Урок-дослідження "Польща. Промислові виробництва, що визначають міжнародну спеціалізацію країни"

Про матеріал

Урок –дослідження потребує серйозної підготовки.

1 етап – повідомлення важливої та цікавої інформації, з якою виступають учні та вчителі.

2 – етап – проблематизація. На дошці записуються та позначаються проблеми.

3 етап – мікрогруповий, індивідуальний пошук нових ідей, підходів, моделей.

4 етап – аналіз і рефлексія, обговорення пошуку, участі в ньому.

Перегляд файлу

Є.Г.Маликова ,вчитель географії

 Зайцівської ЗОШ І-ІІІ ступенів,

 Донецька область

Урок №15

Тема . Польща.

Мета: сформувати  систему знань про Польщу; охарактеризувати особливості географічного положення, природних ресурсів, населення, господарства, визначити фактори , які сприяють економічному розвитку країни; продовжити розвивати навички роботи з джерелами географічних знань, електронними програмами; виховувати повагу до національної культури.

Обладнання: географічні атласи 10 клас, опорний конспект уроку, виставка фото відомих людей Польщі, фотоматеріали місць країни, настінна політична карта світу, політична карта Європи; прапор країни, скриня, відеофрагмент, добірка літератури.

 

Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь із застосуванням інтерактивних технологій з комп’ютерною підтримкою.

Форма проведення: урок - дослідження

Збирай факти! З них розвивається думка.

Ж. Дюффон

  1. Організаційний етап

Учитель. Найкраща витрата часу – це праця. Сподіваюсь, що ви не витрачатимете марно часу, отримаєте задоволення від праці і відкриєте для себе багато цікавого й нового.

  1. Актуалізація опорних знань і вмінь
    1. Повторення теоретичного матеріалу
  • Прийом «Творчий аналіз»
  • З характеристикою яких  країн ми вже ознайомилися на минулих уроках?
  • Які з них входять до Великої вісімки?
  • Чому вони входять до Великої вісімки? Які загальні ознаки їх обєднують?

Девізом сьогоднішнього уроку будуть слова

«Збирай факти! З них розвивається думка.

Ж. Дюффон

*Прийом «Впізнай країну»

Збираючи факти ми з вами познайомимося з ще однією європейською країною.

А що це за країна пропоную довідатись переглянувши відеофрагмент. (Перегляд відеофрагменту про Польщу)

Ми переглянули урок фільму. Скажіть – Про яку країну ми будемо збирати факти на уроці.

  1. Повідомлення теми уроку, постановка цілей уроку

Так, саме про сучасну Польщу, про її успіхи і проблеми ми будемо сьогодні говорити. Тема уроку «Польща». 

  • Очікування

Учитель. А чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Запишіть це на папері ( на стікері), приклейте на пісковий годинник ( малюнок на дошці). Хто готовий поділитися своїми очікуваннями?


* Оголошення девізу уроку –дослідження

Скажи мені – і я забуду

Покажи мені – і я запам’ятаю;

Дай мені діяти самому – і я навчусь

ІУ. Етап проектування

Завдання уроку

  1. Дослідити вплив історичних передумов формування сучасної території країни.
  2. Визначити чинники, що зумовили сучасний розвиток господарства Польщі.
  3. Дати оцінку українсько – польським відносинам.

У. Етап навчально – пізнавальної діяльності

Учитель. Знайомство з країною починається з візитної картки країни та її географічного положення.

*випереджальне  завдання учня (відеозапис)

Візитна картка Польщі. 

Dzien dobry! (Джень добри!) Добрий день! Witam! (Витам!) Вітаю!

(На мультимедійній дошці з’являється карта Польщі та основна інформація)

Столиця – Варшава

Площа – 322,6 тис.км2

Населення – 38 млн чол.

Державний лад – парламентсько-президентська республіка, унітарна держава

Адміністративний поділ – 16 воєводств

Релігія - католицька

Грошова одиниця – злотий

Міжнародні організації – з 1999 в НАТО, з 2004 р. ЄС.

Чимале значення в «змісті» прапора країни має символіка кольорів.

Червоний – звитяжність, стійкість, революція, кров пролита в боротьбі за незалежність своєї Батьківщини.

Білий – чистота, мир, доброчесність.

ЕГП. Назва «Польща» походить від праслов’янського пол’ «відкритий, вільний, порожній», що вказує на, переважно, рівнинний рельєф країни. Слайд 10

Польща - держава в Центральній Європі, на перетині транзитних шляхів. На півночі омивається Балтійським морем: порти Гданськ, Гдиня, Щецин. На півночі межує з Росією, на сході Білоруссю та Україною та партнером НАТО Литвою, на півдні з партнерами НАТО Чехією і Словаччиною та на заході – з Німеччиною. Країна наближена до мінерально-сировинних баз Європи. Протяжність території як з півночі на південь, так із заходу на схід майже однакова – близько 720 км.


* Історичний розвиток країни

  • Випереджальне завдання учня
  • Польща – країна, історія державності якої сягає кількох століть. За інформацією про основні історичні події минулого ми звернемося до історика.
  • Який історичний шлях пройшла Польща? 

 В історії Польщі багато драматичного. У 840 році утворилась перша польська держава. Саме за правління Короля Мешка Польща досягла найбільшого процвітання. У XIX ст. Польща шляхом численних повстань намагається досягти незалежності. І, нарешті, у листопаді 1918 р. було проголошено незалежну польську державу. Але в 1939 р. внаслідок узгодженого нападу з заходу Німеччини та зі сходу Радянського Союзу Польща знову втратила незалежність. З 1945 р. і до кінця XX ст. входила до соціалістичного табору, а в 1989 р. першою вийшла з нього.

*Пошуково –вибіркова робота ( робота з атласом)

1. Дати оцінку ЕГП Польщи.

2.Дослідити природно – ресурсний потенціал польщи та скласти господарську оцінку.

Учні характеризують ЕГП та ПГП країни, склад території Польщи, роблять висновки , заповнюють СЛС.
 

  1. Природні умови і ресурси
  • Польща раціонально розробляє і використовує власні мінерально-сировинні ресурси.  Країна володіє багатою мінерально-сировинною базою. Особливо виділяються поклади кам’яного та бурого вугілля, за запасами яких країна входить до п’ятірки світових лідерів. Запаси кам’яного вугілля зосереджені в Сілезькому басейні і в долині Буга під Любліном, а бурого вугілля - біля Коніна на захід від Варшави. Є також інші корисні копалини, але в меншій кількості: міді – в Західній Сілезії, сірка – в Тарнобжегу, соляні шахти – на північі. Є невеликі запаси нафти і природного газу, свинцю і срібла.
  • 3. Господарство країни
  • Прийом «Дослідження»

Учитель. Ця робота дає можливість кожному з вас в ролі вчителя, передаючи свої знання однокласникам. Кожна група отримує індивідуальне завдання. Для його вирішення ви повинні знайти інформацію в інтернеті, прочитати, усвідомити і передати інформацію іншим групам.

ЗАВДАННЯ ГРУПАМ

1.Дослідити особливості розвитку господарства Польщі:

*загальна характеристика Польщі;

*особливості структури експорту та імпорту країни.

2.Гірничодобувна промисловість та енергетика.

3.Металургія та машинобудування.

4.Сільське господарство країни, транспорт.

 

4.Населення, соціальна сфера країни.

Прийом «Дослідження»

Група 1 Дослідити особливості населення Польщі.

Група 2Вивчити систему освіти в Польщі, соціальну політику, добробут.

Група 3Зясувати популярні туристичні маршрути країни.

Група 4 Проаналізувати польсько – українські відносини


УІ. КОНТРОЛЬНО –ОЦІНЮВАЛЬНИЙ ЕТАП.

Прийом «Дискусія»

  • Сьогодні Польща – одна з тих країн світу, що динамічно розвивається. Що сприяло такому розвитку? Прошу надати переконливі факти .

. Польща має досить розвинену багатогалузеву економіку. Це типова індустріально-аграрна країна. Радикальні економічні зміни відбулися в Польщі у 1990р., що дістали назву «програма Бальцеровича» за іменем тодішнього віце-прем’єра і міністра фінансів.

У законодавчому порядку було закріплено свободу підприємництва та рівноправність різних форм власності. Створена юридична основа для формування системи малого та середнього бізнесу. Створений приватний сектор, у якому зайнято 70% населення і на який припадає 64% валового внутрішнього продукту. Значно зріс рівень життя поляків. За даними ЮНЕСКО Польща вийшла на перше місце серед постсоціалістичних країн за динамікою росту іноземних інвестицій. Про це свідчить і показник доходів на душу населення який досяг 21118 доларів. Розпочався курс на зближення з Заходом і Близьким Сходом. Це країна з середнім рівнем економічного розвитку.

Учитель. Як ви переконалися, Польща – дивовижна країна, в якій багато чого є незрозумілим для нас. Польщу не можливо і не потрібно копіювати. Польщу можна використовувати немовби дзеркало, в якому відбиваються переваги та недоліки того, хто в нього дивиться. Хотілося б , щоб після цього уроку кожен з нас  обєктивно оцінив свої  переваги та замислився над тим, як позбавитись своїх недоліків.

*Географічний диктант Польща»

  1. Столиця Польщі ….. (Варшава).
  2. За національним складом Польща ….. (одно національна).
  3. Грошова одиниця …. (злотий).
  4. Що називають «сонячним каменем» ….. (бурштин).
  5. Членом якої організації в 2004 р. стала Польща …. (ЄС).
  6. Який рельєф переважає ….
  7. Які гори знаходяться на території країни …
  8. Назвіть центри розвитку суднобудування….
  9. Швейна промисловість виробляє таку продукцію…
  10. Продукція кольорової металургії…
  11. На основі якої сировини базується розвиток калійних добрив…
  12. Який вид електростанцій переважає в Польщі …

(Самооцінювання та оцінювання учнів)


 

УІІ.Підсумок уроку, виставлення оцінок.

Оцінювання роботи учнів

  • за повідомлення учнів;
  • за кращі усні відповіді;
  • за виконання завдань.

Подяка учням за активну роботу на уроці.

 

УІІІ.Домашнє завдання 

  1. Опрацювати опорний конспект
  2. Опрацювати параграф
  3. I рівень складності – Міні-проект «Визначні місця Польщі»

II рівень складності – Доповідь «Вища освіта в Польщі»

 


 


 

 

docx
До підручника
Соціально-економічна географія світу. (рівень стандарту, академічний рівень ) 10 клас (за редакцією Яценка Б. П.)
Додано
7 листопада 2018
Переглядів
2467
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку