Урок "Додавання виду 430 + 260. Розв’язування і порівняння задач."

Про матеріал

Конспект уроку математики в 3 класі на тему"Додавання виду 430 + 260. Розв'язування і порівняння задач. "

Перегляд файлу

16.01.24 2 урок

Тема: Обернена задача. Складання і розв’язування обернених задач. Обчислення виразів.

Мета: познайомити учнів з оберненою задачею, вчити складати і розвязувати обернені задачі; удосконалювати вміння учнів обчислювати вирази; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій; виховувати доброзичливість, уважність, самостійність, інтерес до математики; створити мотивацію до подальшого вивчення предмета.

Очікуванні результати: ; визначає розрядний склад трицифрового числа; визначає загальну кількість сотень, десятків, одиниць у числі; подає числа у вигляді суми розрядних доданків; володіє навичкою усного додавання і віднімання круглих чисел; обчислює усно зручним для себе способом; розуміє сутність процесу і складає обернені задачі до даної задачі; створює допоміжну модель задачі різними способами ; обирає числові дані, необхідні і достатні для відповіді на запитання  задачі; створює математичну модель задачі; перевіряє правильність розв’язку задачі; складає і розв’язує обернену задачу.

Змістові лінії: Числа, дії з числами. Вирази, рівності, нерівності, рівняння. Математичні задачі та дослідження.

Обладнання:  мультимедійний комплект

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Нумо, діти, приготуйтесь!

Всі приємно посміхніться.

Продзвенів уже дзвінок.

Починаємо урок!

II. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні на уроці ми з вами познайомимось з оберненою задачею, навчимося  складати і розвязувати обернені задачі. А також закріпимо наше вміння обчислювати  вирази.

2. Психологічна настанова.

Я  очікую від уроку …

ІІІ.  Актуалізація опорних знань

  1.                Перевірка домашнього завдання.

2. Усні обчислення

Скільки всього десятків у числі 400,200,900,700,100,600.

3. Гімнастика для очей

4 . Каліграфіна хвилинка

Знайди значення виразу 470 -70. Відповідь запиши каліграфічно.

ІV. Сприймання і усвідомлення матеріалу

  1.               Усне виконання завдань ( № 15 с.5, № 16 с.5,)

-                     Визнач, скільки всього десятків у кожному числі.

230, 160, 450, 540, 780.

- Для того, щоб дізнатись скільки всього десятків у кожному числі міркуй так: число 230 складається із числа 200 і числа 30. Число 200 — це 20 десятків, число 30 — це 3 десятки. Отже, у числі 230 усього буде 20 + 3 десятки.

230 = 23 д

-                     Розглянь записи й поясни, як знаходили суму і різницю.

60 + 80 = 140           170 – 80 = 90

6д.+8д. = 14 д.         17д. – 8д.  = 9 д.

  1.               Письмове розв’язування  виразів ( № 17 с.5)

3. Розв’язування задач

- Прочитай задачі. Що в них спільного і що відмінного?

1)Маса цукерок становить 400 г, а маса печива — 200 г. Яка маса цукерок і печива разом?

2)Маса цукерок і печива становить 600 г. Маса цукерок — 400 г. Яка маса печива?

3) Маса цукерок і печива становить 600 г. Маса печива — 200 г. Яка маса цукерок?

Пояснення до оберненої задачі.

-                     Задачі 2) і 3) є оберненими до задачі 1).

Обернена задача до даної має той самий сюжет і ті самі числа, але розв’язок першої (прямої) задачі стає даним числом оберненої задачі.

-         Розв’язок задач

-Про що розповідається в задачі, діти? Що відомо? Скільки було печива,  цукерок, разом?

Чи можемо ми відповісти на питання задачі відразу однією дією? Чому?

-                     Складання і запис короткої умови до задач

-                     Запис розв’язку та відповіді до задач.

Фізкультхвилинка.

-                     V.  Узагальнення і систематизація знань.

 Задача 21 с. 6

-Прочитай задачі. Розглянь схеми.

-Що в них спільного і що відмінного?

- Як називається друга задача стосовно першої?

- Склади ще одну задачу, обернену до першої. Намалюй схему.

VI. Підсумок уроку

1. Рефлексія

-                     Що нового дізналися на уроці?

-                     Як ми можемо застосувати ці знання у житті?

-                     Як ви попрацювали на уроці?

-                     Чи були ваші відповіді повними, розгорнутими?

2. Вправа «Емоційна ромашка».

-                     У мене все вийшло

-                     Було важко

-                     Нічого не зрозумів

VII. Домашнє завдання

Пояснення домашнього завдання.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
16 квітня
Переглядів
166
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку