Звичайні дроби 5 клас урок-квест план-конспект

Про матеріал
Мета: закріпити знання учнів про означення та властивості звичайного дробу; вдосконалити вміння учнів розв’язувати вправи та задачі з даної теми; розвивати логічне мислення, уважність, вміння працювати в команді, розвивати комунікативну та інформаційну компетентності учнів. Тип уроку: відпрацювання навичок, закріплення знань. Обладнання: роздруковані додатки та завдання: конверти, послання, лист, картки, шкатулка; телефон з можливістю зчитування QR-кодів(1 на групу); прикрашена дошка, маркер.
Перегляд файлу

Математика, 5 клас

Тема: Звичайні дроби.

Підготувала:

Вчитель математики

 Дика Вікторія Анатоліївна

ЗОШ №9 м. Мирнограда

Мета: закріпити знання учнів про означення та властивості звичайного дробу; вдосконалити вміння учнів розв’язувати вправи та задачі з даної теми; розвивати логічне мислення, уважність, вміння працювати в команді, розвивати комунікативну та інформаційну компетентності учнів.

Тип уроку: відпрацювання навичок, закріплення знань.

Обладнання: роздруковані додатки та завдання: конверти, послання, лист, картки, шкатулка; телефон з можливістю зчитування QR-кодів(1 на групу); прикрашена дошка, маркер.

ХІД УРОКУ

  1. Організаційна частина.

Учні перед уроком поділені на 5 команд по 5-6 учнів.

Слова вчителя: Вітаю! Сьогодні у нас буде незвичайний урок і сподіваюсь для вас він буде цікавим. Кожному я хочу побажати, бути:

«У» - усміхненими;

«С» - спокійними;

«П» - прогресивними;

«І» - ініціативними;

«Х» - хоробрими.

Іншими словами, я бажаю вам УСПІХУ!

Тема нашого уроку «Звичайні дроби». Ми повторимо та закріпимо пройдений матеріал. Тож запишіть дату, «Класна робота» і тему нашого уроку і ми почнемо.

Сьогодні ми здійснимо чарівну та таємничу подорож, під час якої кожен з вас матиме можливість отримати промінці для свого сонечка, які допоможуть оцінити вашу роботу в кінці уроку.

  ( Додаток 1) 

  1. Мотивація навчальної діяльності.

А опинились у країні Дробів, де жили-були Знаменник, Чисельник та Риска дробу. Вони були найліпшими друзями. Разом гралися і вчилися, відпочивали, допомагали один одному. Знаменник добре вмів ділити все на рівні частини, чисельник завжди знав, що треба взяти з собою в дорогу та скільки, а Риска дробу мирила їх, якщо бува вони посваряться.

Одного разу Знаменник і Чисельник дуже загралися в шахи, а коли закінчили партію побачили, що Риски дробу ніде немає. Вони почали пошуки. Оглянувши всю кімнату друзі знайшли незнайомий їм лист… Давайте роздивимося його.

  1. Актуалізація опорних знань.

C:\Users\viktoria\Desktop\Открытый урок\5 клас\Word Art.jpeg Учні по черзі впізнають терміни, які вивчали в даній темі.

(Додаток 2 - створений за допомогою сайту wordcloud.pro)

 

Відкривши його герої Знаменник і Чисельник побачили дивний пазл і вирішили скласти. Любі друзі, чи цікаво вам куди зникла Риска дробу? Допоможемо їм?

Учні складають пазл з означеннями та правилами, потім зачитують їх. На рисунку який вийшов стрілка показує на схід. Тут можна обговорити з учнями як знайти схід у реальному житті. За правильно виконане завдання команда отримує 1 промінь.

(Додаток3)

 «Проаналізувавши даний рисунок, можна зробити висновок, що стрілка показує на схід» - сказав Знаменник. Але в кімнаті в якій вони знаходилися на сході нічогісінько не було. Стояла тільки величезна шафа. Друзі подумавши, вирішили її обшукати. Позаглядали в усі шухлядки, перебрали всі речі, але нічого не знайшли. Втомившись перебирати весь непотріб, який зберігався тут роками на всякий випадок, вони зовсім втратили надію. Засмучений Чисельник притулився чолом до полиці, аж  раптом йому на очі потрапив куточок яскравого паперу, який виглядав із-під шкатулки. Він нахилився роздивися і виявилося, що це незвичайна шкатулка.

  1. Розв’язування вправ і задач на узагальнення і систематизацію знань, умінь та навичок.

Учні отримують різнокольорові картки, приготовані заздалегідь. У кожної команди свій колір. На дошці малюнок шкатулки. Виконавши завдання з картки один учень з команди вписує код у ячейку свого кольору. За правильно виконане завдання команда отримує 2 промені.

 (Додаток 4 – заготовки завдання взяті з learning.ua)

 

І так, нарешті, з вашою допомогою Знаменник і Чисельник відкрили скриньку. У ній лежало зашифроване послання.

 

 

 

Кожна команда отримує приклад послання і всі починають його розшифровувати. Та яка розшифрує швидше за всіх і правильно отримує 3 промені до сонечка, останні на розсуд учителя. В учнів повинна вийти фраза «Мені потрібна ваша поміч. Цифра»

(Додаток 5)

  1. Виписати неправильні дроби та їх відповідні літери у вказаній послідовності.

л

д

М

н

к

е

т

ю

н

а

і

  1. Виписати правильні дроби та їх відповідні літери у вказаній послідовності.

п

д

о

т

р

л

і

о

б

л

а

н

а

  1. Виписати правильні дроби та їх відповідні літери у порядку зростання.

к

а

а

и

ш

в

у

  1. Виписати правильні дроби та їх відповідні літери у порядку спадання.

ч

д

і

н

к

п

т

ю

м

а

о

  1. Виписати неправильні дроби та їх відповідні літери у порядку зростання.

Ц

д

а

н

к

р

т

ю

и

ф

 

«Що ще за Цифра?» - вигукнув здивований Чисельник. «Цифра, Цифра, Цифра …. - став бубоніти Знаменник,- Точно згадав. Це знайомий Риски дробу. Вони разом працювали рік тому над складним завданням. І я навіть знаю де він живе.» Тож друзі відправилися до Цифри.

Їм дуже пощастило. Цифра був удома. Вони представилися та стали питати в нього, що це за лист і де ділася Риску дробу. Але він ні про лист, ні про те що Риска пропала нічогісінько не знав. Сказав тільки, що бачив її зо два дні тому. Риска дробу була дуже схвильована і сказала, якщо до нього звернуться Чисельник і Знаменник віддати їм лист. Але лист був не простий..

Учні отримують картки з завданнями на яких треба порахувати значення. Потім розв’язують приклади, записуючи відповіді на картках. Учитель дає правильні відповіді, учні перегортають тільки ті картки де пораховано правильно. Після чого вчитель оцінює результат. За правильно виконане завдання команда отримує 3 промені.

(Додаток 6)

=

=

=

=

=

=

=

=

 

Відповіді

 

З іншого боку лист від Риски дробу.

Дорогі мої друзі Чисельник і Знаменник, якщо ви це читаєте, значить я не помилилася в вас і ви змогли розгадати всі мої завдання, але це ще не кінець. Я думаю ви дуже схвильовані моїм зникненням. Але так було потрібно. Мені необхідно сховатися на деякий час. Я нікому не можу довіряти, крім вас. Тому моє місцезнаходження це таємниця. Більше поясню при зустрічі. Але я повинна попередити: шукати мене дуже небезпечно. Якщо ви все ж таки наважитеся мене знайти, подальші інструкції під квітковим горщиком на ґанку у Цифри.

P.S. Будьте дуже обережними! Чекатиму нашої зустрічі!

Ну що, друзі, будемо далі помагати Чисельнику і Знаменнику? Після відповіді продовжуємо.

Учні отримують картки різного змісту, у кожної команди частина розгадки. Тобто завдання повинні виконати всі команди, щоб знайти спільну відповідь. Виконавши завдання з картки один учень з команди вписує відповідь у ячейку свого кольору. За все завдання 3 промені. Після даного завдання у учнів може бути максимально 12 променів, тобто 12б. Також можна додати бали за активність учня протягом уроку, допомогу всій команді або навпаки забрати за пасивність.              

(Додаток 7)

в

у

л

.

М

а

т

е

м

а

т

и

ч

н

а

,

3

9

/

5

Розв’язання                                                               

 

  1. Підсумок уроку

Друзі відправилися за адресою вказаною у листі. І нарешті вони знайшли Риску дробу. І та почала свою розповідь:

«Любі мої друзі, я так рада вас бачити. Ви не уявляєте, що зі мною сталося. Вибачте, я заставила вас хвилюватися. Розкажу з самого початку:

Незадовго до мого зникнення я почала отримувати листи з погрозами. Спочатку я думала, що це просто хтось жартує. Але листи продовжували приходити, а погрози ставали більш жахливими. В останньому листі було сказано, що я повинна вас покинути або нам усім буде непереливки. Я вирішила швидко зібратися і піти, залишивши вам підказки як мене знайти. Поки я вас тут чекала зробила своє розслідування. І дізналася, що ці листи писав Десятковий дріб. Він вважає, що тільки десятковий дріб повинен існувати, а не якийсь там звичайний. Я хочу, щоб ви допомогли пояснити йому, що Десятковий дріб не може існувати без Звичайного»

Друзі так і зробили.

А хто такий Десятковий дріб і чому саме він не може існувати без звичайного ви дізнаєтесь на наступних уроках математики.

  1. Виставлення оцінок

 Наша подорож закінчилася. Давайте подякуємо свої товаришам по команді та отримаємо оцінки.

2. Домашнє завдання:

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\qr-code ДЗ.PNG Так як сьогодні ви були майже детективами, то і домашнє вам буде не звичайне, а в вигляди картинки. Хто-небудь знає що таке?

 Діти отримують картинки з QR-кодом( створений на сайті),прочитавши який за допомогою додатку на телефоні (напр. «Объектив») вони отримають ДЗ.

3. Рефлексія.

     Чи сподобався вам урок?  Що саме вам запам’яталося?

  • Якщо ви були впевненими протягом уроку, то підніміть праву руку.
  • Якщо ви працювали творчо, то підніміть ліву руку.
  • Якщо вам було цікаво долати перешкоди, плесніть у долоні.
  •  Якщо ви щиро раді за свої успіхи та успіхи товаришів, покладіть руку на серце.
  • Якщо хочете йти разом до вершини знань, візьміть один одного за руки і підніміть їх угору.

 

1

 

docx
Додано
10 березня 2021
Переглядів
606
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку