Урок математики у 2 класі
Тема. Додавання одноцифрового числа до двоцифрового виду 38 + 4. Творча робота над задачею. Розв’язування задач різними способами.
Мета: ознайомити учнів із додаванням виду 38+4; закріплювати вміння розв’язувати задачі вивчених видів різними способами; розвивати логічне мислення, кмітливість; виховувати пізнавальний інтерес.
Обладнання: картки, малюнки торта квадратної форми, продуктів для торта, посудини, тістечок.
Хід уроку:
І. Організаційна хвилинка
Зараз у нас урок математики. Ми готуємось до дня іменинника і нам обов’язково потрібен буде… торт. Навчимось ми його готувати на уроці математики. А ще познайомимося з прикладами нового виду і будемо розв’язувати задачу 2 способами.
Беремо посудину. Що ж покладемо у неї? На це ми дамо відповідь після усного рахунку.
(даю 1 картку – біля дошки, 3 – на місці)
ІІ. Усний рахунок (приклади на тістечках)
48 – 30 57 – 24
9 + 4 39 + 50
6 + 6 42 + 6
27 – 2 25 + 43
(Усні задачі )
На торті горіло 7 свічок. 2 свічки погасли, а решта продовжували горіти. Скільки свічок залишиться в торті? (2)
Торт розрізали на шматочки. Коли гості з’їли 7 шматочків, залишилося ще 3. Скільки шматочків торта було спочатку?
ІІІ. Каліграфічна хвилинка
102 (номер поліції), 101 (номер пожежної), 103 (швидка допомога)
Розбиваємо у нашу посудину яйця.
Перевірка карток – цукор
ІV. Творча робота над задачею
Складіть задачу за виразом: 59 – (23 + 16)
Діти складають задачу і приходять до висновку, що її можна було розв’язати іншим способом: (59 – 23) – 16
Додаємо в торт сметану
V. Актуалізація опорних знань
Для того, щоб дізнатися, що покладемо у торт далі, згадаємо попередній матеріал (розв’язування прикладів)
37 + 55
48 + 26
54 + 19
28 + 28
Додаємо розпушувач
V. Настав час відпочити. Фізхвилинка
Ось такі великі хмари (широкі розводи руками)
Вийшли й зразу темно стало (закрити очі руками)
Ми ті хмари розженемо, (рухи плавця)
В гості сонечко позвемо. (рухи долонями до себе)
Вигляда з-за хмари сонце (виглядаємо)
Стук-стук-стукає в віконце (імітація стуку)
Сонце клас наш освітило, (широкий круговий розмах руками)
Посмішки усім вручило. (посмішки однокласнику)
Гріє сонечко долоні (потерти руки)
Ми бадьорі вже – не сонні. (вмиваються)
Ручки знов до рук візьмемо
І писати розпочнемо.
Роботу зробили і можна додати в торт какао.
V. Вивчення нового матеріалу
Настав час познайомитись з прикладами нового виду.
(пояснюю додавання прикладу виду 38 + 4)
55 + 8
86 + 9
27 + 7
48 + 5
А тепер самостійно розв’яжіть 2 приклади і здійсніть взаємоперевірку.
86 + 5
47 + 8
Додаємо борошно
Замішуємо тісто і ставимо пекти. Переходимо до крему.
VІ. Робота над задачею
На день народження до Надійки завітало 20 дорослих. Потім прийшло ще 5 хлопчиків і 7 дівчаток. Скільки всього гостей завітало до Надійки?
Дорослих – 20 л.
Дітей – 5 хл. і 7 д.
Стало - ?
(1 дитина розв’язує задачу біля дошки, а решта – самостійно в зошитах)
1) 5 + 7 = 12 (л.) – дітей;
2) 20 + 12 = 32 (л.)
Беремо згущене молоко
ІІ спосіб (колективно)
1) 20 + 5 = 25 (л.) – дорослих і хлопців;
2) 25 + 7 = 32 (л.)
Додаємо масло
VІІ. Робота з геометричним матеріалом
Що ж, збиваємо крем і перемазуємо ним розрізаний на кілька частин торт. А торт у нас вийшов ось такої форми.
(торт з’являється)
Р = 20 + 20 + 20 + 20 = 80(см)
VІІІ. Підсумок уроку. Домашнє завдання
Що ж, торт навчились пекти і з завданнями впорались.
Вдома ви закріпите одержані знання і виконаєте задачу таку ж, як робили в класі і обчислите приклади (№291, 293)
Дякую всім за роботу!
Відкритий урок
з математики у 2 класі
Тема. Додавання одноцифрового числа до двоцифрового виду 38 + 4. Творча робота над задачею. Розв’язування задач різними способами.
Вчитель: Бондаренко Л.В.
БНВО «Звитяга»