Урок – подорож « У гості до бабусі »
Тема . Додавання двоцифрових чисел без переходу через десяток . Задачі , які містять відношення « на … більше » , « на … менше » .
Мета . Продовжувати навчати учнів додавати двоцифрові числа без переходу через десяток; ознайомити учнів з розв`язанням задач нового типу , які двічі містять відношення « на … більше », « на … менше »; формувати поняття про довжину і ширину прямокутника ; розвивати вміння самостійно застосовувати правила ; виховувати турботливе ставлення до рідних , заохочувати співпрацю дітей .
Тип уроку . Комбінований .
Обладнання . Малюнки , схеми , таблиці , картки для групової роботи.
Хід уроку
І. Організація класу.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
2. Скласти і розв`язати задачу ( аналогічну № 350 ) про інші фрукти чи овочі.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності .
На дворі стоїть гарний зимовий день . Давайте перенесемося до літа , в бабусину оселю , де тихо і затишно , де у дворі бігають і метушаться різні тваринки . Отже , помандруємо у своїй уяві до села .
ІV. Повідомлення теми і мети уроку .
Під час цієї мандрівки ми будемо допомагати у веденні домашнього господарства селянам : будемо доглядати і годувати худобу , збирати врожай, розв’язувати різноманітні завдання і задачі .
V. Каліграфічна хвилинка .
Розв’яжемо прості задачі .
Кролик вуха насторожив –
В нього дуже добрий слух .
Хто ж тепер нам скаже точно ,
В двох кролів є скільки вух ?
Через поле , навпростець ,
Дибав сірий баранець ,
Дві овечки за собою
Вів горою з водопою .
(Скільки було баранців ?)
Появилися у квочки
Три сини , чотири дочки .
Хоч чекали на курчат ,
Вийшло … качат .
Нагадаємо порядок написання чисел – відповідей 1 , 4 , 7 . Які елементи є спільними ? ( Демонстрація написання цифр учителем )
Складіть з цифр 1 , 4 , 7 всі можливі двоцифрові числа і запишіть їх .
VI. Формування нових умінь та навичок .
1. Ігрова ситуація «Одягни фермера»
Пояснити прийом додавання виду 53 + 45
/ \ / \
50+3 40+5
Чоботи – десятки , одиниці – рукавиці ( 50+40 )+ (3+5) .
2. « Розвезіть корма тваринам» ( № )
Розділіться на групи за принципом : хто хоче покормити корівку – 1 і 2 групи , баранця – 3 і 4 групи , кролика – 5 і 6 групи .
Корівка 99 |
|
Баранець 77 |
|
Кролик 25 |
3. Ознайомлення з новим видом задач .
Бабуся за літо назбирала і насушила багато лікарських рослин , які можуть лікувати не лише людей , а й тварин . Їй необхідно пов`язати ці рослини в пучечки . Для цього вона попросила нарізати шнурівки різної довжини . Виконавши завдання № 354, ми виконаємо бабусине прохання .
Накресліть відрізки , знайдіть їх довжину .
Поміркуй ! Продовжіть фрази :
Перший відрізок _______ за другий на 2 см ;
другий відрізок _______ за третій на __ см .
4. Робота над задачею № 355
Аналіз задачі . Складання короткого запису .
Ягнята – 11 кг
Вівця – на 21 кг більша
Баран – ? на 23кг більший .
Записати розв`язок задачі виразом .
5. Творча робота над задачею № 355 ( робота в групах ) .
Змінити умову задачі так , щоб розв`язок залишився незмінним . Почніть так : «Маса барана 55 кг , маса вівці на …»
6. Формування поняття про ширину і довжину прямокутника :
- знайдіть предмети прямокутної форми;
- проаналізуйте , які сторони довші – горизонтальні чи вертикальні ;
- зробіть висновок .
Виконайте вправу 356 .
Робота в парах « Засади город » . Перед вами лежить листочок з намальованим прямокутником . Це наш город . Його треба засадити різними овочами : картоплею 10 рядків , капустою на … рядків більше , а морквою на … більше , ніж капустою . Намалюйте свій город , використовуючи різні геометричні фігури .
VІІІ . Підсумок уроку
1. Які числа треба закреслити , щоб кожне наступне число було на 12 більше за попереднє ? 10 , 22 , 34 , 40 , 58 , 69 .
2. Корова , поставивши на стіл у три ряди порожні склянки і три склянки з молоком , сказала , що дасть молока тільки за умови , що порожні склянки будуть чергуватися з повними. При цьому дозволяється брати тільки одну склянку.