Урок "Досліджуємо задачі із двома запитаннями".

Про матеріал
Розробка уроку математики для 2 класу відповідно вимог НУШ. Конспект уроку математики з використанням навчального посібника «С.О. Скворцова та О.В. Онопрієнко».
Перегляд файлу

«09»листопада 2022 року

Конспект уроку математики з використанням навчального посібника    «С.О. Скворцова та О.В. Онопрієнко»
 

Тема. Досліджуємо задачі з двома запитаннями.

Мета:формувати вміння розв’язувати задачі,актуалізувати навички віднімання чисел у межах 20 двома способами; формувати вміння вибирати числові дані, достатні для відповіді на запитання задачі, знаходити значення виразу зі змінною, обчислювати значення виразів на кілька дій із дужками за діями; розвивати мислення, мовлення, математичну пам'ять, виховувати позитивне ставлення до уроку математики.

Обладнання:  мультимедійний комплект.

 

Хід уроку

І.Вступна частина.

1.Організація класу.

2. Оголошення теми уроку. Створення позитивного психологічного клімату класу.

-Сьогодні на уроці ми будемо продовжувати вчитися розв’язувати задачі. Ви опинитесь в умовах вибору числових даних, достатніх для відповіді на запитання задачі; будете вчитися аналізувати в процесі послідовного пошуку відповіді на два запитання задачі. Крім того, сьогодні ми продовжимо вчитися знаходити значення виразів зі змінною, обчислювати значення виразів на кілька дій.

 

ІІ. Основна частина.

1.Актуалізація опорних знань.

1). (Слайд 3.) Усне бліц - опитування.

-Які арифметичні дії ви знаєте? (- та +)

-Яку арифметичну дію слід виконати. Щоб стало не більше?(-)

-Коли при відніманні одержимо стільки ж, скільки й було? Наведіть приклад.

-Яку арифметичну дію треба виконати, щоб стало не менше?

-Коли при додаванні одержимо стільки ж, скільки й було спочатку? Наведіть приклад.

-Як називаються числа при додаванні? при відніманні?

-Як знайти невідомий доданок? зменшуване? від’ємник?

-Сформулюйте переставний закон додавання.

-Як називається запис, у якому між числами записаний знак «+»?

-Як називається запис, у якому між числами записаний знак «–»?

- Що треба зробити, щоб записати різницю?

 

2). (Слайд 4-5). Хвилинка каліграфії.

- Для того, щоб записати каліграфічну хвилинку, вам необхідно розв’язати вирази і записати лише відповідь.

(слайд 6)

-Перевіримо числа, які ви записали. (увага на екран)

-Пропишіть ці числа до кінця рядка.

2. Опрацювання теми уроку.

1).(Слайд7 ). Завдання 1. Прочитай задачу.

-Перекажіть задачу.  Назвіть умову. Повторіть запитання. Назвіть числові дані.

-Які числа є шуканими? Що незвичайного в цій задачі?(два запитання)

-Чи може мо ми одразу відповісти на обидва запитання?

                         (ні, ми маємо вибрати на яке запитання ми можемо відповісти одразу, виконавши лише одну арифметичну дію).

-Орися в ході розв'язування задачі міркувала так. (Слайд 8)

-Що достатньо знати, щоб відповісти на перше запитання «Скільки всього карасів продала т. Галина?

                                 (лише два числових значення: ск. продала до обіду і ск.після обіду)

-Що необхідно знати, щоб відповісти на друге запитання?

                                                                       (ск. було і скільки продали)

-Давайте переглянемо хід міркувань дівчинки далі.(схема праворуч слайд 8)

-Де Орися взяла друге числове дане, адже його немає в умові задачі?Отже, воно нам невідоме за умовою задачі. І поки ми не дамо відповідь на перше запитання, ми не зможемо дати відповідь на друге запитання.

(Слайд 9)

-Розбийте  цю задачу на дві прості.

-На яке запитання ми можемо відповісти одразу, виконавши лише 1 арифм.дію? Доберіть до цього запитання частину умови і розкажіть першу просту задачу.

-Розгляньте схему аналізу й скажіть, як виділено першу просту задачу.

                                                                                    (блакитним трикутником)

-На яке запитання ми можемо відповісти потім?

                                                (це запитання другої простої задачі)

-Розкажіть другу просту задачу. Зверніть увагу, яким трикутником вона позначена у схемі. Яким кольором записано друге запитання?

-Чи могли б ми розв’язати другу просту задачу, якби не розв’язали першої?

-У якому порядку слід відповідати на запитання?(1,2)

-Де на схемі показано першу просту задачу?Якого кольору трикутник? Де позначено другу просту задачу? Якого кольору трикутник?

-Памятаємо: задачі, які розв’язуються на 2 і більше дії наз.складеними.

-Давайте запишемо розв’язання цієї задачі з поясненням.

3. Перевірка первинного усвідомлення.

(Слайд10).

 –Складіть  задачу з двома запитаннями за схемою аналізу.

               (На дні моря плавало 2 маленьких краби і 1 великий. До них           підпливло ще 3 медузи. Скільки всього плавало крабів? Скільки   всього морських тварин плавало на дні моря?)

-Давайте запишемо розвязок цієї задачі.

Слайд 11. Фізкультхвилинка.

4.Робота за підручником. (№2 с.39)-письмово в зошитах

5. ( Слайд 12) –усно. Розвязування виразів зі змінною.

-Давайте перевіримо, чи правильно Орися знайшла значення виразів зі змінною.

6. Розвязування виразів на багато дій.

(Слайд 13)

-Згадайте, у якому порядку виконують дії у виразі, що містить дужки. Виправте помилки, якщо вони є.

                                                             (перший усно, другий-записуємо у зошит)

7. Робота з геометричним матеріалом.

(Слайд 14).

- Визначити, на скільки відрізок АВ довший за відрізок СК.

ІІІ.Заключна частина.

1.Закріплення вивченого.

2.Підсумок

3.Рефлексія (Слайд15).

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
25 грудня 2022
Переглядів
1256
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку