Методична розробка уроку трудового навчання на тему:
«Друге життя речей»
вчителя трудового навчання комунального закладу «Гімназія №34» Кам`янської міської ради,
«спеціаліста ІІ категорії»,
Куцевола Віктора Олександровича.
Мета уроку: дати «друге життя» матеріалу, що робить оригінальну, корисну, красиву річ для домашнього інтер’єру.
Завдання уроку:
• створити змістовні та організовані умови для розвитку здатності аналізувати для порівняння основного; • формувати ідеї про організацію роботи;
• ознайомлення з матеріалами та інструментами, основними правилами поведінки та роботи;
• навчити організовувати робоче місце; розробити типи продуктів з використанням матеріалу етикетки;
• сприяти повазі до роботи інших людей, бажання створити, працювати руками;
• забезпечити формування здатності поставити мету та планувати свою діяльність;
• сприяти розвитку самостійного, самооцінки;
• сприяти розвитку дітей здатності спілкуватися;
• допомогти учням реалізувати соціальне, практичне та особисте значення матеріалу, цінність спільної діяльності;
• розвиток творчого мислення.
Обладнання та інструменти: одноразовий посуд, шаблон виробів, пластилін, клей, ножиці, прикраси, стрічка.
Методи навчання: розповідь, демонстрація готової роботи, розмова з поясненням матеріалу, показ трудової техніки.
ХІД УРОКУ:
I. Організаційний момент
- Всім гарного дня! Скажіть мені, з яким настроєм ви сьогодні прийшов на урок? Давайте поділимося гарним настроєм. Зрештою, хороший старт - це половина справи.
Ваше завдання: бути уважними, точними при виконанні роботи, ініціативними та, звичайно, максимуму творчими.
ІІ, Актуалізація знань
Коробка предметів - Уявимо, що одного разу, ви пішли шукати скарб, що для цього треба і щоб ви хотіли знайти? (обговорення). А якщо цей скарб вже знаходиться в коробці і вам треба його лише дістати, але що це не відомо (учні витягують предмети: поліетиленові пляшки, поліетиленові пакети, одноразовий посуд, лампочки, папір, тощо).
Це вже непотрібні речі, дуже часто ми їх знаходимо в лісі, біля річок (перегляд відео про небезпеку сміття для тварин та пташок), звідки походить сміття в лісі, хто в цьому винен? (Відповіді учнів) Зрозуміли, що не потребує магічної сили щоб зберегти природу та не залишати сміття. Потрібно лише любити і захищати природу. А із використаних речей можна виготовити потрібні дрібнички.
ІІІ Основна частина уроку. Розробка проєкту.
- Що ти робиш із зібранням сміття у себе вдома? (Відповіді учнів) - А де ще можна використовувати пластикові пляшки, одноразовий посуд, коробки, склянки, лампочки, диски, тощо. Подивіться, які цікаві та корисні речі можна зробити ( перегляд презентаційного матеріалу).
І саме це ми будемо робити сьогодні на уроці.
Ви розумієте, якщо ми смітитимемо, то виростуть сміттєві гори, а ми сьогодні спробуємо зробити з вами вироби, з матеріалу, який ви викидаєте. – Скажіть мені, де можна використовувати цю одноразову тарілку? (Відповіді учнів) – А сьогодні ми з цієї тарілки зробимо гарний виріб, який можна використовувати як ялинкову іграшку або просто прикрасити клас. Діти подивіться на готовий виріб і скажіть мені, що знадобиться, щоб його виготовити. - Тарілка - Пластилін, прикраси
Повторення ТБ. На дошці картинки з безпеки з ножицями, клеєм.
- А які інструменти під час роботи нам знадобляться?
- Давайте згадаємо правила ТБ із ножицями:
1. Передавати кільцями вперед
2. Не тримати ножиці вістрям вгору
3. Різати матеріал на увазі.
– А ще ми працюватимемо з клеєм.
– Давайте згадаємо правила ТБ із клеєм:
1. Наносимо клей в обмежених кількостях, на середину деталі і розмазуємо по краях пензликом, ганчіркою підтираємо.
2. Не залишай клей відкритим, завжди щільно закривай ковпачком.
– І ще потрібно дотримуватись загальних правил.
1. Добре влаштоване робоче місце зробить твою працю приємнішою.
2. Постійно підтримуй порядок на робочому столі.
3. Після роботи прибирай все на місце.
Фізкультхвилинка
– Перш ніж приступити до роботи, зробимо з вами фізкультхвилинку, яка називається «Збери сміття».
- Ви повинні розсортувати сміття за спеціальними написами.
Пропонуються написи: Паперові Пластикові Скляні.
Послідовність виконання роботи
На дошці алгоритм виготовлення виробу - Ну, що ж приступимо до роботи. 1. Візьмемо паперову тарілку та на середині, за допомогою шаблону намалюємо простим олівцем ялинку;
2. Потім ялинку обліпимо зеленим пластиліном;
3. За допомогою сніжинок прикрашаємо нашу ялинку;
4. Беремо мішуру і декоруємо краї нашої тарілочки.
5. Зав'язуємо стрічку і наша виріб готова.
Самостійна робота учнів. (Музичний супровід)
1. Контроль організації робочого міста.
2. Контроль правильності виконання прийомів роботи та дотримання правил безпеки роботи.
3. Надання допомоги учням, які мають труднощі.
4. Контроль обсягу та якості виконання роботи.
IV. Підведення підсумків уроку.
Перегляд, аналіз/самоаналіз виконаних робіт.
Демонстраційний стіл з роботами учнів. Придумати назви роботам.
Прибирання робочого місця.
Підведення підсумків. Ми молодці! – Ви були сьогодні активними, уважними та кмітливими. А тепер самі оціните свої здобутки на занятті. - Якщо ви сьогодні попрацювали дуже добре, то підніміть кружечку червоного кольору. Якщо просто добре, то зелений. Ну, а якщо не дуже добре, жовтий. - Я дуже радий, що ви підняли кружечки червоного кольору, таким чином показали, як ви чудово сьогодні попрацювали.