Урок-дослідження «Американський лабіринт»
Тема: Географічне положення, історія відкриття і освоєння материка Північна Америка.
Мета: Сформувати в учнів систему знань про основні риси географічного положення Північної Америки, закріпити практичне вміння учнів складати географічну характеристику материка за допомогою карти, поглибити та систематизувати знання учнів про відкриття та дослідження Північної Америки. удосконалити практичні навички учнів працювати з тематичними картами Реалізовувати самостійну пізнавальну діяльність учнів й активно використовувати набуті з попередніх уроків знання, навички, а також розвивати інші дослідницькі уміння пошук та узагальнення інформації, перетворення інформації з однієї форму в іншу, створення дослідницьких установок .
Обладнання: Карти атласу, підручники, портрети дослідників.
Тип уроку: Урок засвоєння нових знань.
Форма проведення: Творча рольова гра.
Хід уроку
Вітання з учнями.
Вчитель: Урок хочу розпочати віршем Василя Симоненка.
Гей нові Колумби й Магелани,
Напнемо вітрила наших мрій!
Кличуть нас у мандри океани,
Бухту спокою облизує прибій
Хто сказав, що все уже відкрито?
Нащо ж ми народженні тоді?
Мріяти й шукати, доки жити
Шкварити байдужість на вогні!
І ми сьогодні відкидаємо байдужість і відправляємось в мандрівку до Північної Америки. Протягом шести уроків відкриватимемо Америку «для себе», будемо йти шляхами її дослідників, перетинати з півночі на південь, милуватися Ніагарським водоспадом, із жахом заглядати у найглибші каньйони світу та дивуватимемось надзвичайному різноманіттю природних комплексів материка.
Багато проблем і таємниць у материка.
Сьогодні ми спробуємо розгадати, вирішити їх, вивчивши цю скарбницю.
Сьогодні у нас урок-дослідження «Американський лабіринт».
Для цього нам слід пройти складним лабіринтом, кожний поворот якого наближує нас до виходу. Визначити правильний напрям руху ми будемо колективно, використовуючи текст підручника, карти атласу, додаткову літературу.
Від правильних дій кожного залежатиме успіх нашого дослідження.
Під час подорожі працюватиме рейтингова комісія, яка зафіксує та оцінить ступінь участі кожного учня у вирішенні проблемних завдань. Протягом дослідження ви будете отримувати банківські чеки (карточки різного кольору), які потім обміняєте на оцінки.
Лабіринт – дослідження на цьому маршруті ми здійснимо декілька зупинок.
І. Вхід до лабіринту. «Географічна інтелектуальна розминка».
Ми зможемо ввійти, якщо дамо відповідь на декілька питань:
Африка – най…
Австралія – най…
Південна Америка – най…
Я думаю, ви готові до мандрівки по лабіринту. «Географічна лабораторія».
ІІ. Зупинка – дослідити географічне положення.
ІІІ. Наступний поворот лабіринту картографічний практикум.
«Берегова лінія». Дослідити за допомогою карт берегову лінію материка.
Лабрадор – «землероб»
Флорида – «квітучий»
Юкатан – «не розумію»
Каліфорнія – «розжарена піч»
Аляска – «велика земля» (3 території України. У 1867 році Росія продала Аляску за 7 млн 200 тис доларів.)
ІV. Наступний поворот лабіринту «Лови помилку картографа»
Випереджувальне завдання міні-проект «Історія дослідження»
Ми здійснили лише чотири зупинки в лабіринті і вимушені вийти з лабіринту, але на наступних уроках продовжимо дослідження лабіринту.
Вихід з лабіринту.
Завдання додому.
Опрацювати параграф 33, позначити на контурну карту географічні об’єкти Північної Америки. Скласти щоденник уявної подорожі навколо Північної Америки.