Урок "Додавання і віднімання раціональних чисел"

Про матеріал
Інтегрований урок з математики,урок гра, використання графічного редактора Paint.
Перегляд файлу

Тема:  Додавання і віднімання раціональних чисел

Вид уроку: Інтегрований урок

Обладнання уроку: комп’ютерний клас (програмне забезпечення: графічний редактор), картки з тестовим завданням, проектор, пам’ятки.

Цілі уроку:

Навчальна:

  1. Відпрацювати навички додавання і віднімання раціональних чисел, навички роботи з тестом.
  2. Повторити навички роботи в графічному редакторі Paint.

Розвивальна:  активність, раціональність, гнучкість мислення, комунікативні вміння учнів;

Виховна:  прагнення до створення нового, орієнтувати учнів на самовизначення, виховувати любов до математики і інформатики.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Вітання вчителя та учнів

Сьогоднішній урок мені б хотілося розпочати з чудових рядків про математику:

Якщо хочеш досягнути

У житті своїм вершин,

Математику збагнути

Мусиш тонко, до глибин.

Калькулятор і комп’ютер,-

Хто сьогодні їх не зна?

Та за пояс їх запхнути

Може світла голова.

Якщо хочеш бізнесменом

Після школи, друже, стать,

Аксіоми й теореми

Мусиш добре пам’ятать.

Якщо лікарем ти станеш,

То, колего, тут затям

Коли десь помилишся -

Хтось поплатиться життям.

Не кажу про космонавтів,

Вчителів і моряків.

Та коли чогось не знав,

Час це вивчити настав.

Не махай на все рукою,

Не лінуйся, а учись

Бо чого навчишся в школі,

Знадобиться ще колись!

Я дуже рада вас вітати на цьому незвичайному уроці. Чим він незвичайний? Сьогодні ми з вами підводимо підсумки з теми «Додавання і віднімання раціональних чисел». Тому я бажаю вам натхнення, успіху, плідної праці. І ви теж побажайте один одному удачі та гарного настрою.

Психологічний прийом «Посміхніться одне одному та побажайте успіху».

ІІ.  Перевірка домашнього завдання (за допомогою слайдів)

Хто задоволений тим як він впорався з домашнім завданням? Поставте собі оцінку за домашнє завдання.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Закінчити речення:

1) сума двох від’ємних чисел число _______________________;

2) щоб знайти модуль суми треба ___________________________

3) щоб додати два числа з різними знаками треба від більшого модуля

_________________ менший;

             Щоб від одного числа відняти друге треба:

  1.                    до зменшуваного ______________________________________

________________________________________________________;

  1.                    використати одне з правил додавання.

3)Щоб розкрити дужки треба:

  1.           подивитися який знак стоїть перед дужками:

якщо „+”, то __________________________________________

  •               

_____________________________________________________________;

  •              якщо „ - ” , то ____________________________________________

______________________________________________________________

 

Перевірте себе поставте оцінку за теорію, порівняйте з тим як ви знали це правило на попередніх уроках. У кого покращився результат?

 

   ІV. Формування навичок та умінь учнів.

        Наступне завдання - тестові завдання:

Вам пропонується записати відповіді буквами англійського алфавіту.

Нагадую правила роботи з тестами:

 

Тестові завдання:

1. 3,7 + (- 7,3) =

а) 11 - S;                  б) – 3,6 – P;           в) 3,3 – F.

 

2. - 19,6 – 4,5 =

а) – 24,1 - A;                  б) – 5,1 – E;           в) 24,1 – I.

 

3.    - 10,2 + 10,2 =

а) – 20,4 - H;                  б) 0 – I;           в) 20,4 – U.

 

4. – 9,3 – (- 17,5) =

а) – 8,2  - D;                  б) – 26,8 – L;           в) 8,2 – N.

 

5. – 5,2 + 10,4 =

а) 5,2 - T;                  б) 15,6 – D;           в) – 15,6  – E.

 

Прочитати отримане слово ( на екран показати правильні відповіді і отримане слово). Що означає це слово? Хто вміє працювати в цій програмі? Або чув що це таке? Поставте собі оцінку за тести.

Перед початком наступної нашої роботи трішки відпочинемо і згадаємо деякі теоретичні положення про раціональні числа.

 

 Натуральні числа, протилежні їм числа і

Число нуль називаються ……(цілими)

 

Нам ці числа вже відомі

Цілі і дробові,

Від’ємні і додатні,

І звуться вони ….. (раціональні).

 

Нам ці числа треба знати,

Щоб від двох п’ятьсот відняти.

З ними дія додавання –

Це суцільне здивування.

Все одно вони приємні –

Числа на ім’я ....(від’ємні)

 

Загадкове, нам знайоме,

В ньому  є щось невідоме,

Його треба розв’язати,

Тобто корінь відшукати.

Кожен легко, без вагання

Відповість, що це -  ……(рівняння).

3) робота в групах.

Сюжетна лінія: вступне слово вчителя:  

Наступне наше завдання теж цікаве. В одно казковому місті «Числа» (картинка казкового будинку) сталася надзвичайна ситуація – пропала Чарівна книга «Раціональні числа» (картинка книжки). Для пошуку Зловмисника організовуються «Детективні агентства»:  (учні класу об’єднуються в групи з 2-3 чоловік) (картинка). Основне завдання для «Детективних агентств» -  скласти фоторобот крадія, виконавши 6 завдань на додавання і віднімання раціональних чисел, правильні відповіді – основні прикмети зовнішності. Використовуючи графічний редактор «Paint» та результати роботи над тестовими завданнями,

відобразити фоторобот на екрані комп’ютера.

Кожна група отримує лист із завданнями. Час роботи 20хв.; групи, закінчать роботу раніше можуть перейти до комп’ютера, групи, що не встигли виконати всі завдання за відведений час, переходять до комп’ютерів і працюють тільки з тими ознаками, які вони встигли визначити.

Тестові завдання

  •             Форма обличчя:

 Розв’яжіть рівняння 3,16 + х = 1,53

            а) 2,07;  овальне      б) – 2,07; кругле     в) 5,13; витягнуте  г) – 5, 13; квадратне

  •             Колір очей:

  Обчислити: 5 +(- 9) – ( - 15) – ( - 6) + 15 – 30

          а) 22; зелені          б) – 2; карі                в) 2; блакитні    г) – 15; чорні

  •             Волосся:

   Не виконуючи обчислень, порівняйте суму та різницю чисел: - 6, 78 + (- 9,24)

     а)сума більша за різницю; чорні прямі               б) сума менша за різницю; руді прямі

     в) сума дорівнює різниці; світлі хвилясті         г) не можна визначити; чорні кучеряві

 

  •             Форма носа

Скільки цілих чисел розташовано на координатній прямій між числами – 5 і 7. Знайти їх суму.

а) 11; - 11; картоплею               б) 13; - 13; кирпоносий  

 в) 12; 12; з горбинкою            г) 11;11; прямий

  •             Губи:

Розв’яжіть рівняння – 4 ⅔ - х = - 2 ⅓

 а) 2,5; бантиком      б)  - 2 ⅓; вузькі    в) 6 ⅓; пухкі    г) - 6 ⅓ ; куточки опущені вниз.

  •             Особливі прикмети

Розв’яжіть рівняння ((х-2) – 7) = 10

а) х=19; світлі пишні вуса  б) х = - 19; родимка на лівій щоці

в) х1 = 19; х2 = - 19; х3 = - 5;  маленька чорна борідка    г) х1 = 19; х2 = - 19; чорні вусики

Фізпауза (вправа для очей)

Робота в графічному редакторі «Paint» За ознаками визначеними на попередньому етапі уроку, учні малюють портрет Зловмисника.

Прикметники Зловмисника: кругле обличчя, блакитні очі, руде волосся, прямий ніс, вузькі губи, світлі пишні вуса.

V. Підбиття підсумків.

Аналіз реалізації завдань на урок «Прийом продовжить речення»

  •              «Сьогодні на уроці я дізнався …….»
  •              «Я навчився ……..»
  •              «Думаю, що контрольну роботу напишу ……..»
  •              «Мені хочеться і далі вчитися, тому що ……..»

Робота групи оцінюється за відповідністю намальованого портрета оригіналу. Оцінювання роботи кожного учня здійснюється шляхом взаємооцінювання.

 

VI. Домашнє завдання: Повторити все про раціональні числа. Готуємось до опанування правил множення і ділення раціональних чисел.

 

docx
Додано
7 лютого 2019
Переглядів
718
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку