Урок-дослідження «Американський лабіринт»

Про матеріал
Тема: Географічне положення, історія відкриття і освоєння материка Північна Америка. Мета: Сформувати в учнів систему знань про основні риси географічного положення Північної Америки, закріпити практичне вміння учнів складати географічну характеристику материка за допомогою карти, поглибити та систематизувати знання учнів про відкриття та дослідження Північної Америки. удосконалити практичні навички учнів працювати з тематичними картами Реалізовувати самостійну пізнавальну діяльність учнів й активно використовувати набуті з попередніх уроків знання, навички, а також розвивати інші дослідницькі уміння пошук та узагальнення інформації, перетворення інформації з однієї форму в іншу, створення дослідницьких установок .
Перегляд файлу

Урок-дослідження «Американський лабіринт»

 

Тема: Географічне положення, історія відкриття і освоєння материка Північна Америка.

Мета: Сформувати в учнів систему знань про основні риси географічного положення Північної Америки, закріпити практичне вміння учнів складати географічну характеристику материка за допомогою карти, поглибити та систематизувати знання учнів про відкриття та дослідження Північної Америки. удосконалити практичні навички учнів працювати з тематичними картами Реалізовувати самостійну пізнавальну діяльність учнів й активно використовувати набуті з попередніх уроків  знання, навички, а також розвивати інші дослідницькі уміння  пошук та узагальнення інформації, перетворення інформації з однієї форму в іншу,  створення дослідницьких установок .

 

 

Обладнання: Карти атласу, підручники, портрети дослідників.

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань.

Форма проведення: Творча рольова гра.

 

Хід уроку

Вітання з учнями.

Вчитель: Урок хочу розпочати віршем Василя Симоненка.

Гей нові Колумби й Магелани,

Напнемо вітрила наших мрій!

Кличуть нас у мандри океани,

Бухту спокою облизує прибій

Хто сказав, що все уже відкрито?

Нащо ж ми народженні тоді?

Мріяти й шукати, доки жити

Шкварити байдужість на вогні!

 

І ми сьогодні відкидаємо байдужість і відправляємось в мандрівку до Північної Америки. Протягом шести уроків відкриватимемо Америку «для себе», будемо йти шляхами її дослідників, перетинати з півночі на південь, милуватися Ніагарським водоспадом, із жахом заглядати у найглибші каньйони світу та дивуватимемось надзвичайному різноманіттю природних комплексів материка.

Багато проблем і таємниць у материка.

Сьогодні ми спробуємо розгадати, вирішити їх, вивчивши цю скарбницю.

Сьогодні у нас урок-дослідження «Американський лабіринт».

Для цього нам слід пройти складним лабіринтом, кожний поворот якого наближує нас до виходу. Визначити правильний напрям руху ми будемо колективно, використовуючи текст підручника, карти атласу, додаткову літературу.

Від правильних дій кожного залежатиме успіх нашого дослідження.

Під час подорожі працюватиме рейтингова комісія, яка зафіксує та оцінить ступінь участі кожного учня у вирішенні проблемних завдань. Протягом дослідження ви будете отримувати банківські чеки (карточки різного кольору), які потім обміняєте на оцінки.

Лабіринт – дослідження на цьому маршруті ми здійснимо декілька зупинок.

 

І. Вхід до лабіринту. «Географічна інтелектуальна розминка».

Ми зможемо ввійти, якщо дамо відповідь на декілька питань:

  1. Які материки ви вивчили?
  2. До якої півкулі вони належать?
  3. Чому говорять, що це материки навпаки?
  4. Підбери епітети до цих материків.

Африка – най…

Австралія – най…

Південна Америка – най…

Я думаю, ви готові до мандрівки по лабіринту. «Географічна лабораторія».

 

ІІ. Зупинка – дослідити географічне положення.

  1. Згадайте план характеристики географічного положення.
  2. Дати оцінку географічного положення за допомогою карти.
  3. Визначити координати крайніх точок.

 

ІІІ. Наступний поворот лабіринту картографічний практикум.

«Берегова лінія». Дослідити за допомогою карт берегову лінію материка.

  1. Острови біля материка
  2. Затоки
  3. Півострови

Лабрадор – «землероб»

Флорида – «квітучий»

Юкатан – «не розумію»

Каліфорнія – «розжарена піч»

Аляска – «велика земля» (3 території України. У 1867 році Росія продала Аляску за 7 млн 200 тис доларів.)

 

ІV. Наступний поворот лабіринту «Лови помилку картографа»

Випереджувальне завдання міні-проект «Історія дослідження»

  1. Хто відкрив материк Америка.
  2. Х ст. – Ейрик Рауді (потім син Лейв Ейриксон)
  3. ХV ст.. – Джон Кабот – Ньюфайндленд.
  4. ХVІ ст. 1519 р. – Ернандо Кортес – ацтеки Мексика.

 

Ми здійснили лише чотири зупинки в лабіринті і вимушені вийти з лабіринту, але на наступних уроках продовжимо дослідження лабіринту.

Вихід з лабіринту.

  1.      Географічний крос. Закінчити речення.
    1. Пн. Америку і Пд. Америку роз’єднує - …
    2. Мис Мар’ято крайня … точка.
    3. Щодо екватора і 0 меридіана … материк знаходиться …
    4. Береги Пн. Америки омиває на півночі …
    5. Затока, яка називається мішок льоду …
    6. Найбільший острів …

 

  1.      Гра «вірю – не вірю»
    1. Чи вірите ви, що першовідкривачем Америки є Христофор Колумб?
    2. Чи вірите ви, що берегова лінія материка найменщ порізана?
    3. Чи вірите ви, що материк омиває три океани?
    4. Чи вірите ви, що Пн. Америка і Євразія з’єднані перешийком?
    5. Чи вірите ви, що острів Гренландія в перекладі «покритий льодом»?

 

  1.      Гра «Ім’я на карті». Знайти географічний об’єкт на карті з назвою, аналогічною іменню дослідника.
    1. В.Берінг – протока, море, острів.
    2. Гудзон – затока.
    3. Баффін – море.
    4. Бофорт – море.
    5. Маккензі – річка.

 

Завдання додому.

Опрацювати параграф 33,  позначити на контурну карту географічні об’єкти Північної Америки. Скласти щоденник уявної подорожі навколо Північної Америки.

doc
Додано
2 лютого
Переглядів
72
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку