Урок доброти «Людина починається з добра!»

Про матеріал
Урок доброти «Людина починається з добра!» Мета. Учити учнів творити добро, бути вихованими; розвивати вміння осмислювати духовні цінності; спонукати на добрі справи; виховувати віру в силу любові, дружби, добра і справедливості. Обладнання. Аудіозапис пісні «Все золото світу» І. Бобул, відео «Казка про добро».
Перегляд файлу

Урок доброти «Людина починається з добра!»

Мета. Учити учнів творити добро, бути вихованими; розвивати вміння осмислювати духовні цінності; спонукати на добрі справи; виховувати віру в силу любові, дружби, добра і справедливості.

Обладнання. Аудіозапис пісні «Все золото світу» І. Бобул,  відео «Казка про добро».

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Усміхнімось сонечку:

«Здрастуй, золотаве!»

Усміхнімось одне одному,

Погляньмо ласкаво.

Хай сьогодні в кожне серце

Наш урок додасть тепла,

А ми гостям усміхнімось,

Побажаємо добра.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Діти, я познайомлю вас із нашою гостею. Це свічечка. Погляньте, яка у неї  вогненна зачіска. Вам приємно дивитися на її полум’я?
  • А якщо піднести руки ближче до вогника, що ми відчуємо? (Тепло)
  • Як ви вважаєте, чи може людина світитися, як свічка, дарувати світло та тепло?
  • За якої умови це може статися? (Коли людина робить добрі справи, гарні вчинки.)
  • У доброї людини очі сяють, як зорі, а своїми добрими вчинками вона заспокоює, ніби притягує до себе. Якщо накрити свічку скляним ковпаком, то побачимо: світло є, а тепла ми не відчуваємо. Запалена свічка – добра, щира людина, а свічка накрита ковпаком – людина, яка дбає тільки про себе. Нехай свічечка залишиться з нами і нагадує нам, якою людиною треба бути.

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  •                     Сьогодні на уроці поговоримо про добро, добре серце, добрі справи. Спробуємо з’ясувати, якою має бути справжня людина. Тема нашого уроку «Дивись не забудь, людиною будь!»
  • А девізом уроку будуть слова:

Пам’ятай!

Нехай ти іще маля,

Та треба вже зараз вчитися

Творити добро на планеті Земля!

ІV. Усвідомлення нового матеріалу.

  1.                   Звучить пісня у виконанні Іво Бобула «Все золото світу».
  2.                   Бесіда.
  • Що таке доброта? (Відповіді учнів)
  • Так, доброта – це насамперед, уважне, чуйне ставлення до інших.
  •    Що сталося б зі світом, якби у ньому не залишилося добра? (Світ загинув би).
  • А що ви відчуваєте, коли вам роблять добро? (Радісно на душі, добре)
  1.                   Робота в групах. Створення «асоціативного куща»
  • З чим асоціюєте слово добро?

Утворіть «асоціативний кущ». Оберіть тільки ті слова, що характеризують добру людину.

Дітям роздані слова: підтримка, подяка, сонечко, світло, радість, щастя, краса, щирість, чистота, співчуття, допомога, милосердя, чуйність, егоїзм, грубість, невихованість, жорстокість. (Діти на дошці створюють «асоціативний кущ»)

  1.                   Розповідь вчителя.
  • Милосердя й доброта – як два крила, на яких тримається людство. Ще з давньоруських часів цілком природнім, закономірним вважали допомогти знедоленому, нещасному, поділитися шматком хліба, дати притулок бездомному, захистити старого, порятувати хворого, захистити скривдженого.

Добра людина не буде навмисно нищити і ламати деревце чи квітку лише тому, що їй так заманулося. Вона не ловитиме яскравого метелика, пташку або маленького жучка для свого задоволення, тому що знає, що всі мають право на життя.

Будьте завжди добрими, несіть у своїй душі світле сонечко до всього світу, адже кожен із вас – людина.

  1.                   Поетична хвилинка

(Учні розповідають вірші)

Добро спішіть творити, люди,

Воно, як сонце, серце зігріва,

В добрі нам всім зручніше буде,

Без нього затишку нема.

Живіть, добро звершайте

Та нагород за це не вимагайте!

Хай оживає істина стара:

Людина починається з добра!

Зробив добро для тебе чоловік –

Ти вдячний будь йому навік.

Зробив добро ти чоловіку –

Приємно буде вам обом.

Добро твориться просто – ні за так,

Так, як цвіте і опадає мак,

Як хмарка в’ється і сміється пташка,

Як трудиться мурашка-горопашка.

  1.                   Гра «За – проти».
  • Якщо ти добра людина, то повинна…(Учні плескають у долоні, якщо їхня відповідь «ТАК»)
  • Допомагати мамі по господарству.
  • Робити комусь зле, якщо ніхто не бачить.
  • Берегти рідну природу та охороняти її.
  • Шанувати працю інших людей.
  • Вихваляти самого себе.
  • Допомагати друзям у біді.
  • Насміхатися з чужих помилок.
  • Уміти прощати.
  • Любити своїх рідних.
  • Поважати старших.
  • Захищати слабкого.
  • Ображати інших.
  • Галасувати там, де інші працюють, відпочивають.
  1.                   Фізкультхвилинка

(під «Пісню кота Леопольда»)

  1.                   Розповідь учителя про В.О. Сухомлинського.
  • Василь Сухомлинський – великий педагог, мудрий учитель, чудова людина. Він віддавав дітям красу і тепло своєї душі. Він ніс на долонях своє щире серце, бо був насправді доброю і щирою людиною. У його палкому серці жила велика любов і доброта до всього світу. Василь Олександрович не лише навчав дітей, а прищеплював кожному з них найкращі людські якості, виховував у них доброту, людяність, чуйність, патріотизм, повагу до батьків, любов до рідної землі. Мудрий учитель писав для дітей чудові твори – коротенькі, повчальні й дуже змістовні.
  1.                   Читання твору В. Сухомлинського «Добре слово»

Запитання до тексту:

  • Що трапилося з Олею?
  • Як родичі рятували дівчинку?
  • Що зробила прабабуся Надія?
  • Що повернуло дівчинку до життя?
  • Який висновок можна зробити?
  1.               «Торбинка добра» (Робота з прислів’ями)
  • Бути добрими та чуйними, ставитися до людей з теплом та душевною щирістю вчить нас і українська давня мудрість. Зараз із нашої «Торбинки добра» ми дізнаємося про це.

(Діти дістають і читають прислів’я)

  • Від доброго слова і лід розмерзає.
  • Гостре словечко, коле сердечко.
  • Доброму скрізь добре.
  • Все добре приймай, а зла уникай.
  • Хто людям добра бажає, той і собі має.
  1.               Перегляд «Казки про добро».
  2.               Віночок побажань.
  • Діти утворюють коло і говорять одне одному побажання, передаючи свічечку.
  • Скажіть добре слово одне одному щоб від вашого слова стало приємно, радісно, тепло.

Діти декламують вірш про добро.

  1.                   У злому світі жити погано,

Зраджують друзі – це так жахливо.

З сірого неба падає злива.

Як добре жити в доброму світі!

Сонце всміхається в ясній блакиті,

Люди веселі, мама і тато.

Дома і в школі друзів багато!

(Г. Манів)

2. Стану слухняним, буду старатись.

Вчити на совість, частіше всміхатись.

Буду усім я допомагати,

І постараюсь образи прощати.

Що хочу для себе -

Зроблю те для інших,

І світ усміхнеться, і стане добрішим!

(Г. Манів)

3. «Треба бути чемним, сину,

Люблять всі таку дитину.

Якщо ти когось вітаєш,

Ти йому добра бажаєш!»

Мама так мені казала,

Коли в школу проводжала.

Доброго усім вам дня!

Хочу я усіх вітати,

Хочу всім добра бажати,

Щоб для тих, кого вітав,

День насправді добрим став!

(Г. Манів)

4. На доброті існує світ.

І з добротою пахне хліб.

І мирне небу в школу йти

Це також вияв доброти.

І до людей любов свята –

Це чистота і доброта!

(Д. Павличко)

V. Підсумок уроку.

- Я щиро сподіваюся, що сьогоднішній урок допоможе вам обрати правильний шлях. Упевнена, сьогодні багато із вас запитають себе: «Який я є? Яким хочу бути?» Не бійтеся бути добрими, не бійтеся віддавати тепло своєї душі.

У грудях сонечко Любові засвіти

Для себе, для родини й України.

Пильнуй вогонь Добра

Від зла і марноти.

Бо ти на світі білому – Людина.

 

Завантаження...
docx
Додано
9 березня 2019
Переглядів
1929
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку