Урок "Додавання двоцифрових чисел з переходом через десяток."

Про матеріал
Формування вміння застосовувати прийоми усного додавання двоцифрових чисел у процесі розв’язування задач, логічних завдань, обчислення виразів, творчо працювати над задачею; розвиток логічне мислення, вміння узагальнювати, математичну грамотну мову .
Перегляд файлу

Тема. Додавання двоцифрових чисел з переходом через десяток.

Мета. Формувати вміння застосовувати прийоми усного додавання двоцифрових чисел у процесі розв’язування задач, логічних завдань, обчислення виразів, творчо працювати над задачею; розвивати логічне мислення, вміння узагальнювати, математичну грамотну мову; виховувати інтерес до вивчення математики, повагу один до одного.                                        

Обладнання. Телевізор, ноутбук,  роздатковий матеріал, дитячий кухонний гарнітур.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

1.Привітання з учнями та створення сприятливого психологічного комфорту.

Вчитель. Готуючись до уроку, я приготувала незвичні подарунки. Ви не зможете забрати їх додому, комусь подарувати, але на душі у вас стане тепліше. Приготуйте праву долоньку для подарунків .

   Я дарую вам щиру посмішку,  любов,  доброту, здоров’я, мир і добро. Затисніть подаруночки у правій долоньці. А тепер приготуйте ліву. У цю долоньку я вам поставлю увагу, кмітливість, старанність, акуратність – усе те, що вам необхідне на уроці. А для того, щоб у наших гостей теж був хороший настрій - привітайтесь і поділіться своїм подарунком з правої долоньки.(«повітряний поцілунок»).

Сьогодні у нас випала незвичайна нагода відвідати «Математичне кафе». Тільки у цьому кафе ми матимемо змогу скуштувати апетитні задачі,  відчути неповторний смак виразів, геометричного матеріалу. Надіюся, що у вас уже розгорівся апетит до знань? Тому розпочинаймо.

  1. Перевірка готовності робочих місць до уроку.
  • Чи всі готові до уроку математики. Чудово!

Але спершу приготуймо стіл до вживання страв.

  • Який зараз місяць?
  • Яке сьогодні число?

А як у народі ще називають місяць листопад? ( Падолист, грудкотрус, напівзимник)

  • Запишіть сьогоднішню дату.

 

 Слайд 1

http://4.bp.blogspot.com/-_bpZTnmN04c/Utxy9adhIdI/AAAAAAAAAMk/WKmzIkokgIc/s1600/1.jpg

 

- Гарного вам апетиту до навчання і успіхів у вивченні математики!

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні у нашому кафе вечірка. присвячена додаванню двоцифрових чисел з переходом через десяток.

Слайд 2

 

 

План  уроку

-  Кожен заклад харчування має меню. Є воно і у нас.

- Отже,  меню нашого уроку. (зачитати)

 

Слайд 3

 

 

 

Асорті класичне

 

Усний рахунок

 

Напій «Квітковий»

 

Каліграфічна хвилинка

 

Голубці з ребусами

 

Логічні завдання

 

Фірмова страва

 із невідомих інгредієнтів

 

Вирази зі змінною

 

Бутерброд «Задачний»

 

Розв'язування задачі

 

Заборонена  страва

 

Обчислення периметра фігури

 

 

Пельменчики-спортсменчики

 

Фізкультхвилинка

 

Зустріч з ревізором

 

Обчислення виразів з коментуванням

 

Дисерт на фуршетному столі

 

Самостійна робота

 

 

ІV. Контроль ,  корекція знань , закріплення знань.

1. Усний рахунок

- Отож, розпочнемо наш урок з усного рахунку. Якщо ви розв’яжете задачі, то дізнаєтесь режим роботи нашого кафе.

Слайд 4,5,6.7,8

Робота з лего

-Перевіримо.

Слайд 9

- Отже, кафе працює з 9 години 15 хв, до 18  год 30 хв.

 

-А зараз будьте уважні.

Математичний диктант. Записуємо тільки результати обчислення, розділяючи їх комою.

 - Знайдіть суму чисел, які вказують на години . (9+18)    27

- Знайдіть суму чисел, які вказують на хвилини.  ( 15+30)    45

 - Знайдіть різницю чисел, що вказують на години ( 18-9)     9

- Знайдіть різницю чисел, що вказують на хвилини ( 30-15)    15

-Перевіримо

Слайд 10

  1. Каліграфічна хвилинка (Хвилинка ерудита)

-Охарактеризуйте число: парне (непарне), одноцифрове (двоцифрове), розрядний склад числа, назвіть «сусідів».

- А зараз скуштуйте квіткового напою,напишіть каліграфічно число 78Слайд11

 

  1. Логічні вправи

 

Голубці з РЕБУСАМИ

Хто вже посмакував квіткового чаю, той може почастуватися смачними голубцями. Їх шеф-повар приготував не з рису і не з грибів чи м'яса, а зі свіженьких ребусів.

Розгадайте їх і запишіть слова у зошит .

Слайд 12

 

  1. Обчислення виразів зі змінними.

 

ФІРМОВА СТРАВА З НЕВІДОМИХ ІНГРЕДІЄНТІВ

На ваших ложках є прикріплені листочки. Прошу розгорнути їх і виконати завдання.

Знайти значення виразу 20+а, якщо а = 23;     (43)

Знайти значення виразу 36+а, якщо а=29         (65)

Знайти значення виразу а+43, якщо а=19         (62)

Знайти значення виразу а+69, якщо а=15;         (84)

Знайти значення виразу а+в, якщо а=39, в=44;    (83)

Знайти значення виразу а+в, якщо а=48,в=48.     (96)

Знайти значення виразу 20+30                                (50)

  • Кожне отримане число відповідає  якомусь інгредієнту, тому в дужках вкажіть його назву. (числа та інгредієнти на слайді) (Учні зачитують вирази)

Слайд 13

  • Ось саме з таких інгредієнтів наша фірмова страва, а називається вона – «Бограч». Це угорський диво-суп з різними видами м’яса, з солодкою паприкою.
  • А як ви думаєте, чому на слайді зображено казанок? Невже це теж інгредієнт?

Так, справжній бограч готують у казанку на вогні. Він тоді набагато смачніший ніж той, що приготовлений на плиті.

  1. Розв’язування задачі

Слайд 14

Бутерброт «Задачний»

  • Діти, у нашому математичному кафе працює повар і троє помічників.

Сьогодні перший помічник приготував 19 бутербродів, другий – на 16 більше ніж перший, а третій – на 18 більше ніж другий. Скільки бутербродів приготував третій помічник?

Аналіз задачі

Розв’язок

  1. 19+16=35(б.)
  2. 35+18=53(б.)

Скільки бутербродів приготував повар?

(Жодного. Їх готували тільки помічники.)

Яке ще питання можна поставити до задачі?

(Скільки всього бутербродів приготували 3 помічників?)

19+35+53=54+53=107(б.)

 

  1. Робота над геометричним матеріалом. Робота в парах.
  • З'їли ми бутерброд, набралися калорій. Зараз щось би легеньке попоїсти. На кожній з ваших тарілок лежить соковите яблуко, але це –  (заборонений фрукт)

Слайд 15

  • Його стереже гусінь Буся . Буся тільки тоді віддасть вам яблуко, коли ви виконаєте її завдання. Вам необхідно знайти периметр фігури, зображеної на аркуші, який тримає гусінь. (Фігура накреслена на аркуші, кругом аркуша обвитий хробак-желейка) (Діти обчислюють периметр і записують у зошит)
  1. Фізкультхвилинка

Пельменчики-спортсменчики

  • А зараз у нас на черзі страва «Пельменчики-спортсменчики». Що ви очікуєте від неї?( Фізкультхвилинка)

Слайд 16,17

  • Так, я думаю, що потрібно зробити перерву.  Одним із корисних продуктів , багатим на вітаміни, є кукурудза . Вона в математичному кафе розважає відвідувачів. Пропоную повеселитися разом з нею.

Музична  фізкультхвилинка

  1. Обчислення виразів з коментуванням. Слайд 18

 

 

Зустріч з ревізором

  • А чи хочете ви перевірити, чи на належному рівні працює кафе? Пропоную вам побувати  у ролі ревізорів  дівчатка - Олі Фреймут , а хлопці -  Миколи Тищенка.

  • А я зіграю роль повара. Ласкаво прошу вас оглянути моє робоче місце і перевірити на правильність обчислені вирази, які знаходяться у посудинах. (Діти і вчитель одягають головні убори. Діти – бахіли, вчитель – шапку повара. Підходять до дитячої кухні, витягують з посудин вирази і обчислюють коментуючи. Кажуть чи вірно приготовлена страва, чи ні. )

Усні обчислення виразів

З5+27=64  (ні 62)

23+69=91 (ні 92)

29+29= 48 (ні  58)

17+18=35 (так)

75+17=92 (так)

35+15=50 (так)

62+19=83 (ні 81)

  • Чи заслуговує наш заклад на табличку «Ревізор»? (Ні)
  1. Самостійна робота в парах . Слайд 19
  • Ще я приготувала для вас смаколики на фуршетному столі.
  • У другій колонці впишіть правильні відповіді. 

 

 

                         ФУРШЕТНИЙ СТІЛ

Суму чисел 30 і 5 збільшити на 36

 

 

До різниці чисел 48 і 5 додати 18

 

 

Від суми чисел 29 і 16 відняти 5

 

 

Різницю чисел 95 і 90 збільшити на 95

 

 

 

V. Підсумок уроку. 

  • Шановні відвідувачі кафе. Прийшов час зачиняти наш заклад. Скажіть, яка страва вам смакувала найбільше? Чи хотіли б ви ще сюди завітати?
  • На завершення нашої зустрічі хочу побажати вам хорошого апетиту до вивчення математики. Адже набуті зараз знання і вміння вам обов’язково знадобляться у житті. Дякую за співпрацю. Урок завершено.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 січня 2020
Переглядів
2235
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку