ЗОШ І-ІІІ ступенів з польською мовою навчання м. Городок Хмельницька обл.
Городок 2019 |
«В математиці є своя краса , як в живосу і поезії» М.Жуковський
Робочий зошит до уроку математики «Додавання, віднімання дробів з однаковими знаменниками» учня (учениці)_________ класу
______________________________(назва школи) ________________________________________ (Прізвище, ім’я )
|
Тема уроку: Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками Математичний диктант 1) Що більше: + і . 2) Додати: +. 3)До магазину привезли овочівід всіх овочів становили огірки, помідори . На скільки більше привезли огірків, ніж помідор? 4) Розв’язати рівняння -=. 5) Обчислити: 1-. 6) Від’ємне 2, а різниця . Знайди від’ємник. 7) Виділити цілу і дробову частину . 8) Знайди суму чисел і . 9) Знайти периметр трикутника, якщо одна сторона його дорівнює см, друга на см більша, а третя становить см. Вправа «Продовжити» Число записане над рискою дробу називається……
знаменниками потрібно…..
|
10. Підсумок уроку. Домашнє завдання 1) Правило додавання і віднімання дробів. 3) Позначення дробів на числовому промені. 4) Правило відшукання доповнення дробу до одиниці.. 5) Письмове завдання додому: типові завдання до контрольної. 11. Готуємось до контрольної роботи (Для домашньої роботи) 1) Обчислити: +; +-. 2) Знайти доповнення дробу до одиниці 3) Розв’язати рівняння: +=; -(х+)=. 4) На складі було 40 т цукру. До магазину відвезли усього цукру. Скільки тонн залишилось на складі ? 5). Додатково. Від шнура довжиною 100 м спочатку відрізали , а потім залишку. Скільки метрів шнура залишилося ?
|
Використай це практично! 4. Виконай віднімання при допомозі дробів: 1год - 45хв= 2м - 6дм= 3 доби- 10 год= 5. Одна сторона клумби, що має форму трикутника дорівнює 2м, а друга на менша від першої, а третя на менша від першої. Знайди периметр клумби.
6. Сад, який має форму прямокутника зі сторонами м і м, потрібно обгородити плотом. Яка довжина плоту ?
|
А чи знаєш ти ? маси тіла становить кров всієї крові міститься у кровоносних судинах у печінці у селезінці у підшкірних судинах л крові виштовхується за одне скорочення серця. * * * * * 7. За перший день було продано т картоплі, а за другий – на т більше, ніж за перший. Скільки картоплі продали за два дні ?
8. На склад привезли 256 кг капусти. Першого дня було вивезено капусти, а другого - капусти. Скільки капусти було вивезено за два дні ? 9.За першу годину літак пролетів маршруту, а за другу - решту 630 км. Знайти довжину маршруту.
|
||
Практичний тренінг. Варіант1 Варіант2 Обчислити значення виразу: а)+-= а) + - = б) +-= б) +-= 2.Знайти доповнення дробу до одиниці:
3.Розв’яжи рівняння. 1) х + = 1)х-= 2)(-х)+= 2)(-х)-= 4.(І) Михайлик, Петро і Оля їли кавун. Михайлик з’їв кавуна, Петро кавуна, а решту Оля. Яку частину кавуна вона з’їла? 4(ІІ). У магазин привезли фрукти, з яких становили апельсини, -мандарини, а решту- яблука. Яку части- ну становили яблука ?
|
Не забувай!
3. Розв’язати рівняння: 1) + х = 2) - (х-) = 3) - = 4) х +х +х = 22
|
Узагальнюючий урок математики у 5 класі
Тема. Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками.
Мета : узагальнити досвід учнів, набутий під час вивчення даної теми; виховувати в учнів інтерес до математики і практичних задач.
Тип уроку: узагальнення і корекція знань. умінь і навичок.
Обладнання: робочий зошит, проектор.
Хід уроку.
1.Повідомте учням мету уроку – узагальнення і корекція знань з теми.
2. Перевірте виконання учнями домашньої роботи.
3. Проведіть гру « Хто сильніший?» Ознайомите з правилами проведення гри.
4. Організуйте проходження всіх рівнів гри.
Рівень «Усний»
Завдання проектуються на екран ( Додаток 1.1). За правильну відповідь видається жовтий жетон.
Рівень « Самостійний»
Учні виконують математичний диктант (роб.зош.) з наступною взаємоперевіркою за кодами відповідей, які проектуються на дошку (Додаток 1.2). Тим, які справились із завданнями, дається синій жетон.
Рівень «Теоретичний»
Завдання «Продовжити речення» (роб. зош). За правильні відповіді дається жовтий жетон.
Рівень «Рівняння»
Учні самостійно виконують роботу № 3 ( роб. зош.) з наступним обговоренням виконаних завдань. Учням, які правильно виконали всі завдання, видається зелений жетон. Тим, хто зробив три завдання- синій.
Рівень «Практичний»
Виконуються завдання№ 4-5 (роб. зош) з наступним обговоренням виконаних вправ. Тим, які правильно зробили всі завдання, дається зелений жетон. Тим, хто виконав два завдання- синій.
Рівень «Задачі»
Виконання завдань №7-9 (роб. зош) з наступним обговоренням виконаної роботи. За всі правильно розв’язані задачі - зелений жетон, а за дві- синій.
Рівень «Тренінг»
Виконується практичний тренінг (роб. зош) з наступною взаємоперевіркою за кодом відповідей (Додаток 1.3). За всі правильні завдання дається червоний жетон, за три – синій.
5. Підведіть підсумок уроку. Робляться висновки уроку, виставляються оцінки. При виставлені оцінки, вчитель враховує кількість жетонів, та їх колір (рівень складності завдань). Виставляються оцінки за урок. Завдання додому «Готуємось до контрольної» (роб.зош).
Додаток 1
Правила проведення гри.
Вчитель. Сьогодні ми проведемо урок у формі гри « Хто найсильніший?» Ви - учасники гри і повинні пройти всі її рівні у вигляді математичних завдань. В кінці уроку виберемо переможця, який отримає найбільшу кількість балів. Порахувати бали допоможуть жетони жовтого, синього, зеленого, червоного кольорів, які будуть вам видаватись за виконані завдання відповідно початкового, середнього, достатнього, високого рівня. Бажаю всім успіхів у грі! Розпочинаємо!
1. 1.Яким натуральним числом можна записати дріб:
1) 2) 3).
2) Обчислити:
1)+; 2)1-; 3) 4-.
3) Замість зірочок написати дроби, щоб рівність була правильна:
1) * + * = 1
2) * + * + * = 1
3) * +* + * + * = 1
4) Знайти периметр квадрата зі стороною м ?
2.
Коди відповідей
завдання |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
відповідь |
|
|
|
42 |
|
|
|
17 |
|
3.
Варіант 1 |
1 |
2 |
3 |
4 |
відповідь |
а)б) |
|
1)2) |
|
Варіант 2 |
1 |
2 |
3 |
4 |
відповідь |
а)б) |
|
1)2) |
|