоб всі могли створити собі ситуацію успіху на кожному уроці. Хороший ефект дають практичні завдання, пошук додаткових матеріалів за темами, здійснення проектної діяльності. Протягом року учні взяли участь у різних проектах. ( «Збережемо первоцвіти», «Винаходи людства», «Шкідливі та корисні звички», «Які види спорту ми любимо»). Під час роботи над проектами, учні самостійно визначали дії, які потрібно виконувати, щоб бути здоровим. Так, наприклад, вивчаючи тему «Сім’я і здоров’я»  учні, працюючи в групах над проектом, отримали завдання на вирізаних із паперу кружечках – «перлинках здоров’я» написати, що потрібно робити, щоб бути здоровим. Діти обговорили та записали практичні дії, які будуть для цього виконувати: займатися спортом, одягатися відповідно до погоди, їсти корисну їжу, вчасно лягати спати, мити руки перед їдою, чистити зуби, слухати поради дорослих, яким довіряєш, не довіряти незнайомим людям, не перебігати дороги перед машинами тощо. По завершенню вправи учні створили з «перлинок» ланцюжок здоров’я, який  прикріпили на стіні класу.

         Для емоційного налаштування дітей необхідно проводити «Ранкові зустрічі». В кінці уроку доцільно провести рефлексію. Важливо, щоб на уроці панувала доброзичлива атмосфера, спокійна бесіда, увага до кожної відповіді, позитивна реакція вчителя на бажання учня висловити свою точку зору, тактовне виправлення допущених помилок, заохочення до самостійності.

     Емоційний стан учнів відіграє не особливу роль. Кожен учень має своє неповторне індивідуальне обличчя, що виявляється в його характері та здібностях. Тому всі уроки «Основи здоров’я» мають проходити під девізом «Твоє здоров’я у твоїх руках, тож бережи його щоденно!». Під час вивчення тем «Емоції і почуття», «Характер і здоров’я», «Особа і особистість», «Хочу, можу і мушу» учні усвідомлюють, що кожен із них є особистістю неповторною, яка впевнена у своїх можливостях, наполегливо переборює труднощі, з адекватною самооцінкою.

      Для змінення здоровя учнів і створення позитивного емоційного фону доцільно на кожному уроці проводити руханки.  Руханки можна проводити:

  •                 з музичним супроводом,
  •                 руханки у віршах,
  •                 ігрові паузи,
  •                 зорова гімнастика,
  •                 емоційне розвантаження.

          Вміле поєднання розумової і фізичної навантаження, попередження стомлення і перевтоми - важливі моменти роботи вчителя початкових класів. Проведення руханки під час уроку має і оздоровчу спрямованість. Вправи можна урізноманітнити, змінити темп виконання вправ. Вони дають дітям велику радість, можливість відпочити, переключити увагу з одного виду діяльності на інший. Діти після активності стають більш уважними, з'являється інтерес до подальшого засвоєння знань. Оздоровчі руханки - це частина системи використання здоров'язберігаючих технологій у школі.

        Вважаю, що дуже важливо  формувати розуміння значення занять спортом для всього майбутнього життя. Для того, щоб допомогти дітям зберегти фізичне, психічне здоров'я, не потрібно організувати нічого неймовірного. Їм необхідні рухові хвилинки, які дозволяють відпочити і розслабитися, принести користь своєму організму. Зміцнюють фізичне і моральне здоров'я :

  •                 уроки фізичної культури,
  •                 ігри-лічилки на перервах,
  •                 рухливі ігри на подовжених групах,
  •                 бесіди, класні години, «уроки здоров'я»,
  •                 робота з батьками,
  •                 виховання і навчання дітей нормам здорового способу життя,
  •                 пропаганда правил гігієни,
  •                 ознайомлення батьків з методами формування здорового способу життя.

        Поза уроками можна організовувати веселі старти, змагання, ігри, спортивні свята. Робота з батьками може проводитися за темами: "Формування у дітей молодшого шкільного віку основ здорового способу життя". "Гра - як фактор зміцнення здоров'я дітей", " Здоровий спосіб життя". Цікаво проходять спільні свята, екскурсії, спортивні заходи.

     Робота по формуванню здорового способу життя дає хороші результати: формуються навички дітей бережливого ставленню до власного здоров'я, заняття приносять дітям почуття задоволення, радість. Після занять учні найбільш відповідально ставляться до свого здоров'я та здоров'я оточуючих, стають більш вимогливими і дбайливими один до одного.

      Використання здоров'язберігаючих технологій в навчальному процесі початкової школи дозволяє учням більш успішно адаптуватися в освітньому і соціальному просторі.

      Науковці вважають, що здоров’язберігаючими освітніми технологіями в широкому розумінні цього слова необхідно вважати всі педагогічні технології, які не шкодять здоров’ю учнів, створюють їм безпечні умови для перебування, навчання і праці в школі.

 

docx
Додано
26 вересня 2019
Переглядів
515
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку