Урок "Додавання двоцифрових чисел без переходу через десяток. Задачі, що містять відношення “ на …більше ” (“ на … менше “). Ширина і довжина прямокутника."

Про матеріал

Урок-казка з математики у 2 класі на тему: " Додавання двоцифрових чисел без переходу через десяток. Задачі, що містять відношення “ на …більше " (“ на … менше “). Ширина і довжина прямокутника ".

Перегляд файлу

 

Тема. Додавання двоцифрових чисел без переходу через десяток. Задачі, що містять відношення  «на біліше…» ( «на менше…» ). Ширина і довжина прямокутника.

 

Мета. Вправляти учнів у розв’язуванні прикладів і задач на додавання двоцифрових чисел без переходу через десяток; дати поняття про довжину і ширину прямокутника.

Розвивати пам’ять, уяву. Виховувати любов до казок, прагнення допомагати слабшим.

      Обладнання. Карта подорожі , ілюстрації до казок « Колобок», « Троє поросят» , « Коза і семеро козенят», « Червона шапочка», « Лисичка – сестричка і вовк панібрат» , силуетні малюнки Котигорошка і вовка.

.

Тип уроку. Урок – казка

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

1.1. Привітання.

 

                                              Вчитель.

Любі діти! Добрий день!

Зичу праці і пісень.

А ще, друзі, вам бажаю

Сил, натхнення на весь день!

                                               Учні.

Добрий день! Добрий день!

Дякуєм за побажання.

На урок берем з собою

Знання, вміння, навички й старання.

       Сьогодні у нас незвичайний урок, на ньому присутніх гостей багато. Давайте привітаємося  з гостями.

Ми вас вітаємо, ми вас вітаємо!

Весь другий клас наш щиро промовляє

Ми вас вітаємо, ми вас вітаємо!

Бажаєм щастя і добра!

А тепер поверніться один до одного і подаруйте посмішку. Хай першими сядуть дівчатка, а потім хлопчики.

ІІ. Повідомлення теми уроку і мотивація навчальної діяльності.

 

2.1.Сьогодні на уроці математики ми будемо продовжувати вчитися додавати двоцифрові числа без переходу через десяток, розв’язувати задачі та працювати з геометричним матеріалом.

 

          2.2. Каліграфічна хвилинка.

Зошити свої  відкривайте

І під нахилом тримайте

Сядьте рівненько, не нахиляйтесь

А я подивлюся як ви стараєтесь.

Відкрийте, будь ласка, зошити та запишіть  дату уроку.

-  Яке сьогодні число; ( 1)

- яке число було вчора; (30)

- запишіть його сусідів. ( 29,31)

Запишіть ці числа в порядку зростання. ( 1,29,30,31)

          - Яке число тут зайве? За якими ознаками?

          Скільки десятків і одиниць в кожному числі?

       2.3. Діти, ми здійснемо мандрівку по українських народних казках разом з відомим вам казковим героєм.

 

 

Ви подумайте, згадайте

І хутчіш відповідайте

З’їла жінка горошину

Згодом народила сина.

Виріс, як з води, хлопчина

Захищать пішов родину.

Бивсь зі Змієм булавою,

Врятував братів з сестрою.

І подумайте всі трошки.

                                     Звуть мене ….. ( Котигорошко) (слайд 2.)

Разом з Котигорошком ми « відвідаємо» казки у яких Котигорошко рятуватиме героїв цих казок від злого Вовка. (слайд 3.)

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

3.1. Усна лічба

Назву першої  казки, в яку потрапив Котигорошко,  ви дізнаєтесь із загадки

Хто маленький і кругленький

З тіста личко, з тіста ніс

З підвіконня на доріжку

Стрибнув й покотивсь у ліс.

Пісеньку співав ведмедю,

Вовка й зайця він зустрів,

А від хитрої лисички

Утекти він не зумів.

Так, це «Колобок». ( слайд 4.)

Наш Вовк значно спритніший, ніж у казці. Він обов’язково з’їсть Колобка, якщо ми разом з Котигорошком  не врятуємо його.

Для цього нам потрібно зробити математичну розминку.

  • Пропоную до вашої уваги ( слайд 5.)

        а).   

Числа

Знайти

29 і 1

суму

50 і 10

різницю

40 і 30

суму

19 і 6

різницю

 

 

 

     

 

 

Але це ще не всі завдання,що підготував вам Вовк.

б ).  Знайти різницю а – 5 , якщо а= 20, 40, 14, 11, 8, 12, 7. ( слайд 6.)

          в ).     Кругові приклади. ( слайд 7.)

Діти, наш Вовк не здається і він будь за що вирішив з’їсти Колобка. Тому покликав всіх своїх родичів з інших казок, щоб впіймати Колобка. Тільки від вас залежить  втече Колобок чи ні.

40 + 40 =                           80 - 20 =

13 - 4 =                              60 - 50 =

18 + 2 =                             9 + 9 =

20 + 20 =                           10 + 3 =

ІV. Розвиток математичних знань.

4.1. Наступна казка в яку потрапляє Котигорошко це казка « Коза і семеро козенят». (слайд 8.)

- Що зробив Вовк у цій казці? ( Він  з’їв шістьох козенят і лиш сьоме заховалося в піч ).

Котигорошко не пустить Вовка в хату і захистить козенят тільки тоді, коли ви виконаєте наступне завдання. ( слайд 9.)

Розв’яжи і прокоментуй приклад.

46+33=                     25+21=                            63+34=

Як же потрібно додавати двоцифрові числа?

Висновок: додаючи двоцифрові числа, десятки додавай до десятків, одиниці -  до одиниць.( слайд 10.)

 

 

 

Виконання з записом на дошці (слайд 11.)

     25                                     77                                       99

13+12=25                        70+7=77                           82+17=99

               62+15=77                        100-1=99

4.2. Котигорошко знову переміг Вовка і Вовк змушений  втекти у наступну казку.

Бабуся онучку дуже любила,
Шапочку червону їй подарувала.
Дівчинка забула своє ім'я.
Ну, підкажіть, як її звали? ( слайд 12.)

          -   Що сталося з Червоною Шапочкою?

          -   Хто визволив дівчинку? ( Мисливець)

Зараз цим мисливцем буде Котигорошко, але йому необхідна ваша допомога.

Задача

Маса ягняти 11 кг, маса вівці на 21 кг більша, ніж маса ягняти, а маса барана на 23 кг більша, ніж маса вівці. Яка маса барана?

Робота над задачею.

- Прочитайте задачу.( слайд 13.)

- Про що говориться в задачі?

- Що відомо про масу ягняти? Вівці? Барана?

- Які головні слова візьмемо для короткого запису?

- Яке головне питання задачі?

- Чи можемо ми відразу відповісти на головне питання задачі? ( Ні)

- Чому? ( Нам не відома маса вівці)

- А чи можемо дізнатися масу вівці? (Так) Якою дією? ( Додавання)

- А тепер можемо відповісти на головне питання задачі? ( Так)

 

- Якою дією? Який буде розв’язок ?

- Яка буде відповідь?   ( слайд 14.)

               Маса ягняти – 11кг.

              Маса вівці - ?, на 21кг більша

              Маса барана – ?, на 23кг більша

     1)   11+21=32(кг) – маса вівці.

       2 ) 32+23=55(кг)

Відповідь: 55кг маса барана.

 

         4.3. Фізкультхвилинка.

         4.4.Поки ми відпочивали,а Вовк часу не гає він вже  бешкетує в наступній казці.

Відгадайте загадку.

Носик круглий, п’ятачком,
Їм в землі зручно ритися,
Хвостик маленький гачком,
Замість туфельок – копитця.
Троє їх – і до чого ж
Брати дружні схожі.
Відгадайте без підказки,
Хто герої цієї казки?
Три порося ( слайд 15.)

              Протягом всієї казки Вовк переслідує поросят.

- Який момент у казці найстрашніший? ( Коли Вовк через димар хоче потрапити в хату)

Наш Котигорошко небайдужий і до цих героїв. Він непримітно їх врятує, але йому необхідна ваша допомого, бо Вовк поставив перешкоди біля будиночка.Давайте виконаємо наступне завдання. ( слайд 16.)

  • Прочитайте завдання.
  • Що необхідно зробити.( Накреслити три відрізка)
  • А щоб було швидше подолати перешкоди ,то І ряд  накресле  перший відрізок, ІІ ряд – другий, а ІІІ ряд – третій.
  • Що відомо про перший відрізок?
  • Як дізнатися довжину другого відрізка?
  • Третього?

( Учні самостійно креслять відрізки) Перевірка. ( слайд 17.)

Молодці! Всі перешкоди ми подолали і Котигорошко допоможе врятуватися  поросятам від вовка.

            4.5. Робота з геометричним матеріалом.

1.Підготовча робота до вивчення нового матеріалу.

- Наш вовк потерпів поразку у всіх казках .Він так розізлився ,що поламав будиночок наших поросят, які вони так довго будували і втік.

І зараз він опинився в казці « Лисичка – сестричка і Вовк – панібрат» у жалюгідному становищі: сидить в ополонці з примерзлим хвостом.( слайд 18.)

- Які почуття викликає у вас зараз Вовк? ( Жалю)

- Давайте помиримо його з усима героями казок.

В першу чергу помиримося з поросятами. Для цього допоможемо їм відремонтувати будиночок.

 

 

Діти, у вас на партах лежать конверти з геометричними фігурами. Разом з своїм сусідом по парті складіть будиночок.( слайд 19.)

Молодці з поросятами ми Вовка помирили. А тепер виконаємо наступні завдання , щоб помирити  з іншими героями казок.

- Як називаються фігури, з яких складається будиночок?

- Подивіться уважно, яка фігура зайва? Чому? Доведіть.

- Яка фігура називається прямокутником?

- Чи всі сторони однакової довжини?

2. Пояснення.( слайд 20.)

- Виміряйте довжину довшої сторони, а тепер коротшої.

 Прямокутник має довжину (довша сторона)  і ширину ( коротша сторона).

    -  Що ви можете сказати про протилежні сторони прямокутника?

               3. Первинне закріплення.

               - На скільки довжина будиночка  більша за його ширину?

VІ. Підсумок уроку. Оцінювання.

 Проведемо його у формі бліц – інтерв’ю.

  • Чи сподобалась вам наша подорож?
  • Кому допомагали на уроці?
  • Що повторювали на уроці?
  •  Який вид роботи вам сподобався найбільше?
  • Так як же необхідно додавати двоцифрові числа?
  • Що нового дізналися про прямокутник?

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Юрченко Наталія Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
23 жовтня 2022
Переглядів
369
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку