Урок "Додавання в межах 10"

Про матеріал
Удосконалювати вміння учнів виконувати вправи на застосування таблиць додавання в межах 10. Формувати обчислювальні вміння та навички. Розвивати логічне мислення, самостійність, увагу, пам'ять, пізнавальні інтереси, комунікативні здібності. Виховувати активність, самостійність.
Перегляд файлу

 Тема уроку: Додавання в межах 10.

 Мета уроку: Удосконалювати вміння учнів виконувати вправи на                                   застосування таблиць додавання в межах 10. Формувати обчислювальні вміння та навички. Розвивати логічне мислення,  самостійність, увагу, пам'ять, пізнавальні інтереси, комунікативні здібності. Виховувати активність, самостійність.

Очікувані результати:

учні зможуть самостійно виконувати вправи і задачі на застосування таблиць додавання в межах 10;

впевненіше робити обчислення;

порівнювати вирази.

Тип уроку: підсумковий урок подорож з використанням інтерактивних технологій.

Обладнання: презентація  у програмі POWER Point, запис музичного супроводу для руханки.

Хід уроку

І. Організація класу

 - Діти, сьогодні у нас особливий урок. До нас завітали гості. А гостям ми завжди раді. Тож розпочнем наш урок з привітання.

 Доброго ранку! Ми друзям бажаєм.

 Доброго ранку! - гостей тай вітаєм.

 Доброго ранку! Тобі і мені!

 Щирі слова нехай линуть рясні.

Ми Вам раді, гості добрі,

І вітаєм щиро Вас.

І запрошуєм ласкаво

На урок у перший клас.

 

 Вчитель

 Всі почули вже дзвінок.

 Він покликав на урок.

 Кожен з вас приготувався.

 На перерві постарався.

 Зараз сядуть всі дівчатка,

 А за ними і хлопятка.

ІІ. Актуалізація опорних знань

 Сьогодні, діти, у нас не звичайний урок, а Математична подорож в країну Знань. Під час подорожі ми покажемо наші знання, які отримали за даний період.

  • Діти, а подорожувати ви любите?
  • А від кого залежить успіх нашої подорожі? 

 Отож, вирушаємо у путь. А подорожуючи, ми маємо памятати такі правила. Давайте прочитаємо. (Хочу все знати. Буду уважним і старанним.

Буду  активним і кмітливим. (на хмаринках)).

 А у подорож ми вирушаємо з казковим героєм. А яким ви дізнаєтесь тоді, коли відгадаєте загадку.

  Загадка

 В синім морі я родився

 І від сонця випарувався.

 Став у небі я літати

 І всіх друзів зустрічати.

 Дощ пішов і на доріжку

 Прислав з неба  Капітошку.     (Малюнок Капітошки)

 

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

 - Отже, сьогодні ми будемо подорожувати з Капітошкою. Наш Капітошка народився із чистого джерельця і за допомогою чисел потрапив у цифровий струмочок, де дізнався, що йому надійшов лист із дуже важливим повідомленням. Але жартівливий вітер відніс конверт далеке-далеко, аж до Підсумкового океану. Ми повинні допомогти Капітошці знайти цей лист.

 - Допоможемо, діти?

 - Але зможемо допомогти тоді, коли виконаємо всі завдання, які приніс нам Капітошка.

 Отож, на уроці ми будемо вивчати: Додавання в межах 10. Ми будемо утворювати рівності на основі складу числа, закріплювати табличне додавання в межах 10, порівнювати числа, складати за малюнками приклади в межах 10.

ІV. Робота над темою уроку

 Кожна людина починає свій трудовий день із чистої водички. І ми почнемо наш урок із Джерельця чистоти. Тому перша наша зупинка «Каліграфічна».  

                                      

 

 Я читаю вам назви казок, а ви повинні знайти числа і записати їх цифрами.

 Ось я зошит відкриваю.

 Навскоси його кладу.

 Сяду рівно, не зігнусь.

 За роботу я візьмусь. 

* Один зароблений карбованець.

* Два цапки.

* Троє поросят.

* Чотири сестри.

* Пять бажань.

* Про змія, у якого шість голів.

* Вовк і семеро козенят.

* Казка про цифру 8.

* Девять братів і сестриця Галя.

 - Назвіть, будь ласка, цифри, які ви записали?

 - В якому порядку вони записані?

 - Назвіть цей ряд у порядку спадання.

 - Діти, а навіщо нам числа? (Для позначення цифр на письмі.)

  - Наука математика не може існувати без чисел.

  – А чому? (Ми можемо додавати і віднімати за допомогою чисел, розвязувати задачі і приклади, порівнювати числа.)

  2. Друга зупинка «Усна»  

 - Нам потрібно перепливти річку «Усну».

1) Гра «Ланцюжок»     (Слайд 1)

- Назвати числа в порядку зростання і спадання.

3 – 8,   9 – 3,    4 – 9,    7- 2.  

2) Гра «Порівняй -ка»   (Слайд 2)

      

3 * 9,     7 * 5,   8 * 6,    4 * 4.

3) Гра «Посели сусідів»   (Слайд 3)

(Математичне віяло)

  • Назвіть сусідів числа 5, 8, 4.

3. Зупинка «Обчислювальна»

 Капітошка попросив друзів-краплинок допомогти йому зросити поля.

  • А для чого?

 (Щоб росли рослини і одержати гарні врожаї овочів і зерна.)

  • Ваше завдання утворити і обчислити приклади на додавання.

2, 3;       4, 4;     6, 3, 1;     3, 1, 3.      (Слайд 4)

 

 

4. Робота з підручником (с. 88).  Завдання 1

 - А ще нас Капітошка попросив наповнити водойми краплинками.

              

 - А для чого? (Щоб жителям водойм і рослинам жилося добре і зручно.)

 Давайте із жабками дружно попливемо.

 Потрібні приклади для них знайдемо.

  • В кожної жабки є число Які приклади потрібні жабці?

(Ті, де результати будуть такими, як і число жабки.)

4. Зупинка «Хвилинка відпочинку» 

 - Відпочинемо біля казкової кринички.  (Пісня Наталії Май « Кап-кап».)

5. Зупинка Суми

 - Капітошка попросив краплинок полити сади.

 

 - А для чого?

 - А для цього нам потрібно виконати наступне завдання. Це обчислити  приклади. (Робота в зошитах з друкованою основою.)

 Завдання 2. ( с. 48) (4 приклади- фронтально,  2 – самостійно.

Взаємоперевірка

  •                   Покажіть зелену цегли, якщо виконано правильно, червону, якщо неправильно.

6. Зупинка Складова

 Після зрошення садів Капітошка побачив, які гарні врожаї дали нам сади. І нам потрібно наповнити кошики плодами. (Групова робота.)

      

 

7. Зупинка Підсумкова

 Ось ми дісталися до Підсумкового океану. Тепер відкриваємо конверт. Що тут? Тут зашифровані слова. Прочитати ми зможемо їх тоді, коли відгадаємо загадки - цікавинки.

  1. Через поле навпростець

Дибав білий баранець

Три овечки за собою

Вів горою з водопою.

Не залиште їх в біді.

Скільки всіх у череді.

 

  1. Троє каченят і двійко курчаток

Вийшли рано-вранці погуляти.

Скільки їх усіх?

Треба нам порахувати.

 

  1. Йшла лелека по воді

І шукала жаб собі.

Дві сховались у траві.

Шість – в осоці молодій.

Скільки жабок заховалось,

Щоб лелеці не дісталось?

 

  1. Гнав Івась телят до річки

Сім бичків і три телички.

Хай вони попють води.

Полічи теляток ти.

  •                   Яке речення ми утворили? («Без води нема життя.»)
  •                   Як ви розумієте цей вислів?
  •                   Вода – одна з найголовніших речовин, яка необхідна для життя усього живого. Усі живі організми: люди, тварини. Рослини не можуть обійтися без води. Питна водо становить лише 2,5 % від загальної кількості. Тому її треба берегти.
  •                   Чи всі завданнями ми виконали, які запропонував нам Капітошка?

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
26 січня 2019
Переглядів
1111
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку