28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Урок доброти "Щоб не згинути у морі зла, спішіть добро творити, дітвора."

Про матеріал

Мета:створити умови для формувати уявлення учнів про добро і зло, створитиуявлення про морально- етичний зміст їхніх стосунків із навколишнім світом; формувати почуття чуйності і доброзичливості;розвивати почуття відповідальності за свої вчинки; викликати бажання боротися проти зла

Перегляд файлу

1

 

 

                                                              Смолінського навчально- виховного об’єднання

                                                              «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів- гімназія-

                                                               позашкільний навчальний заклад».

 

 

 

 

 

 

                                Урок доброти

   « Щоб не згинути у морі зла,

    спішіть добро творити,  

                                     дітвора!»

 

 

 

 

 

 

 

                                     Підготувала вчитель

                                                                                                       Діхтяренко Л.В.

 

 

 

 

 

 

 

 Тема. Щоб не згинути у морі зла, спішіть добро творити, дітвора.

 

 Мета:  створити умови для формувати уявлення учнів про добро і зло, створити  уявлення про морально- етичний зміст їхніх стосунків із навколишнім світом; формувати почуття чуйності і доброзичливості;розвивати почуття відповідальності за свої вчинки; викликати бажання боротися проти зла.

 

Обладнання: ілюстрації, гра  «Живе слово», гра «Розсипанка», аркуші паперу, маркери, «Квітка доброти»,Інтернет-ресурси( відео ролик «Твори добро», пісня про добро).

 

                                       Хід уроку

І. Організаційний момент.

1.Розминка.

  • Я всміхаюсь сонечку.

 Здрастуй, золоте!

 Я всміхаюся квіточці!

  Хай вона росте.

  Я всміхаюсь дощику.

 Лийся, мов з відра.

  Друзям усміхаємось.

  Зичим їм добра.

 

II. Актуалізація опорних знань.

1. Перегляд відеоролику «Твори добро».

-Як ви гадаєте, про що буде йти мова на сьогоднішньому уроці?

-Чому так вирішили?

-Які добрі вчинки помітили, переглядаючи цей ролик?

ІІI. Повідомлення теми і завдань уроку.

ІV. Робота над темою уроку.

1)Гра «Живе слово» ( із літер скласти слово «добро»).

 

2) Учні читають вірші.

 

1.Все -  із доброго чи злого-

Починається з малого:

Листя виросте з листочка,

З нитки витчкться сорочка,

Хліб- з маленької зернини,

Дощ – із чистої краплини.

Усміхнемось всім навколо:

Небу, сонцю, квітам, людям!

  

 2. І тоді обов’язково-

День для нас привітним буде!

День турботою почнеться,

Все довкола усміхнеться!

Проганяй мерщій дрімоту

І рукам давай роботу,

І роби невтомно, вміло,

Хоч мале, та добре діло!

 

3.Навчаймося добра, як вчаться мови діти,

Щоб потім все життя його творить святе.

Плекайте крізь роки троянди ніжні й жито,

Тримайте у руках, як сонце золоте.

Даруймо для людей погожі дні весняні,

Щоб щедрим садом вік святився небокрай,

Щоби беріз пісні лунали до нестями

І повнився добром наш дім і рідний край.

 

3) Проблемне питання.

- Що таке добро?

- Чи може людина доторкнутися до добра? Чи можна його скуштувати, понюхати?

ДОБРО- це духовна категорія, її не можна торкнутися, понюхати, посмакувати. Добро можна тільки відчути: це ласкаве, добре, ніжне ставлення, це готовність допомогти в скрутну хвилину, це любов до оточуючого світу. Це те, що заставляє нас радіти, любити, співчувати.

Ще з давніх часів доброта і милосердя були в традиціях нашого народу. Природним

вважалося допомогти знедоленому, нещасному, поділитися шматком хліба, дати притулок обездоленому, захистити старість, немічність, скривдженого.

Добро виховується в наших душах і серцях старанням і бажанням його творити. Якщо людина добра, то з нею хочеться говорити, сміятися, частіше спілкуватися, її всі люблять. А злі люди, навпаки, частіше насуплені, невдоволені, їх ніхто не любить, з ними нікому не цікаво.

Добрий – той, хто робить людям добро, чуйно до них ставиться.

Милосердний – той, хто в будь-яку хвилину готовий надати допомогу.

Привітний – той, хто виявляє доброзичливість, привітність

4) Робота в групах. Асоціативний кущ.

- Встановіть асоціацію до слова «добро».

 

5) Гра «Знайди пару» .

Співчуття                                                                        чуйність

Милосердя                                                                      порядність

грубість                                               Добро                 вимогливість 

 щирість                                                                           брехливість

ввічливість                                                                      чесність

 

6) Слухання казки «Добро і зло».

 

 « Одного разу Добро  завітало в гості до Зла. Зло почало пригощати Добро чаєм, але в кухлик замість цукру поклало сіль. Добро спробувало, але нічого не сказало Злу.

 

Тільки подякувало за гостину. А коли Добро йшло від Зла, воно сказало: «Щось цукор у вас не солодкий. Візьміть гроші, купіть собі цукерок до чаю». Зло скривилось, але робити нічого, довелось взяти гроші. Так Добро віддячило Злу добром за зло.»

 

- Зло є причиною війн, голоду, знущань, зради, обману. Зла людина своїми словами і вчинками може завдавати іншим великої шкоди. Але добро завжди сильніше, ніж зло. Люди цінують і довго пам’ятають добрих людей, допомагають у тяжку хвилину, а від злих намагаються триматися подалі. Злі люди завжди одинокі.

 

7) Робота в групах. Гра «Розсипанка.

- Зі слів утворіть прислів’я, поясніть їх зміст.

А) «Хто людям добра бажає, той і собі має».

Б) «Не плюй у криницю, знадобиться води напиться».

В) « Не роби іншому того, чого собі не бажаєш».

Г) « У лиху  годину пізнаєш вірну людину».

Д) « Гостре словечко коле сердечко».

Е) « Все добре пам’ятай, а зла уникай”.

 

8) Бесіда за ілюстраціями.

9) Гра «Впіймай добру справу»

Умови гри. Якщо я називаю добру справу  ,ви плескаєте в долоні, а якщо ні, то нічого не робите.

  •     Робити комусь зле, якщо цього ніхто не бачить.
  •     Допомагати мамі мити посуд.
  •     Не вмиватися.
  •     Берегти рідну природу та охороняти її.
  •     Шанувати працю інших людей.
  •     Галасувати, коли хтось відпочиває.
  •     Бути вихованою, стриманою.
  •     Обманювати, сваритися, хвалитися.
  •     Насміхатися з чужого горя.
  •     Добре вчитися, багато читати.
  •     Не слухати батьків.
  •     Любити своїх батьків.

 

10) Учні читають вірші.

1. Добрим бути просто чи не просто?

Не залежить доброта від зросту!

Як людей полюбиш, пошануєш,

Силу для добра й душі відчуєш.

 

2. Не забудь ні старця, ні дитину,

Поділись останнім сухарем,

Не носи в душі своїй провину

Тільки раз на світі ми живем.

 

3.Доброта з роками не старіє,

Доброта від холоду зігріє,

І якщо вона, як сонце світить,

То радіють і дорослі й діти.

 

4.Зло нічого не дає, крім зла,

Вмій прощати, як прощає мати.

Мудрість завжди доброю була,

За добро добро спіши віддати.

 

V. Підсумок уроку.

1) Створення «Квітки доброти». Робота в парах. (Звучить запис пісні про добро)

- Потрібно записати на пелюстках  вчинки, які потрібно робити, щоб у нашому класі завжди панувало добро. ( Пелюстки із записами прикріплюємо на дошку).

 

2) Бесіда

-Що вдалось? Що було важким?

-Який висновок для себе зробили?

doc
Додано
23 жовтня 2018
Переглядів
168
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку