Урок "Додавання двоцифрових чисел без переходу через десяток . Задачі , які містять відношення « на … більше » , « на … менше » "

Про матеріал
Конспект уроку-подорожі "У гостях у бабусі" з математики 2 клас, у якому у ігровій формі вивчається прийом додавання без переходу через розряд і проводиться ознайомлення учнів з розв`язанням задач нового типу , які двічі містять відношення « на … більше », « на … менше ».
Перегляд файлу

Урок – подорож « У гості до бабусі »

 

Тема . Додавання двоцифрових чисел  без переходу через десяток . Задачі , які містять відношення « на … більше » , « на … менше » .

Мета .   Продовжувати навчати учнів додавати двоцифрові числа без переходу через десяток; ознайомити учнів з розв`язанням задач нового типу , які двічі містять відношення « на … більше », « на … менше »; формувати поняття  про довжину і ширину прямокутника ; розвивати вміння самостійно застосовувати правила ; виховувати турботливе ставлення до рідних , заохочувати співпрацю дітей .

Тип уроку . Комбінований .

Обладнання . Малюнки , схеми , таблиці , картки для групової роботи.

 

                                                  Хід уроку

І.    Організація класу.

ІІ.    Перевірка домашнього завдання.

  1. Перевірка відповідей прикладів № 349
  • прочитати  відповідь прикладу на знаходження різниці чисел ;
  • знайти приклад , де відповідь є круглим числом ;
  • прочитайте відповіді , де кількість десятків однакова з кількістю одиниць ;

2.  Скласти і розв`язати задачу ( аналогічну № 350 ) про інші фрукти чи овочі.

ІІІ.   Мотивація навчальної діяльності .

       На дворі стоїть гарний зимовий день . Давайте перенесемося до літа , в бабусину оселю , де тихо і затишно , де у дворі бігають і метушаться різні тваринки . Отже , помандруємо у своїй уяві до села .

ІV.   Повідомлення  теми і мети уроку .

       Під час цієї мандрівки ми будемо допомагати у веденні домашнього господарства селянам : будемо доглядати і годувати худобу , збирати врожай, розв’язувати  різноманітні завдання і задачі .

V.     Каліграфічна  хвилинка .

 Розв’яжемо прості задачі .

Кролик вуха насторожив –

В нього дуже добрий слух .

Хто ж тепер нам скаже точно ,

В двох кролів є скільки вух ?

Через поле , навпростець ,

Дибав сірий баранець ,

Дві овечки за собою

Вів горою з водопою .

(Скільки було баранців ?)

Появилися у квочки

Три сини , чотири дочки .

Хоч чекали на курчат ,

Вийшло … качат .

  Нагадаємо порядок написання чисел – відповідей 1 , 4 , 7 . Які елементи є спільними ? ( Демонстрація написання цифр учителем )

  Складіть з цифр  1 , 4 , 7 всі можливі двоцифрові числа і запишіть їх .

VI.   Формування  нових умінь та навичок .

1.  Ігрова ситуація «Одягни фермера»

     Пояснити прийом додавання виду            53  +   45

              / \         / \

           50+3     40+5

    Чоботи – десятки , одиниці – рукавиці ( 50+40 )+ (3+5) .

2. « Розвезіть корма тваринам» ( №  )

       Розділіться на групи за принципом : хто хоче покормити корівку – 1 і 2 групи , баранця – 3 і 4 групи , кролика – 5 і 6 групи .

     

 

Корівка

99

 

Баранець

77

 

Кролик

25

 

3.  Ознайомлення з новим видом задач .

     Бабуся  за літо назбирала і насушила багато лікарських рослин , які можуть лікувати не лише людей , а й тварин . Їй необхідно пов`язати ці рослини в пучечки . Для цього вона попросила нарізати шнурівки різної  довжини . Виконавши завдання № 354, ми виконаємо бабусине прохання .

  •    Що значить довший на 2 см від відрізка завдовжки 8 см ? ( Це 8 і ще 2 )
  • Що значить ІІІ відрізок довший ІІ на 3 см  ?
  • Як можна замінити слово «довший» , щоб умова завдання не змінилася ?

  Накресліть відрізки , знайдіть їх довжину .

  Поміркуй ! Продовжіть фрази :

 Перший відрізок _______ за другий на 2 см ;

 другий  відрізок _______ за третій на __ см .

  1.  Фізкультхвилинка ( імітація рухів тварин )

  4.  Робота над задачею № 355

       Аналіз задачі . Складання короткого запису .

Ягнята – 11 кг

Вівця – на  21 кг більша

Баран – ?  на 23кг більший .

Записати розв`язок  задачі виразом .

5.  Творча робота над задачею № 355 ( робота в групах ) .

Змінити умову задачі так , щоб розв`язок  залишився незмінним . Почніть    так : «Маса барана 55 кг , маса вівці на …»

 6.  Формування поняття про ширину і  довжину прямокутника :

     - знайдіть предмети прямокутної форми;

     - проаналізуйте , які сторони довші – горизонтальні чи вертикальні ;

     - зробіть висновок .

       Виконайте вправу 356 .

       Робота в парах « Засади город » . Перед вами лежить листочок з    намальованим прямокутником . Це наш город . Його треба засадити різними овочами : картоплею 10 рядків , капустою на … рядків більше , а морквою на … більше , ніж капустою . Намалюйте свій город , використовуючи різні геометричні фігури .

 

VІІІ .  Підсумок уроку

           1.  Які числа треба закреслити , щоб кожне наступне число було на 12 більше за попереднє ?   10 , 22 , 34 , 40 , 58 , 69 .

2.  Корова , поставивши на стіл у три ряди порожні склянки і три склянки з молоком , сказала , що дасть молока тільки за умови ,  що  порожні склянки будуть чергуватися з повними. При цьому дозволяється брати тільки одну склянку.  

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 березня 2023
Переглядів
243
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку