Урок має за мету: узагальнити відомості учнів про додавання та віднімання дробів з однаковими знаменниками, закріпити вміння та навички учнів виконувати додавання та віднімання дробів з однаковими знаменниками, удосконалювати практичні навички; розвивати пам'ять, зосередженість, уважність, вміння критично мислити, висловлювати свою думку; розвивати прагнення до самостійної роботи; виховувати культуру математичного мовлення та письма, виховувати наполегливість і старанність у роботі, упевненість у власних силах. До уроку додається презентація.
Урок математики у 5 класі
Тема: Додавання та віднімання дробів з однаковими знаменниками
Мета уроку. Виробляти у учнів вміння додавати та віднімати дроби з однаковими знаменниками, віднімати дроби від цілого числа.
Розвивати обчислювальні навики.
Виховувати свідоме ставлення до навчання, цікавість до нових знань.
Обладнання: підручник, кольорові фішки, комп’ютер, проектор ,презентація.
Хід уроку
І. Організація класу.
Учитель. Доброго ранку, діти.
«Числа – це Боги (Платон)». Ось і ми сьогодні будемо говорити про числа, і не прості , а звичайні дроби. Ми продовжуємо працювати над темою „Додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками”.
ІІ. Актуалізація знань.
Учитель. «Математика – це мова, на якій розмовляють інші науки».
Зараз я пропоную вам поринути в історію виникнення звичайних дробів, а допоможуть мені в цьому ваші однокласники.
1.Сторінками історії – короткі повідомлення учнів про звичайні дроби
( слайди 2,3,4,5,6)
слайд 2 слайд 3
слайд 4 слайд 5
слайд 6 слайд 7
Учитель. Ось бачите навіть музика розмовляє мовою математики.
«Математика – це не так знання, як уміння».(Серве)
Тому я пропоную перевірити свої уміння і пограти у гру « Чий ряд краще рахує».
2.Усно розв’язати приклади, що записані на дошці.
Гра «чий ряд краще рахує?»
Правила гри: учні по черзі називають відповіді. Якщо відповідь неправильна, то право відповіді переходить іншому ряду. За вірну відповідь – фішка. Перемагає ряд, який отримує більше фішок. Якщо підказка – відповідь не зараховується. (слайд 7)
Учитель. А зараз ми завітаємо з вами на «Поле теоретичних знань», де зможемо повторити правила додавання та віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками.
3. Повторення правил додавання та віднімання звичайних дробів( слайд 8,9,10)
слайд 8 слайд 9
Зараз ми відвідуємо «Озеро самостійності», де ви зможете самостійно перевірити свої знання ( слайд 10)
слайд 10
ІІІ. Розв’язання вправ і завдань
1.Гра «Струмочок».
Правила гри: І учень пише на дошці приклад для ІІ учня, ІІ учень розв’язує і пише приклад для ІІІ учня і т. д.
2.Розв’язати № 1032 , 1034, № 1040, 1042
ІV. Фізкультхвилинка
Встало вранці ясне сонце. Зазирнуло у віконце, ми до нього потяглися, за промінчики взялися, будемо сонечко розвеселяти, нумо дружно присідати, у долоні поплескайте та на місці пострибайте! Всі за руки ви візьміться, вліво, вправо нахиліться, кругом себе поверніться і до сонечка всміхніться!
V. Розв’язання вправ
1. а) 1 – ; б) 1 – ; в) 1 – ;
2. а) 3 – ; б) 4 – ; в) 2 – ;
3. а) 3 –1 ; б) 4 –2 ; в) 8 – 2 ;
4. а) 4 – ; б) 6 – ; в) 3 – ;
5. а) 3 – 1 ; б) 6 – 2 ; в) 4 – 2 ;
VІ. Підведення підсумків. Рефлексія.
3.Чому ми навчилися сьогодні на уроці?
Учитель «Людина подібна дробу:
в знаменнику те, що вона про себе думає,
у чисельнику – те ким вона є насправді.
Чим більший знаменник, тим менший дріб.»
Отже, я бажаю всім нам , щоб наш знаменник ніколи не збільшувався.
VІІ. Домашнє завдання: §26, 27 ,28 повторити правила, № 1128,1136,1143,1148.
Криворізька загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 33
Урок математики у 5 класі
Додавання та віднімання дробів з однаковими знаменниками
Підготувала
вчитель математики
Лисаченко Наталія Анатоліївна
м. Кривий Ріг