Урок "Додавання десткових дробів"

Про матеріал

Вашій увазі представлена розробка відкритого уроку математики у 5 класі. Конспект уроку містить цікаві форми роботи з дітьми відповідно їх віку, а також завданн, які діти залюбки виконують.

Перегляд файлу

Тема уроку: Додавання десяткових дробів.

Мета уроку:

  • формувати вміння і навички учнів виконувати додавання та віднімання десяткових дробів; вдосконалювати навички порівняння десяткових дробів;
  •  розвивати індивідуальні здібності учнів , логічне мислення , спостережливість, пам’ять , увагу,  творчу активність, обчислювальні навички;
  • формувати компетентності продуктивної творчої діяльності, саморозвитку і самоосвіти, інформаційні та комунікативні;
  • виховувати допитливість, уважність, самостійність, інтерес до математики.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: мультимедійний проектор , презентація, картки із завданнями.

Девіз уроку: «Те, що я встиг пізнати, - чудово. Сподіваюся, таке ж чудове те, що мені ще доведеться пізнати».

Хід уроку

І. Організаційний момент

Повідомлення теми, мети уроку.

Девізом нашого уроку я пропоную взяти вислів стародавнього вченого Сократа: «Те, що я встиг пізнати, - чудово. Сподіваюся, таке ж чудове те, що мені ще доведеться пізнати».

ІІ. Перевірка домашнього завдання

   Учні ланцюжком зачитують відповіді, одержані в результаті виконання домашнього завдання.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Бліц-тест

  1. Як називають дроби записані за допомогою коми? (десяткові)
  2. Що відокремлює цілу та дробову частину десяткового дробу? (кома)
  • Якщо у десятковому дробі справа приписати декілька нулів. Чи зміниться від цього дріб?
  1. Яку цифру треба поставити в десятковому дробі, якщо відсутня ціла частина числа? (нуль)
  2. Як називають перший розряд дробової частини десяткового дробу? (десяті)
  • А які ще є розряди дробової частини десяткового дробу? (соті, тисячні десятитисячні і т.д)
  • Яку цифру потрібно поставити в дробовій частині числа, якщо відсутній якийсь розряд? (нуль)
  1. Яким математичним знаком записують результат порівняння? (більше,менше)
  • А як порівнюють десяткові дроби?
  1. Як називають числа при додаванні? (доданок, доданок,сума)
  • Які закони додавання вам відомі? (переставний, сполучний)
  1. Як називають числа, при відніманні (зменшуване, від’ємник, різниця)
  2. Порівняйте числа: 85,09 і 67,99;   0,5 і 0,724;  0,0025 і 0,00247;

 55,7 і 55,700;   7,6431 і 7,6429.

  1. Закінчіть речення:
  1. Найглибше місце на Землі – Маріанська западина, що в Тихому океані, - 11022 м. У кілометрах це буде ____
  2. Найглибше на земній кулі озеро – Байкал. Його глибина сягає 1620 м, або _______ км.
  3. Середня висота Антарктиди, враховуючи товщину льодового покриву, - 2040 м над рівнем моря. У кілометрах це становить___.
  4. Серед тварин найбільшу довжину має стрічковий черв’як, якого знайшли в берегових водах Південнокитайского моря. Його довжина становила 54 м90 см, тобто в метрах_______.

Робота в парах

    Учневі 5 класу дали завдання порівняти дроби. Результати його роботи перед вами.

Завдання. Виписати в зошит тільки ті приклади, в яких знак стоїть правильно. Разом з прикладом необхідно переписати і букву в дужках.

      43,04 > 43,10               (а)

      0,5 > 0,49                     (д)

      4,586 < 4,59                 (р)

      40,05 > 41                    (к)

      34,25 < 35,25               (о)

      68,34 > 68,345             (ш)

      18,263 > 18,2631         (м)

      45,20 = 45,2                 (б)

      4,241 > 4,25                 (н)

      342,05 < 342,4             (и)

Зачитайте, яке слово ви одержали в колонці справа (дроби).

ІV. Вивчення нового матеріалу

Деякі учні нашого класу отримали випереджальні завдання і зараз покажуть нам як вони їх виконали.

План вивчення нового матеріалу

  1. Додавання десяткових дробів з однаковою кількістю знаків після коми.
  2. Додавання десяткових дробів із різною кількістю знаків після коми.
  3. Властивості додавання десяткових дробів.

Правило додавання десяткових дробів:

  • Урівняти кількість знаків після коми в доданках;
  • Записати доданки один під одним так, щоб кома була записана під комою;
  • Додати одержані числа, як додають натуральні числа;
  • Поставити в одержаній сумі кому під комою в доданках.

V. Фізкультхвилинка

Ми так багато вже встигли за сьогодні, тому зробимо математичну фізкультхвилинку .

Вчитель показує приклади , а учні перевіряють їх правильність :

якщо правильно розв’язаний – піднімають дві руки вгору,

якщо неправильно розв’язаний – присідають,

якщо незнають відповіді – руки на пояс.

3,42 =3, 4200                    

 79,2039 <79,2

2,156 >2,856                       

3,75 – 2 = 3,73

13,4214<13,4224                

  0,9 + 0,1 = 1

283,121>283,

24,3800>24,389                        

VІ. Засвоєння нових знань і вмінь

Робота в парах

      1)  3,75 + 0,273                                          4,023

      2) 3,57 + 4,43                                                 8

      3) 2,78 + 4,1                                                  6,88

      4) 2,143 + 4,857                                             7

      5) 2,48 + 3,275 + 4,52                                   12

      6) (2,78 + 1,145) + 2,22                                 6,145

      7) 3,84 + 7,59 + 1,16                                     12,59

      8) 1,7 + (3,48 + 0,3)                                       5,48

      9) (4,287 + 7,38) + 5,713                               17,38

      10) 3,428 + 5,74 + 2,572 + 4,26                      16

Ключ

       4,023       м                                   6,145         т

       8              а                                    12,59         и

       6,68         е                                    5,48           а

       7              м                                   17,38         а

       12            т                                    16              к

4,023;   5,48;   6,145;   6,68;    7;     8;   12;   12,59;   16;   17,38 

   м         а          т           е          м          а        т         и         к        а

Робота з підручником

№ 1235, 1237.

Задача-рецепт

    Для приготування крему слід узяти вершки, сметану і цукрову пудру. Сметана і вершки важать 84,47кг, а цукрова пудра і вершки – 79,31кг. Скільки окремо вершків, сметани і цукрової пудри міститься у 102,08кг крему?

  1. 102,08 – 84,47 = 17,61(кг) пудри
  2. 102,08 – 79,31 = 22,77(кг) сметани
  3. 84,47 – 22,77 = 61,7(кг) вершків

Відповідь: 61,7кг; 22,77кг; 17,61кг

VІІ. Гра «Хто швидше»

     Друкуючи завдання, я випадково пропустила в числах коми.

Завдання. Відновити записи.

      52 + 18 = 7

      74 + 26 = 10

      73 + 336 = 1066

      725 + 275 = 10

VІІІ. Підсумок уроку

    Яку тему ми вивчили на сьогоднішньому уроці?

    Що вам сподобалося, що не сподобалося на уроці?

ІХ. Домашнє завдання

Опрацювати параграф 30, вивчити правило додавання десяткових дробів.

Виконати № 1232, 1236, 1241*.

 

 

docx
Додано
13 серпня 2018
Переглядів
902
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку