урок ДОРОЖНЯ БЕЗПЕКА. ПЕРЕХІД ДОРОГИ З ОБМЕЖЕНОЮ ОГЛЯДОВІСТЮ

Про матеріал
поглибити знання учнів про правила пішохідного руху; вивчити правила переходу дороги з обмеженою оглядовістю; виховувати дисциплінованість пішохода, уважність.
Перегляд файлу

ДОРОЖНЯ БЕЗПЕКА. ПЕРЕХІД ДОРОГИ З ОБМЕЖЕНОЮ ОГЛЯДОВІСТЮ

Мета: поглибити знання учнів про правила пішохідного руху; вивчити правила переходу дороги з обмеженою оглядовістю; виховувати дисциплінованість пішохода, уважність. Хід уроку

I.     ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.  АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1.  Гра «Вільний мікрофон»

— Що слід зробити перед тим, як увімкнути газову плиту?

— Де розташовано вентиль, що перекриває подачу газу до газової плити?

— За якими ознаками можна визначити, що стався витік газу?

— За яким номером телефону можна викликати аварійну газову службу?

— Чому, почувши запах газу, не можна запалювати сірники і вмикати світло?

2.  Робота над загадками

  Два брати спереду гудуть,За ними двоє ще женуться,

Біжать, ніяк не доженуть,

Об землю спересердя б’ються. (Колеса)

  Тягнеться нитка, а в клубок не змотаєш. (Дорога)

— Ми всі — пішоходи у випадку, коли ходимо пішки, тобто рухаємося дорогою, але не користуємося транспортом. Для пішоходів існують певні правила дорожнього руху, з якими ви ознайомилися у попередніх класах. Назвіть їх.

III.  ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви поглибите свої знання про правила пішохідного руху.

IV.  ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.  Повідомлення вчителя

— Про вашу безпеку на дорогах дбає багато людей. Але і ви самі маєте бути обережними.

Наприклад, ви вже знаєте, що не можна переходити дорогу на червоний сигнал світлофора. Та не поспішайте і тоді, коли загориться зелене світло. Спочатку впевніться, що всі автомобілі зупинилися. Пам’ятайте, що автомобіль не може зупинитися миттєво.

2.  Робота за підручником (с. 92-94)

— Які діти стають винуватцями дорожніх пригод?

— Розгляньте малюнки на с. 92 унизу. Для кого є обов’язковими правила дорожнього руху? — Розгляньте малюнки на с. 93. Розкажіть пам’ятку пішохода.

— Розгляньте малюнки на с. 94. Які дорожні знаки означають місце зупинки автобуса і тролейбуса?

3.  Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Продовження роботи за підручником (с. 94-97) 1) Розгадування ребусів.

Дорожні знаки. Рух.

2)  Робота над малюнками.

— Розгляньте малюнки нас. 95.

— Які правила дорожнього руху порушують діти?

3)  Читання статті «Перехід дороги з обмеженою оглядовістю».

— Де можна переходити дорогу за відсутності пішохідних переходів та світлофорів?

— Що заважає пішоходам добре бачити проїжджу частину?

— Де у такому разі треба переходити дорогу?

— Розгляньте малюнки на с. 96. До кого дітям слід звернутися по допомогу?

— Що ще може обмежувати оглядовість дороги?

— Розгляньте малюнки нас. 96. Що у такій ситуації необхідно зробити?

Запам’ятайте! Для переходу дороги слід обирати місце, яке добре проглядається в обидва боки!

2.  Розповідь учителя

— Дуже часто небезпечні ситуації на дорогах виникають через обмежену оглядовість у сутінках, уночі, у туман, під час дощу або снігопаду.

В умовах недостатньої оглядовості водій може надто пізно помітити пішохода і не встигне загальмувати.

Зробити пішоходів і велосипедистів помітнішими у світлі фар допомагають флікери. Це світловідбивні пов’язки, підвіски, значки та інші елементи. їх розміщують на одязі, ранцях і велосипедах.

Запам’ятайте! В умовах обмеженої оглядовості користуйся світловідбивачами!

Разом із дорослими доберіть кілька світловідбивачів та прикріпіть їх до ранця, куртки, комбінезона. Розкажіть друзям про необхідність використання флікерів.

3.  Робота в парах

— Розкажіть одне одному правила переходу дороги.

4.  Тест «Так чи ні?» (додаток)

1)  Як перейти дорогу, якщо на зупинці стоїть трамвай?

О Обійти спереду; О почекати, поки від’їде; О обійти ззаду.

2)  Обмежена оглядовість — це:

О добра видимість;

О частково видно шлях; О нічого не видно.

Я) Коли рухаєшся в умовах обмеженої оглядовості, потрібно:

О добре оглянути шлях;

О спокійно перейти дорогу;

О швидко перейти дорогу, добре її оглядаючи.

4) Правила безпечного переходу:

О поглянь праворуч, а потім ліворуч; О поглянь ліворуч, а потім праворуч; О переходь дорогу, коли заманеться.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

Бесіда

— Які дорожні знаки є на дорозі, якою ви йдете до школи?

— Чому не можна виходити на проїжджу частину дороги з-за перешкоди?

— Чи можна переходити дорогу в тому місці, де вона піднімається вгору чи спускається вниз? Чому?

— Обговоріть з батьками небезпечні місця на дорозі від дому до школи.

pdf
Додано
3 лютого 2020
Переглядів
701
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку