Конспект уроку математики в 3 класі на тему"Додавання виду 430 + 260. Розв'язування і порівняння задач. "
16.01.24 2 урок
Тема: Обернена задача. Складання і розв’язування обернених задач. Обчислення виразів.
Мета: познайомити учнів з оберненою задачею, вчити складати і розвязувати обернені задачі; удосконалювати вміння учнів обчислювати вирази; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій; виховувати доброзичливість, уважність, самостійність, інтерес до математики; створити мотивацію до подальшого вивчення предмета.
Очікуванні результати: ; визначає розрядний склад трицифрового числа; визначає загальну кількість сотень, десятків, одиниць у числі; подає числа у вигляді суми розрядних доданків; володіє навичкою усного додавання і віднімання круглих чисел; обчислює усно зручним для себе способом; розуміє сутність процесу і складає обернені задачі до даної задачі; створює допоміжну модель задачі різними способами ; обирає числові дані, необхідні і достатні для відповіді на запитання задачі; створює математичну модель задачі; перевіряє правильність розв’язку задачі; складає і розв’язує обернену задачу.
Змістові лінії: Числа, дії з числами. Вирази, рівності, нерівності, рівняння. Математичні задачі та дослідження.
Обладнання: мультимедійний комплект
Тип уроку: Урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Нумо, діти, приготуйтесь!
Всі приємно посміхніться.
Продзвенів уже дзвінок.
II. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні на уроці ми з вами познайомимось з оберненою задачею, навчимося складати і розвязувати обернені задачі. А також закріпимо наше вміння обчислювати вирази.
2. Психологічна настанова.
Я очікую від уроку …
ІІІ. Актуалізація опорних знань
2. Усні обчислення
Скільки всього десятків у числі 400,200,900,700,100,600.
3. Гімнастика для очей
4 . Каліграфіна хвилинка
Знайди значення виразу 470 -70. Відповідь запиши каліграфічно.
ІV. Сприймання і усвідомлення матеріалу
- Визнач, скільки всього десятків у кожному числі.
230, 160, 450, 540, 780.
- Для того, щоб дізнатись скільки всього десятків у кожному числі міркуй так: число 230 складається із числа 200 і числа 30. Число 200 — це 20 десятків, число 30 — це 3 десятки. Отже, у числі 230 усього буде 20 + 3 десятки.
230 = 23 д
- Розглянь записи й поясни, як знаходили суму і різницю.
60 + 80 = 140 170 – 80 = 90
6д.+8д. = 14 д. 17д. – 8д. = 9 д.
3. Розв’язування задач
- Прочитай задачі. Що в них спільного і що відмінного?
1)Маса цукерок становить 400 г, а маса печива — 200 г. Яка маса цукерок і печива разом?
2)Маса цукерок і печива становить 600 г. Маса цукерок — 400 г. Яка маса печива?
3) Маса цукерок і печива становить 600 г. Маса печива — 200 г. Яка маса цукерок?
Пояснення до оберненої задачі.
- Задачі 2) і 3) є оберненими до задачі 1).
Обернена задача до даної має той самий сюжет і ті самі числа, але розв’язок першої (прямої) задачі стає даним числом оберненої задачі.
- Розв’язок задач
-Про що розповідається в задачі, діти? Що відомо? Скільки було печива, цукерок, разом?
Чи можемо ми відповісти на питання задачі відразу однією дією? Чому?
- Складання і запис короткої умови до задач
- Запис розв’язку та відповіді до задач.
Фізкультхвилинка.
- V. Узагальнення і систематизація знань.
Задача 21 с. 6
-Прочитай задачі. Розглянь схеми.
-Що в них спільного і що відмінного?
- Як називається друга задача стосовно першої?
- Склади ще одну задачу, обернену до першої. Намалюй схему.
VI. Підсумок уроку
1. Рефлексія
- Що нового дізналися на уроці?
- Як ми можемо застосувати ці знання у житті?
- Як ви попрацювали на уроці?
- Чи були ваші відповіді повними, розгорнутими?
2. Вправа «Емоційна ромашка».
- У мене все вийшло
- Було важко
- Нічого не зрозумів
VII. Домашнє завдання
Пояснення домашнього завдання.