Урок Поняття про метод фантазування та його застосування. Виконання малюнка деталей основними лініями кресленн

Про матеріал
Тема уроку: Вибір об’єкта проектування. Послідовність виготовлення виробу. Поняття про метод фантазування та його застосування. Виконання малюнка деталей основними лініями кресленн
Перегляд файлу

Тема уроку: Вибір об’єкта проектування. Послідовність виготовлення виробу. Поняття про метод фантазування та його застосування. Виконання малюнка деталей основними лініями креслення.

 

Мета уроку:

  • навчальна: формування вміння планувати й виконувати технологічні операції, забезпечити засвоєння здобувачами освіти  знань про технологічну послідовність виготовлення підставки під гарячий посуд.
  • розширити знання про методи проектування, ознайомити з методом фантазування
  • виховна: виховувати потребу проявити себе в різноманітних видах творчої діяльності; виховувати прагнення до досконалості виробів з деревини та вміння застосовувати одержанні знання на практиці.
  • розвиваюча: розвиток образного мислення та творчої уяви, вмінь аналізувати, порівнювати, узагальнювати та робити висновки.

 

Об’єкт праці: Підставка під гарячий посух з термостійкими з’єднаннями

 

Тип уроку: комбінований.

План уроку

  1. Організаційна частина (1-3 хв.)
  2. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів (3-5 хв.)
  3. Повідомлення теми, мети та завдань уроку (2-3 хв.)
  4. Мотивація навчально-трудової діяльності учнів (2-3 хв.)
  5. Вивчення нового матеріалу (10-15 хв.)
  6. Закріплення вивченого матеріалу (3-5 хв.)
  7. Практична робота (10-15 хв.)
  8. Заключна частина (3-5 хв.)

Хід уроку

  1. Організаційна частина
  • Привітання
  1. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду

Фронтальне опитування:

  1. Що таке проект ? З яких етапів він складається ?

проект - це сукупність певних дій, документів, задум для створення реального об'єкта, предмета

(1)Організаційно-підготовчий  етап; 2)Конструкторський;3)Технологічний; 4) Заключний)

.

 

  1. Що люди проектують ? (Предмети інтер’єру, кухонне приладдя, будинки)
  2. Для чого потрібно проектувати вироби ? (Для задоволення певних потреб)
  1. Повідомлення теми, мети та завдань уроку

Хочу нагадати вам прислів’я «Як роботу розпочнеш, так її і закінчиш» та «Чим більше науки, Тим розумніші руки». Ці прислів’я говорять, що перш ніж щось розпочати робити, потрібно ретельно з’ясувати, обдумати, спланувати послідовність своєї роботи, тому й тема сьогоднішнього уроку така — «Вибір об’єкта проектування. Послідовність виготовлення виробу. Поняття про метод фантазування та його застосування. Виконання малюнка деталей основними лініями креслення). На цьому уроці ми розробимо завдання проекту, спробуємо спроектувати, проаналізувати майбутній виріб.

  1. Мотивація навчальнї діяльності учнів

З давніх-давен людина прагнула до краси. Вона не тільки бачила й відчувала її, а й відтворювала у своїх виробах. Завжди цінувалися й цінуються речі, зроблені власноруч. І ми з вами навчимося творити красу своїми руками. Для цього нам потрібні будуть певні знання, уміння і, звичайно ж, бажання.

  1. Вивчення нового матеріалу

1. Пригадайте поняття творчого проекту (прийом «продовжіть речення»)

Проектування – процес, який починається з моменту отримання завдання; розробка концепції, аналіз об’єкта, конструювання, макетування, проектна документація:

  • назва об’єкта;
  • функція, призначення;
  • габаритні розміри;
  • аналіз існуючих аналогів ( матеріал, форма, естетика…)
  • вимоги до дизайну об’єкта;
  • норми витрати матеріалу;
  • ескізи креслення виробу;

Базова модель – форма виробу, яку використовують для розробки цілого ряду подібних виробів.

Модель-аналог – це модель, що створена на основі базової моделі, але відрізняється формою деталей чи оздобленням.

 

План роботи з виконання проекту

  1. Визначити мету творчого проекту.
  2. Обговорити тему з батьками на предмет необхідності такого виробу, його практичного застосування, виділення коштів на придбання матеріалів.
  3. Дібрати інформацію про в інформаційних джерелах.
  4. Проаналізувати моделі-аналоги виробів.
  5. Виконати малюнок свого виробу.
  6. Підготовити матеріали, дібрати обладнання та інструменти.
  7. Розробити технологічні картки послідовності виготовлення виробу, підібрати технологію його виготовлення.
  8.               Виготовити виріб.
  9.               Захистити проект.

 

2 Методи проектування: метод фантазування.

Продукти технологічної діяльності надзвичайно різноманітні. Це будинки, машини, одяг, меблі, їжа. Так як продукти діяльності дуже різноманітні, то і процеси їх проектування та виготовлення також  відрізняються.

Існують такі методи проектування:

  Методи проектування

 

метод фантазування                                        

метод комбінування        

метод фокальних об’єктів                                        

метод ідеальності

метод функціональних аналогій                   

 Сьогодні ми познайомимось із цікавим, широко застосовуваним методом створення нових зразків технологічних об'єктів - методом фантазування.

 

                                            Метод фантазування.

Основа методу

Перенесення персонажів, техніки і подій в інші умови

Суть методу

Межує з казкою, фантастикою

Завдання методу

Навчитися характеризувати предмети та явища  і пристосовувати їх до нових умов

Застосування методу                           

Під час створення принципово нової  конструкції виробів, придатних для                                                                        роботи в нових умовах.

 Метою методу фантазування є створення чогось нового, такого, чого ще не було. Основне питання фантазування — «а що, коли...». При фантазуванні ви самі створюєте будь-який сюжет, зокрема й казковий, будь-яку ситуацію, будь-яке завдання й самі розв'язуєте все це так, як захочете. При фантазуванні прийнятне будь-яке рішення. Фантазування надає цілковиту свободу, оскільки не існує заборон з боку фізичних законів і не потрібні великі знання. Класичним носієм фантазії є казка.

Суть методу полягає в тому, що конструктор уявляє образ виробу, який будуть виготовляти, якщо навіть конструкція виробу невідома. Цей образ переносять на папір у вигляді малюнка. Дизайнер (художник-конструктор) на початковій стадії проектування (ескізне проектування) застосовує свою творчу уяву для того, щоби створити нову форму об’єкта. Фантазуючи, дизайнер тимчасово не враховує ті вимоги, що ставлять до виробу, і може вигадувати будь-яку форму майбутнього літака, автомобіля, трактора, меблів тощо. Для цього форму виробу порівнюють із контурами птаха чи будь-якої іншої тварини, рослини, геометричної фігури, зірки або вже наявного літака, корабля, автомобіля (запозичують окремі елементи) тощо.

Лінії креслення

Будь-яку річ можна намалювати, сфотографувати, описати, накреслити, тобто відобразити її на папері. На уроках природознавства ти виконував малюнки рослин, на уроках математики креслив різні геометричні фігури, схеми, графіки. Усе це - приклади графічних зображень

Для того щоб кожний, хто займається проектуванням і конструюванням виробів у будь-якій галузі промисловості, освіти, науки в Україні, від учня до інженера-конструктора, міг прочитати та виготовити виріб, існують єдині для всіх правила та вимоги до виконання та оформлення графічних конструкторських документів.

Креслення - це документ, що містить графічне зображення виробу (деталі), виконане за допомогою креслярських інструментів на папері, й відомості, необхідні для його виготовлення та контролю.

При виконанні й оформленні креслень та інших конструкторських документів застосовують лінії різної товщини й начерку.

 

 

 

  1. Закріплення вивченого матеріалу

Фронтальне опитування:

  1. Продовжіть речення: «Проектування – це …».
  2. Яку проектну документацію ви знаєте ?
  3. Поясніть різницю між базовою моделлю та моделлю-аналогом.
  4. Назвіть основні лінії креслення

 

  1. Практична робота

Завдання  створити малюнок  фантастичної підставки під гаряче основними лініями креслення

  1. Заключна частина

Рефлексія:

  1. Які завдання були визначені сьогодні на уроці?
  2. Чи справились ви з цим завданням?
  3. Які труднощі виникли у вас під час виконання практичної роботи?

Аналіз кращих робіт учнів.

Мотивація оцінок.

Контроль за прибиранням робочих місць

 

 

docx
Додано
24 березня 2023
Переглядів
870
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку