Урок "Дж.Свіфт "Мандри Гуллівера". Просвітницькі ідеї у творі. Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини". Презентація до уроку.

Про матеріал
Увесь основний матеріал уроку представлено у формі комп`ютерної презентації, яка містить не тільки інформацію про тему, мету уроку, постать письменника, зміст словникової роботи, а й можливий варіант результатів пошуково-дослідницької роботи в групах та узагальнення колективної аналітичної діяльності у формі схем, таблиць. Окрім того, мультимедійна презентація містить учнівські роботи: ілюстрації до роману, карту мандрів Гуллівера, що дає змогу школярам не тільки уявляти, а й безпосередньо спостерігати за персонажами та подіями їхнього життя. Зрештою, принцип наочності, що реалізується завдяки використанню ІКТ, сприяє розвитку вміння школярів критично оцінювати свою діяльність.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Смахтіна Л.А.

Номер слайду 2

Людина, що прагнула зробити людство досконалим. Дж. Свіфт і його роман “Мандри Гуллівера”. Просвітницькі ідеї у творі. Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини. Тема уроку Смахтіна Л.А. Додаток 1

Номер слайду 3

З Н А Т И грані особистості, провідні риси вдачі Дж. Свіфта історію створення, будову роману Дж. Свіфта “Мандри Гуллівера” парадокси Ліліпутії поняття “парадокс”, “сатира”, “літота”, “алегорія” Смахтіна Л.А. Додаток 1.1

Номер слайду 4

В М І Т И аналізувати окремі епізоди роману зв’язно висловлювати власну думку визначати тему, ідею твору визначати роль сатири та алегорії у зображенні державного устрою, законів і звичаїв Ліліпутії Смахтіна Л.А. Додаток 1.2

Номер слайду 5

власну гідність права й свободу інших людей моральні й суспільні закони людський розум прагнення до досконалості Ц І Н У В А Т И Смахтіна Л.А. Додаток 1.3

Номер слайду 6

Джонатан Свіфт (1667 – 1745) Додаток 1.4

Номер слайду 7

“Грані особистості Дж. Свіфта” Смахтіна Л.А. Додаток 1.5

Номер слайду 8

“Провідні риси вдачі Дж. Свіфта” Асоціативний кущ Риси вдачі митця волелюбний правдивий добросовісний безжальний гнівний дотепний талановитий відповідальний працьовитий обдарований незалежний здібний допитливий самостійний Смахтіна Л.А. Додаток 1.6

Номер слайду 9

Карта мандрів Лемюеля Гуллівера (Будова роману Дж. Свіфта “Мандри Гуллівера”) Додаток 1.7

Номер слайду 10

“Канатні танцюристи” Смахтіна Л.А. Додаток 1.8

Номер слайду 11

“Заслуги перед державою” Додаток 1.9

Номер слайду 12

“Внутрішня і зовнішня політика” Додаток 1.10

Номер слайду 13

“Правосуддя та справедливість законів Ліліпутії” Додаток 1.11

Номер слайду 14

“Рівень освіти та науки” Додаток 1.12

Номер слайду 15

Словникова робота Парадокс (грецьк. рaradoxon – несподіваний, дивовижний; той, що суперечить здоровому глузду) – явище, яке не відповідає звичним загальним уявленням людей. Смахтіна Л.А. Додаток 1.13

Номер слайду 16

ОС 3 “Парадокси Ліліпутії” Парадокси Ліліпутії Нагороди за заслуги перед державою Вибір державних службовців Виховання дітей Своєрідність звичаїв Приниження розуму Рівень науки та освіти Правосуддя Правосуддя Виконання законів громадянами Зовнішня політика Внутрішня політика Смахтіна Л.А. Додаток 1.14

Номер слайду 17

Словникова робота Сатира – різновид комічного; гостре нещадне висміювання людських або суспільних вад. Літота – троп, протилежний гіперболі; надмірне зменшення властивостей, ознак предмета чи явища. Алегорія – такий виклад, у якому один узагальнений образ передається за допомогою іншого абстрактного конкретного образу. Смахтіна Л.А. Додаток 1.15

Номер слайду 18

Тема – викриття недоліків та вад англійської дійсності ХVІІІ ст. через зображення життя мешканців Ліліпутії з її недосконалим суспільством, державним устроєм, законами та звичаями. Смахтіна Л.А. Додаток 1.16

Номер слайду 19

Ідея – гнівне висміювання та засудження недоліків і вад англійського суспільства, державного устрою, законів та звичаїв; автор закликає прагнути досконалості у стосунках між суспільством і державою, працювати на благо народу, країни. Смахтіна Л.А. Додаток 1.17

Номер слайду 20

Завдання сенкану Яким постає перед нами Джонатан Свіфт. Тема. 1 слово – іменник Означення до теми. 2 слова – прикметники Дія, пов'язана з темою. 3 слова – дієслова Розуміння теми. Фраза із 3х – 5ти слів Синонім до теми. 1 слово – іменник Джонатан Свіфт Дотепний, незалежний Засуджує, висміює, просвіщає Людина, що прагнула зробити людство досконалим Талант Додаток 1.18

Номер слайду 21

Домашнє завдання Написати твір-мініатюру “Якою, на вашу думку, повинна бути нормальна держава?” (за запропонованим планом). Дібрати матеріал про війну між Ліліпутією та Блефуску (розд. ІV – V, ст. 27- 31). Намалювати ілюстрації до цих епізодів. Знати терміни: “парадокс”, “сатира”, “літота”, “алегорія”. Смахтіна Л.А. Додаток 1.19

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Лось Віра Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Губар Алла Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
До підручника
Зарубіжна література 9 клас (Волощук Є.В., Звиняцьковський В.Я., Філенко О.М.)
Додано
13 лютого 2021
Переглядів
8745
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку