Конспект уроку математики
Тема: додавання і віднімання десяткових дробів.
Мета: актуалізувати знання учнів про десяткові дроби, їх запис та читання, закріпити знання знання про розрядний склад чисел, формувати уміння додавати і віднімати десяткові дроби, сприяти умінню застосовувати ці уміння у життєвих ситуаціях; розвивати критичне мислення, уміння узагальнювати інформацію; виховувати підприємливість.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: цеглинки лего, ТЗН, роз даткові картки, дидактичний матеріал «Гроші».
Хід уроку
І. Організація початку уроку
1. Емоційне налаштування на урок
Вправа «Настрій через лего»
-
У кожного з вас на парті є комплект із 6 цеглинок Лего. Кожному кольору цеглинки відповідає певний настрій та оцінка цього настрою.
-
Покажіть колір вашого настрою. Запишіть на картці , яка додавалася до цеглинок, вираз, результатом якого буде оцінка кольору вашого настрою. Наприклад: у мене прекрасний настрій, жовтий колір, оцінка 6. Це 36:6. Буде краще, якщо ви запишите вираз дробовим числом. Пам’ятайте, яку дію можна замінити рискою дробу.
ІІ. Перевірка ДЗ
-
2 учнів дайте мені зошит на перевірку, 2 учнів запишіть на дошці відповіді, інші перевіряємо кольоровою ручкою або простим олівцем. Вносимо виправлення.
( після перевірки кожному учневі озвучую зароблену кількість балів від 0 до 4)
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
-
Гра «Що зайве?»
-
Округліть за інструкцією числа, запишіть значення собі у зошит.
-
Порівняйте свої значення із значенням на цеглинках лего. Якого значення немає? Яка цеглинка зайва? (синя і червона) Чому? ( бо такого значення ми не отримали після округлення)
ІУ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності
-
Створення проблемної ситуації
Інтерактивна гра «Магазин»
( перед уроком кожному на парту роздати по 41 грн дидактичного матеріалу «Гроші»)
-
Вирушимо до кафе-їдальні. На дошці зображені страви та їхня ціна у копійках.
-
Запишіть ціну кожної страви у формі десяткового дробу. Округліть ціни до десятих.
-
Кожен має порахувати вартість своєї покупки, округливши кожну ціну до десятих.
-
Чи вистачить нам коштів на обід? ( не відомо, бо ми не можемо обчислити суму десяткових чисел)
У. Засвоєння нового матеріалу
1. Пояснення вчителя з демонстрацією прикладу
( Пояснення індивідуальне для кожного вчителя, робочі записи для демонстрації є у презентації)
-
Перевірка розуміння нового матеріалу
Робота з підручником
№1228 усно
(8,7 5,32 1,39 0,5 0,49 0,11 з0,023 0,33 0,124)
№1236
1,9 6,1 12,6 7,3 4,98 22,88 13, 706 1,211 9,192
УІ. Закріплення вивченого
-
Диференціальне виконання завдань
Оберіть вправу, яку вам найзручніше виконувати
Інтерактивна вправа\ робота з геометричним матеріалом/розв’язання задач(№1246, 1264)/логічні ряди
Посилання на вправу-
Роздати учням макети пласких геометричних фігур. Виміряйте довжини сторін, запишіть їх у формі десяткового дробу, представивши у сантиметрах та знайдіть периметр заданої фігури.
Задачі за підручником Істер О.С. 2Математика 5 клас», Генеза, 2013.
Логічні ряди- на картці знайдіть закономірність та продовжіть логічний ряд, продовжіть логічний ряд за заданою закономірністю.
( індивідуальна перевірка та надання допомоги учням, котрі цього потребують)
-
Гра «Башта за вказівками»
(групова робота. У кожної групи по 5 комплектів башт лего із 6 кольорів )
-
Складіть башту із лего, у якій буде 5,7+4,3 цеглинок лего. (10)
-
Червоний колір становить 0,1+ 0,3 від загальної кількості цеглинок (0,4)
-
Синій колір становить 0,34-0,14 від загальної кількості цеглинок (0,2)
-
Зелений колір становить 56,35-56,25 від загальної кількості цеглинок (0,1)
-
Жовтий колір становить 2/20 від загальної кількість цеглинок. (1)
-
Блакитний колір становить кількість, яку отримаємо округливши число 0,813557 до одиниць (1)
-
Помаранчевий колір займатиме решту цеглинок. (1) Покажіть вашу башту.
УІІ. Підведення підсумків уроку
-
Підсумкова бесіда
-
Перевірте, чи вистачить вам коштів на обід, який придбали на початку уроку? Так
-
Рефлексія
Інтерактивна вправа «Найбільша помилка»
-
Розкажіть, яких помилок допустилися на уроці?
-
Які помилки можуть виникати в учнів при вивченні цієї теми?
-
Поділіться, які помилки супроводжували вас на уроці і як їх можна виправити?
-
Оцінювання
-
Оцінку за урок кожен може обчислити самостійно за формулою на екрані.
Аргументація оцінок вчителем та виставлення балів у журнал
-
Повідомлення та пояснення ДЗ