Урок "Додавання одноцифрового числа до двоцифрового виду 38+4. Творча робота над задачею. Розв’язування задач різними способами"

Про матеріал
Тема. Додавання одноцифрового числа до двоцифрового виду 38+4. Творча робота над задачею. Розв’язування задач різними способами. Мета: ознайомити учнів із додаванням виду 38+4; закріплювати вміння розв’язувати задачі вивчених видів різними способами; розвивати логічне мислення, кмітливість; виховувати пізнавальний інтерес.
Перегляд файлу

Урок математики у 2 класі

 Тема. Додавання одноцифрового числа до двоцифрового виду 38 + 4. Творча робота над задачею. Розв’язування задач різними способами.

 Мета: ознайомити учнів із додаванням виду 38+4; закріплювати вміння розв’язувати задачі вивчених видів різними способами; розвивати логічне мислення, кмітливість; виховувати пізнавальний інтерес.

 Обладнання: картки, малюнки торта квадратної форми, продуктів для торта, посудини, тістечок.

 

 Хід уроку:

 І. Організаційна хвилинка

 Зараз у нас урок математики. Ми готуємось до дня іменинника і нам обов’язково потрібен буде… торт. Навчимось ми його готувати на уроці математики. А ще познайомимося з прикладами нового виду і будемо розв’язувати задачу 2 способами.

 Беремо посудину. Що ж покладемо у неї? На це ми дамо відповідь після усного рахунку.

(даю 1 картку – біля дошки, 3 – на місці)

 

 ІІ. Усний рахунок (приклади на тістечках)

48 – 30 57 – 24

9 + 4  39 + 50

6 + 6  42 + 6

27 – 2  25 + 43

(Усні задачі )

 На торті горіло 7 свічок. 2 свічки погасли, а решта продовжували горіти. Скільки свічок залишиться в торті? (2)

 Торт розрізали на шматочки. Коли гості з’їли 7 шматочків, залишилося ще 3. Скільки шматочків торта було спочатку?

 

 ІІІ. Каліграфічна хвилинка 

102 (номер поліції), 101 (номер пожежної), 103 (швидка допомога)  

Розбиваємо у нашу посудину яйця.

Перевірка карток цукор

 

 ІV. Творча робота над задачею

 Складіть задачу за виразом: 59 – (23 + 16)

 Діти складають задачу і приходять до висновку, що її можна було розв’язати іншим способом: (59 – 23) – 16

Додаємо в торт сметану

 

 V. Актуалізація опорних знань

 Для того, щоб дізнатися, що покладемо у торт далі, згадаємо попередній матеріал (розв’язування прикладів)

37 + 55

48 + 26

54 + 19

28 + 28

Додаємо розпушувач

 

 V. Настав час відпочити. Фізхвилинка

Ось такі великі хмари  (широкі розводи руками)

Вийшли й зразу темно стало (закрити очі руками)

Ми ті хмари розженемо, (рухи плавця)

В гості сонечко позвемо. (рухи долонями до себе)

Вигляда з-за хмари сонце (виглядаємо)

Стук-стук-стукає в віконце (імітація стуку)

Сонце клас наш освітило, (широкий круговий розмах руками)

Посмішки усім вручило. (посмішки однокласнику)

Гріє сонечко долоні (потерти руки)

Ми бадьорі вже – не сонні. (вмиваються)

Ручки знов до рук візьмемо

І писати розпочнемо.

Роботу зробили і можна додати в торт какао.

 

 V. Вивчення нового матеріалу

 Настав час познайомитись з прикладами нового виду.

(пояснюю додавання прикладу виду 38 + 4)

55 + 8

86 + 9

27 + 7

48 + 5

 А тепер самостійно розв’яжіть 2 приклади і здійсніть взаємоперевірку.

86 + 5

47 + 8

Додаємо борошно

Замішуємо тісто і ставимо пекти. Переходимо до крему.

 

 VІ. Робота над задачею

 На день народження до Надійки завітало 20 дорослих. Потім прийшло ще 5 хлопчиків і 7 дівчаток. Скільки всього гостей завітало до Надійки?

  •          Що означає число 20?
  •          Що означає число 5? 7?

 Дорослих – 20 л.

 Дітей – 5 хл. і 7 д.

 Стало - ?

(1 дитина розв’язує задачу біля дошки, а решта – самостійно в зошитах)

 1) 5 + 7 = 12 (л.) – дітей;

 2) 20 + 12 = 32 (л.)

Беремо згущене молоко

ІІ спосіб (колективно)

 1) 20 + 5 = 25 (л.) – дорослих і хлопців;

 2) 25 + 7 = 32 (л.)

Додаємо масло

 

 VІІ. Робота з геометричним матеріалом

 Що ж, збиваємо крем і перемазуємо ним розрізаний на кілька частин торт. А торт у нас вийшов ось такої форми.

(торт з’являється)

  •          Яка це геометрична фігура? (квадрат)
  •          Які основні ознаки квадрата?
  •          Сторона нашого торта 20 см. Знайдіть периметр торту.

Р = 20 + 20 + 20 + 20 = 80(см)

 

VІІІ. Підсумок уроку. Домашнє завдання

 Що ж, торт навчились пекти і з завданнями впорались.

 Вдома ви закріпите одержані знання і виконаєте задачу таку ж, як робили в класі і обчислите приклади (№291, 293)

 

Дякую всім за роботу!

 

 

 

 

 

 

 

Відкритий урок

 з математики у 2 класі

 

 

 

Тема. Додавання одноцифрового числа до двоцифрового виду 38 + 4. Творча робота над задачею. Розв’язування задач різними способами.

 

 Вчитель: Бондаренко Л.В.

 

 

 

 

БНВО «Звитяга»

 

 

docx
Додано
10 серпня
Переглядів
198
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку