Урок "Додавання тексту до зображення"

Про матеріал
Тема уроку: додавання тексту до графічного зображення та його форматування Мета уроку: сформувати вміння створювати текстовий напис та форматувати його; розвивати логічне мислення, враховуючи вікові особливості та рівень засвоєння навчального матеріалу учнів; зосередженість, увагу та спостережливість.
Перегляд файлу

Тема уроку: додавання тексту до графічного зображення та його форматування

Мета уроку: сформувати вміння створювати текстовий напис та форматувати його; розвивати логічне мислення, враховуючи вікові особливості та рівень засвоєння навчального матеріалу учнів; зосередженість, увагу та спостережливість.

Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

  1.                      Організаційний етап

Привітання з учнями класу. Відмічання присутніх, перевірка готовності учнів до уроку (наявність підручників, зошитів, щоденників).

  1.                      Актуалізація опорних знань
  1.               Встановити відповідність гарячих клавіш. (Слайд 2)
  2.               У чому відмінність між інструментами Виділення та Виділення довільної області? (Слайд 3)
  3.               Які дії можна виконувати над виділеним фрагментом зображення?
  4.               Як змінити розміри виділеного фрагмента зображення?
  5.               Що таке буфер обміну?
  6.               Чим відрізняються команди Копіювати і Вирізати?
  7.               Яким чином перемикається мовний режим клавіатури?
  8.               Комбінація яких клавіш дозволяє скасувати останню дію?
  1.                      Перевірка домашнього завдання

Вам додому була головоломка на ст. 175. Хто бажає відповісти.

  1.                      Мотивація навчальної діяльності (Слайд 4)

Зверніть увагу на текст сторінок журналів. Чи можна щось подібне зробити у середовищі графічного редактора?

  1.                      Повідомлення теми, мети і завдань уроку

Тема сьогоднішнього уроку: Додавання тексту  до зображень. (Слайд 5)

Мета уроку: (Слайд 6)

  •                 навчальна: сформувати вміння створювати текстовий напис та форматувати його;
  •                 розвиваюча: розвивати логічне мислення, враховуючи вікові особливості та рівень засвоєння навчального матеріалу учнів;
  •                 виховна: виховувати зосередженість, увагу та спостережливість.

Завдання: (Слайд 7)

  •                 Навчитися створювати написи у текстовому редакторі
  •                 Ознайомитися з основними атрибутами шрифту та навчитися їх змінювати.
  1.                      Вивчення нового матеріалу

Зображення, як правило, супроводжуються текстом: це може бути пояснення до рисунка, відомості про автора, художньо оформ­лений заголовок, текст рекламного повідомлення тощо.

Програма Paintграфічний редактор, він не призначений для роботи з текстом. Тому введення тексту в цій програмі є винятком, а не правилом. Уникайте використання дрібних символів, які ви­глядають неохайно. Розглядайте режим роботи з текстом у програмі Paint тільки як засіб для створення коротких і великих заголовків.

Текст складається з різних символів, а саме букв, цифр та розділових знаків. (Слайд 8)

Що ж таке шрифт та символи? (Слайд 9)

Шрифт – це повний набір друкарських символів певної форми за допомогою яких можна додавати текстові дані.

Символи – це об’єкти, які мають властивості такі як розмір, колір та форму.

Розмір шрифту – це відстань від нижньої частини літери р до верхньої частини літери Р. Розмір шрифту вимірюється в пунктах (пт). 1 пт = 0,375 см. (Слайд 10;Слайд 11 – різновиди шрифтів)

Процес додавання тексту в будь-якому середовищі  складається з кількох кроків, зокрема може бути таким:

  1.               Визначити місце, з якого слід починати вводити текст
  2.               Задати властивості символів, що входять до тексту
  3.               Ввести текст із клавіатури
  4.               Підтвердити закінчення (Слайд 12)

Для додавання тексту в графічному редакторі  Paint, існує інструмент Текст.  Він знаходиться в групі Инструменти на вкладці Главная (Слайд 13)

Накреслення та ефекти шрифту: напівжирне, курсив, підкреслений, закреслений. Для наданню тексту потрібного накреслення або ефекту, потрібно лише натиснути на потрібній кнопці або групі кнопок. Також у групі інструментів шрифт, ми можемо змінювати як сам шрифт, так і його розмір. Для цього слід натиснути поруч на перевернутий трикутник.      (Слайд 14)

Розглянемо і обговоримо слайд 15.

Найуживанішими при роботі з текстом на комп'ютері в різних середовищах є шрифти з назвами Arial,  Times New Roman. (Слайд 16)

До уваги! Властивості символів у графічному редакторі можна задати як до початку введення тексту, так і після, але тільки, якщо навколо тексту ще відображений пунктирний прямокутник. (Слайд 17)

Щоб до рисунка додати текстовий напис, слід на панелі інстру­ментів натиснути кнопку Текст. Далі прямокутною рамкою потрібно вказати ту частину рисунка, де буде розташовано текст (го­ризонтально чи вертикально). Якщо натиснути ліву кнопку миші, всередині прямокутної рамки з’явиться курсор і можна набирати текст.

Колір тексту вибирається на палітрі кольорів лівою кнопкою миші.

Зауважимо, що фон напису може бути прозорим, якщо вибрано нижній параметр напису або непрозорим, тобто кольоровим, якщо вибрано верхній) параметр.

Розмір поля введення тексту змінюють шляхом перетягування маркерів області введення — невеликих прямокутних вузлів, роз­ташованих по сторонах і кутах області введення.

Наприклад, нарисуємо вивіску «Магазин».

Спочатку потрібно нарисувати прямокутник, зафарбований синім кольором. Далі додати текстовий напис «Магазин» білим кольором з вибраним параметром прозорого фону.

Увівши текст, можна змінювати його шрифт, колір, розміри та розташування. Редагування текстового об’єкта завершується після натискання лівої кнопки миші за межами об’єкта. Після цього тек­стовий об’єкт перетворюється на графічний, і змінювати його можна як звичайне зображення. (Слайд 18)

Для переміщення текстового фрагмента потрібно (до завершення його редагування) підвести вказівник миші до межі тексту і перетягнути на нове місце. (Слайд 19)

Для змінення розмірів текстового об’єкта вказівник миші треба підвести до кутових або серединних маркерів і збільшувати або зменшувати розміри, утри­муючи ліву кнопку миші.

Зверніть увагу, що, по-перше, текстовий рядок може бути введе­ний, тільки якщо зображення знаходиться у звичайному масштабі, по-друге, всі дії з текстом (введення, редагування та форматування) необхідно виконувати відразу, оскільки після виходу з текстового напису повернення в нього неможливе (текст вбудовується у зобра­ження).

  1.                      Формування практичних умінь та навичок

Повторимо правила техніки безпеки при роботі за комп’ютером.

Беремо підручники, зошити, ручки. Щоденники і сідаємо за комп’ютери.

У кожного з вас на Робочому столі знаходиться папка Зображення в якій зберігаються практичні завдання.

Відкриваємо підручники на ст. 179 Врп. № 1, ми виконаємо її разом. Текст побажання «З 8 Березням!».

На ст. 180-181 врпава 2 і вправа 3, виконуєте самостійно.

  1.                      Підбиття підсумків уроку

 «Закінчи речення»

На цьому уроці ми вивчили, що в графічному редакторі Paint до рисунка можна додати... (текстовий напис). Для цього слід скористатися інструментом... (Текст). Оформлюючи напис, можна вибрати... (його колір, шрифт та місце розташування на рисунку). Редагування тексту завершується... (після натискання лівбі кнопки миші за межами текстового напису). Після цього текстовий об’єкт перетворюється на... (звичайне графічне зображення).

  1.                      Домашнє завдання (Слайд 20)

§ 22

Розв’язати головоломку ст. 182

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 жовтня 2019
Переглядів
607
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку