Урок "Додавання і віднімання десяткових дробів"

Про матеріал
Розробка уроку засвоєння нових знань на тему "Додавання і віднімання десяткових дробів" для учнів 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Урок сплановано з використанням технологій "Lego 6 brix". Протягом уроку учні працюють як самостійно. так і у групах та парах. Різнопланові завдання та види активності дозволять зберігати зконцентрованість школярів на матералі уроку.
Перегляд файлу

Конспект уроку математики

Тема: додавання і віднімання десяткових дробів.

Мета: актуалізувати знання учнів про десяткові дроби, їх запис та читання, закріпити знання знання про розрядний склад чисел, формувати  уміння додавати і віднімати десяткові дроби, сприяти умінню застосовувати ці уміння у життєвих ситуаціях; розвивати критичне мислення, уміння узагальнювати інформацію; виховувати підприємливість.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: цеглинки лего, ТЗН, роз даткові картки, дидактичний матеріал «Гроші».

Хід уроку

І. Організація початку уроку

1. Емоційне налаштування на урок

Вправа «Настрій через лего»

  • У кожного з вас на парті є комплект із 6 цеглинок Лего. Кожному кольору цеглинки  відповідає певний настрій та оцінка цього настрою.
  • Покажіть колір вашого настрою. Запишіть на картці , яка додавалася до цеглинок, вираз, результатом якого буде оцінка кольору вашого настрою. Наприклад: у мене прекрасний настрій, жовтий колір, оцінка 6. Це 36:6. Буде краще, якщо ви запишите вираз дробовим числом. Пам’ятайте, яку дію  можна замінити рискою дробу.

ІІ. Перевірка ДЗ

  • 2 учнів дайте мені зошит на перевірку, 2 учнів запишіть на дошці відповіді, інші перевіряємо кольоровою ручкою або простим олівцем. Вносимо виправлення.

( після перевірки кожному учневі озвучую зароблену кількість балів від 0 до 4)

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Гра «Що зайве?»
  • Округліть за інструкцією числа, запишіть значення собі у зошит.
  •  Порівняйте свої значення із значенням на цеглинках лего. Якого значення немає? Яка цеглинка зайва? (синя і червона) Чому? ( бо такого значення ми не отримали після округлення)

ІУ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

  1. Створення проблемної ситуації

Інтерактивна гра «Магазин»

( перед уроком кожному на парту роздати по 41 грн дидактичного матеріалу «Гроші»)

  • Вирушимо до кафе-їдальні. На дошці зображені страви та їхня ціна у копійках.
  • Запишіть ціну кожної страви у формі десяткового дробу. Округліть ціни до десятих.
  •  Кожен має порахувати вартість своєї  покупки, округливши кожну ціну до десятих.
  • Чи вистачить нам коштів на обід? ( не відомо, бо ми не можемо обчислити суму десяткових чисел)

У. Засвоєння нового матеріалу

1. Пояснення вчителя з демонстрацією прикладу

( Пояснення індивідуальне для кожного вчителя, робочі записи для демонстрації є у презентації)

  1. Перевірка розуміння нового матеріалу

Робота з підручником

№1228 усно

(8,7   5,32  1,39  0,5  0,49  0,11  з0,023  0,33  0,124)

№1236

1,9   6,1   12,6   7,3   4,98  22,88   13, 706    1,211   9,192

УІ. Закріплення вивченого

  1. Диференціальне виконання завдань

Оберіть вправу, яку вам найзручніше виконувати

Інтерактивна вправа\ робота з геометричним матеріалом/розв’язання задач(№1246, 1264)/логічні ряди

Посилання на вправу-

Роздати учням макети пласких геометричних фігур. Виміряйте довжини сторін, запишіть їх у формі десяткового дробу, представивши у сантиметрах та знайдіть периметр заданої фігури.

Задачі за підручником Істер О.С. 2Математика 5 клас», Генеза, 2013.

Логічні ряди- на картці знайдіть закономірність та продовжіть логічний ряд, продовжіть логічний ряд за заданою закономірністю.

( індивідуальна перевірка та надання допомоги учням, котрі цього потребують)

  1. Гра «Башта за вказівками»

(групова робота. У кожної групи по 5 комплектів башт лего із 6 кольорів )

  • Складіть башту із лего, у якій буде 5,7+4,3 цеглинок лего. (10)
  • Червоний колір становить 0,1+ 0,3  від загальної кількості цеглинок (0,4)
  • Синій колір становить 0,34-0,14    від загальної кількості цеглинок (0,2)
  • Зелений колір становить 56,35-56,25   від загальної кількості цеглинок (0,1)
  • Жовтий колір становить  2/20 від загальної кількість цеглинок. (1)
  • Блакитний колір становить  кількість, яку отримаємо округливши число 0,813557 до одиниць (1)
  • Помаранчевий колір займатиме  решту цеглинок. (1) Покажіть вашу башту.

УІІ. Підведення підсумків уроку

  1. Підсумкова бесіда
  • Перевірте, чи вистачить вам коштів на обід, який придбали на початку уроку? Так
  1. Рефлексія

Інтерактивна вправа «Найбільша помилка»

  • Розкажіть, яких помилок допустилися на уроці?
  • Які помилки можуть виникати в учнів при вивченні цієї теми?
  • Поділіться, які помилки супроводжували вас на уроці і як їх можна виправити?
  1. Оцінювання
  • Оцінку за урок кожен може обчислити самостійно за формулою  на екрані.

Аргументація оцінок вчителем та виставлення балів у журнал

  1. Повідомлення та пояснення ДЗ

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 березня 2021
Переглядів
342
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку