Урок «Додавання і віднімання десяткових дробів»

Про матеріал
З метою концентрації уваги на головному, раціонального використання часу вчителя математики і напрацювання методики навчання математики в умовах НУШ пропонується конспект уроку «Додавання і віднімання десяткових дробів» у 5 класі за модельною програмою і підручником О. Істера. План навчального заняття укладено на компетентнісній основі з урахуванням принципу дитиноцентризму.
Перегляд файлу

Тема уроку: Додавання і віднімання десяткових дробів

Мета уроку: Формування математичної ключової і предметної компетентностей – вивчення правила додавання і віднімання десяткових дробів і формування умінь та навичок застосовувати його на практиці, ключових: навчання впродовж життя і соціальної компетентностей.

Обладнання: підручник, дидактичні та ілюстративні матеріали, електронні засоби навчання.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

План уроку

І. Етап організації.

1. Налаштувальна хвилинка. Вітання. Організація класу. Побажання гарної праці.

2. Девізом уроку нахай стане віршова строфа:

З обчисленнями дружать,

Всім людям вірно служать,

Послугувати й нам готові.

Хто це … ? Звичайно – це дроби десяткові.

3. Інтерактивна бесіда про використання десяткових дробів в житті людини: поділ предметів, кілометри і метри шляху, гривні і копійки … . Евристичний висновок: «Десяткові дроби скрізь навколо нас».

ІІ. Етап перевірки домашнього завдання й актуалізації знань.

1. Аналіз виконання домашніх письмових завдань, шляхом вияснення проблемних запитань і перевірки відповідей.

2. Інтерактивна технологія «Захисти позицію». Задача з рубрики: «Цікаві задачі – поміркуй одначе»: «Розгадай математичний ребус, у якому однаковими літерами позначено однакові цифри: СОМ2 = ОГОГО» (2642 = 69696) [2, с. 231].

3. Дидактична гра: «Математична естафета»:

- Виконати дії: ; ; ; ; .

- Записати десятковим дробом: .

- Записати десяткові дроби: 1,8; 0,05; 12,180; 15, 386; 9,3 так, щоб в них була однакова кількість десяткових знаків.

ІІІ. Етап мотивації і цілевизначення.

1. Мотиваційна задача: № 1391: «Велосипедистка за дві години подолала 34,2 км, з них за першу годину – 16,8 км. Скільки кілометрів подолала велосипедистка за другу годину?»

Методика розв’язання: 34,2 км = 34200 м, 16,8 км = 16800 м. 34200 – 16800 = 17400 (м) – подолала велосипедистка за другу годину. 17400 м = 17,4 км. Відповідь: 17,4 км.

Проблемне запитання: Як простіше розв’язати цю задачу?

Спрямування напряму діяльності: спробуємо розв’язати цю і подібні прикладні задачі, використовуючи правила додавання і віднімання десяткових дробів.

2.  Запис теми уроку: «Додавання і віднімання десяткових дробів» і визначення завдань.

ІV. Етап цілереалізації.

1. Фронтальна робота з підручником: умовні схеми додавання і віднімання десяткових дробів на с. 232.

 

2. Інтерактивна технологія «Мозковий штурм» ‒ колективне обговорення проблеми, висловлення пропозицій стосовно її розв’язання, прийняття рішення: розробка алгоритму додавання і віднімання десяткових дробів:

1) зрівняти в дробах кількість десяткових знаків;

2) записати дроби один під одним так, щоб кома була під комою;

3) виконати додавання або віднімання дробів не звертаючи увагу на коми;

4) у результаті кому поставити під комами компонентів дії.

3. Самостійне вивчення правила додавання і віднімання десяткових дробів з наступною перевіркою у «навчальних парах» [2, с. 233].

4. Повернення до мотиваційної задачі виконання у «стовпчик» № 1391:

34,2 – 16,8 = 17,4 (км) ‒ подолала велосипедистка за другу годину. Відповідь: 17,4 км.

5. Колективно-індивідуальна робота учнів: первинне закріплення навчальних компетенцій, формування умінь і навичок виконання дій додавання і віднімання десяткових дробів. Розв’язування вправ № 1387 → № 1393 [2, с. 234, 235].

6. Музична фізкультхвилинка «Весела руханка» за відеофрагментом URL: https://www.youtube.com/watch?v=6dDs907uDlg [3].

7. Розв’язування вправ № 1389 → № 1395 [2, с. 234, 235].

8. Робота в навчальних групах під керівництвом учнів-консультантів: розв’язування вправ з наростаючим градієнтом складності №№ 1397, 1413 [2, с. 235, 237].

V. Етап рефлексійно-оцінювальний.

1. Робота з соціальними мережами. Математика в Youtube. Осмислення і закріплення компетенцій додавання і віднімання десяткових дробів за частиною відеофрагмента «Додавання і віднімання десяткових дробів» [1].

2. Рефлексійна бесіда. Інтерактивна технологія «Мікрофон». Продовжити фразу: «На уроці я: - Я дізнався (дізналася) … . - Я навчився (навчилася) … . - Я зрозумів (зрозуміла) … .   - Я зможу … . - Я оцінюю свою роботу … .

3. Оцінювання досягнень, побажання подальших успіхів у вивченні десяткових дробів і виконання домашнього завдання.

VІ. Етап формування домашнього завдання.

1. Опрацювати § 43. 2. Виконати письмово завдання №№ 1394, 1396 [2, с. 235]. 3. Проєктне завдання для найдопитливіших: Скласти і розв’язати вправу за зразком №1413 [2, с. 237].

 

Використані джерела:

1. Вєлікоцька І. Додавання і віднімання десяткових дробів. URL: https://www.youtube.com/watch?v=NMtF_0dZLi4

2. Істер О. Математика : підруч. для 5 кл. закладів загальної середньої освіти. Київ : «Генеза», 2022. 303 с.

3. Музична фізкультхвилинка «Весела руханка». URL: https://www.youtube.com/watch?v=6dDs907uDlg

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Pasteruk Inna
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 лютого 2023
Переглядів
438
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку