Урок "Добре тому жити, хто вміє дружити !"

Про матеріал

Мета : виховувати дружні стосунки між школярами, розкрити перевагу добра над злом, щирості над хитрістю. Розпочати роботу над ключовими поняттями теми, привчати дітей до виконання різно­манітних ролей, узгодження своїх дій з товаришами.


Перегляд файлу

Тема .  Добре тому  жити, хто  вміє   дружити !

Мета : виховувати дружні стосунки між школярами, розкрити перевагу добра над злом, щирості над хитрістю.  Розпочати роботу над ключовими поняттями теми, привчати дітей до виконання різно­манітних ролей, узгодження своїх дій з товаришами.

Обладнання: клас обладнаний для групової роботи. Мультимедійна презентацція, завдання для групової роботи, виставка малюнків, книг про дружбу, 

                  Хід уроку :

 

І. Організаційна частина уроку. Створення відповідної емоційної  атмосфери.

1. Вступне слово вчителя.

                Мерехтливим тремтінням жовтих листочків вересень покликав школярів  за парти.  Сьогодні,   ви вже втретє,  переступили поріг рідної школи. Як підросли ви за літо ! Чи сумували ви за школою, за своїми друзями? Чи змінилася наша школа, а ваші друзі ?

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.

  1. Бесіда вчителя з елементами розповіді.

               Отож, розпочинаємо свій перший урок в третьому класі.  Уважно прочитайте тему уроку. Про що ми будемо говорити на цьому уроці ?

             Сьогодні ми будемо вчитися розуміти один одного, жити в мирі і злагоді, виробляти такі риси характеру, які допомагають миритись, відповідально ставитись до своїх вчинків, бути справедливими.

Перш ніж ми розпочнемо урок, пропоную вам всім утворити коло. (Діти стають в коло). Візьмемось за руки і повторимо наш девіз про дружбу, який ми вивчили в другому класі.  Хто пам’ятає наш девіз ?

                                  (Діти разом з вчителем, тримаючись за руки в колі,  повторюють слова).

Неповторні ти і я,

Разом ми – одна сім’я ,

Будемо у мирі жити,

Гарно вчитись і дружити.

Щоб батьки могли  радіти,

Що такі в них добрі діти.

 

ІІІ. Сприймання та осмислення матеріалу уроку.

1. Бесіда про дружбу і товаришування

- Як ви думаєте, для чого потрібні друзі?

- Чи можуть виникнути дружні стосунки, якщо у двох людей немає спільних інтересів?

- Які спільні інтереси можуть бути у друзів?

- А яка різниця між словами «друг» і «товариш»?

- На вашу думку, скільки у людини може бути друзів і скільки товаришів?

 

 

           Дружба — прекрасне почуття. Легко жити, коли в тебе є друг. Без друзів наше життя було б невеселим і безбарвним. 9  червня  світ відзначає День друзів. Ця святкова дата вважається неофіційною, але привід для її створення не втрачає актуальності.

        Міжнародний день друзів просто створений для того, щоб ми, незалежно від життєвих обставин і різних перипетій, нагадали своїм друзям про те, як вони важливі для нас і порадували їх.

       Щаслива людина приймає інших такими, які вони є, з усіма їх недоліками й вадами.

         Хочеш знайти друга — сам стань другом.

Чиніть з іншими так, як би ви хотіли, щоб вони чинили з вами. Слід ставити інтереси друга вище за свої.

   Дарувати радість спілкування з друзями завжди приємно, навіть просто щиро цікавлячись у них: «Як справи? ». Не шкодуйте часу та уваги для друзів. Намагайтеся зрозуміти інших.

          Що означає дружити?    (відповіді учнів).

  1.  Вправа « Асоціативний кущ». 

Які асоціації можна добрати до слова «друг».

(Діти будують асоціативний кущ до слова друг).

       Будьте чемними, дружними, поважайте один одного, частіше посміхайтеся. Бо дружба – найбільший скарб.  Зрозуміти, що таке дружба нам допоможе оповідання Андрія Усачова «Пригоди маленького чоловічка ».         

 

  1. Робота над уривком оповідання Андрія Усачова  «  Пригоди маленького чоловічка ».         

...В одному маленькому місті жив Маленький Чоловічок. Великі люди його не помічали. Вони могли його штовхнути і не вибачитись.

Одного разу Маленький чоловічок знайшов у своїй бібліотечці маленьку книжку, яка називалась " Декларація прав людини". У ній йшлося про те, що всі люди повинні знати свої права і ставитись з повагою один до одного. Книжка дуже сподобалась маленькому чоловічкові. Але в кого він не запитув ніхто в місті не чув про права людини. Великі люди на диво безграмотні- подумав Маленький Чоловічок. Це треба виправити. Ось він прийшов на площу міста з великим плакатом у руках.

«Усі люди народжуються вільними і рівними.  Усі мають однакову гідність і права. Усі наділені розумом і мають ставитись один до одного, як брати і сестри». Швидко  навколо плаката зібралися городяни.

  •    Що тут написано? - здивовано перепитували один в одного. Хоча маленький Чоловічок написав дуже велика буквами.
  •    Це слова з «Декларації прав людини» - пояснив їм маленький чоловічок. Вона написана для того, щоб усі люди знали.
  •    Дурниця якась написана ,- заявив один Товстий Громадянин. -Люди не можугь народжуватися рівними.Я, наприклад, коли народився, важив 4кг 500 гр. а мій сусід усього – 3 кг  100 гр, а ви ...

- Слухайте ! - сказав Маленький Чоловічок, -Народжуватися рівними- не значить народжуватись одного зросту і ваги. Чи однаково сильними і красивими. Народ­жуватись рівними, значить народжуватись людьми. Маленькими й голими. Ніхто не заявлявся на світ міністром з портфелем, чи генералом з погонами.

  •      Добре,- сказав Товстий громадянин. - Але чому я повинен ставитись до всіх, як до братів і сестер ? Я - в сім"ї єдина  дитина і ніяких братів та сестер в мене зроду не було.
  •      У мене їх теж не було,- зітхнув Маленький Чоловічок. Але...

 

4. Метод  « Робота в групах».

- Допишіть свою версію відповіді, яка може переконати Маленького Товстого громадянина в тому, шо всі люди рівні і повинні ставитись один до одного, як до братів і сестер, дружити, вміти підтримувати один одного.                                                                                                (Усні відповіді учнів ).

                                         Музична фізкультхвилинка

 

ІV. Узагальнення  та систематизація набутих знань.

1. Робота над матеріалом із Скарбничниці  Народної Мудрості.

1. Об’єднайте дві частини прислів’я.                             (Метод «Робота в групах»)                      

Дружба дорожча                                     за золото.

Друзі пізнаються                                     як їжа без солі.

Людина без друга,                                  а старих не забувай.

Вірний друг-                                            то  найбільший скарб.

Нових друзів наживай,                           шукають.

Дружба все                                               в біді

Дружбу дружбою                                     переможе.

 

2. Вправа «Мої друзі»

Візьміть кольоровий папір, обведіть свою руку. На долоні напишіть своє імя, а на пальчиках - імена своїх друзів.                                            (Діти виконують завдання)

-Коли ви писали імена друзів і подумки були поруч з ними. Що ви можете розказати про своїх друзів ?  До кого ви ставитеся по-дружньому? Чому?   А кому потрібна ваша допомога? Чому?

           Дружба справді допомагає в житті, але іноді буває так, що друзі сваряться. Дуже боляче, коли через певні непорозуміння чи неправильний вчинок посваришся з другом. Та боляче не лише тобі, а й твоєму другові.

           Уникайте агресивних дій та думок, інакше може спалахнути бійка. Завжди пам’ятайте, що конфлікти можна вирішувати мирно, а в нагоді вам стане «коло вибору» , яким ви вже навчилися користуватися.

 

3.Вправа «Правила життя класу» .

Наш маленький колектив, теж одна сім"я. Серед своїх друзів ви проводите більшу частину свого життя, Пропоную і вам скласти приблизні правила нашого життя нашого класу. Всі ваші пропозиції ми запишимо і спробуєми створити свою "Декларацію прав життя учнів у класі " І нехай вони стануть головними правилами життя.

 

V. Підсумок уроку.

- Сьогоднішній наш урок це лише початок великої теми, яку ви будете вивчати на уроках читання, рідної мови та природознавства, «Я у світі». Навчіться жити в мирі і злагоді і тоді запанує спокій в вашому серці.

 

 

 Перегляд кліпу    «Пісня про дружбу»

 

                           А тепер запрошую всіх до класного фотоательє.

                          (Друзі позують перед фотографом у рамі з-під картини)

 

 

 


 

docx
Додано
9 серпня 2018
Переглядів
654
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку