Тема. Додавання двоцифрових чисел з переходом через десяток.
Мета. Формувати вміння застосовувати прийоми усного додавання двоцифрових чисел у процесі розв’язування задач, логічних завдань, обчислення виразів, творчо працювати над задачею; розвивати логічне мислення, вміння узагальнювати, математичну грамотну мову; виховувати інтерес до вивчення математики, повагу один до одного.
Обладнання. Телевізор, ноутбук, роздатковий матеріал, дитячий кухонний гарнітур.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
1.Привітання з учнями та створення сприятливого психологічного комфорту.
Вчитель. Готуючись до уроку, я приготувала незвичні подарунки. Ви не зможете забрати їх додому, комусь подарувати, але на душі у вас стане тепліше. Приготуйте праву долоньку для подарунків .
Я дарую вам щиру посмішку, любов, доброту, здоров’я, мир і добро. Затисніть подаруночки у правій долоньці. А тепер приготуйте ліву. У цю долоньку я вам поставлю увагу, кмітливість, старанність, акуратність – усе те, що вам необхідне на уроці. А для того, щоб у наших гостей теж був хороший настрій - привітайтесь і поділіться своїм подарунком з правої долоньки.(«повітряний поцілунок»).
Сьогодні у нас випала незвичайна нагода відвідати «Математичне кафе». Тільки у цьому кафе ми матимемо змогу скуштувати апетитні задачі, відчути неповторний смак виразів, геометричного матеріалу. Надіюся, що у вас уже розгорівся апетит до знань? Тому розпочинаймо.
Але спершу приготуймо стіл до вживання страв.
А як у народі ще називають місяць листопад? ( Падолист, грудкотрус, напівзимник)
Слайд 1
- Гарного вам апетиту до навчання і успіхів у вивченні математики!
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні у нашому кафе вечірка. присвячена додаванню двоцифрових чисел з переходом через десяток.
Слайд 2
План уроку
- Кожен заклад харчування має меню. Є воно і у нас.
- Отже, меню нашого уроку. (зачитати)
Слайд 3
Асорті класичне |
|
Усний рахунок |
|
Напій «Квітковий» |
|
Каліграфічна хвилинка |
|
Голубці з ребусами |
|
Логічні завдання |
|
Фірмова страва із невідомих інгредієнтів |
|
Вирази зі змінною |
|
Бутерброд «Задачний» |
|
Розв'язування задачі |
|
Заборонена страва |
|
Обчислення периметра фігури
|
|
Пельменчики-спортсменчики |
|
Фізкультхвилинка |
|
Зустріч з ревізором |
|
Обчислення виразів з коментуванням |
|
Дисерт на фуршетному столі |
|
Самостійна робота |
|
ІV. Контроль , корекція знань , закріплення знань.
1. Усний рахунок
- Отож, розпочнемо наш урок з усного рахунку. Якщо ви розв’яжете задачі, то дізнаєтесь режим роботи нашого кафе.
Слайд 4,5,6.7,8
Робота з лего
-Перевіримо.
Слайд 9
- Отже, кафе працює з 9 години 15 хв, до 18 год 30 хв.
-А зараз будьте уважні.
Математичний диктант. Записуємо тільки результати обчислення, розділяючи їх комою.
- Знайдіть суму чисел, які вказують на години . (9+18) 27
- Знайдіть суму чисел, які вказують на хвилини. ( 15+30) 45
- Знайдіть різницю чисел, що вказують на години ( 18-9) 9
- Знайдіть різницю чисел, що вказують на хвилини ( 30-15) 15
-Перевіримо
Слайд 10
-Охарактеризуйте число: парне (непарне), одноцифрове (двоцифрове), розрядний склад числа, назвіть «сусідів».
- А зараз скуштуйте квіткового напою,напишіть каліграфічно число 78Слайд11
Голубці з РЕБУСАМИ
Хто вже посмакував квіткового чаю, той може почастуватися смачними голубцями. Їх шеф-повар приготував не з рису і не з грибів чи м'яса, а зі свіженьких ребусів.
Розгадайте їх і запишіть слова у зошит .
Слайд 12
ФІРМОВА СТРАВА З НЕВІДОМИХ ІНГРЕДІЄНТІВ
На ваших ложках є прикріплені листочки. Прошу розгорнути їх і виконати завдання.
Знайти значення виразу 20+а, якщо а = 23; (43)
Знайти значення виразу 36+а, якщо а=29 (65)
Знайти значення виразу а+43, якщо а=19 (62)
Знайти значення виразу а+69, якщо а=15; (84)
Знайти значення виразу а+в, якщо а=39, в=44; (83)
Знайти значення виразу а+в, якщо а=48,в=48. (96)
Знайти значення виразу 20+30 (50)
Слайд 13
Так, справжній бограч готують у казанку на вогні. Він тоді набагато смачніший ніж той, що приготовлений на плиті.
Слайд 14
Бутерброт «Задачний»
Сьогодні перший помічник приготував 19 бутербродів, другий – на 16 більше ніж перший, а третій – на 18 більше ніж другий. Скільки бутербродів приготував третій помічник?
Аналіз задачі
Розв’язок
Скільки бутербродів приготував повар?
(Жодного. Їх готували тільки помічники.)
Яке ще питання можна поставити до задачі?
(Скільки всього бутербродів приготували 3 помічників?)
19+35+53=54+53=107(б.)
Слайд 15
Пельменчики-спортсменчики
Слайд 16,17
Музична фізкультхвилинка
Зустріч з ревізором
Усні обчислення виразів
З5+27=64 (ні 62)
23+69=91 (ні 92)
29+29= 48 (ні 58)
17+18=35 (так)
75+17=92 (так)
35+15=50 (так)
62+19=83 (ні 81)
ФУРШЕТНИЙ СТІЛ
Суму чисел 30 і 5 збільшити на 36 |
|
|
До різниці чисел 48 і 5 додати 18 |
|
|
Від суми чисел 29 і 16 відняти 5 |
|
|
Різницю чисел 95 і 90 збільшити на 95 |
|
|
V. Підсумок уроку.