"Урок "Додавання і віднімання трицифрових чисел вивчених видів. Розв’язування задач"

Про матеріал
узагальнити і систематизувати вміння учнів розв’язувати приклади і задачі на вивчені випадки арифметичних дій; вдосконалювати вміння розв’язувати задачі вивчених видів; розвивати мислення, пам’ять; виховувати пізнавальний інтерес, бережне ставлення до надр землі.
Перегляд файлу

Тема: Додавання і віднімання трицифрових чисел  вивчених видів. Розв’язування задач.

Мета: узагальнити і систематизувати вміння учнів розв’язувати приклади і задачі на вивчені випадки арифметичних дій; вдосконалювати вміння розв’язувати задачі вивчених видів; розвивати мислення, пам’ять; виховувати пізнавальний інтерес, бережне ставлення до надр землі.

Хід уроку:

 

I. Організація класу

Сьогодні в нас на уроці присутні гості.

Давайте привітаємося

А урок у нас незвичайний урок математики - мандрівка  до підземного царства скарбів. Ми потрапимо у храм Фараона, де на вас  чекає скарб. Але дістатися до нього можна лише після проходження підземного лабіринту.                                                         Рухаючись лабіринтом ми будемо знаходити найрізноманітніші скарби.

-         Чи готові ви до мандрівки?

Тоді вперед! Нехай ця мандрівка  принесе вам нові знання, а нашим гостям приємні враження.

II. Повідомлення теми і мети уроку.

Тема нашого уроку – це додавання і віднімання трицифрових чисел  вивчених видів. Розв’язування задач.

III. Контроль, корекція та закріплення знань.

  1. Каліграфічна хвилинка

    Колись у давнину, на початку створення нашого світу, у космосі була пустота. Велика Зірка та безліч інших зірок вибухнули для того, щоб створити нашу прекрасну Землю кожна з них віддала найцінніше, що мала. І тому в надрах нашої землі є безліч скарбів. У нас на Україні їх понад 235 видів.

-         Скільки видів скарбів на Україні?

Запис числа 235

-         Яке це число?

-         Скільки в ньому одиниць? Десятків? Сотень?

-         Яке попереднє до числа 235?

-         Яке наступне?

Розкладіть це число на розрядні доданки.

  1. Усний рахунок

Давайте ми  відправимось на потязі до підземного лабіринту. Ви готові?

а) Гра « Відправ потяг у подорож»

Знайти значення виразу зі змінною 70+а , якщо а=30, 1, 40, 70, 100, 90

Знайти значення виразу зі змінною 120-а, якщо а=20, 30, 1, 100, 90, 0

Ось і перед нами підземний лабіринт. Давайте зайдемо до нього, виконавши математичний диктант, який відкриє нам вхід до підземного лабіринту.

б) Математичний диктант

— Запишіть числа: 521, 308, 999

— Запишіть числа, у яких: 4 сот. 7 од.; 7 сот. 8 дес.

— Запишіть число, що передує числу 200.

— Запишіть наступне число, до числа 499

— Знайдіть суму чисел 230 и 500.

— Знайдіть різницю чисел 720 и 300.

Відповіді: 521, 308, 999, 407, 780, 199, 500, 730, 420

Ось ми і зайшли у підземний лабіринт. І для того, щоб потрапити у перше королівство ми повинні розв’язати цікаві  задачі.

в) Усне розв’язання задач.

1. Пісок залягає на глибині 100 м, а глина – 350м. На скільки метрів глибше залягає глина, ніж пісок?

350-100=250(м)

2. На будівництво завезли 5т піску, а щебеню – в 7 разів більше. Скільки завезли щебеню?

5•7=35(т)

Ось ми і потрапили до Королівства Залізної руди.

   Повідомлення учнів.

Залізна руда – природне мінеральне утворення із вмістом заліза. Найбільші родовища залізної руди знайдено в Україні, а найбільші запаси чистого заліза розташовані на території Бразилії. 

  Молодці! Ви впорались з цим завданням.

IV. Розвиток математичних здібностей.

  1. Робота в парах.

Продовжимо подорож. Щоб спуститися нижче у підземний лабіринт нам потрібно подолати наступну перешкоду. Але щоб фортуна вам посміхнулася, візьміть із собою знання, силу волі, прагнення до перемоги. Не завадить і вірний товариш, який виручить вас у скруті. Уперед!

-         Запишіть числа у порядку спадання

 152,  208,  548, 1000,  802

Ми потрапили у Королівство Мармуру.

Повідомлення учнів.

Мармур – із грецької мови означає «блискучий камінь». Це гірська порода, утворена в результаті вапнякових порід. Розчини солей, надають мармуру велику палітру кольорів.

  1. Фізкультхвилинка
  2. Робота з підручником

А ми продовжуємо подорож підземним лабіринтом. І перед нами знову перешкода для того, щоб потрапити у нове королівство. Давайте перевіримо чи впораєтеся  ви з нею.

Для цього виконаємо  в зошитах по варіантам приклади з підручника № 404

1-й варіант

540-(200+40)=300               400+6•8=448                     350+(200+50)=600

2-й варіант

700-(170+500)=30               380-8•5=340                       (870-360)+90=600 

Молодці!

Тепер ми потрапляємо у Королівство Граніту.

Повідомлення учнів.

Граніт – це одна з найміцніших гірських порід. У всіх народів вважався «вічним каменем», оскільки перші ознаки руйнування він виявляє через 5оо років.

  1. Розв’язання задачі.

Щоб потрапити у королівство дорогоцінних  металів, потрібно подолати наступну перешкоду - розв’язати задачу. Тільки після цього ми зможемо насолодитися їх красою.

Геологи під час дослідження надр землі знайшли 150 кг срібла, золота – на 60 кг більше, ніж срібла, а алмазів – на 100 кг менше, ніж золота . Скільки всього дорогоцінних  металів знайшли геологи ?

Розв’язання

  1.     150+60=210 (кг) – знайшли золота.
  2.     210-100=110(кг) – знайшли алмазів.
  3.     150+ 210+110= 470(кг)

Відповідь: 470 кг дорогоцінних  металів знайшли геологи

-         Про які дорогоцінні метали йшлося в задачі?

Повідомлення учнів.

Срібло – це пластичний, біло-сріблястий метал. У природі він є в готовому вигляді та не піддається переробці.

Золото  ─ це благородний метал насиченого жовтого кольору з характерним блиском. Його добувають із давніх часів. Назва цього металу трапляється в Біблії

Алмаз – із ранніх часів людської культури люди цінували красу цих коштовних каменів. Він має незрівнянний блиск і твердість.

  1. Самостійна робота

Побувавши в Королівстві дорогоцінних металів, ми продовжуємо йти лабіринтом. І в яке королівство ми зараз потрапимо ви дізнаєтесь розв’язавши рівняння.  Двоє учнів працюють біля дошки.

 

1-й варіант                                               2-й варіант

х- 630 =200                х+500=850

 

Давайте перевіримо чи правильно ми знайшли невідоме число. Підніміть очі на екран і прочитайте у яке королівство ми потрапили.

Рубінове королівство

             Повідомлення учнів.

Рубін – це дорогоцінний камінь червоного кольору. Це ідеальний талісман для людей. В Індії його називають каменем влади та сили.

  1. Робота з геометричним матеріалом

Ось ми храмі Фараона. Скарб майже в наших руках, але є ще одне випробування. У нашого скарбу є охоронець. Давайте дізнаємось, хто це?

 Египтяни,  вважали, що кішка– це священна тварина, яка є посланцем богів, вона захищає  та охороняє єгипетський дім.

 З геометричних фігур, які є вас на парті, разом з вашим сусідом, складіть кішку. І ми отримаємо наш скарб.

А двоє учнів складуть тварину біля дошки.

Подолана остання перешкода.

-         Який же скарб захований у скрині? Давайте подивимось…

Це лист!

Дорогі третьокласники!

«Немає скарбів, дорожчих за знання, і поки можете, ви ці скарби збирайте».

V. Підсумок уроку

- Чи сподобалася вам мандрівка?

- Яку перешкоду було пройти найпростіше?

- Яке завдання перешкоди було найскладнішим?

VI. Домашнє завдання

с.63 №408, №409

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Інші матеріали
НУШ
Додано
29 січня
Переглядів
154
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку